legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
pardy

Berichten: 215
Geregistreerd: 23-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:11

GDG schreef:
Wat ik te ruil zou hebben, jeetje... het is heel divers. Ik zal eens een paar foto's maken van de dozen.
Wat ik zoek? Puzzels van 1000 stukjes in elk geval, qua afbeeldingen heb ik een brede smaak (en voor 1000 stukjes ben ik niet zo heel kieskeurig) maar ik vind het lastig om er een omschrijving aan te geven. Misschien dat de foto's van mijn eigen puzzels straks wel een goed beeld geven?


Ik wil wel ruilen, maak van alles en nog wat ;-)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 00:59

Half 11 even puzzelen , kijk ik op mijn telefoon is het 12 uur en nog stukje en opeens 1 uur :') . Waar de tijd gebleven is :=

Afbeelding

Begin van de kerstbomen markt van van haasteren ligt er in elk geval

arabella2000
Berichten: 4149
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:07


[o]

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 22:17

Ik heb de rand af van de fluoriserende eiffeltoren van de lidl:

Afbeelding

Mischa

Berichten: 3491
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:19

De Opera net afgemaakt! Al die zwarte pakjes en instrumenten waren nog best moeilijk voor een JvH :o
Afbeelding


Nu met deze aan de slag :D

Afbeelding

Everywhere... is just a journey away


Anoniem

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:34

Mooi !

Die van kerstavond ligt hier te wachten :)) , die is zo leuk

Ben met de kerstbomen markt op de laatste puntjes beland , het is kerstbomen en sneeuw nu :') (en stukjes die no sense maken)



Afbeelding

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 01:19

Ik hoef alleen nog maar de lucht :7

Afbeelding

Dit is de Eiffeltoren van de Lidl.
Hij is een beetje glow in the dark, maar dat krijg ik niet op de foto.

Amado7

Berichten: 10717
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 07:03

Wat komen er gave platen voorbij! :D

Ik ben bezig met eentje van 3000!Afbeelding

Niet perfect is ook goed

Mischa

Berichten: 3491
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:38

Wow snel gedaan hoor!
Die van 3000 stukjes ziet er ook niet al te makkelijk uit zeg

Everywhere... is just a journey away

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:27

Misschien is het al eerder voorbij gekomen, ik heb niet het hele topic doorgelezen, ben nog niet zo lang geleden binnen komen vallen.

Maar..

Bewaren julie je puzzels en zo ja, hoe?

Ik vind het zonde om de puzel meteen weer stuk te maken en in de doos te doen nadat ik er een af heb. Na al die moeite :P

Ophangen heeft niet mijn voorkeur, daar heb ik sowieso niet zoveel plek voor. En ik heb een soort doos met plankjes gezien:

Afbeelding

Afbeelding

Maar ik zit ook te denken aan een soort portfoliomap met insteekhoezen. A1 lijkt mij een geschikt formaat voor 1000 stukjes. Ik vraag mij alleen af of de puzzels niet te dik zijn voor de hoezen. En of het praktisch is. Je zou ze dan eerst moeten lijmen denk ik.

Dus.. hoe bewaren jullie je puzzels?

Anoniem

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:35

Ik doe ze weer de doos in :j

Heb 1 liggen die moet ik nog inlijsten , naar is vaak afbreken op de foto en doorverkopen om een nieuwe te kopen

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:49

Hier gaan ze ook gewoon de doos weer in. Al doe ik het eigenlijk nooit meteen nadat 'ie af is, want dat voelt gek om hem dan meteen af te breken :+ Dus er zit meestal wel een paar dagen tussen :P

Be the change you wish to see in the world.

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:55

Haha dat is ook een optie, een paar dagen wachten voordat ik hem afbreek. Dan kan ik ze weer weggeven of verkopen inderdaad. Maar gevoelsmatig wil ik ze toch als hele puzzel bewaren. Ik ben er nog niet over uit. Denken jullie dat het portfolio idee iets is?

Anoniem

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:06

Opzich waarom niet , als je een kamer over hebt misschien alles inlijsten en in je puzzelkamer hangen ?

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:18

Hier worden ze vrij snel na het maken weer afgebroken.
Gisteren een wasgij puzzel gemaakt (de rand was anderhalf jaar geleden al gemaakt :+ ). En een uurtje later lag die al in stukjes terug in de doos. De volgende wordt een kerstmissen van jan van Haasteren.

Tessa Meynen Fotografie

There's a silver lining behind every cloud,
and a rainbow after every storm.

Anoniem

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:23

Heb de kerstmarkt afgebroken , zag het niet meer :( . Is voor mij het enigste waar ij uren mee concentreren kan maar helaasch was het vooral stressen ermee dus de doos weer in gedaan

Afbeelding

Faal maar zover ben ik gekomen

Zal eens een nieuwe pakken

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:47

Ik ben er nog steeds niet over uit of en hoe ik mijn puzzels ga opbergen. Maar ik heb nog even, want ik heb mijn Eiffeltoren puzzel nog steeds niet af. De lucht is lastig, maar ik heb de stukjes op vorm gesorteerd en kom nu met kleine stapjes steeds verder.

Dat is jammer Rebecca, maar ik kan mij voorstellen dat je het zat was. Je was best ver gekomen. Succes met de nieuwe :)

De wolvenpuzzel had ik ook niet afgemaakt, maar ik wil een nieuwe poging doen als ik de Eiffeltoren af heb. En dan de stukjes beter sorteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 01:46

Lijkt mij ook enorm lastig al dat blauw

Daarom puzzel ik bijna altijd van haasteren ,zen en niet te moeilijk (op die stomme hierboven na :P )

Was de tijd vergeten :') ,Zal puzzel afdekken en naar bed . Rand is klaar op 1 stukje na


Afbeelding

Is al veel makkelijker en kleurrijker :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-12-17 02:02, in het totaal 1 keer bewerkt

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 02:01

Afbeelding

een van de puzzels van de lidl eindeaf, ik vond hem nog best lastig ik hou vooral van de cottage puzzels


SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 02:04

hij is wel heel mooi ja en inderdaad wat 3d met het brilletje.. op naar de volgende..

misschien kunnen we een aparte puzzel verkoop app maken oid?

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 03:01

Ik ben nu hier:

Afbeelding

Maar ik zit er niet elke avond aan en meestal maar 2 uur per keer.

Haha Rebecca, dat heb ik ook weleens, tijd vergeten. Ik begin meestal ook pas laat op de avond met puzzelen. Je bent al een stuk op weg, was je vanavond met de puzzel begonnen?
Zelf hou ik niet zo van Jan van Haasteren en Wasgij enz, maar ik vind het wel leuk om bij anderen te zien en als hij af is. Ik heb dieren- en landschapspuzzels. En 3d puzzels van gebouwen enz. Maar ik ben nu pas met mijn 3e puzzel bezig, dus ik heb nog wat te gaan :)

Knap SecretLIN en leuke puzzel. Ik heb wel interesse in een puzzel verkoop/ruil app. Een topic mag ook.

Laatst heb ik een grote kist gekocht trouwens om mijn puzzeldozen en gemaakte puzzels (in zijn geheel) in op te bergen. Maar nu past mijn Eiffeltoren puzzel er niet in :Y)
Ik zit te denken om platen (karton oid) tussen de puzzels te doen, met banden/elastiek eromheen en de puzzels dan te draaien, zodat ze tegen de zijkant staan.

Afbeelding

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 06:44

ja hoor, hier puzzelen we heel graag. Net van de Sint een puzzelmat gekregen (zo'n oprolbare) dus net zo snel weer van tafel.
Gek op de puzzels van Anton Pieck en van Haasteren (leuke Kerstpuzzels gekregen ook van de Sint)

If it's not an icelandic, it's just a horse

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 06:46

oh ja, wij ruimen de puzzel altijd vrijwel direct weer op. Mijn schoonouders houden er ook van, dus vaak ruilen we daarna van puzzel...

If it's not an icelandic, it's just a horse

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 10:23

ik ruim ze ook op heb nu zon 30 puzzels te koop


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Denise_, Amparo, Ania, AnnetteFlame, C_estmoi, Geerten, GoogleAdsense, Knollboll, Lalidan, meniekske, MissBambi, noordje, Petunia27, Plus_en_Min, Rooss_24, Selina, Steppe, Tatjanaa, xoranlover en 49 bezoekers