Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:03

fjordjes schreef:
Gisteren bericht dat er eindelijk interesse is in m'n stal. Ze vroegen wat de uiterste prijs was en of ze dan binnenkort mogen kijken ze namen de aanhanger al mee. Ik akkoord gegaan dat ze zondag komen. Kreeg ik een half uur later een hoger bod als m'n uiterste prijs voor de stal en die mensen willen al eerder komen kijken. Wat zouden jullie doen, op het hogere bod ingaan of de afspraak laten staan met de mensen die als eerste interesse hebben.

Dit zou bij mij afhangen van hoeveel hoger. Mocht het een aardig bedrag zijn ga ik absoluut voor het hogere bod! Zolang er nog niet bevestigd is dat de stal definitief opgehaald wordt kies ik voor een hoger bod. Kan een extraatje meer dan genoeg gebruiken :)

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:05

Nee, precies. De koop is nog niet toegezegd. Heb dat zelf ook wel gehad hoor, jammer dan. Had je eerder moeten gaan kijken. Vind dat niet zo vreemd, zolang het maar even gemeld wordt en ik niet voor niks kom rijden.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:07

Ik zou daar van balen als koper zijnde :P
Er wordt gevraagd naar een uiterste prijs en een afspraak gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:06

Nies_ schreef:
Nee, precies. De koop is nog niet toegezegd. Heb dat zelf ook wel gehad hoor, jammer dan. Had je eerder moeten gaan kijken. Vind dat niet zo vreemd, zolang het maar even gemeld wordt en ik niet voor niks kom rijden.


Had je eerder moeten kijken... Dat is leuk, maar ik vind voor een stal (daar ging het om toch?) zondag nog aardig vlot.

Ik snap het niet. Als je meer geld ervoor wil, had je er een hoger bedrag voor moeten vragen. Ik vind het echt niet chique.

En lach dan ook een beetje de ballen uit m'n broek als de hogere bieder alsnog gaat proberen af te dingen ter plekke of niet op komt dagen. :+

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:27

Daar gaat het toch niet om? Diegene kan eerder, dus of je die moet melden dat er zondag eerst iemand komt en hij daarna mag komen, of dat je deze gewoon kan laten komen (kijken/kopen)

Ik snap beide kanten: als verkoper zou ik met beide afspreken en dat melden. Plus melden dat weg is weg. Er staat géén koopafspraak, dat is weer net wat anders)
Als koper zou ik balen als je een afspraak hebt om te kijken en iemand kan eerder langskomen. Maarja, is aan de koper wat ie ermee doet: toch eerder komen of een aanbetaling doen om vast te houden..

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:02

Vind ik vooralsnog een rotstreek. Je spreekt met iemand af, voor bedrag x op dag x.

Dan komt iemand die eerder kan komen en meer geld neer wil leggen en dan is de afspraak niks meer waard. Terwijl, nogmaals, als het andersom het geval is, dan is de verkoper een klootzak en een hufter.
Meld dan aan de nieuwe gegadigde dat je een voorlopige afspraak hebt met iemand voor zondag, maar dat als diegene niet op komt dagen of hem niet wil je direct contact op neemt. Dát is imo de nettere manier.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:35

Zelf zou ik voor de eerste gaan die zondag komt hoewel ik ook wel degene snap die zeggen wie het eerst komt het eerst maalt.
Vooral als je al vaker hebt gehad dat een koop niet doorging en je voor niks hebt vastgehouden.
Heb zelf het eerste gehad. Stond een paard te koop. Ik maak diezelfde middag een afspraak voor de volgende dag, kreeg laat die avond een berichtje dat die al verkocht was. Er was een koper gekomen die direct wilde meenemen en anders niet.
Hoewel ik de verkoper wel kon begrijpen baalde ik wel enorm.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:12

Nuscaniels, dat heb ik ook gehad, ik zou kijken naar een paard maar 2 dagen later was die al verkocht. Tja, soms gaat dat nou eenmaal zo. Een stal is nou ook niet iets wat je maar laat liggen en niet in de weg ligt..

Ik zou wel de eerste koper een mail sturen en laten weten dat er nog andere gegadigden zijn en dat die eerder willen komen. Dan kan die koper zelf bepalen wat die daarmee moet.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:17

Ik lees dat de 2e bieder sneller wil komen kijken en daarbij een hoger bedrag voor ogen heeft voor de stal. Ik lees NIET dat die de stal effectief voor die hogere prijs ook direct absoluut 100% zeker gaat meenemen.

Persoonlijk vind ik het dan niet netjes naar de 1e bieder toe, want beiden hebben ze voor zover ik het lees dezelfde intentie: komen kijken en indien OK, meenemen.
Dat is niet hetzelfde als melden "ik kom 'm morgen absoluut 100% zeker ophalen voor die prijs, ongeacht de staat".

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:30

Ik zou ze laten komen. Ik hou niks vast voor mensen. Maar ik had dan ook bij de eerste al gezegd dat ze best langs mogen komen zondag, maar komt er iemand eerder dan is het weg. Misschien kun je de eerste alsnog een bericht doen dat je nog iemand laat komen, dus als ze intetesse hebben ze eerder mogen langskomen? Wel voor het afgesproken bedrag dan he, dat bedrag was je sl mee accoord gegaan. Maar de ervaring leert, niets vasthouden voor vreemden. Als ze het zondag niks vinden, of ze komen gewoon niet opdagen, dan zit je er alsnog mee en de hogere bieders hebben dan vast en zeker al wat anders gevonden. Die verkoopkans loop je dan mis.

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:51

Er is met de eerste gegadigden geen koopovereenkomst gesloten zoals ik het lees, enkel dat ze voor x bedrag willen komen kijken.
Ik zou dan beide partijen langs laten komen, mogelijk hebben beide geen interesse bij het werkelijk zien van de stal of willen ze er nog 4 weken over nadenken.

Wanneer ze wel echt toegezegd hebben voor Z bedrag komen wij zondag de stal ophalen, dan zou ik de andere partij niet uitnodigden langs te komen.

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:16

Alja schreef:
Ga zo meteen geld overmaken naar iemand die 1 dat actief is op mp!
Ben benieuwd :+


Ik durf het niet meer :o

Dat van het adres van de efteling vind ik wel een hele goeie, die ga ik onthouden.

Ik heb ook wat dingen op de marktplaats van zeeland zeg maar, en daar had ik laatst ook iemand die echt een heel laag bod deed op iets wat nieuw was, toen ik aangaf dat ik het daar niet voor ging verkopen kwamen ze ook van dan kopen we het wel nieuw. Van mij mogen ze hoor. Het ligt hier verder niet in de weg en eet ook geen brood.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:06

nou vandaag mijn scooter opnieuw op MP gezet,mij benieuwen wat voor idioten ik er nu weer op af ga krijgen
ik had m al "verkocht" met aanbetaling en "contractje" Maar ze appte mij dat ze er vanaf zag want ze krijgt t geld niet op tijd bij elkaar -O-
Terwijl ik m eigenlijk voor haar vast hield omdat ze herexamen moest doen. Mooi l*l verhaal dus allemaal.
Nou ja leverde iig nog iets op voor de moeite.

Mri

Berichten: 15306
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:32

Ojajoh, wat voor scooter en welke regio O:)

Wij hebben onze auto vanavond definitief verkocht. Vriendelijke mensen, makkelijke/pretrige verkoop. Ding is overgeschreven en opgehaald. Zal even wennen worden met 1 auto.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:43

Mri schreef:
Ojajoh, wat voor scooter en welke regio O:)

Wij hebben onze auto vanavond definitief verkocht. Vriendelijke mensen, makkelijke/pretrige verkoop. Ding is overgeschreven en opgehaald. Zal even wennen worden met 1 auto.

Peugeot kisbee, en regio purmerend
maar dat ging ff rap zeg, iemand heeft al afspraak gemaakt voor woensdag om te komen kijken en komt met OV dus is echt van plan m meteen mee te nemen *\o/*
Duimen dat ie bevalt

litilaura

Berichten: 1635
Geregistreerd: 21-08-11
Woonplaats: ergens in limburg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:43

De vermissing van de grimms regenboog.

Ik heb vorige week een grote regenboog 2e hands gekocht. Nu hebben zowel de bank als de verkoper een foutje gemaakt. Ik woon op adres A sta hier ook ingeschreven bij de gemeente en heb een hypotheek op adres A dus ik mag er toch vanuit gaan dat de bank weet dat ik op adres A woon. Nu zag de (buitenlandse) verkoper bij de overschrijving staan dat bij mijn rekeningnummer adres B hoort, en heeft het pakket dus naar adres B verstuurd. Ik heb met mijn bank contact gehad en zij geven toe dat het een foutje is dat bij hun adres B bekent is toen wilde ik dit veranderen en dat kon niet want er was toestemming van mijn man nodig (we zijn getrouwd en hebben samen het huis op adres A gekocht) maar uiteindelijk wilde de bank wel geloven dat ik op adres A woon en is het verandert maar daar hebben we nu niks meer aan. Ook werkt de bank met regio's ik ben klant bij de regio van adres A en aangezien adres B in een andere regio ligt zou ik dus nieteens klant bij de bank kunnen zijn. Ik heb bij het overeenkomen van de koop ook adres A aan de verkoper doorgegeven, maar zij is perongeluk uitgegaan van het adres dat bij mijn rekeningnummer stond. Adres B is een half uur rijden en ik heb momenteel geen auto dus moet wachten tot mijn man vanavond thuis is. Nu komt het adres B is een bekend drugs/kraak pand. Dit weet ik omdat mijn ex met wie ik geen gezamenlijke rekening of iets dergelijks heb daar jaren geleden gewoond heeft. Op dit adres wonen ongeveer 30 mensen volgens de gemeente maar in werkelijkheid weet je nooit wie daar daadwerkelijk binnen is. Dus ik heb ook geen idee wie mijn geliefde regenboog nu aangenomen heeft dus ik rij er vanavond op goed geluk naartoe. De verkoper gaat overigens contact opnemen met de post die dit pakketje verzonden heeft. Zou de regenboog nog voor pakjesavond terecht zijn? Vanavond een update

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:07

Zo gek? Krijgen jullie dan adres gegevens bij overschrijven?

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:44

Ja ik krijg ook geen adresgegevens bij overmaken. Ja tenzij via paypal.
Maar als ik iets verkoop verstuur ik het naar het adres wat de koper aan mij heeft doorgegeven...
Sommige mensen geven ook hun werkadres door omdat ze daar aanwezig zijn om het aan te nemen en dan dus thuis niet. Dus van de verkoper ook een beetje vreemd om het maar naar een ander adres te sturen dan de koper heeft doorgegeven.

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:48

in welke woonplaats is het afgeleverd aangezien ik ook in Limburg woon, als het in d ebuurt is kan ik eens kijken voor je

litilaura

Berichten: 1635
Geregistreerd: 21-08-11
Woonplaats: ergens in limburg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:49

Nee het is niet in Limburg dit adres is in Gelderland en ik woon in Overijssel

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:01

litilaura schreef:
Nee het is niet in Limburg dit adres is in Gelderland en ik woon in Overijssel

dan klopt jouw woonplaats op bokt niet meer, kan ik je niet helpen

litilaura

Berichten: 1635
Geregistreerd: 21-08-11
Woonplaats: ergens in limburg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:08

Toch bedankt nee m'n profiel is al een aantal jaar niet meer up to date

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:43

Toen ik nog in Duitsland woonde en overschrijvingen deed kwam ook altijd het Duitse adres erbij te staan. Soms wel verwarrend omdat ik alles naar mijn werk of ouders liet sturen

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:58

Hm, ik had gereageerd op een advertentie op marktplaats. Opeens was de advertentie verwijderd, maar de verkoper geeft aan dat het artikel nog te koop is... Weet even niet wat ik daar van moet vinden...

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 16:04

Ik verwijder ook regelmatig advertenties om ze weer opnieuw te plaatsen.
Je zou kunnen zeggen dat je het op wilt halen en als je haar adres hebt, dat het toch niet uitkomt of dat ze het op wil sturen.
Als ze haar adres niet geeft, zegt dat al genoeg :P