Hulp juiste voer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ymediem
Berichten: 689
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Nederland

Hulp juiste voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 19:07

Hoi allemaal

Meestal plaats ik geen berichten meer maar zie nu door de bomen het bos even niet meer.

Ik ben opzoek naar voer voor mijn merrie. Een muesli en slobber.
Mijn merrie staat op het moment stil en heeft aanleg om dik te worden en een grove kap te krijgen. Ik zoek dan ook voer met liefst zo weinig mogelijk suiker en zetmeel.

Daarnaast liever ook geen haver en veel mais. Maar wel weet vitamines en mineralen.
Mijn merrie is niet kieskeurig dus dat is wel fijn.

Nog op een rijtje:
- zeer laag suiker en zetmeel gehalte
- geen haver en veel mais
- vitamines en mineralen
- stimulatie van kauwen
- paard staat stil
- een muesli en slobber (vanwege poeders)

Ik heb nu gekeken naar pavo, havens en vitalbix. Maar er zijn nog veel meer soorten voer dus vandaar nu de vraag.
Wie kan mij advies geven? :)

Groetjes

I'm not going to die, if there no horses in heaven.


Anoniem

Re: Hulp juiste voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:15

Van Vitalbix kun je proefzakjes krijgen om te kijken of je paard het lust, dat is in elk geval al handig om te weten. ;)
Met vitaminebrokken zoals Vitalbix, Je Paard Gezond & Fit enz voer je inderdaad alleen vitamines en mineralen, geen eiwitten of energie. Als je wilt dat ze meer te kauwen heeft tijdens een voerbeurt dan zou je er een handje grasbrok aan toe kunnen voegen.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:18

Ik geef mijn pony fiber force van cavalor en slobber maak ik van de marstall vito . Dit is ook een graanvrij voer.
Mijn pony heeft cushing dus moet sowieso op letten met voer.
Vitamines krijgt hij dagelijks 50 gram marstall force

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:23

Slobber van subli?

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: Hulp juiste voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:38


Kerstmuts

Zeer mooie pony hengst ter dekking!
http://www.bokt.nl/markt/ad/123200/kleu ... et-monello

Anoniem

Re: Hulp juiste voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:50

Waarom zou je dit voermeestersvoer aan een te dik paard met opgezwollen manenkam voeren? Er zit 14% zetmeel in en 6% suiker. Bij een paard van 600 kilo moet je er een kilo van voeren om uit te komen bij een redelijk niveau van vitamines en mineralen, en dan voer je je paard dus 200gr suikers en zetmeel bij. Daar zou ik wel mee uitkijken, zeker als je paard richting insulineresistentie gaat (en daar lijkt een dikke manenkam wel op te wijzen).


Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Hulp juiste voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:53

Agrobs heeft een mooie slobber en ook muesli die aan je eisen voldoet.

Anoniem

Re: Hulp juiste voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:54

Equifyt heeft ook goed voer voor paarden die makkelijk te dik worden, het is alleen moeilijk verkrijgbaar in NL.

Ymediem
Berichten: 689
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Nederland

Re: Hulp juiste voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 20:12

Dankjewel allemaal voor de reacties.
Mijn merrie is nu mooi op gewicht alleen gezien ze stil staat wil ik ervoor zorgen dat ze dus zo blijft.
Ze is dus niet te dik en heeft ook geen opgezwollen manenkap. En ze is niet insulineresistentie.

Maar om dit alles te voorkomen zoek ik nu dus het juiste voer. Op het moment krijgt ze pavo nature's best en pavo slobber mash. De slobber is echt een handje vanwege de poeders.

Maar van stak zelf krijgt ze al brok, dit een handje dus wat ze van mij krijgt is bijgevoerd. Ik ga eens kijken naar wat hier al gezegd is. Dankje

I'm not going to die, if there no horses in heaven.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 19:26

Ymediem schreef:
Dankjewel allemaal voor de reacties.
Mijn merrie is nu mooi op gewicht alleen gezien ze stil staat wil ik ervoor zorgen dat ze dus zo blijft.
Ze is dus niet te dik en heeft ook geen opgezwollen manenkap. En ze is niet insulineresistentie.

Maar om dit alles te voorkomen zoek ik nu dus het juiste voer. Op het moment krijgt ze pavo nature's best en pavo slobber mash. De slobber is echt een handje vanwege de poeders.

Maar van stak zelf krijgt ze al brok, dit een handje dus wat ze van mij krijgt is bijgevoerd. Ik ga eens kijken naar wat hier al gezegd is. Dankje


Waarom wil je wat anders dan wat je nu geeft eigenlijk als ze mooi op gewicht is? Als je maar weinig geeft van de muesli (die 18% suiker/zetmeel bevat) en een klein beetje slobber...Wat krijgt ze voor brok van stal en hoeveel?Misschien kun je die verminderen?

❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤

ellepel

Berichten: 47317
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 20:40

Als het nu goed gaat, lekker zo houden :j


En anders, subli dieetmix, en je kunt aanvullen met een vitaminebrokje.
Ohw en slobber, ik maak van de subli ook slobber,gewoon warm sater er door,even laten staan en het is slobber.
Maar in principe kun je dat met alle mueslis wel doen

Ymediem
Berichten: 689
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 20:21

Nog meer mensen met tips?
Weet nu dat pony de vitalbix wel lekker vind.
Van stal krijgt ze geen biks meer maar nu van mij bakjes met muesli. En ik wil wel dat ze gewoon wat te eten heeft vandaar dat ik dus nog zoek naar een muesli/slobber met zo weinig mogelijk suiker en zetmeel :)

I'm not going to die, if there no horses in heaven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers