Tastea thee

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Tastea thee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 00:52

Ik vroeg me of er ook bokkers zijn die ervaring hebben met de thee van Tastea!
Welke thee heb je gebruikt/gebruik je, en wat zijn je ervaringen ermee? Helpt het daadwerkelijk?

Ik ben gisteren begonnen aan de 30 days Detox, en ik kan in ieder geval zeggen, hij is erg lekker. Zowel de morning als de evening thee. Of het daadwerkelijk iets doet is natuurlijk nog moeilijk te zeggen op zo'n korte periode :D

Dus brand maar los!

Bienotje

Berichten: 10867
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Tastea thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 03:37

Ik ben ook benieuwd. Zag het veel langskomen ook via internet, ziet er aantrekkelijk uit maar de prijs is alles behalve geschikt voor een keertje proberen vond ik helaas.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 06:05

Detoxen schijnt alleen goed te zijn voor de geldbuidel van de aanbieders ervan. Wetenschappenlijk bewijs voor een positieve uitwerking ontbreekt.

Het goede van gezond eten, gezond drinken, voldoende bewegen en voldoende ontspannen is wel bewezen en het maakt detoxen overbodig :)

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Tastea thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 08:22

Mijn collega drinkt het al een hele lange tijd, buiten dat het erg lekker smaakt (blijkbaar) en ruikt (dat sowieso!) zou het ook het een en ander verbeteren.

Zij voelt zich iig heel goed erdoor!

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 18:36

Naar wat ik gezien/gehoord heb heeft Tastea wel onderzoek gedaan naar de werking van de thee. Ook werken zij samen met professionals uit de chinese kruidengeneeskunde.

Ik geloof zeker wel dat het kan helpen, maar dat moet ieder voor zich voelen/beoordelen.

Ik zal in ieder geval proberen te kijken wat het voor mij doet, want detoxen is voor mijn lijf geen overbodige luxe. Helaas is gezond leven, eten en drinken niet altijd genoeg.

Ik dacht te zien dat ze gisteren 25% korting hadden, misschien hebben ze dat nu nog wel, maakt het een stuk aantrekkelijker om het eens te proberen :j
Laatst bijgewerkt door Milan_lover op 25-11-17 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 18:37

KimD schreef:
Mijn collega drinkt het al een hele lange tijd, buiten dat het erg lekker smaakt (blijkbaar) en ruikt (dat sowieso!) zou het ook het een en ander verbeteren.

Zij voelt zich iig heel goed erdoor!


Fijn om te horen! Het ruikt sowieso erg lekker (en sterk) :P

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Tastea thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 18:39

Detoxen is wel degelijk onzin in 99% van de gevallen... Dat kan je lichaam prima zelf en er is totaal geen bewijs voor het nut ervan. Imo is het dus vooral geldklopperij eigenlijk...

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: Tastea thee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 18:45

Daar mag een ieder het zijne van vinden, maar daar gaat het hier niet om. Het gaat om de ervaringen van de verschillende thee die ze aanbieden en of dat een ieder helpt, niet over de zin of onzin van het detoxen.

Janneke2

Berichten: 22741
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 18:49

Boras schreef:
Detoxen schijnt alleen goed te zijn voor de geldbuidel van de aanbieders ervan. Wetenschappenlijk bewijs voor een positieve uitwerking ontbreekt.

Het goede van gezond eten, gezond drinken, voldoende bewegen en voldoende ontspannen is wel bewezen en het maakt detoxen overbodig :)


Het woord detox staat garant voor allerlei discussies.

Gesteld: een of meer kruiden die de werking van lever of nieren bevorderen en/of helpen om de pH van het onderhuids bindweefsel te verhogen ("ontzuren") - daar valt onderzoek naar te doen.
Onzin of geldklopperij is het al helemaal niet.
Er is zelfs wetenschappelijk bewijs voor.

Uiteraard: gezond eten (volgende vraag: wat is dat dan precies...?) bewegen en ontspannen helpen ook bij deze processen.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Tastea thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 18:52

Waarom is het dan beter om basisch bindweefsel te hebben?

Janneke2

Berichten: 22741
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:18

Dammie schreef:
Waarom is het dan beter om basisch bindweefsel te hebben?

Heel kort: het is essentieel dat bloed basisch is (pH van 7,25 tot 7,35).
Gesteld dat iemand "zuurvormend eet" (veel suiker en geraffineerd spul, weinig vitamine, mineralen en sporenelementen etc etc)
dan zijn er grosso modo 2 manieren om de overmaat aan zuurmakende ionen kwijt te spelen: hetzij via de urine hetzij via de lymphe naar het bindweefsel.
Verzuurd bindweefsel wordt geassocieerd met ontsteking.
...wat een nuttig proces is als er 'een keertje' iets mis is, maar het moet liever geen permanente situatie worden.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:27

Milan_lover schreef:
Naar wat ik gezien/gehoord heb heeft Tastea wel onderzoek gedaan naar de werking van de thee. Ook werken zij samen met professionals uit de chinese kruidengeneeskunde.


Sorry maar deze twee termen gaan niet samen. Detoxen heeft geen wetenschappelijke basis. De enige die er beter van wordt is de fabrikant. Met gezond eten kom je veel verder.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:30

Milan_lover schreef:
Naar wat ik gezien/gehoord heb heeft Tastea wel onderzoek gedaan naar de werking van de thee. Ook werken zij samen met professionals uit de chinese kruidengeneeskunde.

Ik geloof zeker wel dat het kan helpen, maar dat moet ieder voor zich voelen/beoordelen.

Ik zal in ieder geval proberen te kijken wat het voor mij doet, want detoxen is voor mijn lijf geen overbodige luxe. Helaas is gezond leven, eten en drinken niet altijd genoeg.

Ik dacht te zien dat ze gisteren 25% korting hadden, misschien hebben ze dat nu nog wel, maakt het een stuk aantrekkelijker om het eens te proberen :j


Wij van WC eend, vinden dat.. Zo kan ik het ook.

Maar als de thee lekker is, is dat prima reden om hem te drinken.

Moet je even kijken is leuke docu.
https://www.npo3.nl/broodje-gezond/14-0 ... KN_1690499

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: Tastea thee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 20:10

Ik zeg ook alleen maar wat ik zie, hoor en vind, jammer dat er hier verder over door gediscussierd moet worden. Zo te zien zijn de meningen over de zin of onzin hiervan erg verdeeld, en dat mag, maar een mening is alsnog geen feit. Als het mij in mijn persoonlijke situatie helpt, dan neem ik het. Als het niet helpt, dan neem ik het niet. Nogmaals, dit is een topic wat ik geopend heb om de ervaringen van gebruikers te delen met deze thee, niet of het wellicht geldklopperij is of onzin of wat dan ook. Je bent er ten alle tijden zelf bij als je iets besteld, je kunt de ingrediëntenlijst zien en naar mijn mening is het een behoorlijk transparant bedrijf die ook netjes en duidelijk op vragen reageert. De enigste die geld uit je zak kan kloppen ben je dus zelf.

Voor mij heeft detoxen altijd goed gewerkt, en daarom gebruik ik het dus ook, prima toch? Maarja, mijn lijf en organen werken dan ook zeker niet goed. En als het niet goed voelt of het werkt niet, dan kun je er altijd nog mee stoppen, toch? Ik zie het probleem niet zo om eens een keer wat te proberen.

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Tastea thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:13

Ik volg ook even voor de ervaringen.

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:17

Ik heb geen ervaring met de detox thee, maar wel met de ‘mommy milkshake’ en die helpt heel erg goed!
Zodra ik geen borstvoeding meer geef wil ik ook graag een keertje de detox gaan proberen. En stiekem ben ik ook wel benieuwd naar de ‘skintight’!

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Tastea thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:21

Ik zag deze laatst ook op Facebook voorbij komen en ben ook wel benieuwd naar ervaringen.

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:59

Ik vind het niet te drinken helaas. Heb de Detox staan en een van hun ijsthee varianten. Maar het doet mij qua smaak echt aan paardenmuesli denken. Ik koppel geuren flink aan smaken dus zodoende. Geur is wel heerlijk in de pot.

De potten die ik heb:

Afbeelding

Ochtendthee:

Afbeelding

Avondthee:
Afbeelding

Ijsthee:

Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Tastea thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:49

Toevallig nog iemand die wat besteld heeft?

Ik zit nog te twijfelen of ik het ga proberen.

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 22:22

Jikkeee schreef:
Ik vind het niet te drinken helaas. Heb de Detox staan en een van hun ijsthee varianten. Maar het doet mij qua smaak echt aan paardenmuesli denken. Ik koppel geuren flink aan smaken dus zodoende. Geur is wel heerlijk in de pot.

De potten die ik heb:

[ [url=m/VfC19A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ochtendthee:

[ [url=m/VHb24f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Avondthee:
[ [url=m/fkbDpl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ijsthee:

[ [url=m/HGgZl5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jammer dat je het niet lekker vindt! De geur is inderdaad heel sterk, dus ik kan het me goed voorstellen dat dat de smaak kan verpesten. Wellicht is er nog iemand anders hier die het graag had willen proberen die het van je over kan nemen?

Ik heb mijn thee nu een paar dagen, en ik moet zeggen, het bevalt heel erg goed :j Het drinkt naar mijn mening sowieso lekker weg en ik merk zo nu en dan ook zeker verschil.

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Tastea thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:48

Ik heb de potten inderdaad staan. Ik mag niet adverteren maar mocht iemand het willen proberen stuur maar een pb!

De beker vind ik trouwens echt fantastisch! Zeker zijn geld waard. Die gebruik ik bijna dagelijks

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: Tastea thee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 03:20

Die vind ik ook fantastisch inderdaad. Echt super handig en de thee blijft zo lang warm, echt ideaal!

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:18

TS heb je de thee nog besteld? Ik verwacht de skintight morgen in huist :)

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Tastea thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:23

Ik heb de detox en beauty thee! Vind het heerlijk en vooral de beker is ideaal!

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Tastea thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 09:42

Ja stom had meteen de beker mee moeten bestellen. Nu alleen de thee gedaan. Als t bevalt bestel ik nog een beker erbij.

Heb je wat gewerkt met de detox?