[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:12

Jakkes Tine, nu op zoek naar oorzaak van pijn, en zo als ik aldoor las is het een lieve pony .

VHU fijn dat Cathey toch opgeknapt is, nu nog weer vertrouwen krijgen in het werken onder het zadel of voor de wagen.

Mijn Pep z'n gat in z'n zool wil nog niet erg dicht, nadeel is dat de hoefgroei in de winter minder is, maar gelukkig loop hij niet kreupel hiervan en ook niet van zijn spat, dus mannetje gaat gewoon in het span voor de wagen en we rijden rustig rondjes in het bos op schoenen (dit dempt ook goed) zodat hij niet te dik wordt en wat conditie blijft houden.

Keelpijn is weg nu snotneus nog, maar eerst moet doos tissues leeg gesnoten zijn, dan is het over, lijkt de ervaring.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:25

Balen Tine, maar wel goed dat de oestheopaat doorverwijst naar DA. Duim dat het meevalt

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:46

Tine balen hoor... hoop niks ernstigs met Fabels..
Marga..fijn dat Pep met schoenen aan wel mee kan met ritjes !

Vandaag..dagje huishouden en administratie doen enzo...

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:30

Hier druk met stallen mesten en paarden binnen halen. DA komt straks enten.
Vanmorgen de laatste sint boodschappen gedaan in Emmen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:44

Bedankt voor jullie reacties. VHU, ik heb alles doorgelezen en zal maandag of dinsdag nog eens alles doorlezen. Dan weet ik hopelijk meer en kan ik hoop ik iets met je tips. Deze osteo had het ook al over dn.

Komende maandag om half 12 moeten we in de kliniek zijn. Nu maar hopen dat ik haar in mijn eentje op de trailer krijg. Zaterdag nog maar even oefenen....

Net thuis van cursus, was erg leuk. Nu nog heel veel nakijkwerk en toetsen verwerken in computer. Zoonlief heeft zo ook nog springles en ergens zal ik dan ook nog moeten koken en eten.....

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:24

Ik hoop gewoon dat het meevalt en vooral dat jullie iets vinden wat dus 'gewoon 'behandelbaar is hoe dan ook. Pony is veel te jong voor grote ellende :(:)

Fijn Marga dat hij niet meer kreupelt +:)+ tja vwb Cathey ik weet het gewoon niet, beslis ook nog niets, wil haar eerst naar Annemarie vd Toorn en hoop dat dat snel kan (sta op wachtlijst).

En Baudyh weer helemaal blij :D leuk man. Moet hier nog paar Sint dingen maar heb ik als het goed is morgen tijd voor en dan maar dichten :list:

Gem hoe is het met je?
Biancacoo heb je het niet vreselijk koud met de hondjes buiten? Ik kan me er nauwelijks toe zetten iets met de paarden te doen moet mezelf echt even weer op de rails zetten het is elke keer als ik iets wil gaan doen zulk prut weer -O- nu heb ik morgen tijd zeggen ze weer dat het de hele dag gaat regenen ^) en alles is al zo nat (nog steeds) de bak ook zo'n zwembad ... ben zo klaar met steeds in de bagger staan.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:09

Vhu..koud...ehm tja...ik heb een mutsje onder mn fietshelm.. een trui aan en regenjas fiets handschoenen en regenlaarzen met noorse wollensokken...en motorbroek met regenbroek..zolang ik droog blijf warm zat nog.....
Als het gaat vriezen..nog overhandschoenen..
Thats it..heeeerlijk weer om te trainen..

Thuis loop ik met laarzen met echt wollen binnenlaars..zwaar overdreven..maar wel warm.. :+

En daarna lekker snel houtkachel aan.. opwarmen met koffie.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:53

Nou ik vind het dapper van je :j

@Belker bijrijder hoop dat het gaat lukken is wel fijn als het goed gaat, volgens mij heeft Tine nu ook een leuke bijrijdster. Maar ach aan de andere kant, Savannah is nog jong en het is winter.... dan mag het wel ff rustig aan toch? Fred zou ook meer mogen doen maar ik heb zoiets van vind het wel goed hoor. Hij is nu 5, is in principe goed ingereden, als ik hem van het voorjaar weer wat 'echter' ga trainen doet die winter er ook niet zo toe.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:23

Ja, ik heb nu 2 bijrijders voor Rembrand. Een daarvan is erg fijn, komt ook afspraken goed na en communiceert goed. De andere is vriendelijk en goed voor mijn paard, maar zegt nogal eens af en daar kan ik wat minder goed tegen.

Bianca blijft lekker warm
Gem al helemaal hersteld van operatie?
Baudy, druk met stallen mesten. Gaat dat alweer met jullie lijf?
Marga, balen dat dat gat niet dicht wil. Maar hij heeft er blijkbaar niet veel last van.

Nou, verkoudheid lijkt ook weer beter te gaan. Ik gebruik geen wcrol per dag meer, dus we gaan vooruit hahaha

Nou, dieren zijn verzorgd, werk is klaar, dus douchen en naar bed.

Welterusten allemaal (hopelijk slaap ik nu beter, nu afspraak staat)

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:21

Hoop dat je geslapen hebt Tine.
Gem krijgt een paar dikke knuffels van me.. :(:) :(:) :(:) :*
Vhu,. Fred is jong zat..voorjaar lekker oppakken en aan de slag gaan super.

Vanmorgen korte route met de honden gedaan, Genoten. Eergisteren samen getraind met kennis met 8 van zijn honden. Was gezellig en leuk.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:12

Nou wilde er vandaag even op maar het hagelt hier op en aan. Wat een baggerweer ben er zo klaar mee.... :brr: -O- respect voor iedereen die nog iets met 't paardenspul onderneemt deze dagen +:)+ ^)

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:22

Nou ik niet. De bak is kletsnat en glibberig. Korte pauze in training

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:34

hier ook ff geen training,longeerbak ook te nat,maar mag niet klagen....zag fb herinnering van 2 jaar geleden mijn wei totaal blank staan....nu alleen erg sompig :j

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:58

Training hier ook op laag pitje. Op zich is de grote bak nog wel redelijk bruikbaar, maar niet om in te mennen. Probleem is dat ik daar geen verlichting heb, wel bij de kleine bak, maar die staat blank.

En omdat ik steeds erg druk ben met werk en laat thuis, weinig puf om steeds naar binnenbak te gaan.

En afgelopen nacht zo geweldig goed geslapen, dat is jarenlang geleden dat ik zo heb geslapen. Ik zeg vannacht weer zo een ;-).

Net klaar met alle nakijkwerk, nu nog voorbereiden voor morgen en dan nog paarden op stal en in de wei water en hooi bijvullen en dan maar hopen dat ze morgen wel naar buiten kunnen.

Welterusten zovast

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 09:55

Heerlijk Tine hoop dat het vanacht weer zo'n topnacht was :z :D

Nou reuzespannend ik heb nu twee afspraken staan voor het trailerladen van Cathey, 8 december en 13 december ben toch zo benieuwd ... weekend van 15 december hebben ze weer een trailertraining bij hun trainingscentrum dus als ze 13 december mee kan gaat ze mee. Kan me toch echt niet voorstellen dat het hun zelfs niet gaat lukken eerlijk gezegd...

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:32

Spannend VHU, ik hoop dat het goed komt.

Hier helaas weer een prutnacht gehad, uren wakker gelegen. Maar goed, ben vandaag zowaar al om 14 uur naar huis gegaan (nog steeds te laat maar goed haha). Nu even pauze en dan straks nog moed verzamelen om uit te mesten.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:31

He waardeloos Tine.

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:14

Jammer Tine dat het voor een tweede keer lukte een goede nacht slaap, hier na 3 nachtjes op de bank ivm hoesten erg lekker zonder hoesten in mijn bed geslapen.

VHU dit klinkt hoopvol dat het voor de kerst nog opgelost is.

Hier is het rijden en mennen ook even met regen en kou verlet, dus huishouden bleh en puzzelen.
Woensdag ook nog een natte rit gehad dus nu maar even drogen.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:04

Gelukkig Marga, bij mij is het vanacht ook eindelijk een keer nacht zonder wakker worden door keelpijn geweest :) knapt een mens van op :-)

Hier vandaag <:) :){ [&] Sint vieren met vrienden en hun kinderen, die ondertussen ook allemaal hun bijdrage leveren in de vorm van cadeautjes en ellenlange gedichten :+ dus dat wordt gezellig.
Nu nog wel even heel veel cadeautjes inpakken :D{

Ik hoop het Marga. Ze blijft daar overigens zowiezo paar weken of langer want wil hun ook met haar aan de slag laten gaan voor wat betreft trainen onder het zadel. Dat ze weer bereden kan worden. Of dat duidelijk is dat dat niet meer kan. Dan weet ik wat mijn vervolgstappen met haar zijn.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:11

Goedemorgen.
De paarden net buiten gezet. Fabels en Sam gingen allemaal idioot bokken en rennen (dat kan ze dus wel.....) Zoonlief wil kur gaan oefenen, maar de bodem was door bevroren water wat glad. Dus net de bak even gesleept, dan kunnen ze straks aan de slag. Nu eerst even opwarmen. Wij gaan vandaag sint vieren met mijn schoonfamilie en volgend weekend met mijn familie. En ook nog wat pakjes hier onderling. Die moet ik zo nog even inpakken.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 12:13

Gem doet ff een :wave: . Ben op non-actief gesteld door de vriendenclub op de manege omdat het herstel niet wil vlotten. Wilde Inova al terug brengen naar W, maar daar stak het clubje een stokje voor: dat konden ze zelf wel oplossen.
Dusss .... ik mag nog paardje aaien, paardje slobber voeren en twee keer per week achterop de koets (over asfalt) en verder nada noppes niks. Moeilijk, maar ben blij met het overnemen van de zorg :+:

Ik lees wel bij, maar verder veel bankhangen en alleen de verplichtingen w.b. taxi'en. Rust, rust rust (zoooo niet mijn ding) :\

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:30

Afbeelding

Voor Gem

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 15:23

Gem schreef:
Gem doet ff een :wave: . Ben op non-actief gesteld door de vriendenclub op de manege omdat het herstel niet wil vlotten. Wilde Inova al terug brengen naar W, maar daar stak het clubje een stokje voor: dat konden ze zelf wel oplossen.
Dusss .... ik mag nog paardje aaien, paardje slobber voeren en twee keer per week achterop de koets (over asfalt) en verder nada noppes niks. Moeilijk, maar ben blij met het overnemen van de zorg :+:

Ik lees wel bij, maar verder veel bankhangen en alleen de verplichtingen w.b. taxi'en. Rust, rust rust (zoooo niet mijn ding) :\


Jeetje wat een pech!!! Wel super van je vriendenclub dat ze je zo goed kennen en je tegen jezelf beschermen. En rust. Pff ook niet mijn ding, dus kan je geen tips geven :+

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:08

gem: balen maar wel fijn dat miepje in goede hande is...

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:35

Gem sterkte :(:) , maar wel een fijne vriendenclub.
En luieren kan je leren :O ( ben er ook gauw zat van). Wat dacht je van (leg)puzzelen geeft een beetje uitdaging en verstrooiing.
Of iets crea-bea met naald en draad, potlood en papier.

Vandaag een fijne dag gehad, vertrekkende gast liet huis redelijk netjes achter, en had s'middags een fijne menles /3 deed goed zijn best, en we kwamen redelijk droog heen en weer naar de les.
Zo borreltje is achter de knopen :oo en nu aan de bruine bonen met spek :Y) :){ was vroeg dit jaar met de chocoladeletter dus deze is al op.