Embark DNA test

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sar
Berichten: 248
Geregistreerd: 29-12-11

Embark DNA test

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-17 16:34

Ik vroeg me af of er ook Bokkers zijn die via Embark het DNA van zijn/haar hond hebben laten testen! :D

Embark is de meest accurate DNA test voor honden momenteel met een hoop rassen die ze herkennen.
Ik zit er zelf aan te denken ook een kit te bestellen maar had nog wat vragen:

-Hoe lang duurde het voor de kit hier was?
-Hoe lang duurde het voor de kit weer bij hun was?
- En natuurlijk de duur tot de uitslag?

Ik ben reuze benieuwd! :j


Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:34

Sar schreef:
Embark is de meest accurate DNA test voor honden momenteel met een hoop rassen die ze herkennen.
Ik zit er zelf aan te denken ook een kit te bestellen maar had nog wat vragen:

Naar eigen zeggen neem ik aan...?


Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:59

Een vriendin van mij laat haar honden testen via Embark, mochten er geen bokkers zijn met ervaring kan ik haar wel eens vragen :)

ik ben geneigd om die jongens van mij ook eens te swabben maar ik vind 180 dollar eigenlijk wel belachelijk veel geld, met name omdat er voor welsh springers nog maar weinig markers zijn (alleen voor de factor VII deficiency als ik het zo zie..) en ik het dan eigenlijk alleen zou doen voor de genetic diversity :P

@kuggur ja uiteraard, wij van WC-eend.. maar, van die betreffende vriendin heb ik wel begrepen dat embark (althans voor haar ras) veel uitgebreider is dan MyDogDNA bijvoorbeeld, wat dan ook de reden is dat ze geswitcht is.

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Sar
Berichten: 248
Geregistreerd: 29-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-17 18:01

Kuggur schreef:
Sar schreef:
Embark is de meest accurate DNA test voor honden momenteel met een hoop rassen die ze herkennen.
Ik zit er zelf aan te denken ook een kit te bestellen maar had nog wat vragen:

Naar eigen zeggen neem ik aan...?


Nee naar aanleiding van de mening van meerdere eigenaren en een aantal mensen die verschillende testen hebben gedaan en vergeleken hebben. ;)

Heb je er zelf negatieve ervaringen mee dan?

Sar
Berichten: 248
Geregistreerd: 29-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-17 18:04

Neej schreef:
Een vriendin van mij laat haar honden testen via Embark, mochten er geen bokkers zijn met ervaring kan ik haar wel eens vragen :)

ik ben geneigd om die jongens van mij ook eens te swabben maar ik vind 180 dollar eigenlijk wel belachelijk veel geld, met name omdat er voor welsh springers nog maar weinig markers zijn (alleen voor de factor VII deficiency als ik het zo zie..) en ik het dan eigenlijk alleen zou doen voor de genetic diversity :P

@kuggur ja uiteraard, wij van WC-eend.. maar, van die betreffende vriendin heb ik wel begrepen dat embark (althans voor haar ras) veel uitgebreider is dan MyDogDNA bijvoorbeeld, wat dan ook de reden is dat ze geswitcht is.


Is de Springer wel een ras waar ze op testen zegmaar? :)
Van het ras wat ik wil testen hebben ze ook nog niet veel en kan er op twee manieren getest worden. Vandaar ook dat ik naar ervaringen vraag.

MyDogDna is ook een uitgebreide test inderdaad en geen verkeerde maar er waren toch wat verschillen met Embark. Ik kan ze natuurlijk ook beide doen en vergelijken.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Embark DNA test

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:08

De breederspagina van Embark geeft aan dat ze bij Welsh Springers testen op de factor VII deficiency, dus ja die testen ze wel.

Met welk doeleind zou je de test willen uitvoeren trouwens? Wat is de info die je er uit wil halen? Ben gewoon benieuwd hoor :)

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Sar
Berichten: 248
Geregistreerd: 29-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-17 18:16

Neej schreef:
De breederspagina van Embark geeft aan dat ze bij Welsh Springers testen op de factor VII deficiency, dus ja die testen ze wel.

Met welk doeleind zou je de test willen uitvoeren trouwens? Wat is de info die je er uit wil halen? Ben gewoon benieuwd hoor :)


Ze zijn nog op zoek naar Saarlozen voor hun Database. Ze testen die momenteel nog op twee manieren: 100% Saarloos en de mix waaruit het is ontstaan. Duitse Herder x Wolf en eventueel ander bloed. Ze hebben verder nog te weinig over de Saarloos om het ras in een mix te herkennen. Ik zou hem dus best willen laten testen voor meer informatie voor zowel Embark als voor mezelf. Puur nieuwsgierigheid eigenlijk. :)

Ik vind het ook wel leuk dat ze naar de ziektes kijken, al zal ik dat via een DA nog een keer laten doen. Just to be sure zegmaar.

Van

Berichten: 6523
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Embark DNA test

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:29

@RedPassion, Embark test niet alleen de rassen die erin zitten maar ook een hoop ziektes, genetische diversiteit en kleur/vacht.
Heel interessant dus als je wil fokken :)

Ik heb een van mijn honden getest via Embark maar hij is nog steeds niet bij hun aangekomen dus ben bang dat hij zoek is in de post :+ Het duurt over het algemeen sowieso wel vrij lang.
De Tamaskan community heeft gelukkig een deal met Embark waardoor de test maar 130,- kost.

2 van mijn honden zijn ook getest bij MyDogDNA maar Embark is inderdaad veel uitgebreider en test bijvoorbeeld ook op MDR1 en DM wat voor mijn ras belangrijk is. MyDogDNA + de DM en MDR1 los is duurder dan de Embark.

Different isn't bad, it's just not the same

Sar
Berichten: 248
Geregistreerd: 29-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-17 18:34

Van schreef:
@RedPassion, Embark test niet alleen de rassen die erin zitten maar ook een hoop ziektes, genetische diversiteit en kleur/vacht.
Heel interessant dus als je wil fokken :)

Ik heb een van mijn honden getest via Embark maar hij is nog steeds niet bij hun aangekomen dus ben bang dat hij zoek is in de post :+ Het duurt over het algemeen sowieso wel vrij lang.
De Tamaskan community heeft gelukkig een deal met Embark waardoor de test maar 130,- kost.

2 van mijn honden zijn ook getest bij MyDogDNA maar Embark is inderdaad veel uitgebreider en test bijvoorbeeld ook op MDR1 en DM wat voor mijn ras belangrijk is. MyDogDNA + de DM en MDR1 los is duurder dan de Embark.


Moeten die testen voor het fokken trouwens niet ook via de dierenarts? :)

Wel gaaf van die deal! Ik weet dat ze dat voor de Czech ook een poosje hebben gehad....

Van

Berichten: 6523
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Embark DNA test

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:38

nee hoor de dierenarts moet het ook doorsturen naar een lab dus of hij of jij dat nou doet maakt ook niks uit.
enige puntje zou zijn dat als de dierenarts het doet je zeker weet dat het echt van de hond in kwestie is en niet dat iemand stiekem een swab van een ander in gestuurd heeft :Y)

Different isn't bad, it's just not the same

Van

Berichten: 6523
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:13

Nou heb eindelijk bericht dat mijn testkit bijna bij Embark is _O- (bijna :'))

Sommige die samen met mij besteld hebben (eind september) hebben de uitslag al :j
die kit had ik 15/16 oktober ontvangen trouwens

Different isn't bad, it's just not the same

Sar
Berichten: 248
Geregistreerd: 29-12-11

Re: Embark DNA test

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-17 16:15

Pfoeew lang wachten zeg!! Ben benieuwd. :)
Wat voor uitslag verwacht je?

Van

Berichten: 6523
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Embark DNA test

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:29

Jep duurt wel lang maar de MyDogDna ook hoor
De MyDogDna heeft ze ook al dus kleur weet ik al en ziektes verwacht ik ook dat ze vrij is.
Ben vooral benieuwd naar de rassen. Ik weet precies wat erin zit dus ben benieuwd of ze het ook goed hebben :7

Different isn't bad, it's just not the same


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gee, Polarize en 16 bezoekers