Ervaringen Bach Rescuedruppels

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Ervaringen Bach Rescuedruppels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 12:59

Hoi,
In februari heb ik opnieuw een rijexamen te doen. Ik ben al 6x geweest maar keer op keer gebuisd door de stress en faalangst.

Nu heb ik uiteindelijk zojuist in de apotheek raad gevraagd ze kwam af met Bach Rescuedruppels.
Deze kan ik nu al testen omdat ik op het werk ook veel stress ervaar door slechte weektijden en busvervoer die ik steeds maar nipt haal. (Al 4x bijna de bus gemist). Hiervoor zoek ik nog een oplossing dmv een goedkope fiets oid die ik aan station kan zetten (Goedkoop want er is me ooit al ene gestolen geweest die op slot was).

Nu terug op de vraag,
Wie heeft er ervaringen met de Bach Rescuedruppels? Zowel positieve als negatieve ervaringen zijn welkom.

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ervaringen Bach Rescuedruppels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 13:08

Ik heb het gebruikt voor het overlijden van mijn verzorgpaard. Ik weet natuurlijk niet hoe het was zonder bach bloesem maar ik ben goed door die periode gekomen. :)

Succes met je rijexamen!

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Ervaringen Bach Rescuedruppels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 13:28

Bach remedies stellen iets voor.

Rescue is het "enige" mengsel (...iedereen kan alle Bachdruppels mengen...) dat huisarts Edward Bach zelf heeft samengesteld.
Het is een nuttig mengsel, bedoeld om "de eerste klap na een schok" op te vangen. - En als je idd weet dat je lieveling naar de eeuwige groene weides gaat kan het mens en dier ook beslist helpen (= weten dat er een klap gaat komen).

Soms werkt het spul goed tegen examenzenuwen, soms niet.
Er zijn andere Bachflesjes die bijvoorbeeld helpen tegen 'help, ik ga beoordeeld worden', of mbt nare herinneringen over oneerlijke beoordeling, of wat er allemaal maar 'achter of onder' die examenstress zit.

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 13:30

Doet echt helemaal geen reet voor mij, is absoluut niet 'sterk' genoeg voor mijn gevoel. Heb het meerdere keren geprobeerd. Dan kan ik nog beter een goede dosis valeriaan nemen, maar dat is met rijexamen misschien niet zo'n goed idee.
(wat eventueel ook kan is je dokter om een bètablokker vragen voor je rijexamen, is niet een geheel 'onschuldig' pilletje en niet elke arts doet daar even makkelijk over maar als je al zo vaak gezakt bent door angsten lijkt een bezoekje mij misschien überhaupt wel handig.)

Anoniem

Re: Ervaringen Bach Rescuedruppels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 13:42

Ik heb standaard een flesje in huis staan. Het haalt net even de ergste spanning weg. Ik heb het vorige maand nog gebruikt voor mijn rijexamen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:10

Ik zou vooral ook je instructeur vragen om te trainen op examen doen en zo hopelijk de stress wat te verminderen. Daar zijn namelijk gewoon technieken voor die een beetje knappe instructeur moet beheersen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 16:50

Polly schreef:
Ik zou vooral ook je instructeur vragen om te trainen op examen doen en zo hopelijk de stress wat te verminderen. Daar zijn namelijk gewoon technieken voor die een beetje knappe instructeur moet beheersen.

Tja is alsnog anders dan het werkelijke examen omdat ik voornamelijk stress door die man/vrouw die vanachter zit en ik hem steeds zie als ik de spiegel gebruik.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Ervaringen Bach Rescuedruppels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:55

Wetenschappelijk bewezen dat het niets doet, het placebo effect doet denk ik meer.

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ervaringen Bach Rescuedruppels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:56

Ik zeg altijd, een placebo effect is ook een effect. Zolang het niet schaadt zou ik het gewoon proberen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:02

Art_Ificious schreef:
Polly schreef:
Ik zou vooral ook je instructeur vragen om te trainen op examen doen en zo hopelijk de stress wat te verminderen. Daar zijn namelijk gewoon technieken voor die een beetje knappe instructeur moet beheersen.

Tja is alsnog anders dan het werkelijke examen omdat ik voornamelijk stress door die man/vrouw die vanachter zit en ik hem steeds zie als ik de spiegel gebruik.


Wie zit er achterin dan?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Ervaringen Bach Rescuedruppels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 17:21

Polly, ik weet niet hoe het in Nederland gaat. Maar in België zit de examinator achterin en de begeleider/rijschoolinstructeur op de passagiersstoel.

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:23

Je hebt ook gewoon medicijnen die je op recept kunt verkrijgen bij de apotheek die helpen tegen zenuwen. Weet niet hoe het precies heet, maar heb ik zelf ook gebruikt met mijn rijexamen.
Met Bach geen ervaring, maar dacht misschien dat je iets hebt aan deze info.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 17:26

xBontfire schreef:
Je hebt ook gewoon medicijnen die je op recept kunt verkrijgen bij de apotheek die helpen tegen zenuwen. Weet niet hoe het precies heet, maar heb ik zelf ook gebruikt met mijn rijexamen.
Met Bach geen ervaring, maar dacht misschien dat je iets hebt aan deze info.

Heb er zeker wat aan.
De bach kan ik bij andere situaties nog proberen (zoals trainen van mijn paard omdat ik dan vaak ook gespannen ben en onzeker overkom).
Indien ik geen verbetering merk ga ik deze maand nog naar de dokter. Want ik wil het medicijn eerst uitproberen in andere situaties waarbij ik stress en spanning ervaar.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:30

Art_Ificious schreef:
Polly, ik weet niet hoe het in Nederland gaat. Maar in België zit de examinator achterin en de begeleider/rijschoolinstructeur op de passagiersstoel.


Aha ja dat is hier anders.
Kan de examinator niet naast je en je instructeur op het examen centrum laten?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 17:56

Polly schreef:
Art_Ificious schreef:
Polly, ik weet niet hoe het in Nederland gaat. Maar in België zit de examinator achterin en de begeleider/rijschoolinstructeur op de passagiersstoel.


Aha ja dat is hier anders.
Kan de examinator niet naast je en je instructeur op het examen centrum laten?
helaas dat mag niet want de examinator kijkt ook hoe de instructeur reageert in bepaalde situaties.

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:35

Cemlys schreef:
Wetenschappelijk bewezen dat het niets doet, het placebo effect doet denk ik meer.

...bron?

Natuurlijk is er veel over placebo bekend.
Maar wie stelt 'dat het wetenschappelijk bewezen is' hoort niet naar het gezonde verstand te verwijzen ("hoe ter wereld kan wayer waar wat bloemblaadjes in hebben gelegen nu dan toch resultaat hebben?")
maar naar feiten.
Een glashelder opgezette studie waaruit luid en duidelijk deze conclusie getrokken kan worden.
(Wetenschappers die meteen stellen 'dat dat natuurlijk niet kan' zijn als wetenschapper geen knip voor de neus waard.)

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:36

Ik heb geen ervaring met bach bij mensen, maar het deed wonderen bij mijn paard, konijn en cavia die een maatje verloren.. na de druppels gingen ze heel snel weer eten en stopten met treuren.
Baat het niet dan schaadt het niet.

LarissaKas

Berichten: 127
Geregistreerd: 09-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:39

Ik gebruik zelf de druppels voor bijv toetsen en wedstrijden,
maar ook altijd ´s nachts.
Ik vindt ze heel fijn! Je kan gewoon goed nadenken, wordt niet suf.
Maar je kan je hoofd wel wat rustiger houden, net wat je nodig hebt.
Dus dit is echt een aanrader, en dan vooral de dubbelpack,
met een voor overdag en voor ´s nachts.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Ervaringen Bach Rescuedruppels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:41

Ik gebruikte het ook maar heb meer baat bij strezzz van phytonics.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:52

Janneke2 schreef:
Cemlys schreef:
Wetenschappelijk bewezen dat het niets doet, het placebo effect doet denk ik meer.

...bron?

Natuurlijk is er veel over placebo bekend.
Maar wie stelt 'dat het wetenschappelijk bewezen is' hoort niet naar het gezonde verstand te verwijzen ("hoe ter wereld kan wayer waar wat bloemblaadjes in hebben gelegen nu dan toch resultaat hebben?")
maar naar feiten.
Een glashelder opgezette studie waaruit luid en duidelijk deze conclusie getrokken kan worden.
(Wetenschappers die meteen stellen 'dat dat natuurlijk niet kan' zijn als wetenschapper geen knip voor de neus waard.)

Ik verwijs niet naar gezond verstand, maar zeg alleen dat er onderzoek naar gebeurd is, en dat er bewijs is dat het geen effect heeft.
Ik heb niet zo direct een link bij de hand maar Google en je vind publicaties.

Edit zelfs even gegoogled voor je
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2695424/
Hier heb je gelijk de samenvatting van verschillende studies. Leest wat makkelijker en sneller.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Ervaringen Bach Rescuedruppels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 19:05

Ben iedereen dankbaar voor de ervaringen en ook voor eventuele andere middelen aan te geven :)

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Ervaringen Bach Rescuedruppels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:14

Ik heb er ook goede ervaringen mee. Alle rijexamens, school examens en andere spannende dingen resque gebruikt

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 19:16

pluisje88 schreef:
Ik heb er ook goede ervaringen mee. Alle rijexamens, school examens en andere spannende dingen resque gebruikt

In welke hoeveelheid?

Er staat op het doosje max 40 druppels per dag. 4 per keer.

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Ervaringen Bach Rescuedruppels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:19

dan kun je dat aanhouden. je merkt snel genoeg dat het werkt en als het werkt hoef je niet nog veel meer erbij te nemen. ik weet niet meer precies. gaat over een paar jaar dus de dosering zal ongetwijfeld verschillend zijn geweest. Voor spannende situaties neem ik resque. Als ik me een aantal dagen stressig en opgejaagd voel neem ik valeriaan. Is gewoon in pilletjes te koop bij de drogist en ook daar kun je prima mee autorijden. Dus dat is eventueel nog een optie. Ik heb de doosjes van het kruitvat. De potjes hebben een erg hoge dosering dus zou beginnen met de doosjes met daarin strips tabletten.

sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: Ervaringen Bach Rescuedruppels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:33

Ik heb het ook gebruikt met mijn rijexamen. Niet verdund maar puur, direct op de tong. En heb vlak van te voren een banaan gegeten. Dat schijnt ook te helpen.