loopse teef, reu op bezoek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
snuggle
Berichten: 61
Geregistreerd: 19-12-08

loopse teef, reu op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 15:47

Mijn teefje is loops. Nu vieren we zaterdag bij mij thuis sinterklaas, mijn beide zussen hebben een reu. Teefje is ook die dag precies in haar vruchtbare periode en gaat dan echt op zoek.

Zus 1 laat haar reu thuis, maar zus 2 wil haar reu per sé meenemen. Ze heeft hem pas een week en wil hem niet die dag ergens anders onderbrengen. Zus vind dat we ze makkelijk uit elkaar kunnen houden desnoods in een bench maar ik zie dat eigenlijk helemaal niet zitten. Er zijn die dag 15 man over de vloer waarvan 9 kinderen dus ik heb dan ook niet echt overzicht. Zus weet echter van geen wijken....Overdrijf ik? Wat vinden jullie?


Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: loopse teef, reu op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:49

Zus thuis laten :+

Een gezellige familie dag met 15 man, wil je toch niet constant op je honden moeten letten? Apart in een bench is zielig als een dagje thuis laten.


Goof

Berichten: 28748
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:49

Jouw huis, jouw regels denk ik toch?
Als jij het niet ziet zitten, dan niet. Ze kan hem toch thuis laten? Sinterklaas vieren duurt toch geen 10 uur lang?

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:50

Ik vind dat je niet overdrijft. Natuurlijk begrijp ik wel dat je zus de hond mee wil, zeker na pas een week.

Als beiden niet gesteriliseerd/gecastreerd zijn, zou ik absoluut niet toestaan dat de reu onder die omstandigheden op bezoek komt.

Ook jij kent hem tenslotte niet, en dat kan behoorlijk fout gaan

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:50

Tja, wat je nog kunt zeggen is de hond van je zus in de schuur(met joelconcert als gevolg) of je trekt jouw hond een broekje aan voor zover dat helpt. Maar vind het van je zus wel enig sinds kortzichtig, snap haar wel maar leuk is anders.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Luisa

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-10-10
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:52

Overdrijf jij? Nee, zeer zeker niet. Jij bent degene die straks, als t even heel vies tegen zit, met een hand vol puppy’s zit. Daarnaast zien ze elkaar misschien wel niet, ruiken zullen ze elkaar zeker en dat zal voor veel onnodige stress zorgen voor beide honden, reu ruikt het teefje en zal er constant heen willen,hoe dan ook, en teef wilt graag gedekt worden en zal er ook heen willen plus opsluiting in eigen leefomgeving. Ik zal toch zeker erop aandringen de reu thuis te laten of ergens anders onder te brengen. ookal heeft ze de reu pas een week. Plus jij zult die avond ook geen rust en plezier hebben omdat je constant moet bangen dat iemand misschien de deur per ongeluk open doet oid.

~Je kunt niet alle paarden van de wereld redden,
maar wel de hele wereld van één paard !


Sometimes the wrong choices lead us to the right places

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:54

Ik zou het niet doen. Of je moet graag puppys willen. Ze hebben aan een klein moment al genoeg.

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:55

Ik vind het zeker niet overdrijven, waar mijn pony vroeger stond was die hond een keer loops en familie met een reu opbezoek en een aantal weken later liepen er 12 kopietjes van mama hond rond

S <3

JesdaJinn

Berichten: 10436
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:55

Omdat jou zus de hond perse me wil nemen naar jóu huis en daarom jóu hond daardoor grotendeels van de dag in de bench moet zitten..

Oef.. dan maar geen Sinterklaas.

Ik snap best wel dat je zus de hond mee wil nemen als ze hem nog maar een week heeft maar ik vind het te gek voor woorden dat jou hond daar 'voor opgeofferd' wordt.

Uit elkaar houden zou ik niet doen. Kans dat het mis gaat is toch aanwezig
Laatst bijgewerkt door JesdaJinn op 30-11-17 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:55

Je zus heeft hem een week.. Is het dan een pup? Dan zou het misschien kunnen?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: loopse teef, reu op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:56

Gaat het om een intacte reu?

koeien op de weg...

snuggle
Berichten: 61
Geregistreerd: 19-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 15:57

Hij zou wel een flinke tijd alleen zitten. Ze woont op 1,5 uur rijden afstand. Hond zou dan wel 7 a 8 uur alleen zijn. Dat is best lang natuurlijk. Ergens anders onderbrengen lijkt me de beste oplossing. Als ze geen oppas kan vinden ben ik wel bereid de kennel te betalen (ze heeft zelf weinig geld). Zus is nu boos op mij..... -O-

snuggle
Berichten: 61
Geregistreerd: 19-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 15:58

Reu is intact inderdaad. Hij 8,5 maand oud, dan zij ze toch al vruchtbaar?

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Re: loopse teef, reu op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:59

Een broekje aan doen is idd een goed idee

Spoiler:
Patience is key

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:00

Oké dat maakt het duidelijker. Nee dan zou ik het risico écht niet lopen. 8,5 zijn ze echt wel vruchtbaar en die jonge hond gaat er wel op hoor ;)

Snap niet dat je zus het niet begrijpt.. Ik vind dat zij zelf verantwoordelijk is voor haar hond en voor oppas moet zorgen. Alleen thuis vind ik ook sneu en te lang de hele dag.

snuggle
Berichten: 61
Geregistreerd: 19-12-08

Re: loopse teef, reu op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 16:02

Is een broekje echt veilig? Dacht dat meer was om de vloeiing op te vangen.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:02

hoe oud is de reu? en is hij gecastreerd? bij ene gecastreerde reu of een pup onder de 5 maanden zou ik het probleem zo niet zien. In andere gevallen zou ik geen vreemde intacte reu bij mijn teef willen als ze loops is. toch zeker neit als ze die pas een week hebben, je weet helemaal noog niet of het ene reu is die dadelijk ergens op springt. mijn dekreu kan ik prima bij loopse teven houden zoder probleem, maar ik ken die hond door en door en ene rustige dag heb je dan niet, het is toch altijd wat int oog houden en corigeren. (hij mag enkel dekken als hij toestemming krijgt, anders heeft hij de dame met rust te laten en dat weet ie donders goed)

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Mizora

Berichten: 18087
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:02

Dan zijn ze zeker al vruchtbaar en de kans dat hij ergens binnenshuis zijn poot op gaat tillen is dan ook reëel. Als hij mee mag, zou hij het grootste gedeelte van de tijd in de bench moeten blijven en de tijd dat hij niet in de bench zit, jouw teef in een andere ruimte en hij aan de riem, anders ben je altijd te laat.

Er vanuitgaand dat het een volle reu is.

Een broekje is absoluut niet veilig, maar geeft je vaak net wat meer tijd om in te grijpen (lastiger raak prikken).

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:03

met een broekje zou ik niet beginne, ene teef en een reu die echt willen krijgen dat echtwel vlot uit of opzij. ik heb zelfs 2 staffs geweten die in een draadbench naast elkaar zaten en reu heeft teef door de bench gedekt.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:03

Ik vind ook niet dat ke overdrijft,
Je teef een broekje aandoen is een goede. Maar se ontdekken echt wel hoe hij uit kan. Nee ik zou het risico niet willen lopen. Kan ze de hond niet gewoon bij je andere zus laten. Dan is hij niet alleen. Misschien ditciterbij? Zodat ze tussendoor kan uitlaten.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:04

Ik zou ook een hond die net een week er is, niet opeens ergens weg brengen. Dat lijkt me ook niet bevorderlijk voor het beestje. Of iemand Padt bij haar thuis erop, of dan geen sinterklaas

Schuur_

Berichten: 4865
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:05

Nee joh, echt niet doen. Een loopse teef die wil en een reu die wil. Wordt geen gezellige familieavond. Niet voor jullie en al zeker niet voor de honden,..

8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:06

Heb je geen rustige kamer, slaapkamer ofzo, waar de reu in een bench kan zitten? Dan kan je zus er halverwege lekker een flink stuk mee gaan wandelen, en met wat lekkers om te knagen vermaakt een jonge hond zich wel even. Van tevoren goed moe maken, dan valt ie vast lekker in slaap in de bench.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Love_Rosie

Berichten: 1493
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:06

Hoe oud is de reu? een volwassen hond of een pup?

Als het een volwassen hond is doe je de beide honden er ook absoluut geen plezier mee.
De geur van loopse teef zal zorgen dat de reu helemaal van het padje is. En de teef heeft echt wel door dat er een reu is. Niet leuk voor beide dus.


Ik zou ook niet willen dat de reu mee komt. Jij stelt je huis al open voor alle familie, lijkt me meer dan genoeg.
Dat hij daardoor een tijd alleen moet zitten is het risico van een hond nemen.
Wat wij dan nog wel eens doen is dat we hem in de auto leggen en em paar keer uitlaten, maar dat kon alleen omdat onze hond dat prima vond en rustig ging liggen slapen. Met een nieuwe hond die ook nog een loops teefje ruikt weet ik niet of dat nou zo'n top idee is.

De kennel betalen zou ik al helemaal niet doen. Het is haar hond, dus haar probleem.
Jij wilt het niet, klaar. Je hoeft haar niet haar zin te geven omdat ze boos wordt, jij zit met de gebakken peren als het wel mis gaat (en echt, dat gaat het als ze loops zijn. Gaat vaak gewoon een knopje om in die koppies.)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:07

Mijn reu is net een jaar en nog steeds sex loos :+ . Mijn beagle was op die leeftijd al een zwaar hitsige reu. Ligt ook een beetje aan de hond.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evi84, Iser, Larislaatje, Paloma_Janet, Retjethorse en 96 bezoekers