Mede hoofdpijners

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Mede hoofdpijners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 23:22

Goedenavond bokkers (rare titel, wist niks beters haha)

Ik open dit topic nog laat omdat ik best wel bang ben voor morgen wat de dokter gaat zeggen. Ik heb al ongeveer een half jaar/jaar last van enorme hoofdpijn, elke dag.. dag in dag uit. De ene dag op mijn slaap, de andere dag in mijn oogkas. Ik was er echt klaar mee en heb de dokter gebeld voor een afspraak, ik slik bij een ‘aanval’ 3 ibuprofens van 400mg per stuk. Echt niet gezond.

Even een paar dingen op een rijtje:
- in 2015 een heftig auto ongeluk gehad
- meerdere ‘aanvallen’ per dag
- ene keer op mijn slaap, andere keer mijn oogkas
- elke dag, het slaat geen dag over
- duizelig, misselijk
- ik heb geen bril nodig

Wie herkent zich een beetje in mijn verhaal? En wat zijn de ervaringen? Ik ben als de doods dat ik bloed moet prikken namelijk.

Liefs..

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Mede hoofdpijners

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:39

klinkt als een zenuw die klem zit. klinkt als een Whiplash
Mijn man had na zijn ongeluk veel baat bij een combi chiropractor en fysio.

robbie88

Berichten: 2087
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Mede hoofdpijners

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:52

Ik heb bijna 15 jaar iedere dag hoofdpijn n.a.v een ernstig auto-ongeluk.. hoofdpijn is vervelender dan bloedprikken

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14468
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:24

belle_boef schreef:
klinkt als een zenuw die klem zit. klinkt als een Whiplash
Mijn man had na zijn ongeluk veel baat bij een combi chiropractor en fysio.


Dit inderdaad. Ik zou echt naar een chiropractor gaan. Waarschijnlijk zit er iets niet helemaal lekker in je lijf nav je ongeluk.
Ik ben recent begonnen bij een chiropractor en merk na 3 behandelingen al echt zo'n ontzettend groot verschil met mijn klachten.

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 10:58

Ik heb al meerdere behandelingen gehad, ook bij verschillende fysiotherapeuten. Dit heeft ook niet mogen baten helaas. Ja voor 1 dag ging het goed.. maar om nou om de dag naar de fysio toe te gaan :o.

Hoofdpijn is inderdaad erger, maar ik ben zo bang voor naalden. Ik hoop dat er niks mis is natuurlijk en het gewoon spanningshoofdpijn is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Mede hoofdpijners

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:01

Heb je al eens je ogen laten opmeten? Verminderd zicht (vaak zonder dat je het zelf merkt) kan ook voor dit soort klachten zorgen. Draag je een bril of lenzen?

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14468
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Mede hoofdpijners

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:08

Ik heb meerdere fysio's gehad in 3 jaar tijd, maar een chiropractor is toch echt anders dan een fysio. Ik zou het echt een kans geven.

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 15:17

Cayenne schreef:
Heb je al eens je ogen laten opmeten? Verminderd zicht (vaak zonder dat je het zelf merkt) kan ook voor dit soort klachten zorgen. Draag je een bril of lenzen?

Ik heb een bril, hier wordt ik alleen heel erg dizzy van en mijn reactie vermogen wordt er erg traag door. De sterkte is wel juist.

Over 2 uur weet ik hopelijk meer..

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Mede hoofdpijners

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:23

idem,osteopaat raadplegen(chiropractor).

is iets helemaal anders dan een fysio.

heeft hier ook al meermaals enorme verlichting gebracht.

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:31

Geen idee hoeveel Ibrufens je slikt, maar is het ook mogelijk dat je het zo regelmatig slikt, dat het niet meer helpt en de bijwerking van bijvoorbeeld hoofdpijn (maagklachten is nog zo'n bijwerking) wél voelbaar is?

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Mede hoofdpijners

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:33

owja,en qua pijnstilling,probeer eens een pijnstiller met ander werkbaar ingredient.

hier is mij ook altijd gezegd dat bv driedubbele pijnstilling van zelfde werkende stof,veel minder effect heeft dan 2 verschillende pijnstillers met andere actieve,werkende stof.
(bv neurofen in combi met dafalgan,gewoon beiden een enkele tablet,heeft veel meer effect dan 3x dezelfde tablet).
dit lost het probleem niet op,maar kan wel even verlichting bieden op een moment dat je je hoofd tegen de muur zou slaan van de pijn.

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 15:47

Ja ibuprofen is echt troep.. ik slik soms ook Nurofen migraine, die helpen opzich ook wel. Maar bij ibuprofen heb ik de meeste baat. Die ander die je zei ken ik eigenlijk niet!

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 17:53

Zo ik ben weer terug. Ik heb diazepam gekregen voor 14 dagen, ook moet ik dinsdag bloedprikken. Of ik er blij mee ben? Nee eigenlijk niet :(

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Mede hoofdpijners

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:56

Geen ongeluk gehad, maar sinds de laatste weken word ik regelmatig met hoofdpijn wakker, vaak energieloos, heb het altijd extreem koud of extreem warm. Dacht eerst dat het een griepje was maar het houd me te lang aan, dus maandag even naar de dokter denk ik dan..

Ook veel last van mn spieren in mijn nek. Mijn moeder is therapeut en heeft het al goed los gemasseerd 2x ondertussen maar het blijft maar terug komen helaas..

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:06

PrinceAmos schreef:
Zo ik ben weer terug. Ik heb diazepam gekregen voor 14 dagen, ook moet ik dinsdag bloedprikken. Of ik er blij mee ben? Nee eigenlijk niet :(


Heeft de arts iets gezegd in welke richting het zou kunnen zitten...?

En is de diazepam om je spieren te ontspannen - of om het bloedprikken mogelijk te maken...?

maj0

Berichten: 6585
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Mede hoofdpijners

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:13

Hier ook iemand met elke dag hoofdpijn.

Ik heb hersenvliesontsteking gehad en daarna is het begonnen.

Heb jij voordat je hoofdpijn kreeg al een bril gehad of pas een bril laten op meten nadat je de hoofdpijn kreeg?

Dat je dizzy wordt van de bril kan ook komen omdat je zo gewend bent te kijken zonder dat je echt nog moet wennen aan de nieuwe manier van kijken.

Succes dinsdag. (Ik moet ook nog bloedprikken volgende week bedenk ik me net. Maar eens even kijken wanneer haha)

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:26

Hier ook iemand met altijd, dag en nacht flinke hoofdpijn, sinds een jaar of vier. Afgelopen 2 jaar 13 hersenoperaties gehad in de hoop mijn zicht te besparen en de pijn te verminderen. Beide nog altijd niet gelukt. Ik gebruik morfine tegen de pijn, maar ook dat is vaak niet voldoende.

Kans dat het dezelfde oorzaak is, is vrij klein. Zou me niets verbazen als het met het ongeluk te maken heeft, osteopaat of chiropracter kan je dan zeker hierbij helpen (als het daar vandaan komt natuurlijk).

Weet je waarvoor je moet bloed laten prikken? Natuurlijk niet fijn en niet leuk, maar bedenk dat er veel ergere dingen zijn dan bloed prikken en dat het je waarschijnlijk alleen maar helpt! Succes.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:39

PrinceAmos schreef:
Ja ibuprofen is echt troep.. ik slik soms ook Nurofen migraine, die helpen opzich ook wel. Maar bij ibuprofen heb ik de meeste baat. Die ander die je zei ken ik eigenlijk niet!



Ibuprofen en nurofen migraine is Allebej hetzelfde

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:49

PrinceAmos schreef:
Ja ibuprofen is echt troep.. ik slik soms ook Nurofen migraine, die helpen opzich ook wel. Maar bij ibuprofen heb ik de meeste baat. Die ander die je zei ken ik eigenlijk niet!


Dafalgan is trouwens gewoon paracetamol. :)

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 19:34

Janneke2 schreef:
PrinceAmos schreef:
Zo ik ben weer terug. Ik heb diazepam gekregen voor 14 dagen, ook moet ik dinsdag bloedprikken. Of ik er blij mee ben? Nee eigenlijk niet :(


Heeft de arts iets gezegd in welke richting het zou kunnen zitten...?

En is de diazepam om je spieren te ontspannen - of om het bloedprikken mogelijk te maken...?

Meer om af te kicken van de ibuprofen.. ik vind het erg vervelende tabletten, wordt er giga moe van. Kan het er eigenlijk niet bij gebruiken, ik werk 42 uur in de week :+

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 19:34

maj0 schreef:
Hier ook iemand met elke dag hoofdpijn.

Ik heb hersenvliesontsteking gehad en daarna is het begonnen.

Heb jij voordat je hoofdpijn kreeg al een bril gehad of pas een bril laten op meten nadat je de hoofdpijn kreeg?

Dat je dizzy wordt van de bril kan ook komen omdat je zo gewend bent te kijken zonder dat je echt nog moet wennen aan de nieuwe manier van kijken.

Succes dinsdag. (Ik moet ook nog bloedprikken volgende week bedenk ik me net. Maar eens even kijken wanneer haha)

Ik had al een bril, maar eigenlijk heb ik hem nooit meer op door die reden.

Ik heb al bloed geprikt haha! Jij?

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 19:35

Quir schreef:
Hier ook iemand met altijd, dag en nacht flinke hoofdpijn, sinds een jaar of vier. Afgelopen 2 jaar 13 hersenoperaties gehad in de hoop mijn zicht te besparen en de pijn te verminderen. Beide nog altijd niet gelukt. Ik gebruik morfine tegen de pijn, maar ook dat is vaak niet voldoende.

Kans dat het dezelfde oorzaak is, is vrij klein. Zou me niets verbazen als het met het ongeluk te maken heeft, osteopaat of chiropracter kan je dan zeker hierbij helpen (als het daar vandaan komt natuurlijk).

Weet je waarvoor je moet bloed laten prikken? Natuurlijk niet fijn en niet leuk, maar bedenk dat er veel ergere dingen zijn dan bloed prikken en dat het je waarschijnlijk alleen maar helpt! Succes.

Morfine tegen de pijn, jeetje heftige pijn moet er niet aan denken!

Ik heb bloed geprikt voor moeheid.

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Mede hoofdpijners

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:56

Ik heb al jaren lang ook elke dag hoofdpijn. Pijnstillers helpen hier niet tegen, andere medicatie ook niet. Ik ben in verschillende ziekenhuizen geweest en het komt er op neer dat ze niet weten wat het is en het graag op migraine of spanningshoofdpijn gooien, maar er meteen bij zeggen dat het daar eigenlijk niet op lijkt. :+ Ook elke dag aanvallen, moeite met zien, concentratieproblemen, moeite met spraak op zo'n moment en een geheugen als een zeef. Mijn ogen verschillende keren heel uitgebreid laten testen, maar ook daar kwam niks uit.
Ik ben nu al bijna een jaar aan het wachten op een plek in het revalidatiecentrum, ook vanwege andere klachten, maar die hoofdpijn is enorm beperkend. Therapieën helpen ook niet. Kon daardoor ook niet meer werken in het vakgebied waar ik voor geleerd heb.

Dus enorm goed van je dat je toch naar de huisarts bent geweest! Maar laat je niet te makkelijk 'afschepen', ik zou toch aandringen op onderzoek in het ziekenhuis.

maj0

Berichten: 6585
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:45

Edit: dubbel post
Laatst bijgewerkt door maj0 op 05-12-17 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

maj0

Berichten: 6585
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:46

PrinceAmos schreef:
maj0 schreef:
Hier ook iemand met elke dag hoofdpijn.

Ik heb hersenvliesontsteking gehad en daarna is het begonnen.

Heb jij voordat je hoofdpijn kreeg al een bril gehad of pas een bril laten op meten nadat je de hoofdpijn kreeg?

Dat je dizzy wordt van de bril kan ook komen omdat je zo gewend bent te kijken zonder dat je echt nog moet wennen aan de nieuwe manier van kijken.

Succes dinsdag. (Ik moet ook nog bloedprikken volgende week bedenk ik me net. Maar eens even kijken wanneer haha)

Ik had al een bril, maar eigenlijk heb ik hem nooit meer op door die reden.

Ik heb al bloed geprikt haha! Jij?


Oeps alweer vergeten :')

Donderdag maar even doen