[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:08

Gem..zo fijn dat je op je vrienden kan rekenen.
Inova komt helemaal goed zo.
Sterkte met alles.

Marga ook al aan de chocoladeletter
Tine heeft bevroren bak...nu niet meer denk ik.

Vanmorgen zijn we met de kar gaan trainen met 3 van onze honden....zoon heeft zelf de helft van de route gestuurd..en ik voorop de kar gezeten, superstoerrr...
Genoten...mooie reeën gezien onderweg, zoon helemaal trots..

Forever in our hart, you will be missed .......


tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:16

Heerlijk zo samen met je kind bezig Biancacoo.

De bak was hier niet bevroren, maar er zat een glad laagje op de houtsnippers, dus daarom de bak even gesleept, zodat ze niet zouden uitglijden. Het oefenen van de kur ging al heel goed. We hadden de choreografie moeten aanpassen, want hield oefeningen over. Tja, dan krijg je nullen, want niet getoond. Zelf maken is toch handiger hoor, maar ja, zoveel tijdgebrek...

Gisteren gezellig sinterklaas gevierd met schoonfamilie. Ik erger me dan wel aan het feit dat de kleine hondjes overal mee naar toe genomen worden. Als wij de onze zouden meenemen (en die zouden zich op dezelfde manier gedragen!!) dan zijn ze vervelend enzovoorts. En wat ik helemaal flauw vond, er waren kluifjes voor die 2 kleintjes, maar niet voor onze. Beetje jammer.

Maar goed....

Vanmorgen hier met zijn drietjes nog wat pakjes uitgepakt. Dit heb ik van sint gekregen: armband, ketting en sleutelhanger van Rembrand en binnenspiegelhanger met haar van alle 4. Zoonlief heeft armband en sleutelhanger van zijn 3 ponys (oftewel, ze lopen nu met een zielig staartje hahahaha)
Afbeelding

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:24

Iedereen flink aan de rijmelarij voor Sinterklaas? <:) :){ [&]
Gisteren ons grote familiefeest gehad, blijft leuk met al die kleine neefjes en nichtjes. Sint was dit jaar niet zo'n "beste", dus het verbaast me dat er slechts eentje was die nu voor zichzelf heeft besloten dat deze <:) toch écht niet de echte was!

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:37

Mooie kadotjes Tine !!
Gem ohhh... een niet beste sint...jammer voor die kleintjes... wel gezellig om het samen te vieren..mijn familie is niet gezellig helaas...dus vieren het dinsdag lekker hier thuis. <:)

Forever in our hart, you will be missed .......

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:41

Alles onder de negen jaar had niks door hoor :D :') .
Thuis Sint vieren is ook leuk!

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:25

Gelukkig gem, en idd..we kijken uit naar dinsdag, zoon is al wat groter, dus gelooft" niet meer in Sinterklaas, maar wel leuk hij heeft voor ons iets gehaald en wij voor hem, ben benieuwd wat hij verzonnen heeft ! :D{

Forever in our hart, you will be missed .......

janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 16:38

Wij vieren dinsdag met de hele familie SINT feest. Ik moet nog 1 gedicht dan is ik klaar.

Morgen krijgt Anton een maagscopie op verdenking van maagzweren. Hij moet nu vasten. Ppppffff hij is er een partij chagrijnig van. Maar het is voor het goede doel zullen we maar denken. Draakje naast hem mag natuurlijk wel eten en het lijkt of ze extra staat te smakken. {:)-:( of verbeeld ik het me :o :o

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen


Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 16:42

Spannend Janouk! Bloeduitslagen al binnen? En heeft hij wel nu al een maagbeschermer gehad voor het vasten? Dat kreeg det in Middenmeer wel.
Iedereen gezellig sint vieren. Wij doen er niet aan, kerst is meer ons ding.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 17:00

Bloeduitslagen waren normaal. Lichte verhoging eiwit, wat duidt op virusje (?) Alleen trombocyten waren extreem laag. Ipv 90 tot 300 was het bij hem 24. Heel raar. Zou een rekenfout kunnen zijn door klontering op uitstrijkje. Daarom wordt morgen opnieuw bloed afgenomen voor trombocyten telling.

Hij heeft geen maagbeschermer gehad. :o niet naar gevraagd ook.

Kijken wat daar uitkomt morgen. Ik verwacht wel positief op maagzweren.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 17:59

Ahhhh wat zielig voor herr Anton :(:) een haflinger die niet mag eten da's echt drama :oo
Wat een prachtige hangers Tine, zijn de manen geverfd /3 of komt het zo door de foto?
Hier heerlijk avondje gehad met erg veel gezelligheid <:)
Nou Gem ff pas op de plaats dan :(:) wat fijn dat het gisteren bij jullie ook zo gezellig was heerlijk!
Moest vandaag werken nu beetje dufferig op de bank. Moet nog iets verzinnen voor het eten totaal geen inspiratie }:0

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:34

Ben benieuwd dan morgen. Det had dat ze aan kwam meteen een Ulser gold gekregen. Hoop dat jullie in ieder geval een uitslag krijgen waar je wat mee kan.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 00:09

zo zo sinterklaas is aardig wezen uitdelen hier ...mooie sieraden tine! hier wel al 1 letter gescoord **\O/**
en samen met sun een winstpuntje eruit weten te persen vandaag....1ste proef zullen we maar snel vergeten...was ff de weg kwijt...en helaas moeten besluiten dat ik geen indoor dressuur meer ga starten.door mijn fenomeen v raynauld kan ik me niet genoeg warm houden in mijn dressuurpakje en ga me verkrampen(arme sun...die snapt er niets van) heb er medicijnen voor maarja...doping.en dat mag niet.
dus....alleen maar outdoor dan maar....met mooi weer {:}

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 08:58

Ht,. Wat vreselijk jammer dat je door de raynauld dit niet kan blijven doen in de winter.... gewoon niet leuk !! :(:) kunt ook nket in dik skipak op de wagen gaan zitten :+ en zelfs dat zou niet voldoende helpen denk ik.... wat knap dat je toch een winstpunt wist te rijden !! **\O/** gefeliciteerd.

Janouk...ik duim voor Anton dat het onderzoek goed gaat...wat een ellende weer...hoop daat alles snel weer over is.
Ipsilonka, hoe gaat het met Det... je mocht weer wat gaan doen met haar toch ?
Baudyh, hoe is het bij jullie met Ted en de jaarling en DB en Ikke ? En hoe gaat het nu met jezelf ?

Vandaag...repareer remmen op fiets en step dag hier..alles moet afgesteld worden....en daarna een huis wat echt dringend opgeruimd moet worden..grote rommel...

Succes vandaag allemaal.

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 09:57

Goedemorgen

HT, wat balen dat het door je ziekte niet lukt! Maar toch ook nog een winstpuntje
Ips en Baudy, ik sluit me aan bij vragen van Bianca
Janouk, ik duim voor je!
Bianca gaat tweewielerknutselen vandaag
VHU, nee zijn niet geverfd. Maar zie nu dat het wat blauwig lijkt op de foto. Ze hebben helaas de haren van Rembrand helemaal vermengd ipv streng zwart en wit. Dus het is nu grijzig geworden. Moest er wel even aan wennen, maar vind het nu toch wel mooi.

Nou, even uitmesten (in de stallen en in huis) en dan met de dames op stap. Ik neem Samoerai mee, dan laadt Fabels makkelijker en ze heeft haar vriendin dan gezellig bij haar. Zoonlief heeft Fabels vanmorgen nog dikke knuffel gegeven. Omdat we geen idee hebben wat er gevonden kan worden. We hebben het eerder gehad dat we zeer onverwachts ons paard moesten achterlaten. Als dat dan is zonder afscheid, dan wordt het helemaal zwaar.

Ik heb er wel buikpijn van hoor. Maar ook nog weer een sprankje hoop, want zaterdag en zondag heeft manlief haar nog even gelongeerd en toen ging ze uit zichzelf in galop. Dat kreeg ik de laatste weken niet meer voor elkaar met de zweep (draf was al een hele opgave)

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:45

Pffff zenuwslopend dagje dan voor zowel Herr Anton als Fabels... sterkte allemaal :(:)

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:52

Ik duim voor je Tine, spannende dag.

Ik heb vanmorgen een terugbelverzoek gedaan bij de dierenarts, ik vind Det toch wat hard. Niet blij zeg maar..

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:07

Nagelbijt dag vandaag voor Tine..Janouk...en nu ook voor Ips.... duim heel hard voor jullie...

Forever in our hart, you will be missed .......

janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:21

Vandaag maagscopie bij Meneer Anton. Hij had een paar kleine zweren op de overgangzone maagdelen. De veearts denkt niet dat dit alle klachten verklaard, maar vandaag kuur starten met Omeprazole en kijken of hij snel minder last heeft.

Keel is wat geirriteerd, licht hoestje, in bloed is een reactie op virus zichtbaar.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:40

Dus soort algehele malaise zeg maar... toch wel weer iets met maagzweren wat komt dat toch veel voor...

**duimt verder voor Tine**

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 15:18

Veel kleine dingen Janouk. Nu hopen dat meneer Anton wer snel zichzelf is.

**duimt ook voor Tine en Fabels**

Sterkte Ipsilonka, niet fijn.

Biancacoo, en is het huishouden doen gelukt?

Fiesta, freiberger, what else?

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 15:34

Lv iets kreupel. 16 foto's van lv, hals en rug. Niets te vinden. Dus wel dingen uitgesloten, maar nig niet bekend wat probleem nu is. Advies speciaal beslag. Die persoon komt hier om 16 uur dus daar wachten we maar op. Dan wil da Fabels zien met Patrick er op. Als dan nog niet duidelijk is, dan da die ook chiropractor is.
Ik ga nu maar wachten tot 16 uur en hopelijk ben ik dan snel aan de beurt

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:24

Wat balen dat het nog niet echt duidelijk is Tine.
Wij hebben bij Ebo ookerg lang lopen zoeken en bij hem bleek de rugpees/band erg beschadigt te zijn. Tot in hing met draadjes nog aan elkaar. Dit is door een scan geconstateerd.
Door ontlasten zijn daar nog veel andere beschadigingen bijgekomen, oa in de voet.

Fiesta, freiberger, what else?

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:41

Gelukkig nu niks ernstigs ontdekt... hoop dat ze snel weer fit is Tine.. waarom speciaal beslag..om wat voor reden precies ??
Janouk..pff...hoop dat het goed helpt.
Huishouden...tja half..hahaha..ik had ontwijkend gedrag... kerstkaartjes tekenen..haha..

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:43

Janouk, hopelijk knapt meneer Anton snel op. Bij jou dus eigenlijk ook niet echt duidelijkheid.

Speciaal beslag omdat linksvoor heel licht onzuiver is. Omdat een heleboel andere dingen zijn uitgesloten nu maar hiermee aan de slag. Gezien reacties van het lichaam wordt niet gedacht aan pezen en dergelijke. Dan zouden er ook meer verdikkingen en/of warme plekken en/of reacties moeten zijn.

Nou, beslag licht eronder, ze liep al wel gelijk beter. Nu komende weken licht werk en dan over 3 weken weer terug. Zoonlief moet dan ook mee, want da wil ook zien hoe ze ohz loopt.

Ik ga nu maar eens wat avondeten maken en verder.... niet zo heel veel meer. Ben af.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:53

Hoop dat het helpt. En alles snel in orde is Tine...

Forever in our hart, you will be missed .......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers