[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:26

bellehorses schreef:
Ja ik gebruik de bilkoorden bij mijn bucas.

Helaas net beginnende schuurplekken ontdekt op borst en schoft door de bucas :(

Iemand nog ideeen voor alternatieven? Het fijne van de bucas power turnout extra (die ik nu gebruik) is dat ik de deken op kan laten bij verschillende temperaturen. Is er nog een merk die dit systeem heeft?


Weet je zeker dat hij niet te groot is? Veel schuurplekken op de schoft en schouders komen omdat de deken toch te lang is. Het begin van de staartvlap moet ongeveer op de staartaanzet vallen. Niet heel veel verder.
Het systeem van bucas hebben andere dekenmerken niet. En de stay dry voering ook niet.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.


Albertina71

Berichten: 748
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:36

Wauw Nicole, wat een mooie foto! Die rode Master deken heb ik nu ook klaarliggen voor als het weer wat warmer wordt. Hij is echt zoveel ruimer dan de merkloze dekens van Kraay die ik nu gebruik. Vorig jaar stond Mika met een 195 van Kraay met blote billen en toen was hij nog niet zo breed als hij nu is.

De Master deken heb ik in 195 en 205 besteld. De 195 zat precies pas, dus echt geen blote billen terwijl Mika flink gegroeid is in de breedte. Toch besloten om de 205 te houden, omdat de 195 wat naar voren trok op het moment dat ik Mika van de grond liet eten en bij de 205 blijft de deken netjes liggen.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:47

Koper schreef:
Nessa ik zou de schaar d'r in zetten en dan de bies er even weer netjes langs knutselen :Y)


Daar zit ik serieus aan te denken :+

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Koper

Berichten: 30089
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:51

Er kan weinig mis gaan lijkt mij. Dat stiksel onderlangs is dan niet meer waterdicht maar het geeft niet als het daar doorlekt. Helemaal niet als daar toch geen voering zit.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:57

Als de onderzijde niet gevoerd is zou je dat zeker kunnen overwegen Nessa.

bellehorses mijn paard heeft dezelfde problemen met Bucas, Rambo past beter. Ik weet dat Fedimax ook staydry achtige dekens heeft maar hoe de pasvorm is weet ik niet.

Ik wil een Bucas met V-sluiting :+

Koper

Berichten: 30089
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:58

Ik heb een Bucas met U-sluiting :+

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:00

Koper schreef:
Ik heb een Bucas met U-sluiting :+

als de sluiting niet zo hoog was dan kon de U-sluiting ook. Zou een schoenmaker zoiets kunnen maken?

Koper

Berichten: 30089
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:01

Vast wel. Ik heb het zelf gemaakt, en het lastigste aan het hele verhaal is om de stiksels waterdicht te krijgen.

Die gekke klem die aan de voorkant zat heb ik er meteen afgesloopt. Zit inderdaad veel te hoog. Net als het klitteband.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:13

Voor de slopers: er bestaan nog steeds hengstendekens (New Zealand dekens). Ik heb ze een aantal jaren niet meer gebruikt maar als niks meer helpt is het echt de oplossing...

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:20

Nessa schreef:
Koper schreef:
Nessa ik zou de schaar d'r in zetten en dan de bies er even weer netjes langs knutselen :Y)


Daar zit ik serieus aan te denken :+


Wat een goed idee!

Koper

Berichten: 30089
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:25

De strook die ze dan over houdt kan ze dan bewaren voor eventuele reparaties :)

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:33

Top idee, ik zeg doen!

Misschien zijn ze hier al voorbij gekomen, even gemist dan...
Maar hoe vallen en bevallen de master dekens?
Zag toevallig een advertentie er van voorbij komen, was even benieuwd

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:38

Hier staan mijn ongeschoren merrie en ruin onder 300 gram.

@Nouvel: Ik heb op mijn driejarige D-pony vorig jaar een master deken gehad, deze was echt te wijd van voor (maat 165). Heb toen de clipjes er af gehaald en de uiteindes gewoon door de ringen gehaald en vastgegespt. Dat ging op zich prima. Deken heeft wel een mooie kwaliteit en goed waterdicht :).

Als ik t goed heb onthouden heb jij juist brede paarden? Ik denk dat de master dekens dan wel mooi kunnen liggen!

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:42

Ah bedankt voor je ervaring!
Ja eentje die te brede schouders lijkt te krijgen voor de Rambo’s, zou dus een optie kunnen zijn, ik ga het even onthouden!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:28

Ik heb vandaag de bilkoorden van de Bucas we voor het eerst aangedaan. We gaan het beleven of het verschil maakt :) blijft met en zonder fijne deken.

Horsie84
Berichten: 543
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:33

Hier 24/7 buiten met schuilstal.

1 geschoren en onder 400gram met hals rambo duo.
1 niet geschoren oude dame en onder 200gram zonder hals rambo duo.
3 bloot en niet geschoren, waaronder 1 die normaal gesproken een koukleum is en al onder deken zou staan. Nu eerste winter zonder deken en hij vind het heerlijk en doet het erg goed. Lekker vaggie, valt niet af en ik heb hem nog zien staan kleumen.

Doe ik toch is iets goed met mijn voer management, al ga ik wel over naar jpgef balancer met grasbrok.

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:45

Fairytail, je kunt stormsure lijm gebruiken met een stukje originele stof (dat zit in de reparatiesetjes van Rambo en Horseware) en eventueel waterdicht maken door m te waxen op die plek. Daar zijn genoeg instuctiefilmpjes over te vinden. Zoek maar eens op outdoorkleding waxen. De wax kun je kopen bij o.a. Bever of zelf maken met waxinelichtjes en bijenwas. Zo heb ik de onderkant van een oude Smartex weer waterdicht gemaakt.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:50

De reparatie heb ik wel gedaan maar waxen niet. Ga ik nog even proberen!

Nouvel: voor de schouders was hij mooi voor mijn Gelder maar voor de hals echt niet, veel te hoog!

DenB
Berichten: 126
Geregistreerd: 23-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:52

Hoi, ik heb een vraagje.

Ik ben op zoek naar een regen/outdoordeken met een heel lange hals eraan. Het liefst nog met een stukje over het hoofd net als bij van die eczeemdekens :=

Mijn paard staat 24/7 buiten en heeft helaas last van Rainrot. Nu heeft hij een wel een deken met hals (Amigo met liner), maar die laat toch nog een stuk van zijn hals bloot.

Heeft iemand misschien tips welke dekens de langste halsstukken hebben?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:53

Fairytail schreef:
De reparatie heb ik wel gedaan maar waxen niet. Ga ik nog even proberen!

Nouvel: voor de schouders was hij mooi voor mijn Gelder maar voor de hals echt niet, veel te hoog!
Waxen is vaak funest voor het ademend vermogen. Bucas heeft gewoon spray te koop waar je stiksels mee waterdicht krijgt als je er genoeg op spuit

Koper

Berichten: 30089
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:57

Er gaat niks boven Stormsure. De afgelopen weken heeft mijn paard buiten gestaan in alle buien, in een door mij verknutselde deken met Stormsure op de naden. Kurkdroog.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

affy2000
Berichten: 129
Geregistreerd: 09-07-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:05

Die van mij staat nu 200 grams met een fleecedeken eronder, 200 grams had ze het niet heel warm en had verder alleen een 200 grams staldeken liggen

JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:29

bellehorses schreef:
Ja ik gebruik de bilkoorden bij mijn bucas.

Helaas net beginnende schuurplekken ontdekt op borst en schoft door de bucas :(

Iemand nog ideeen voor alternatieven? Het fijne van de bucas power turnout extra (die ik nu gebruik) is dat ik de deken op kan laten bij verschillende temperaturen. Is er nog een merk die dit systeem heeft?

Zelfde deken maar dan high neck misschien proberen?

Ik gebruik de bilkoorden van bucas, die die je kruislings langs de benen moet doen.

Master heb ik ook geprobeerd zowel de 0 als de 150grams.
De 0 grams was te krap en de 150 grams drukte op de schoft dankzij de schoftkussens, beide weer verkocht

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:32

Ik heb zowel mijn tuigen merrie als mijn shet onder 50 gram + 100 gram Liner staan. Zo grappig het verschil te zien en voelen. De pony voelt niet snel lekker warm onder de deken, maar ik haar hals oren etc blijft wel bevroren mist zitten. Haar vacht isoleert nog perfect en daarom voelt ze wss ook niet heel warm onder de deken. De warmte houdt ze zelf vast. Heb haar onder dek omdat ze half geschoren is. De grote daarentegen voelt warm onder de deken. Echter heeft die het sneller koud. Bij haar blijft nergens ijs of iets aan de punten Van haren oren of manen hangen maar smelt gelijk. Haar vacht isoleerd een stuk minder waardoor ze warmte lijkt te verliezen maar waardoor ze onder de deken ook warmer aanvoelt.

Vind het wel een heel grappig en interessant verschil. Als ik alleen en ik vergelijking met de pony onder de deken zou voelen hoeft de grote er niet bij. Maar ik weet dat ze kouwelijk is en warmte lijkt te verliezen dus toch maar wat dikker met deze temperaturen.

Wat dat betreft wel lastig of ze het goed, te warm.of koud hebben en of er dikker of minder dik op moet.

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:38

Ter info, hier de master deken gepast, maar dat was niks helaas. Deken zelf lijkt me wel heel fijn en goed van kwaliteit.
Deken was wat te lang en te krap (maat 205). De hals was veel te kort en klein. Dat schuim rondom de schoft vond ik erg mooi gedaan .
Zonde! Paard is trouwens 1.68 hoog en breed in de schouders.
Oude types harry horse dekens maat 205 passen tot nu toe het best. Net als de bucas big neck select 0gram (zonder onderdeken).

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, Arlette1991, Balou_k, Jane808, lina1998, Natashaa en 6 bezoekers