Andere stalling zoeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Maraki
Berichten: 7
Geregistreerd: 01-12-17

Andere stalling zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-17 00:53

Hoi bokkers!
Hopelijk staat het hier goed.. ik wist niet zo goed waar ik het moest posten.

Ik haal meestal veel tips vanuit het forum als bezoeker en lees een beetje mee hier en daar in topics die me interesseren. Vandaag wilde ik toch iets van mijn hart laten dus vandaar:

Momenteel zit ik in een dilemma met de stalling van mijn paard. Ik heb de luxe om mijn paard gestald te hebben staan op minder dan 200m van huis. Longeercirkel aanwezig, stapmolen, 20x60 buitenpiste, grote paddocks en weides.
Ik ben er terecht gekomen omdat de eigenaar een oude kennis van me is waar ik het vroeger wel goed mee kon vinden. Aangename man alleen heeft hij zijn momenten... en dan is hij een tiran. Maar dat heeft hij ook enkel op zijn paardenzaken EN geldzaken.
De afspraken zijn altijd duidelijk geweest. Hij doet de paarden 's avonds en ik doe ze 's ochtends. Dat betekent dus dat ik 's ochtends mijn paard verzorg en ik ook zijn paarden voer + de stallen uitmest. Zo gaat er elke maand enkele tientjes van mijn kosten af. (€200 -> €150) Ik mag gebruik maken van alle accommodatie. Onbeperkt hooi & stalstrooisel zit er ook bij in.

Omdat ik een schone stal aangenamer vind, keer ik ook altijd na het voeren of net voor ik vertrek zodat de stal schoon is. Ik poets de poetsplaats en leg ik alle gebruikte spullen altijd netjes weg (ook de zijne), plastic van de hooibaal ruim ik op, haal verse drolletjes nog gauw weg etc.. soms mest ik zelfs op 1 dag 3 stallen uit van hem of longeer ik zijn paarden om mijzelf uit te sloven zodat hij tevreden is en minder werk heeft.

Je zou denken dat dit allemaal goed klinkt. Toch?, maar hier komt nu dus mijn probleem... Echt ELKE week is er wel iets dat ik "fout" doe. Het gaat altijd om pietluttige dingen (of dingen die ik doe omdat hij ze zelf gedaan heeft.. maar dan bleek dus dat hij een slecht voorbeeld gaf). Dan krijg ik boze berichten of heel sarcastische berichten met hetgeen wat ik fout doe. Vandaag liep mijn emmer over toen ik 's avonds plots het bericht kreeg "Waarom gooi je elke dag extra vlas in jouw stal? Staat je paard op gouden ijzers?? en over het solarium, dat kost heel veel elektriciteit wil je die niet meer zo vaak gebruiken......."
Ja, ook met zo overdreven veel puntjes. En dat dan nadat ik deze week 3/7 's ochtends EN 's avonds de paarden heb gedaan en mijn paard nog maar 2x 5minuutjes onder het solarium heb gezet...

Enkele andere voorbeelden:
Citaat:
Hij zet de paarden buiten met regenweer. -> Ik zet de paarden buiten met regenweer: "Dit is niet goed voor hun gezondheid, hun hoeven en benen! Alle paarden zijn zeiknat, alle dekens zijn zeiknat! Gebruik je gezond verstand eens"


Citaat:
Ik laat de paarden binnen op stal staan nadat hij giga kwaad werd dat ik ze met koud en wisselvallig regenweer buiten zette 's ochtends: "Waarom mogen de paarden niet naar buiten?? Het zijn toch geen legbatterijkippen...."


Citaat:
Ik mest elke dag zijn stallen uit van zijn paarden, dit al 6 maanden aan een stuk 7/7... ik ben 2 dagen afwezig (een week van te voren laten weten en alles was toen goed). Zijn paarden staan schoon, mijn paard staat tot zijn knieën in de stront.


Citaat:
Nieuw solarium op stal. Ik gebruik hem 2x in 2 weken tijd.... "weet je wel niet hoeveel dat kost? Je moet dat ding niet opzetten voor maar 1 paard te doen dat is veel te veel elektriciteit!"


Zucht.

Elke week krijg ik wel iets te horen dat slecht is of wat ik slecht doe. Terwijl ik alles wat ik doe enkel goed bedoel. Rondom de stallen werken vind ik heel fijn. Ik vertroetel de paarden graag en het uitmesten neem ik erbij.. Ik sloof me ondertussen ook uit door elke dag (zelfs met regenweer) met de kruiwagen door de modder te ploeteren om alle paddocks/weides uit te mesten, door elke dag de stal schoon achter te laten met tevreden paarden, altijd hooi aan te vullen als het nodig is, hooibalen binnenrijden met de tractor, zijn paarden longeren als hij eens niet kan, zijn paarden wassen, etc etc...

Ik heb in de voorbije maanden meer van die opmerkingen gekregen of gewoon een woeste persoon aan de lijn gehad. Niet aangenaam!
Hij weet ook dat ik in een depressie zit en dat mijn paard mij optrekt en mij een beetje plezier geeft. Op deze manier dus niet.. echt helemaal niet! Praten over dit onderwerp is moeilijk voor mij. Ik heb het de eerste keer ook persoonlijk gezegd en erover gesproken dat ik het niet aangenaam vond omdat het heel slecht met mij gaat. Dan gaat het even "beter" maar hij wuift het snel weer weg en doet zijn ding weer. Daarom dat ik het nu enkel in berichten aanhaal. Dat voelt veiliger aan. Mijn vriend heeft hem enkele keren aangesproken omdat ik toen 3 dagen in mijn bed als een hoopje zielig heb zitten huilen van verdriet maar dat helpt voor 5 dagen en dan is het weer "om zeep".

Ik vind het heel erg jammer als ik weg zou gaan bij deze stal. Het is dicht bij huis, mijn paard staat in principe prima buiten dat hij niet elke dag op de weide mag (wel op de paddock) maar op deze manier ben ik het beu. Ik voel me gebruikt omdat ik me zo hard uitsloof en mijn best doe, en ik krijg nauwelijks een bedankje terug.
Mijn vriend vindt deze man een goede oefening om wat harder te worden, maar ik voel mijzelf net niet goed bij deze situatie. Als deze man mij zo dwars zit/kwetst/beangstigd op sommige dagen dat ik echt NIET naar stal wil gaan, zegt het eigenlijk toch al wel genoeg. Toch?

Nu ben ik dus aan het bedenken om eventueel te verhuizen met paardlief. Naar een pension waar ze praktisch dezelfde accommodatie hebben. Ook worden de paarden 's ochtends en 's avonds gevoerd en op de weide gezet. Het is iets prijziger en ook verder weg van huis.. maar liefst 10km. Dat is wel wat anders dan 200m wandelen. (Ik heb ook enkel een fiets geen auto.)
Ik ben ook een beetje bang dat de afstand me de das gaat omdoen. Momenteel ben ik dagelijks 1min op de fiets en dan ben ik op stal. Voor de nieuwe stal zal ik zo'n 30-45min onderweg zijn op mijn fiets. Nu het echt winter begint te worden lijkt me het niet zo aangenaam. Nu met een minder goede dag, of een dag waarop ik enkel kan huilen, lukt het me nog wel om 10min te doen maar ik ben bang voor grotere afstanden. Ik heb felle stemmingswisselingen en als ik dan halverwege een paniekaanval krijg of dergelijke..
December zal ik jammer genoeg nog moeten doorbrengen op mijn huidige stal. Al zie ik het momenteel niet echt meer zitten. Ik ben van plan om te staken door zijn stallen in het weekend niet uit te mesten en de poetsplek/zijn rommel/gang gewoon te laten liggen zoals het ligt. Dat hij nu maar eens de verantwoordelijkheid van staleigenaar op zich neemt en zelf zijn stal en paarden!! onderhoud.
Al moet ik heel eerlijk zijn dat ik het daar HEEL moeilijk mee ga hebben. :') De routine die ik nu heb met voeren, mesten, trainen vind ik heel aangenaam. + Ik ben een schoonmaakfreak en een schone stal is tig keer fijner dan een grote mesthoop.

Oef, dat is van mijn hart. -O-

Meningen, tips, ideeën? Brand los :)


alex66

Berichten: 1770
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Andere stalling zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:05

Dus jij werkt een aantal uur per dag 7 dagen in de week voor 50e per maand en krijgt ook nog geregeld een grote bek >;) ........ Tja kan maar één ding zeggen, wegwezen daar!! Dat fietsen overleef je wel :(:)

Oeleborg 19-05-1994 13-10-2014 Bedankt voor 20 geweldige jaren, ik mis je mijn held

alice0cullen

Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:11

Eerst maar eens stoppen met uitsloven en al helemaal niet meer zijn paarden doen. Die man misbruikt jou goede wil tot er met. Ik heb hetook gehad, ben al jaren depressief en paardlief is mijn reddingsboei, deed alles van extra voerbeurten tot water bijvullen, mesten, strontbakken legen, springbak opruimen, van alles.

Stank voor dank kreeg ik er voor terug. Dan mens liep me iedere keer in de weg, wou uiteindelijk dat ik om zes uur op stal zou verschijnen om te voeren terwijl zei er precies naast woonde, en kreeg dan een SMS of ik wat stiller wou doen.

Haatte het om naar stal te gaan, iedere keer liep ze me voor de voeten, zat te azen op mijn paard, gooide haar paard in de bak los as ik aan het rijden was. Uiteindelijk ben ik heel kwaad geworden en heb diezelfde dag nog paardlief opgepakt en verhuisd. Was de beste keuze ooit.

Laat je alsjeblieft niet op de kop zitten, zijn er niet meer stallen in de buurt, misschien particulier. Weet niet welke regio je zit. Het is en blijft een rot situatie, maar laat je niet door hem in de weg zitten je bent hem niks extra 's verplicht.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:24

Je gaat niet meer met plezier naar stal, dan is het tijd om te verhuizen :j
Wat een bullebak is dat zeg!!

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:25

Ik snap je frustraties, maar in jouw kant van het verhaal zitten ook meerdere dingen die niet kloppen; je bent 2 dagen weg en je paard staat tot zijn knieen in de stront? Dat lijkt me nogal overdreven.
Op de ene plek schrijf je 'soms mest ik zelfs op 1 dag 3 stallen uit van hem' en een paar regels verder is het ineens 'Ik mest elke dag zijn stallen uit van zijn paarden, dit al 6 maanden aan een stuk 7/7'...

Wat is het dan? Het klinkt (maar misschien komt dat verkeerd over doordat de dingen er wat onhandig staan?) alsof je (onbewust) de situatie naar Bokkers toe wat probeert aan te dikken. Voor wie doe je dat? Dat is dan namelijk vooral een boodschap naar jezelf toe over wat jij zelf van deze situatie vindt.

Ik heb in een soortgelijke situatie gestaan en ben van een stal op 100 meter lopen bij mensen thuis naar een stal gegaan die vele kilometers verder ligt. Fietsend is dat een behoorlijk eind, maar een elektrische fiets of scooter kan het al een stuk leefbaarder maken.
Ik ben zelf ook erg van de orde, regelmaat en eigen routines en was bang dat de nieuwe stal die veel groter is veel belastender/vermoeiender/sociaal inspannender voor mij zou zijn. Na twee maanden wennen heb ik mijn draai gevonden, heb allemaal nieuwe maar inmiddels helemaal vertrouwde routines en kost het me net zoveel/weinig moeite als toen in mijn eentje aan de andere kant van de straat.

Heel praktisch: is het mogelijk om bijvoorbeeld een maandje de paard op die andere stal te zetten, bijvoorbeeld onder het mom van dat jullie dan intensief getraind kunnen worden door de trainer daar, schriktraining kunnen doen daar of een tijdje kunnen rijden in een binnenbak of zo? Dan betaal je een maand dubbele lasten zodat je altijd terug kunt naar de huidige stal en dan kun je veilig proberen of de nieuwe plek iets voor jullie is.

Femek2902

Berichten: 1320
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Andere stalling zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:50

Mijn eerste gedachte is: Zou je niet gewoon €200,- per maand kunnen betalen en dan een gewone pensionklant kunnen zijn? Dan doe je niets extra's en hoef je je ook niet verplicht te voelen om iets extra's te doen.
(In mijn ogen werkt dit scenario trouwens alleen na een goed gesprek en als er al andere pensionklanten zijn die geen extra dingen doen.)

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 02:30

Ik was allang weggeweest.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

Maraki
Berichten: 7
Geregistreerd: 01-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-17 02:35

Alvast bedankt om jullie ervaringen te delen. Ik zit hier maar te twijfelen over het idee of ik nu overdrijf of niet. Ik ben wel een beetje opgelucht te horen dat het dus inderdaad niet helemaal juist zit hier.

alex66 schreef:
Dus jij werkt een aantal uur per dag 7 dagen in de week voor 50e per maand en krijgt ook nog geregeld een grote bek >;) ........ Tja kan maar één ding zeggen, wegwezen daar!! Dat fietsen overleef je wel :(:)

Ja, dat dacht ik dus ook al gisteren. Mensen worden zelfs betaald voor het werk dat ik doe en krijgen meer waardering. |o

alice0cullen schreef:
Laat je alsjeblieft niet op de kop zitten, zijn er niet meer stallen in de buurt, misschien particulier. Weet niet welke regio je zit. Het is en blijft een rot situatie, maar laat je niet door hem in de weg zitten je bent hem niks extra 's verplicht.

Die stank voor dank is het vreselijkste! -O-
Als je af en toe een bedankje krijgt of een leuke opmerking over hoe goed de stal eruit ziet of hoe schoon de stallen zijn is het nog wel haalbaar want ik doe alle stalklusjes wel graag. Ik ben heel graag bezig in en rond de stal. Alleen is het k*t als je enkel rotopmerkingen naar je hoofd geslingerd krijgt terwijl jij je beste beentje voorzet op stal..
Ik ga vanaf morgen geen stallen, geen paarden meer doen. Enkel voeren en buiten zetten. De rest mag 'ie zelf doen heel december. Ik ben wel bang dat dit het juist erger gaat maken.. hopelijk gaat hij niet te fel reageren als ik opeens "niets" meer doe.

Ik heb al een nieuwe stalling op het oog waar nog twee plekjes waren. Misschien gaan we er dit weekend al eens langs om een kijkje te nemen. Het is alleen een vervelende periode om te verhuizen met de feestdagen etc in het oog. -O-

xyzutu2 schreef:
Ik snap je frustraties, maar in jouw kant van het verhaal zitten ook meerdere dingen die niet kloppen; je bent 2 dagen weg en je paard staat tot zijn knieen in de stront? Dat lijkt me nogal overdreven.
Op de ene plek schrijf je 'soms mest ik zelfs op 1 dag 3 stallen uit van hem' en een paar regels verder is het ineens 'Ik mest elke dag zijn stallen uit van zijn paarden, dit al 6 maanden aan een stuk 7/7'...

Wat is het dan? Het klinkt (maar misschien komt dat verkeerd over doordat de dingen er wat onhandig staan?) alsof je (onbewust) de situatie naar Bokkers toe wat probeert aan te dikken. Voor wie doe je dat? Dat is dan namelijk vooral een boodschap naar jezelf toe over wat jij zelf van deze situatie vindt.

Ik heb echt een heel smerig paard op stal. Met aanhoudende regen zoals vandaag staat 'ie binnen. Deze ochtend netjes de stal gedaan en twee scheppen schoon strooisel erbij gegooid, deze avond was de mooie goudgele bedekking alweer helemaal bruin. Overal platgetrapte strontjes, veel urine, strooisel zompig en nat, je kent het waarschijnlijk wel. Mijn paard zijn drollen moeten echt minstens 2x per dag opgeruimd worden als hij heel de dag op stal staat anders kan je de stal al leegmaken na 3 dagen.

En over het uitmesten, ik begrijp je verwarring dat heb ik niet goed neergezet. Ik zeg tegen kakjes opruimen uitmesten en tegen de stal leegmaken ook altijd uitmesten. Het viel me eigenlijk niet op tot nu toe dat ik het fout gebruik. Om het juist te zetten: elke dag mest ik de stal uit en soms maak ik wel drie stallen op één dag leeg omdat de bodem zo smerig/nat is.

Ik ga eens kijken of het mogelijk is om misschien een dubbeltje te doen. Dat lijkt me inderdaad wel een veilige manier om te proberen of de nieuwe plek wat is en haalbaar is qua dagelijks er te geraken. Bedankt voor de tip!


Femek2902 schreef:
Mijn eerste gedachte is: Zou je niet gewoon €200,- per maand kunnen betalen en dan een gewone pensionklant kunnen zijn? Dan doe je niets extra's en hoef je je ook niet verplicht te voelen om iets extra's te doen.
(In mijn ogen werkt dit scenario trouwens alleen na een goed gesprek en als er al andere pensionklanten zijn die geen extra dingen doen.)

Daar had ik ook al over nagedacht maar toch liever niet. Ik vind dan €200 of €250 te veel voor wat de paarden krijgen. Nu ja, als alles in orde zou zijn zou ik wel de volle pot willen en kunnen betalen maar hij geeft bijvoorbeeld niet genoeg hooi naar mijn standaarden. Hij is in zijn woorden "zuinig" en de momenten dat ik bij de voerbeurten ben, geeft hij nog geen 2kg hooi. Als hij 2kg 's ochtends en 2kg 's avonds zou geven (want overdag werkt hij dus voert hij niet) , dan krijgen ze toch echt wel te weinig hooi naar mijn mening. 4kg hooi per dag is echt niet voldoende voor paarden van 1.65m en 600kg.. Voor die prijs wil ik ook wel dat ze dan mijn paard fatsoenlijk te eten geven.
Ik ben trouwens het enige pensionklantje bij hem op stal.

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 06:45

Na het verhaal een paar keer gelezen te hebben, denk ik dat er 3 opties zijn:

- Een afspraak maken met de stalhouder om samen met je vriend erbij om de tafel te gaan zitten. Je problemen duidelijk uiten en vragen of jullie tot een oplossing/afspraak kunnen komen: dat je het zo niet volhoudt en er iets moet veranderen, anders ben je genoodzaakt een andere stal te zoeken. Niet tussen neus en lippen door dus, maar samen om de tafel.

- 50 euro meer gaan betalen en zelf alleen nog hooi bijvoeren als klusje.

- Niks zeggen en meteen een andere stal zoeken.

Gezien de afstand en de locatie goed klinken, zou ik zeker de eerste (of tweede) optie proberen. Weggaan kan altijd nog...

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Andere stalling zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 07:14

ik zou zeggen betaal die 50 euro meer en zeg de eigenaar dat je deze stress niet meer wilt en hem meer betaald zodat hij gewoon alles zelf doet en jij je eigen paar doet.... als het dan nog niet gaat kan je altijd weg... zeg tegen hem dat je voor zakelijke dingen een telefoontje wilt en geen aapje. aapjes kunnen verkeerd overkomen..

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 07:40

Femek2902 schreef:
Mijn eerste gedachte is: Zou je niet gewoon €200,- per maand kunnen betalen en dan een gewone pensionklant kunnen zijn? Dan doe je niets extra's en hoef je je ook niet verplicht te voelen om iets extra's te doen.

Daar had ik ook al over nagedacht maar toch liever niet. Ik vind dan €200 of €250 te veel voor wat de paarden krijgen. *knip* [/quote]

Allereerst, ik denk dat hij niet weet hoe blij hij met jou mag zijn.
Een korting van €50,- voor alles wat je omschrijft vind ik erg mager.

Je geeft hierboven ook 250E aan waardoor de kroting E100 zou zijn.. dat maakt het alweer iets anders natuurlijk.

Zoals je alles beschrijft lijkt het alsof er geen heldere afspraken zijn over wát je precies doet voor de kroting. 1 of 2 stallen 5 of 7 voerbeurten. Het is niet concreet waardoor er scheve verwachtingen kunnen zijn.

Hoe moeilijk het ook is, ik zou een gesprek met hem aangaan, waarin je oa het volgende aangeeft;
* ik vind het heerlijk om hier te staan en om te helpen met de dagelijkse bezigheden. De reden dat ik je om dot gesprek heb gevraagd is dat er een aantal dingen mij niet helder zijn en die wil ik graag met je besprekem zodat we er samen beter van worden.
*Het is begrijpelijk dat je soms dingen anders wilt Piet, de manier waarop je dat nu kenbaar maakt is voor mij niet fijn. Zou je dat de volgende keer 'opbouwender/vriendelijker/minder direct of wat dan ook' willen aangeven? Dan kan ik er beter mee omgaan. (Geef hier je eigen draai aan maar hou het bij jezelf.. )

*daarnaast zou ik graag helder willen hebben wat er precies van mij verwacht wordt om de korting van E50 te krijgen. Hiermee bedoel ik, hoeveel voerbeurten hoeveel stallen etc (schrijf dit op)

*je gaf laatst aan dat het solarium niet voor 1 paard op te starten is ivm de hoge kosten, vanaf hoeveel paarden kan het wel uit?
Als ik mijn paard er zo nu en dan onder wil zetten en die andere paarden ook gelijk doe zou het dan wel mogen? (Of misschien zit dit niet bij de prijs in? Kan je dan bv per keer E2,- in een potje stoppen oid? Ik heb geen idee wat de kosten zijn voor zoiets hoor)

Je zou in zo'n gesprek natuurlijk ook goed aan kunnen geven dat je vindt dat je paard meer hooi moet hebben e.d.

Ik zou wel vragen of er een ander iemand bij kan zijn die dan kan helpen als je vast loopt en als bemiddelaar kan optreden als het gesprek de verkeerde toon krijgt. schrijf je punten in steekwoorden op. Hou het bij hoe het voor jou voelt/overkomt en hoe het voor jou beter zou kunnen. Heel vaak kunnen mensen wel aangeven wat er mis is.. maar niet hoe het beter kan. Probeer in oplossingen te denken.

Natuurlijk kan je ook ergens anders gaan kijken e.d. maar dit soort gesprekken kom je overal tegen. Hoe meer je oefent hoe makkelijker het wordt. Je kan het ook een keer doorspreken met iemand die je staleigenaar kent.. soort van rollenspel. Is even raar maar het helpt echt.

Succes!

Corientjuh94

Berichten: 694
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Andere stalling zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 07:48

Helemaal eens met zefiros boven mij. Heel vervelend als je steeds afgeblaft wordt terwijl je enorm je best doet. Mocht je naar een andere stal gaan kan je misschien voor een brommertje sparen. Ik weet wel uit ervaring dat als je verhuisd dat zoveel rust zal geven. Succes!

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 08:16

Naar een andere stal gaan. Al is deze stal zo dichtbij jou huis, daar is het niet leuk voor jou. Jij doet heel veel werk en voor de korting die je krijgt vind ik veel te mager. Dat had meer mogen zijn.

Met fietsen kom je ook een eind, je doet er wel langer over maar je komt bij je paard.

Ik heb ook geen auto en fiets ook door weer en wind om naar mijn paardjes toe te komen. Mijn paardjes staan op een kwartiertje fietsen van mijn huis af.

Mijn paardjes hebben voor een maand of 4 bij mijn ouders gestaan omdat mijn vader een knie operatie kreeg en ik zijn paarden moest verzorgen. In ruil daarvoor kreeg ik hun auto mee. Toen hij weer alles zelf kon doen en ik geen auto meer had heb ik een nieuwe stal gevonden die voor mij fijner was om te fietsen , fietste naar mijn ouders 30 minuten alleen heen. En dat 4 keer op een dag vond ik wel teveel(2 keer heen en 2 keer terug was 2 uur fietsen per dag )Ook stond ik daar niet fijn op stal dus mijn keuze was dan ook snel gemaakt om daar weg te gaan.

Maraki
Berichten: 7
Geregistreerd: 01-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-17 08:56

zefiros schreef:
Femek2902 schreef:
Mijn eerste gedachte is: Zou je niet gewoon €200,- per maand kunnen betalen en dan een gewone pensionklant kunnen zijn? Dan doe je niets extra's en hoef je je ook niet verplicht te voelen om iets extra's te doen.
Maraki schreef:
Daar had ik ook al over nagedacht maar toch liever niet. Ik vind dan €200 of €250 te veel voor wat de paarden krijgen. *knip*


Allereerst, ik denk dat hij niet weet hoe blij hij met jou mag zijn.
Een korting van €50,- voor alles wat je omschrijft vind ik erg mager.

Je geeft hierboven ook 250E aan waardoor de kroting E100 zou zijn.. dat maakt het alweer iets anders natuurlijk.

Zoals je alles beschrijft lijkt het alsof er geen heldere afspraken zijn over wát je precies doet voor de kroting. 1 of 2 stallen 5 of 7 voerbeurten. Het is niet concreet waardoor er scheve verwachtingen kunnen zijn.

Hoe moeilijk het ook is, ik zou een gesprek met hem aangaan, waarin je oa het volgende aangeeft;
...
Nou momenteel zou ik dus €200 betalen voor stalling/accommodatie/hooi/strooisel/water/etc maar krijg €50 korting voor de klusjes en het werk. Als ik volpension zou zijn, zou hij €250 vragen en daar krijg ik geen korting op. Sorry als het allemaal wat onduidelijk is. Ik heb het deze nacht geschreven toen ik uitgeput was en de irritatie te hoog zat.

Je geeft wel heel erg goede tips/advies dankjewel! :j Hier kan ik mee aan het werk gaan. Ik ga het zeker eens opschrijven en proberen samen te zitten met hem als het toch nog een optie zou zijn om te blijven.


@Wijslander bedankt voor de tip, ik ga proberen nog een keertje samen om de tafel te gaan zitten samen met mijn vriend. :j

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Andere stalling zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 09:32

Succes! Houd je ons op de hoogte?

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Andere stalling zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 09:57

Mag ik eerlijk vragen TS of het is dat jij allemaal dingen ' Mag die anderen niet mogen( ik lees vaker mesten, meer stro erbij, meer hooi erbij, solarium, helemaal je eigen routine kunnen volgen?)

Wij hebben ook wel eens mensen op stal gehad met wat problemen( zoals bijv. Depressie) en voor mijn gevoel( ben geen hulpverlener) halen die soms hun plezier uit hun paard niet 100% verzorgen, maar 300%.

Kan het zo zijn dat dat bij jou zo gegroeid is dat jij steeds meer doet wat andere stalgenoten niet mogen, en daarnaast veel doet voor de stalhouder?

Dat kan misschien verklaren waarom het niet zo lekker loopt.

Ik zou gewoon het gesprek aan gaan, vind dat een 'maand dubbelen' niet zo netjes, Nouja, tenzij je de maand erna ook nog betaald om je aan je opzegtermijn te houden? Anders bestaat de kans dat je over 6 maanden toch terug wil en niet terug kan.

Daarom denk ik: altijd het gesprek aan gaan :) !

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Temeraire

Berichten: 3520
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:01

Wat vervelend zeg!
Dit is echt geen fijne situatie.

Maar ik zou niet ineens stoppen met stallen uitmesten en opruimen. Waarom zou je dat doen? Daar kreeg je hem alleen maar boos mee en jij houdt je dan ineens niet meer aan de afspraken dus dat lijkt me niet verstandig.
Dan zit een goed gesprek er al helemaal niet meer in.
Er is afgesproken dat jij op stal werkt. Hoe en wat je precies moet doen is duidelijk niet helder, dus dat kan je bespreken, maar nu stoppen lijkt me niet handig.

Verder geeft zefiros goede tips.

This is my design

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:08

Reken eens uit hoeveel uur je kwijt bent aan die 'klusjes' en verdeel dat eens over die 50,- korting. Zou zomaar kunnen dat je dan op 1,- per uur uitkomt. Lekker goedkope kracht voor hem!

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl


leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:08

Ik zou eerst proberen om gewoon voor 200 euro en als gewone pensionklant te fungeren. Denk wel dat dit een en lastige omschakeling is ineens en dit ook niet kan zonder een goed gesprek. Geef dit een aantal maanden de tijd, het heeft even tijd nodig denk ik, en dan kan je altijd nog weggaan

Ben zelf bijna een jaar geleden weggegaan bij een stal waar ik niet tevreden was. Ben alweer twee stallen verder en ga toch maar weer terug :') gras is niet altijd groener bij de buren! Overal is wel weer wat! Als je maar met een goed gevoel je paard achter kan laten en hij lekker in z'n velletje zit. Ik zou om mensen niet zo'n keuze maken, ik kom voor m'n paard en niet om vrienden te maken. Behalve wanneer mijn paard slecht verzorgd zou worden dan is het heel gauw klaar.

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Andere stalling zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 13:38

Ik zou ook in de tafel gaan en aangeven dat het niet lekker loopt met het klussen voor korting en dat je daar of een oplossing voor wild met duidelijkere afspraken en vriendelijker overleg als iets anders moet, of dat je vanaf volgende maand weer terug gaat naar half pension waarbij je alleen je eigen paarden verzorgd.

Dan kan hij er over nadenken en ook ervaren hoeveel werk je uit handen neemt voor die 50,-. Misschien gaat hij het dan weer meer waarderen. Je eigen paarden worden er niet de dupe van als je die zelf blijft doen.

Verloopt het gesprek niet goed of blijft het negatief, dan zou ik verhuizen. Desnoods meteen. Die dubbele kosten kon je dan wel weer overheen.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Andere stalling zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:07

Ik zou zeggen, stop per direct met zijn dieren te verzorgen en verzorg enkel nog je eigen dier. Iemand die zo wispelturig is verdient jouw goede hulp niet. Laat hem zijn eigen dieren maar verzorgen, kan je ook niets fout doen.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

Maraki
Berichten: 7
Geregistreerd: 01-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 18:31

@leeneliefje, het gras is idd niet groener aan de overkant.. op elke stal zal er wel iets zijn en daar heb ik ergens ook een beetje schrik voor. Ik zou om mensen niet zo'n keuze maken, ik kom voor m'n paard en niet om vrienden te maken dat vind ik wel een erg goede. Die ga ik in mijn achterhoofd houden!

Vrijdag gaan we aan tafel zitten. Ondertussen heb ik 1 dag de stallen niet gedaan en geen nare reactie gekregen (gelukkig maar) al was hij wel veel botter tegen me opeens. Gisteren en vandaag wilde ik oorspronkelijk ook de stallen/verzorging niet doen, maar ik heb het toch maar gedaan. :')
Als vrijdag rot verloopt ga ik eerst proberen om gewoon de 50 euro korting te laten vallen en een echte klant te zijn ipv semi-stalknecht. Dan doe ik enkel mijn paard en moet hij maar zijn eigen paarden doen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen.
Gisteren was hij best lastig en moest ik weer van alles doen, maar ik heb ook nog een leven en was in de namiddag weg. Ik had zijn app'jes pas laat gezien. Rond 20u keek ik op mijn mobiel en zag ik maar liefst 12 berichten... Ik keek echt doodsbang naar mijn vriend en zei "oh-uh volgens mij zit ik in de problemen.." Het waren allemaal dingetjes die ik moest doen, ook klaaggebeden dat ik dingen slecht had weggelegd of slecht had gedaan en dat ik de paarden wel kon buitenzetten met dit weer en ook dat hij zijn nette kleren aan had dus de paarden niet op de wei kon gaan zetten nog wat meer klaagberichten. Het laatste berichtje was "ik heb het zelf al gedaan...."
Wat een vent! 8)7

Over dat laatste van dat hij met nette kleren de paarden niet op de weide kan zetten... wat een b*llshit. Drie weken geleden ging ik naar stal voor mijn paard eten te geven & een warmer deken op te leggen op mijn paard omdat het hard ging vriezen die nacht. Ik app'te hem dat ik de paarden eten zou geven die avond en toen stuurde hij dat ik dan wel een stal kon leegmaken zodat zijn paard op verse stro stond... In mijn nette kleren om uit te gaan zo gek geweest om dat te doen en dan is het voor hem te veel om met nette kleren paarden aan een leibandje buiten te zetten. :')

Ondertussen houden we wel een oogje op stallen/weides die te huur zijn voor als zijn wispelturigheid me te veel zou worden...

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: Andere stalling zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:46

Ik denk dat deze vent een hele fijne en goedkope stalkracht heeft aan jou. Het jammere is dat het moeilijker is om weer terug te draaien dan om het voor te zijn. Maar daar heb je nu niks aan natuurlijk.. misschien voor een volgende keer als de mogelijkheid zich voor doet. Je moet maar zo denken, als je ergens op een stal werkt/stage loopt kan je vaak je paard meenemen en staat die er gratisch. Meestal is dat dan ook nog een super deluxe stal. Ik vind 50 euro echt veel te weinig korting voor wat jij allemaal moet doen. En 200 euro p maand stalling is ook nog erg schappelijk, alleen is het te hopen dat hij jouw paarden nog wel goed gaat verzorgen als je deze stap weer terug doet. Wat ik al zei, je moet niet gaan voor de relaties met de mensen maar voor je paard, maar als het één invloed gaat krijgen op het ander...

Wat je zou kunnen doen. Tijdelijk adres zoeken, paard weghalen, even een poos weg. Week of twee. Kijken hoe jou dat bevalt, en vooral hoe hem dat bevalt. Na die twee weken weer terug en praten. Willen jullie nog verder samen? Of stopt het?

Moeilijke situatie, heb ook ooit ergens gestaan waar het me totaal niet zinde, heb d'r veel zorgen om gehad.

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:53

Hoi ts, ik heb alles es door zitten lezen en ik kan je het volgende aanraden. Leg de lat tijdens het gesprek heel hoog voor hem. Jij denk misschien dat dat een onwijs risico is, maar dat is voor hem waarschijnlijk helemaal niet zo. Dus, geef gewoon zo rustig mogelijk en zo duidelijk mogelijk aan wat jou dwars zit, maar verval niet teveel in detail. Paar voorbeelden en dat is het. Geef daarna zo duidelijk mogelijk aan wat jij van hem verwacht. Verwacht niet dat hij een hint zomaar zal begrijpen, mensen zijn daar niet goed in. Hij zal dingen misschien onzin vinden, maar dat zijn ze voor jou niet, dus blijf daar duidelijk in. En tot slot, maak afspraken en schrijf ze desnoods op vrijdag. Het is van tevoren en tijdens het gesprek misschien doodeng, maar je bent na afloop waarschijnlijk heel blij. Is dat niet het geval en ontploft hij, dan weet je ook meteen dat dat je cue is om weg te gaan met je paard. Succes ermee. Het is niet makkelijk.

De kans dat hij verandert is denk ik niet heel groot. Dus blijf ondertussen zeker zoeken naar een nieuwe stal ;) Maar als jij duidelijk bent in je gesprek kan je in elk geval zeggen dat je er alles aan hebt gedaan en niet wegrent voor de situatie.

ual_95

Berichten: 645
Geregistreerd: 08-04-09

Re: Andere stalling zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:08

Ik hoop niet dat ik al te veel haters krijg nu, maar in hoeverre is hetgeen dat hij zegt ook echt waar? Wat ik ervan begrijp is dat jij 's ochtends de paarden 'doet' (het is me niet helemaal duidelijk welke taken daartoe behoren?) en dat je daarom wat minder hoeft te betalen. Misschien moet er eerst eens duidelijk worden wat je precies dient te doen voor die korting. Wellicht doelde hij niet op bepaalde privileges, maar heb jij dat wel zo opgevat (meer vlas, veel gebruik van het solarium). Dan kan ik mij best goed voorstellen dat hij het vervelend vindt als er veel gebruikt wordt wat duur is in aanschaf.

We are not makers of history. We are made by history.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Jane808, monsera, Rijsa, Sintara en 56 bezoekers