niet-paard gerelateerde zaken te koop aanbieden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tengeltje11
Berichten: 7131
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

niet-paard gerelateerde zaken te koop aanbieden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-17 12:21

Volgens mij ben ik heus niet de enige die het enorm jammer vind dat dit niet toegelaten is in specifieke topics.

zo zitten we bv met een groepje in een topic over vintage kleding.
leuk,allemaal dames met dezelfde kleding-smaak.
ideaal om bv een jurk die je niet draagt,daar van eigenaar te doen veranderen.
Maar dit mag niet,je moet het maar in de bokt-markt plaatsen.

alleen gaat niemand toch de bokt-markt raadplegen omdat hij bv een vintage jurk zoekt?
en ja,ik heb er al jurken geplaatst,maar die worden amper tot niet bekeken(logisch),dus is ook compleet zinloos en tijdverspilling.

ik denk dat er nog zat topics zijn waar zoiets toch gewoon een leuke aanvulling kan zijn? denk maar een baby-topics,specifieke huisdier-topics,.....
je 'kent' mensen al wat meer van in het topic,is dus enorm vertrouwd om zo iets bij iemand anders te kopen,en veel van die topics staan ook in delen waar je enkel als actief lid kan deelnemen,dus ik snap nog altijd niet de logica waarom het niet zou mogen en vind het enorm jammer en een grote gemiste kans....

meer mensen met dit idee?of juist niet?


Winged

Berichten: 33006
Geregistreerd: 28-12-05

Re: niet-paard gerelateerde zaken te koop aanbieden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:22

Alsjeblieft niet zeg. Voor zulke dingen heb je marktplaats....

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:07

Ligt ook misschien aan de personen in het topic of aan de meelezers die op zulke berichten temmen? Ik zit ook in topics met verzamelingen (geen vintage jurken maar anders) en dat wat je noemt herken ik niet zo. Als iemand wat te koop aan wil bieden dan gebeurd dat nog wel eens in een berichtje waarin diegene dan alles op een rijtje zet zodat iedereen zelf kan googlen voor plaatjes, en dat er voor meer informatie of prijzen even pb contact opgenomen moet worden. Gewoon kort en bondig, en meteen weer terug on topic. In die topics blijft dat gewoon lekker staan, mogelijk omdat er gewoon geen mods meelezen en omdat er niemand temt. Zelf vind ik dat gewoon prima en alleen maar leuk, zeker wanneer mensen er geen misbruik van maken. Zo kom je nog eens leuke artikelen tegen waar je belangstelling ook echt naar uit gaat, de meeste aankopen die ik via bokt heb gedaan zijn allemaal zo gegaan (en inderdaad, ook omdat je die personen al wat langer 'kent' in zulke topics voelt dat ook veiliger.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:07

Winged schreef:
Alsjeblieft niet zeg. Voor zulke dingen heb je marktplaats....


Dit dus. Er zijn zat sites waar dit mogelijk is. Aub niet op Bokt.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4692
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:12

Winged schreef:
Alsjeblieft niet zeg. Voor zulke dingen heb je marktplaats....

en vele verschillende FB groepen waar mensen op zitten die dit soort dingen zoeken.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: niet-paard gerelateerde zaken te koop aanbieden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:16

misschien kun je in de topics waar je in post, aangeven dat je op marktplaats iets hebt staan?

Het is een forum, geen verkoopsite...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:16

Kijk, ik snap wel dat als je eens wat te koop hebt, dat je dat best kunt melden in een topic. Maar vols mij wordt daar ook niet moeilijk over gedaan. Zet dan gewoon 'ik heb nog een mooie jurk waar ik niks mee doen, pb voor meer info'. Of mag dat ook niet?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:20

Cayenne schreef:
Winged schreef:
Alsjeblieft niet zeg. Voor zulke dingen heb je marktplaats....


Dit dus. Er zijn zat sites waar dit mogelijk is. Aub niet op Bokt.

Maar als je nu met gelijk gestemden in een topic over een onderwerp zit, bijv vintage jurkjes....
A: heb zo'n leuk jurkje gekocht, maar hij past helaas niet.. Iemand hier interesse? Het is maat 38...
B: oh, ik vind m super, wat wil je ervoor hebben?
A: euh, 25 euro?
B: is goed, ik pb je even m'n gegevens...

Bovenstaande conversatie mag al niet... Wat is daar het probleem van?

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: niet-paard gerelateerde zaken te koop aanbieden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:22

Het grootste probleem is dat er altijd dingen mis kunnen gaan bij dit soort transacties. En zou Bokt dan moeten bemiddelen?

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: niet-paard gerelateerde zaken te koop aanbieden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:25

Nee waarom? Bokt is toch niet verantwoordelijk?

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:25

LadyMadonna schreef:
Maar als je nu met gelijk gestemden in een topic over een onderwerp zit, bijv vintage jurkjes....
A: heb zo'n leuk jurkje gekocht, maar hij past helaas niet.. Iemand hier interesse? Het is maat 38...
B: oh, ik vind m super, wat wil je ervoor hebben?
A: euh, 25 euro?
B: is goed, ik pb je even m'n gegevens...

Bovenstaande conversatie mag al niet... Wat is daar het probleem van?


Wat ik fijner zou vinden is als er bij het eerste zinnetje bij zou staan: ... voor meer informatie graag via pb. Dat onderling onderhandelen is niet heel boeiend om te lezen voor de anderen in het topic.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: niet-paard gerelateerde zaken te koop aanbieden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:28

Ik snap je heel goed maar ik ben dan weer bang voor de commerciële partijen die hun hele assortiment in deze topics gaan aanbieden onder allerlei schuilnamen...

Adellinde JJ (Turbo Magic X Metall) M1+5

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:30

Dat zijn dingen die prima via PB kunnen. Het verstoort een topic vaak, en zo kort als je het nu beschrijft is het in de praktijk zelden. Wat altijd mag is een advertentie plaatsen op bokt of marktplaats en een link in je onderschrift zetten. Dan vinden mensen met interesse je advertentie vanzelf.

LadyMadonna schreef:
Cayenne schreef:
Winged schreef:
Alsjeblieft niet zeg. Voor zulke dingen heb je marktplaats....


Dit dus. Er zijn zat sites waar dit mogelijk is. Aub niet op Bokt.

Maar als je nu met gelijk gestemden in een topic over een onderwerp zit, bijv vintage jurkjes....
A: heb zo'n leuk jurkje gekocht, maar hij past helaas niet.. Iemand hier interesse? Het is maat 38...
B: oh, ik vind m super, wat wil je ervoor hebben?
A: euh, 25 euro?
B: is goed, ik pb je even m'n gegevens...

Bovenstaande conversatie mag al niet... Wat is daar het probleem van?

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:33

Ik denk dat het snel van 'een keer een jurkje aanbieden' verschuift naar elke pagina 4 berichten met alleen dumplinks naar Marktplaats. Het is vervelend als je zelf geen leuke dingen kunt aanbieden of scoren, maar het is ook vervelend als je in een gezellig kletstopic tientallen berichten met advertenties krijgt. :j Dat hóeft niet maar we voorkomen liever dat het kan. Want je kunt moeilijk de eerste 5 verkoopberichten toestaan, en bij nummer 6 ineens ingrijpen.

Je mag sowieso een link naar een advertentie in je onderschrift plaatsen, zoals Chocobroodje al zegt. :) Of een zin als 'leuk jurkje te koop, pb voor info'. Dan kan iedereen het ook zien. Dat mag trouwens niet in berichten, je mag gewoon niks aanbieden dus ook niet met verwijzing naar pb of je onderschrift.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:55

Iris82 schreef:
Het grootste probleem is dat er altijd dingen mis kunnen gaan bij dit soort transacties. En zou Bokt dan moeten bemiddelen?

De bezwaarcommissie bemiddelt alleen bij transacties die via de Bokt Markt zijn verlopen (die aan bepaalde eisen voldoen; bijv. <2 maanden geleden). Via eventuele andere wegen dus niet :)

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3


Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:00

Ik kan me herinneren dat dit gewoon kon via Bokt? Ik heb weleens een bruin shirtje en een telefoonhoesje gekocht via Bokt. Sinds wanneer is dit niet meer dan?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:00

SplashIsLief schreef:
Iris82 schreef:
Het grootste probleem is dat er altijd dingen mis kunnen gaan bij dit soort transacties. En zou Bokt dan moeten bemiddelen?

De bezwaarcommissie bemiddelt alleen bij transacties die via de Bokt Markt zijn verlopen (die aan bepaalde eisen voldoen; bijv. <2 maanden geleden). Via eventuele andere wegen dus niet :)


Nee daarom dus. :)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:02

Suzanne F. schreef:
Ik kan me herinneren dat dit gewoon kon via Bokt? Ik heb weleens een bruin shirtje en een telefoonhoesje gekocht via Bokt. Sinds wanneer is dit niet meer dan?


Het kan nog steeds, alleen dan via BoktMarkt of pb, niet direct in een topic zoals TS graag zou willen :)

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:11

Oh zo. Via de Boktmarkt is toch prima dan?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 01:14

Telpeva schreef:
LadyMadonna schreef:
Maar als je nu met gelijk gestemden in een topic over een onderwerp zit, bijv vintage jurkjes....
A: heb zo'n leuk jurkje gekocht, maar hij past helaas niet.. Iemand hier interesse? Het is maat 38...
B: oh, ik vind m super, wat wil je ervoor hebben?
A: euh, 25 euro?
B: is goed, ik pb je even m'n gegevens...

Bovenstaande conversatie mag al niet... Wat is daar het probleem van?


Wat ik fijner zou vinden is als er bij het eerste zinnetje bij zou staan: ... voor meer informatie graag via pb. Dat onderling onderhandelen is niet heel boeiend om te lezen voor de anderen in het topic.


Precies! Vaak zie je dat ook wel in topics waar TS iets zoekt. Iemand anders reageert dan met "Dat heb ik nog wel liggen, stuur anders maar een PB!"

Op die manier kan het ook en daar is imo niks mis mee.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers