Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:51

Oh allemaal leuke verhalen hierzo!
Wat leuk toch als je kind je hobby deelt!

Hier was er vandaag een puber opstandje, zowel dochterlief als pony....

Ben er vandaag zelf maar eens opgegaan, best funny weer op n pony hahaha

Nu hopen dat t effect heeft!

Dora is namelijk best n sterke pony, en Mn dochter is behoorlijk tenger ( weegt slechts 35 kilo) en tja, als pony dan op linkerhand rechtsaf slaat is dat lastig te corrigeren voor haar..

Morgen ponyclub , benieuwd hoe het gaat!

Oh en note for myself, eigen cap mee... heb nog n deuk op Mn voorhoofd van de cap van Mn dochter


Getup

Berichten: 8258
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:28

Whaha,dat laatste is me ook een keer overkomen. Gelukkig was onze amazone van 11er ook bij. Zij paste de casco maatje 50-52 en ik kon die van haar op (heb 55). Ergste was nog,dat mijn dochter er niet eens bij was. Had gewoon de verkeerde cap mee. Sukkel haha

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 02:09

wat een gave foto's komen er weer voorbij <3
Onze pony hebben wij toe ze 3 jaar was groen voor een nette prijs gekocht kon ook helemaal niets en heeft isabella vanaf haar derde jaar beleerd en bereden nu 4 jaar verder starten ze samen L1 en is echt een gouden pony baal er ook van dat ze binnen nu en 1,5 jaar naar een D pony moet zo jammer dat lizzy niet mee groeit ;(
Heeft op het NK de bixiedag mogen rijden vorig jaar en in de hoofdring naast ons was HP Minderhoudt zijn Kur aan het rijden op keiharde muziek, isabella zat net in haar proefje en ging zo super braaf door de baan dat ik me hart vast hield voor het applause wat zou volgen na de gereden kur van HP nou dat was overweldigend maar ons bontje gaf en niks om... ben ook zo happy met die pony vorig jaar op de bixie dag gereden was ze net 7 zegt ze mama mag ik even naar achteren galopperen met lizzy om te kijken hoe het daar is.. _/-\o_

Afbeelding
Nk bixie dag

Afbeelding
Dit is een 25 jarige A welsh ook super braaf maar wel een pittig ding kan nog wel eens schrikken van iets en wil er dan ook echt niet langs en dan merk je dat zo'n kind er best veel moeite mee hebben.
Vandaag met springles lag ze van het schimmeltje af omdat hij stopte voor de sprong en isabella en overheen ging.

Gelukkig hebben dochterlief en mama beide maat 52 kleine hoofdjes +:)+

Trots op toen me 8 jarige dochtertje met de 8 jarige Calvitio’s Lizzy L2 + 5 (verkocht) & nu inmiddels met de 8 jarige Calvitio’s Diamond ( Nia Domo’s Bolero x Dempsy Yellow Star) B+18 L1+15 L2+12 M1+12 M2+10 Z1+6
Zelf opgeleid en in 2.5 jaar met corona naar het Z gereden.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 08:24

Wat gaaaaf op Rienk bixie en je dochter die dat allemaal gewoon leuk vond! Heerlijk ook zo'n pony die nergens om geeft!

Ik hou ook steeds mijn hardvast voor alles wat er allemaal kan gebeuren.... Kost jaren van mijn leven volgens mij :')
Maar het genieten van die kindergezichtjes maakt het allemaal waard hè .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 08:54

Wat een leuke pony's zeg. En idd wat er allemaal kan gebeuren, niet aan denken. Mijn dochter heeft zich nu in haar hoofd gehaald dat ze voltige leuk vindt. Ik vind het wat minder leuk. Maar ja, ze wil ook de beste springruiter ooit worden en gaan crossen net als pappa. Dus ja :+ dat worden nog meer grijze haren denk ik :')

Cerastes ik ben ook benieuwd. Maar snap ik nu goed dat jij ook op de C pony gaat? Dat vind ik wel een nadeel als we een pony zouden kopen, mijn man en ik passen niet op een pony. Ja tenzij het een hele brede fjord is of zo. Maar dat vind ik geen kinderpony's.

Trailer staat bij ons in de tuin. Is 2-paards, dus al gekocht op de toekomst. Maar eigenlijk ook noodzaak voor ons want als mijn man eventing start passen er 2 zadels in de zadelkamer en een fiets aan de rechterkant. Je moet anders zulke afstanden lopen iedere keer. En ook op vakantie is het handig, voer en alles kan aan de lege kant van de trailer. Ons paard maakt het niks uit wat er nog meer mee gaat. Die heeft al de gekste dingen naast hem in de trailer gehad.

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 09:39

Ahh van voltige leren kinderen juist heel veel!
Is echt goed juist! Hopelijk krijg ik Zara ook ooit zo ver om in elk geval een aantal lessen in voltige te nemen of net als ik dat je dat soort dingen op zn minst doet op ponykamp ofzo.

Ja Suzan, ik ben gelukkig niet zo groot (1.62/52kg ) dus ik pas nog goed wel op een C pony !
Zara gaat er pas over 3-4 jaar fanatiek op rijden tot ze te groot/zwaar word.

En daarna komt er denk ik een E-pony bij of meteen een paard :')

Lekker hoor een 2paards trailer :Y)

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:43

Bianc, dat bonte pony’tje (lizzy?) is echt heel schattig <3 had je dochter al gereden toen ze deze ging beleren, of waren ze alle twee “groen”?

Hier staat ook een trailer op de oprit van ons hoekhuis :Y) de paarden hebben pauze vanwege mijn zwangerschap. Komend voorjaar verhuizen we naar ons nieuwe stekkie dus dan komt hij weer van pas. Had nog overwogen de trailer te verkopen maar ben nu wel blij dat we dat niet gedaan hebben.

Getup

Berichten: 8258
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:09

Voor t verhuizen is een trailer ook handig :D .
Ik zou niet meer zonder kunnen. Rijd er in de winter zeker 3x per week mee naar de bak.
Heerlijke foto's en een fijne pony,die bonte

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:40

Ja zou echt niet weten wat we zonder trailer zouden moeten :(
MizzMontana@ nee ze waren beide 3 jaar toen ik haar kocht zal eens een filmpje van 4 jaar geleden opzoeken dat ze samen begonnen so cute :o en dat is idd lizzy

Ja isabella vindt voltige ook wel leuk en wat ze onderlaats bij ons op de ponsclub hadden gedaan was ijslander rijden nou dat vonden ze allemaal geweldig die meiden.

Cerastes mooi maatje idd +:)+

Trots op toen me 8 jarige dochtertje met de 8 jarige Calvitio’s Lizzy L2 + 5 (verkocht) & nu inmiddels met de 8 jarige Calvitio’s Diamond ( Nia Domo’s Bolero x Dempsy Yellow Star) B+18 L1+15 L2+12 M1+12 M2+10 Z1+6
Zelf opgeleid en in 2.5 jaar met corona naar het Z gereden.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:55

Wat een leuke pony's BiancUgo. :D En inderdaad heel erg jammer dat de pony's op een gegeven moment te klein zijn/worden. Dat heb ik met Bliksem, Marloes kan er nog op. Maar dat is over een jaar wel afgelopen. Maar om mee te wandelen ook erg leuk. :)

Och inderdaad je houdt je hart soms vast. Ik heb een trauma opgelopen.
Heb het geloof ik al vaker verteld, maar Marloes heeft een vreselijk heftig ongeluk gehad met Bliksem. (Bliksem struikelde, touw glipt uit mijn hand, Marloes valt en blijft in de beugel haken en Bliksem ging met haar als een lappenpop onder zich vandoor. En je staat er bij en je kijkt er naar. In de hoop dat je kind los laat... En daar lag ze, levenloos op de grond. Ik dacht dat het voorbij was). Nieuwe cap en bodyprotector hebben haar leven gered.
Heb haar daarna angstvallig uit de buurt gehouden van de paarden. Tot ze op een gegeven moment zelf weer aangaf weer wat met Bliksem te willen doen. En nu heeft ze al weer een tijdje de grootste plezier met de paarden! Bliksem, Nick, maar ook de manege pony's.
Roos is haar favoriet. Een Welsh Cob. Beetje grijs, maar nog lekker voorwaards en heel lief!
En nu dat ze pas weer zo veel plezier heeft, kan ik het ongeluk een plekje geven... 2 jaar later. Heb er echt slapeloze nachten van gehad.

Gisteren mocht ze een les mee rijden. Er waren wat afmeldingen, dus lekker rustig. En ze heeft veel gedraafd en over balkjes 'gesprongen'. Gedraafd ;) Prachtig vond ze het!
Ze vindt het super leuk op de manege. En is helemaal trots als ze dekjes, singels en hoofdstellen mag ophalen of wegbrengen :) En als ze straks ouder is, mag ze vast wel mee lopen met de paarden.
Dat wil ze nu al wel, maar dat kan nog niet.

Een trailer is inderdaad zo'n vrijheid! Daan moet ook de bodem nog even aanpakken, gaat ie deze week doen. Gelukkig kan hij dat zelf :)

Welsh Cob: Roos
Afbeelding

Zelf weer meenemen naar de stal.
Afbeelding

Afbeelding

En na een super leuke les, lekker in de kantine een tosti eten.
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:24

He gets Chasey wat vreselijk eng zeg. Gelukkig is het goed afgelopen. Stoer dat ze toch weer alles durft.

Op de manege waar onze dochter rijdt hebben ze allemaal korfjes aan de beugels. Vind ik een fijn idee. Ik wil ook een bp voor haar maar dat vindt mijn man niet zo nodig. In de springles is het wel verplicht.

Trailer wordt hier ook voor van alles gebruikt. Super handig.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:44

Sinds het ongeluk gebruik het het liefst geen beugels meer, maar als we dat wel doen heb ik van die veiligheidsbeugeltjes voor kinderen. :) Van een lieve bokker gekregen! Deze:
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A8EAE61

Op de manege rijdt ze zonder beugels, op een gel pad. Ze is nog te klein voor de zadels.
Gisteren struikelde het paard over de balkjes, maar ze bleef keurig zitten! :D En ze werd er ook niet angstig van.
Ze mocht ook zelf sturen door de instructrice proberen over de tenen te rijden. Nou een lol dat ze had joh :') Prachtig vond ze dat.

Voor thuis wil ik ook nog die kleurtjes teugels aanschaffen, lijkt me ideaal voor de kinderen :)

Getup

Berichten: 8258
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:47

Wat verschrikkelijk eng Chasey...
Heb ooit gezien,dat er iemand af viel en bleef hangen...dat zal ik nooit vergeten,bah. Liep nog goed af.

Hier ook koetjes aan de beugels. Toen ze echt klein was en alleen wat stapte, had ik er helemaal geen beugels aan zitten. Dan kon ik haar er zo af trekken als het nodig was.

Wil ook nog kleurtjes teugels, Decathlon heeft mooie in pastelkleuren.

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:52

Oh jakkes chasey!
Ik wil inderdaad ook nog van die beugels..
hier altijd een trailer gehad, begin dit jaar nieuwe wanden en vloer er in. En durf er nu zelf ook mee weg
:D

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:59

Bijde decathlon zijn ze goed betaalbaar die korfjes.
Heb ze ook.
Op de manege niet, vind dat idd ook wel eng.

Bp ook trouwens, maar ben van mening dat het er erg vanaf hangt hoe je valt, want jezelf goed opvangen door te rollen gaat moeilijker, maar met landen op de bakrand geeft hij veel bescherming.
Voor jonge kinderen vind ik het iig wel veiliger, die vallen meestal "gewoon" zonder zichzelf op te vangen en indien nodig opzij te rollen

Getup

Berichten: 8258
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:27

Een bp moet super passen,anders hindert het alleen maar.
Ik heb beugels en korfjes van Compositi,die zijn echt niet duur.

Oeh,je zou zeggen,dat de maneges ook wel korfjes hebben,na die paar ongelukken met dodelijke afloop t afgelopen/ vorig jaar.

Cemlys

Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:36

Wij hadden vroeger op de club van die Franse bardette zadels, die zaten als een huis voor kleintjes. Beugeltje kwamen altijd gelijk los maar kinderen reden zelfs zonder met gemak licht in draf. En idd korfjes zou ik hier minimaal ook willen.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:41

Afbeelding
Deze hadden we altijd


Afbeelding
De meer recente versie. Er werd altijd gevochten om deze zadeltjes

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:05

Ja ik heb het ook wel eens gehad dat ik bleef steken en mijn BP schoof steeds voller net zand en woog als lood....gelukkig kan ik het navertellen zonder enstige dingen, Ik had daarna altijd van die swiss clips, dat werkte enorm goed daar kon je ook mee springen, maar de beugel ging los als je bleef hangen en de riem ophanging altijd open dan heb je 2x een veiligheid!.Maar ik heb voor mijn dochter ook korfjes en als ze op een manage gaat rijden gaan die dingen gewoon mee!
Een keer gehad dat er een eigenaar dat niet wilde want dan wilt iedereen ze, prima dan ga ik elders heen en daar hoor je er niemand over!. Tot de kinderponys ze opeens allemaal hadden en de eigenaar zei "het verschilt veel persoonlijk leed en juridisch veel gedoe als het misgaat!" tja en daar verdient het zichzelf terug **\O/**

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:20

Jemig chasey wat een akelig moment moet dat zijn geweest, gelukkig heeft je dochter er niets aan over gehouden. Ik had er nog niet zo bij stil gestaan maar die beugeltjes komen er dus ook voor onze kids!

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:45

ppff heftig hoor chasey gelukkig heeft ze niets aan over gehouden.
vriendin van mij heeft ook een dochtertje en ook eigen pony en paarden en op een gegeven moment lopen ze de wei in om de pony van me vriendin te gaan pakken de hond loopt mee die ze al jaren hebben en al jaren samen in de wei lopen, de hond blaft naar iets pony komt op de hond afgestormd en haal uit naar de hond maar haar toen 6 jarige dochter liep naast haar en trap vol in het gezicht van haar dochtertje afgevoerd met de trauma heli en had zwaar hersenletsel lang in coma gehouden met de intentie dat ze niet bljivends letstel aan over zou houden en dat is gelukt nu 4 jaar verder rijdt ze weer en het enige wat ze had is dat ze haar balans kwijt is, maar in de loop van de jaren is dat alweer sterk verbeterd, maar je zou het maar meemaken pppff heftig hoor.

Isabella rijdt met beugel met elastiek eraan en die werken super schieten gelijk los als ze valt die blijven en nog wel een tijdje aan zitten :o

Trots op toen me 8 jarige dochtertje met de 8 jarige Calvitio’s Lizzy L2 + 5 (verkocht) & nu inmiddels met de 8 jarige Calvitio’s Diamond ( Nia Domo’s Bolero x Dempsy Yellow Star) B+18 L1+15 L2+12 M1+12 M2+10 Z1+6
Zelf opgeleid en in 2.5 jaar met corona naar het Z gereden.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:12

Chantal heeft ook korfjes aan de beugels, bijna al mijn paarden trouwens,sowieso waar beginners en half gevorderde op rijden. Ik moet nog twee setjes aanschaffen en dan zijn ze allemaal voorzien. Nu schroeven we ze regelmatig van het ene zadel naar de andere.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 08:38

Heftig hoor de ongelukken...

Kwita, welke oortjes heb jij dan, die je mee neemt naar de manege?
Want bij die van mij moet je het rubber uit de beugels halen en als je dat steeds moet doen, is dat niet bevorderlijk voor de rubbers. Ga ik dus niet meenemen naar de manege.


kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:25

Sneeuw pop, ik neem het hele setje mee gewoon eigen beugels met korfjes en riemen, naderhand nemen we het hele spul gewoon weer mee terug en gaan de oude manage beugels weer terug er aan... maar nu hoeft dat dus niet meer.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-17 11:31

Jeetje Chasey wat erg zeg!
Lijkt me vreselijk schrikken!
Gelukkig is het goed gekomen ook qua vertrouwen in paarden.

Ik denk dat ik ook maar van die korfjes ga kopen..Zara rijd nu nog niet echt veel los, maar dat word nu toch steeds meer...

Bianc; ook heftig zeg! Dat verwacht je ook echt niet! Jij had beugels met elastiek?
Heb je daar ook foto's van?

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, douschka, GabberGill, MaanNaam, MairiMacBran, Nele80, Titsia, wisja en 130 bezoekers