Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:05

Bah wat een heftige verhalen..
Ik had voor mijn dochter ook korfjes gekocht maar elke keer als mijn bijrijder ging rijden dan moesten we de beugels weer wisselen.Nu heeft ze beugels met elastieken aan de zijkant..Zelf rij ik nu ook met deze beugels..ik vind ze echt ideaal(Bij de ponyclub rijden ze allemaal met deze beugels..)

Vanmorgen met m'n zoontje naar stal geweest om de stallen van de pony's uit te mesten..hij vindt het altijd geweldig om te helpen(nouja van de wal in de sloot hahahaha)
Moet altijd zo lachen om hem als ie dan naar de pony's toe loopt en zegt ;Hi lieverd..
Maar de pony's stonden lekker buiten dus heeft ie even kennis gemaakt met het paard wat ik nu rij voor de staleigenaar

Afbeelding
Zo'n lief en braaf paard..die heeft ook echt een gouden karakter..Mijn dochter had 'm laatst even vast omdat ik de deken op moest doen en hij stond helemaal met haar te knuffelen hahaha!Hij bijna 4jaar en heeeel groot hahaha(denk dat hij de 1.70 nu al voorbij is)
Mijn zoontje vond hem de vorige keer wel een beetje eng maar vandaag wou hij hem wel even aaien..Dat vond het paard wel gezellig

Flip b welsh


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:50

Cerastes: ook als ze niet los rijdt is het verstandig, er kan altijd een situatie zijn dat de pony zich los trekt of opzij springt.

Elastiek is ook handig :j .

eefjuh wat een lief plaatje. Onze dochter is ook zo gek met ons paard. En hij is zo lief met haar. Sommige paarden voelen echt aan dat je voorzichtig moet zijn met zo'n klein mensje.

Wij hebben zelf gewone standaard beugels. En ook vroeger gewone beugels. Toen bestond dat allemaal nog niet. En een iets te ruime cap, met kranten er in en zo'n dun elastiekje. Wat dat betreft maar goed dat alles nu veiliger is. Heb zelfs nog een oude foto van mij op manegepony, zonder cap. Dat is nu echt onbestaanbaar en maar goed ook.

Afbeelding

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-17 12:22

Haha ja idd vroeger ging dat allemaal anders...Minder veilig...
Ik reed vroeger ook heel vaak zonder cap...niet op de manege dan, maar een paar jaar later met mn eigen paardje reed ik meestal zonder cap...alleen op buitenrit deed ik mn cap op 8)7

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:24

Ik had op buitenrit ook geen cap op := toen ik een jaar of 2 mijn verzorgpony reed vond ik dat niet meer nodig :o

Emori

Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:06

Haha oh wat ik ook niet heb uitgevreten met mijn pony’s :o :')

Allemaal gekke kunsten. :=

Daarom zal hij nu wel zo braaf zijn :D

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-17 13:19

eefjuh20 schreef:
Bah wat een heftige verhalen..
Ik had voor mijn dochter ook korfjes gekocht maar elke keer als mijn bijrijder ging rijden dan moesten we de beugels weer wisselen.Nu heeft ze beugels met elastieken aan de zijkant..Zelf rij ik nu ook met deze beugels..ik vind ze echt ideaal(Bij de ponyclub rijden ze allemaal met deze beugels..)

Vanmorgen met m'n zoontje naar stal geweest om de stallen van de pony's uit te mesten..hij vindt het altijd geweldig om te helpen(nouja van de wal in de sloot hahahaha)
Moet altijd zo lachen om hem als ie dan naar de pony's toe loopt en zegt ;Hi lieverd..
Maar de pony's stonden lekker buiten dus heeft ie even kennis gemaakt met het paard wat ik nu rij voor de staleigenaar

[ [url=m/7wu25l.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo'n lief en braaf paard..die heeft ook echt een gouden karakter..Mijn dochter had 'm laatst even vast omdat ik de deken op moest doen en hij stond helemaal met haar te knuffelen hahaha!Hij bijna 4jaar en heeeel groot hahaha(denk dat hij de 1.70 nu al voorbij is)
Mijn zoontje vond hem de vorige keer wel een beetje eng maar vandaag wou hij hem wel even aaien..Dat vond het paard wel gezellig



Ohh wat een lieverd zeg!
Waar heb jij jouw beugels met elastiek vandaan?

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 21:01

Hier even heel iets anders, voor 1x dan toch liever naar het strand.
Afbeelding
wat maakte dat een indruk, ze werd er gewoon stil van (en dat zegt genoeg).
Later op stal was ze er vol van: de platvis,( ze bedoelde de potvis die aangespoeld was in Domburg)
En tja toen vertelde ze aan de pony dat ze daarom wat later was, en de pony was een echt heertje en luisterde geduldig naar haar... voorlopig gaat ze niet meer zwemmen omdat ze bang is dat de potvis in haar tenen bijt :9.
Kon mijn lachen niet bedwingen en ze was best een beetje nijdig daarom, mama als dat gebeurt geef ik je geen kusje hoor! :+

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:58

Cerastes schreef:
eefjuh20 schreef:
Bah wat een heftige verhalen..
Ik had voor mijn dochter ook korfjes gekocht maar elke keer als mijn bijrijder ging rijden dan moesten we de beugels weer wisselen.Nu heeft ze beugels met elastieken aan de zijkant..Zelf rij ik nu ook met deze beugels..ik vind ze echt ideaal(Bij de ponyclub rijden ze allemaal met deze beugels..)

Vanmorgen met m'n zoontje naar stal geweest om de stallen van de pony's uit te mesten..hij vindt het altijd geweldig om te helpen(nouja van de wal in de sloot hahahaha)
Moet altijd zo lachen om hem als ie dan naar de pony's toe loopt en zegt ;Hi lieverd..
Maar de pony's stonden lekker buiten dus heeft ie even kennis gemaakt met het paard wat ik nu rij voor de staleigenaar

[ [url=m/7wu25l.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo'n lief en braaf paard..die heeft ook echt een gouden karakter..Mijn dochter had 'm laatst even vast omdat ik de deken op moest doen en hij stond helemaal met haar te knuffelen hahaha!Hij bijna 4jaar en heeeel groot hahaha(denk dat hij de 1.70 nu al voorbij is)
Mijn zoontje vond hem de vorige keer wel een beetje eng maar vandaag wou hij hem wel even aaien..Dat vond het paard wel gezellig



Ohh wat een lieverd zeg!
Waar heb jij jouw beugels met elastiek vandaan?


Ik heb die van mij bij divoza gekocht..waren niet eens zo heel duur..zitten wel witte elastieken aan maar die zou je nog kunnen vervangen door zwarte

Flip b welsh

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-17 11:32

kwita schreef:
Hier even heel iets anders, voor 1x dan toch liever naar het strand.
[ Afbeelding ]
wat maakte dat een indruk, ze werd er gewoon stil van (en dat zegt genoeg).
Later op stal was ze er vol van: de platvis,( ze bedoelde de potvis die aangespoeld was in Domburg)
En tja toen vertelde ze aan de pony dat ze daarom wat later was, en de pony was een echt heertje en luisterde geduldig naar haar... voorlopig gaat ze niet meer zwemmen omdat ze bang is dat de potvis in haar tenen bijt :9.
Kon mijn lachen niet bedwingen en ze was best een beetje nijdig daarom, mama als dat gebeurt geef ik je geen kusje hoor! :+


Omg wat een schattig verhaal!
Kinderen kunnen zo lief zijn (ook heksen&draken natuurlijk)!

Op bedankt eefjuh!
Ga ik daar wel even naar kijken binnenkort!

Hier zitten we momenteel in de trein op weg naar een bezichtiging van een leuke C-pony!
Zooooo spannend! *\o/*

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 13:21

Brr wat is het koud he..
Net thuis van een koud ochtendje stal..Nienke mijn dochter was ook mee.Ze heeft vanmorgen Flip nog even gereden en voor de eerste keer weer een stukje los door de bak gereden.Er waren 3 stalgenoten met vrij grote paarden aan het rijden dus dat vond nienke wel wat spannend maar Flip was zo braaf.
Daarna had ik zelf nog menles met Max(die hebben we nu voor de sleep en volgende week gaat hij voor de eerste keer voor de wagen)
Nienke had zulke koude voeten en om het een beetje warm te krijgen heeft zij max uitgestapt(uiteraard liep ik er naast met de longeerlijn..)Onze men instructeur heeft Nienke nog even geholpen met sturen..ze vond het echt leuk..Als ze ooit te groot is voor de pony's ben ik ze helemaal kwijt ben ik bang hahaha
Afbeelding

Cerastes: ohhh spannend!!Succes en hopelijk is het een super leuke pony!

Flip b welsh

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:44

En cerastes hoe is het afgelopen. Was de pony wat je zocht???

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:47

Ja, hoe was de pony?

Hier konden we lekker sleeën vandaag! Er ligt sneeuw tot aan enkelhoogte ongeveer,maar doordat het vandaag rond de -4.5 was, bleef het liggen en konden ze in de zon lekker sleeën.

Paarden vonden het ook heerlijk,dit weer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:11

Misschien heb je het al eens gezegd maar waar woon jij Getup?

Cerastes ik ben ook benieuwd :j

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:17

In Noord Luxemburg :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:05

Luxemburg is mooi :))

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:22

Veel bomen <|- .
T is erg mooi,inderdaad. Al heeft Nederland met al z'n verschillende landschappen ook echt wel wat <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:24

Ik hou van bomen. Ben gek op bos. Ik vind het soms te kaal hier in NL. Maar ik heb het geluk dat wij precies tegen de Utrechtse Heuvelrug aan wonen, en dat we ook zo op de Veluwe zijn in 10 minuutjes rijden (met de auto dan :) ). Als we op vakantie gaan zoeken we ook altijd de bossen op.

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:46

Afbeelding


wij wonen echt op 300 m van het bos af. Kunnen een Klein rondje rijden, maar ook echt uren lang, als we willen. Kom ook bijna nooit iemand tegen, mijn paard doet echt :wow: :wow: :wow: als we een wandelaar tegenkomen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:52

Heerlijk!

Emori

Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:01

Ik ben zo Luxemburg gek <3 dus ben wel jaloers :))
Deze zomer weer naar wallendorf-pont!

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 11:06

De pony is helaas niet doorgegaan...
Ze was wel heel erg lief en mooi, maar op een of andere manier had ik niet het gevoel dat ik meteen 100% een verliefd gevoel had.
En dat gevoel wil ik toch wel 100% hebben als er een pony bijkomt...

Omg getup wat een mooie omgeving!
Echt super om buiten te rijden lijkt me!
Wij zitten hier heel saai in de polder... -O-

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

Emori

Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:14

Dat is jammer. En inderdaad je wilt wel 100% achter je keuze staan!

We kunnen hier wel leuke rondjes rijden maar wel veel langs de weg. Gelukkig is Drents Friese wold 45 minuten met de trailer.

Afbeelding

Ik rij zelf alleen maar buiten.

Rijden staat op een laag pitje voor zoonlief. We zijn telkens ziek of slecht weer.
Vrijdag even geknuffeld

Afbeelding

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:53

DFW is mooi :j wij gaan er van het zomer weer heen. Hopelijk kan onze dochter goed genoeg rijden dan om mee het bos in te gaan op een pony van de manege. Maar als ik zie hoe ze nu rijdt is dat nog even afwachten. Wij hebben de bof dat we een stal hebben waar alles voorhanden is. Met een mooie renbaan erbij. Voelt als buiten rijden ( want omringd door bomen en wild loopt en vliegt er ook) maar je bent toch op stal. Om echt het bos in te kunnen moeten we met de trailer op pad.

Zo weer naar de manege. Helaas bericht dat ze net 2 pony's in hebben moeten laten slapen. Altijd verdrietig.

Cerastes jammer maar het gevoel is zo belangrijk. Dus logisch dat je er niet verder mee gaat.

Emori

Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:24

Das altijd sneu als er pony’s moeten worden ingeslapen :\

Net eventjes gehobbeld na schooltijd. En goed geholpen met opstrooien, voeren en aanvegen. Heerlijk zo lekker bezig zijn.

Afbeelding

Afbeelding

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:30

Leuke foto's :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts en 34 bezoekers