Voeradvies voor constant kwakkelende hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Voeradvies voor constant kwakkelende hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 00:54

Topic nummer zoveel dat ik hier over open maar ruim een jaar later ben ik nog geen steek verder...

Ik heb een Australian Cattle Dog die in mei twee wordt. Via via ben ik er achter gekomen dat hij uit de broodfok komt (ik ben zijn derde eigenaar). Hij is vrolijk, actief en speels.

Maar ook: te dun, geeft vaak over (gal en maaginhoud), slechte ontlasting en buikpijn tijdens het eten. Ook heeft hij standaard verhoging bij de dierenarts (en daar zijn we vaak).

Hij wordt altijd netjes ontwormd, krijgt geen vlooien of tekenspul, geen rare snacks (een hertengewei en af en toe een veilig bot), eet onderweg eigenlijk nooit iets en ook geen gras. Zijn eetlust is goed (te goed... altijd honger) en hij drinkt prima.

Ik heb tig merken gevoerd, allemaal minsten zes weken lang geprobeerd. Zonder kip, zonder rund, zonder graan, licht verteerbaar, biologisch, 'troep'/'goedkoop'. Op alles reageert hij anders en op alles reageert hij slecht. Van het ene valt hij enorm af, van het andere gaat hij overgeven, hiervan gaat ie aan de diarree en daarvan poept hij dagen niet.

We hebben laatst bloedonderzoek laten doen en daaruit kwam dat alles goed is. Enkel was zijn alvleesklier iets verhoogd (meen dat dit 35 moet zijn en hij had 42), maar niks om direct actie voor te ondernemen of het als oorzaak aan te wijzen. Ook is zijn ontlasting helemaal goedgekeurd.

Op Carnis ging het enkele maanden goed. Totdat meneer elke ochtend spontaan ging overgeven. Langer dan +- zes uur kon er niet tussen zijn voerbeurten zitten. Zelfs op maagzuurremmers ging hij vrolijk door. Terwijl voorheen twaalf uur geen probleem was. Hij krijgt nu zelfs vier keer per dag eten. Recentelijk zijn we dus gewisseld naar Biofood High Energy, deze had ik namelijk nog niet geprobeerd. Dit ging ongeveer twee weken 'goed'. Hij liet wel enorm veel scheten en zijn ontlasting was onregelmatig, maar soit. Het kan erger. Tot ongeveer een week terug. Sindsdien heeft hij enkel nog diarree. En niet zo'n beetje ook, hij stroomt praktisch leeg.

Dan nog een stukje medische geschiedenis. In minder dan een jaar tijd heeft hij heel veel troep gegeten: dekbedden, pennen, schaakstukken, medicijnen, halsbanden, kippenbotten, hele pizza's, noem maar op. Uiteraard elke keer overleg gehad met de dierenarts wanneer het weer raak was.

Ook heeft hij antibiotica gehad voor: castratie, ontsteking in darmen (niet duidelijk wat), ontsteking in teen, ontsteking na beet in bil (na de laatste keer heeft hij ook probiotica gekregen). En hij heeft eenmaal met een spuitje moeten overgeven toen hij medicijnen en twee pizza's had gegeten.

Nu zou ik natuurlijk elke week bij de dierenarts kunnen zitten voor een nieuw onderzoek maar mijn portemonnee heeft ook zo zijn beperkingen. En daarbij, waar zoek je precies naar?

Momenteel raadt de dierenarts aan hem even niks te geven behalve voer. Maar van voer gaan we nu dus wisselen want dit gaat niet goed. We hebben besloten deze keer voor Wooof zalm te gaan omdat zijn broertje het hier goed op doet en we de populaire merken wel voorbij zijn.

Anders raadt de dierenarts aan om hypoallergeen voor te proberen. Maar van 80€ per 12 kilo word ik niet heel blij... Dus mocht het anders ook opgelost zijn probeer ik liever dat. Vers vlees raadt de dierenarts af vanwege het toch wele hogere aantal bacteriën en de eventuele reactie en weerstand van mijn hond.

En nu jullie, wat raden jullie aan, wat zijn jullie adviezen en analyses? Brand los!

Edit: ik ga trouwens de adviezen die ik het proberen waard vind verzamelen en overleggen met de dierenarts. Ik ga niet zomaar wat proberen. Maar al jullie adviezen worden gelezen en gewaardeerd :D
Laatst bijgewerkt door Kaus op 27-11-17 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!


Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 01:00

Mijn hond is / was erg geholpen met panzym of zymoral toevoegen. Dat zou ik je sterk adviseren. Het is namelijk niet alleen bij EPI nuttig. Met te weinig enzymen kunnen ze klachten krijgen als boeren, maagzuur, smakken, misselijk, buikpijn, etc omdat het eten niet goed verteerd.

Inmiddels is hij op de rit en gaat het nu na een jaar panzym (mespuntje per voerbeurt, dus minder dan bij EPI honden) toevoegen ook goed zonder. Helaas nog geen ander voer zonder problemen dus staat hij nog steeds op het dure dierenarts voer (we komen van kvv af dus het was een grote stap.. maar het voer doet zeker wat het zegt te doen).

Heeft je hond al een endoscopie gehad?

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 01:04

Ps: ik zou voor je hond zeker ook continue probiotica geven, schepje sanofor en evt een ander supplement voor maag/darm/ontstekingen.

Pica (vraatzucht) had mijn hond ook last van, en is écht een teken dat hij last heeft van z'n maag en buik/darmen.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Voeradvies voor constant kwakkelende hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 01:08

Dat klinkt heel goed! Ga ik absoluut overwegen en overleggen :j

Hij heeft nog geen edoscopie gehad maar dat zou voor mij en de dierenarts wel het eerstvolgende onderzoek zijn dat we gaan doen mocht er geen verbetering meer te vinden zijn in het voer.

Overigens wijst niks op een verstopping oid (ivm de troep die hij heeft gegeten), vandaar dat eerst ook andere onderzoeken hebben gedaan.

Probiotica geven heb ik met de dierenarts ook overlegd maar dit raadde zij niet per se aan. Ook niet af, maar was ze redelijk neutraal over. De reden daarvan weet ik eerlijk gezegd niet meer...

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 01:08

Mijn moeder heeft een Maltezer met dezelfde klachten. Chronische ontsteking van de alvleesklier was zijn diagnose.
Afgelopen week weer eens bij ons gelogeerd dus ik heb goed gezien wat hij krijgt per dag: 3x daags afgewogen brokjes van de dierenarts (voor hem 25 gram), daarbij net zoveel gram uit een wit blikje, soort vetarm blikvoer. En 's morgens een kwart tabletje prednison op een theelepel leverworst.
Het beestje heeft sindsdien nooit meer gespuugd of diarree gehad dus het helpt wel (eerst heel vaak).
Hij is wel dikker geworden maar scheurt de hele dag van de honger volgens mij.

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 01:21

Wat onwijs vervelend voor je hondje en voor jou. Ik heb helaas geen advies voor je, wel een ervaring uit mijn kennissenkring.

Gaat om een zeer complex hondje, met onduidelijke achtergrond. Hij heeft naast gedragsproblemen (verlatingsangst, angst voor mannen, angst voor vreemde honden e.d.) ook een aantal lichamelijke problemen. Huid en vacht problemen en tandproblemen, daarnaast heeft hij (zo is het mij verteld, dit zal vast geen officiële diagnose zijn) 'de ziekte van Crohn maar dan voor honden'. Om zijn darmen ok te houden staat hij op een onderhoudsdosis prednison en wordt eten voor hem gekookt, dit was zo'n beetje de laatste mogelijkheid qua voer nadat ook op hypoallergeenvoer gereageerd werd met bloed in de ontlasting. Zijn maaltijden bestaan uit een mix van witvis, pompoen en rijst, als snackjes krijgt hij gedroogde witvis. Mocht je interesse hebben in het 'recept' van de maaltijd kan ik het voor je navragen, laat dan maar weten. Deze optie is waarschijnlijk wel goedkoper dan hypoallergeenvoer, of de voedingswaarde geweldig is, daar durf ik mij niet over uit te laten.

NB: dit is niet mijn hond, de keuze tussen dagelijks zware medicatie of inslapen is dus niet aan mij, voor iemand daar iets over kwijt wil. Het zou wellicht ook niet mijn keuze zijn.

Veel succes met je zoektocht toegewenst. :)

"Life, man. I can't guarantee perfection, but I can guarantee intrigue."

Because friends don't waste wine when there's words to sell

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 01:28

Ah, goed dat je zo overlegt met je da.
Doe ik ook, maar ik heb wel artsen die bij mij passen: kijken langer dan hun neus lang is.

Dit zijn klachten van de lange baan helaas. Dat jouw hond slechter ging op een maagzuurremmer wijst naar mijn idee echt op z'n vertering. Nog lager maagzuur geeft meer problemen.

Bij de Wagenrenk hebben ze bij mijn hond een endoscopie gedaan en daar bleek heeeel licht wat ontsteking van de dunne darm. Lang niet waar we bang voor waren: zweren etc en maagzweren. Niets tot nauwelijks wat te zien dus en dat was een goede geruststelling. Maar... wie weet waren we al goed op weg...de dunne darm is dé plek voor opname van nutriënten dus dat panzym bij mijn hond helpt is daardoor logisch. Ik ben blij dat ik mijn gevoel gevolgd heb want bloedonderzoek liet geen EPI zien. Een keiharde straight dierenarts was niet op het idee van panzym gekomen hierdoor.

De osteopaat heeft ook geholpen, evenals sanofor, probiotica, kurkuma en andere supplementen gericht op ontstekingen, 4 x daags eten (vertering ging duidelijk steeds beter, we zaten eerst op 3 x de aanbevolen dagelijks hoeveelheid voer, wat nu inmiddels genormaliseerd is naar gemiddeld). Vanuit de Wagenrenk ook een paar maanden Tylosine. De diagnose daar was nml : IBS en dan evt veroorzaakt door SIBO en daarvoor de Tylosine. Maar dat zal altijd gissen blijven... en daarna weer flink probiotica er in...een allergie lijkt het ook niet aangezien zijn dierenarts voer op basis van kalkoen is, dat gaat volledig klachtenvrij en energiek, maar puur gekookt kalkoenfilet gaat niet goed.. dus ik emmer nog steeds :( ik zou graag vers voor hem willen koken ipv dit voer.

Heb je hem puur voor de test al eens 6 weken op alleen Hills A/D gehad? Heeft hij al eens een osteopaat gezien? (Afijn -> en behandeld :D )

Niet banketstaaf maar poetsen.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 01:32

wij hebben een hond die als pup alleen maar dunne poep had, DA had van alles aangeraden en toen op aanraden van iemand op vers vlees gezet.
Hij is nu 2 en krijgt vlees met gedroogd brood en dat gaat perfect
1/2 kg vlees paar plakken (duits) brood en hij heeft eerder over gewicht dan ondergewicht.
wij bestellen vlees bij lotgering en dat is complete maaltijd, en geen klachten of toevoegingen nodig.
Hij is een labrador zonder (vr)eetrem :P de DA had ook zijn eigenaar afgeraden om vers te voeren.

ps andere hond doet het prima op brokken en onze katten ook
Laatst bijgewerkt door Alane op 27-11-17 01:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 01:32

Ontwormen als hij geen wormen heeft is compleet zinloos, maar je stopt wel heel naar spul in een gevoelige hond. Periodiek ontwormen zou ik mee stoppen dus, behalve als er daadwerkelijk een wormbesmetting is.

Als je geen vers vlees wil geven kan ik je daar niet in adviseren. Maar als iets medisch is uitgesloten denk ik persoonlijk dat het wel een goed idee is om het te proberen. Het bacterieverhaal valt nogal mee als je een beetje hygiënisch werkt. Juist vers vlees zorgt vaak voor een betere werking van het verteringsstelsel.

Sanofor werd ook al genoemd, dat vind ik ook een aanrader. Fijn spul, ik geef het wanneer mijn hond last heeft van diarree.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Voeradvies voor constant kwakkelende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:59

Als je het in het voer zoekt zou ik toch ook voor een hypo-allergene brok gaan of een eliminatiedieet. Nu blijf je met verschillende soorten voer aanmodderen met allemaal ene andere samenstelling, maar waarschijnlijk altijd 1 of 2 ingrediënten waar je hond op reageert. Bovendien kan je kruisreacties krijgen waardoor het nog moeilijker wordt iets te vinden waar je hond wel goed op reageert.

Hier ook lang met verschillende soorten voer aangerommeld een hond die regelmatig geen eetlust had, de boel onderspuugde en op de koop toe ook nog eens jeuk en soms huidontstekingen had. En nee ik werd initëeel ook niet blij van 90€/12kg maar achteraf wel een pak goedkoper dan al die andere brokken uittesten, moeten weggooien/-geven en DA bezoekjes. Intussen terug kvv en een andere brok gevonden en geen bijkomende DA kosten meer.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Voeradvies voor constant kwakkelende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:05

Mijn hond kreeg in de zomer ineens last van hot spots op haar buik en achterpoten. Uiteindelijk bleek dat ze allergisch is voor dierlijke eiwitten. We gaven altijd First Plan (vergelijkbaar met Eukanuba), maar helaas krijgt ze daar dus huiduitslag en jeuk van. Inmiddels zijn we vele merken voer verder en is het enige dat helpt (helaas) het hypo-allergene voer van de DA. Maar net wat je zegt, het is onwijs duur :n

Wat bij Kayla wel erg hielp was een eliminatie dieet. Ze werd op hypo-allergeen gezet en mocht echt niets anders. Na zes weken mochten we dan in kleine hoeveelheden kijken waar ze wel en niet tegen kon. Nu gaat het super en mag ze zelfs alweer oren en gekookte kip. Maar andere brokken is dus een no go.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


xDarkness

Berichten: 480
Geregistreerd: 03-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:09

Zooooooo dit klinkt heeeeeeeel bekend in de oren. Hier een CC met precies dezelfde problemen, inclusief de alvleesklier. Ook tot in den treure onderzoeken gehad, voeren geprobeerd en maar niet tot de juiste oplossing kunnen komen. Dewi heeft IBD (google het even!) en staat nu sinds twee jaar op de Royal Canin Hypo-allergenic (dierenarts variant) en alle problemen zijn over. Wss is je hond ook ergens intolerant/allergisch voor en dan niet zozeer voor een voedingsbestandsdeel maar wss voor een E-nummer of ander iets waarmee ze voeren en zelfs vlees aan elkaar plakken. Dewi had ook echt ontstekingen in de darmen en maag, een beetje ziekte van Krohn beeld. Daar vergelijken wij het ook mee. Ze kreeg ook regelmatig een flinke dosis prednison (zeker zo'n 6 maanden) omdat de ontstekingen te behandelen. Dit is nu, ze op de RC hypoallergenic staat, niet meer nodig. Heb je de dierenarts variant al eens geprobeerd?

Wil je meer info, pb maar even. Dit was mijn hond haar verhaal in een nutshell. Sterkte ermee, ik weet hoe vreselijk frustrerend het kan zijn!

Edit: ah, sorry. Ik zie dat je dit al aan het overwegen bent. Het is inderdaad een hoop geld, we weten er alles van maar het is het proberen waard. Elke keer naar de dierenarts blijven rennen is ook niet erg goedkoop.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Voeradvies voor constant kwakkelende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:12

oh via de dierapotheker of zooplus kan je de dierenartsenlijnen van de grote merken bestellen, scheelt tot 5 tot 10€/zak.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Babootje

Berichten: 26215
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:15

Van een hondje met zo'n slechte achtergrond als die van jou kun je wel bedenken dat hoogstwaarschijnlijk een flinke worminfectie de oorzaak van zijn kwakkelen is.
De darmen zijn ontzettend belangrijk voor o.a. de weerstand en uiteraard ook de opname van de voeding.
Continu probiotica geven lijkt me zeker goed, maar je wil feitelijk ook wel weten hoe het ervoor staat.
Als het mijn hondje zou zijn zou ik hem laten bekijken bij Den Hoek. (Holistisch dierenarts).

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:21

Nou....zo ging het hier de eerste 3 kwart jaar ook met de hond. Vrat van alles, ontsteking hier, buikpijn daar, meerdere giardia kuren etc. Vaak antibiotica ed. Tot uiteindelijk maagpijn. Ben voor second opinion naar andere DA gegaan. De hond bleek na lab onderzoek helemaal geen giardia te hebben! In tegenstelling tot wat de snaptesten bij de andere DA uitwezen. Advies van andere DA was geen maag tabletten meer maar Royal Canin Gastrointestinal brokken (is er ook met weinig vet, voor alvleesklier patiënten evt). Dit krijgt hij nu inmiddels een maand of 3 samen met een theelepel Soulmate Dog voor de weerstand en Prebioticum van Soulmate Nutrition voor de darmbacteriën. Gaat nu eindelijk goed. Je zag hem opknappen.

Duur voer....ja....maar op internet vaak met korting of extra nieuwsbrief korting ed. Dat scheelt nog altijd 20 euro met de korting van de DA. Zak van 77 euro heb ik voor 53 euro a 14 kilo. En.....een zieke hond kost geld. Als je dit met voer kunt oplossen dan scheelt het geld! Al is het voer wat duurder.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 27-11-17 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:23

En toch zou ik met zo'n hond juist vers vlees gaan proberen en zeker aanvullen met onbewerkte gepureerde/gekookte groenten. Er zit niks in wat de hond niet kan verteren (bij brok is dat altijd het geval), de maag wordt er zuurder van en beter bestand tegen o.a. wormen, de vitaminen en mineralen die erin zitten zijn natuurlijk i.p.v. kunstmatig wat goed is voor de weerstand en er zijn tig smaken en samenstellingen die je kunt proberen om te zien waar de maag/darmen het beste mee omgaan.

Dan kun je daarnaast nog supplementeren of probiotica toevoegen, maar het voer moet een goede, gezonde basis vormen.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Voeradvies voor constant kwakkelende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:40

Je zegt dat je dierenarts vers vlees afraadt, maar hij heeft de oplossing toch ook nog niet gevonden. Ik persoonlijk zou dat toch eens gaan proberen. Er zijn ook dierebartsen die er wel groot voorstander van zijn, zoek er daar eentje van om jullie te begeleiden.

In het kort: 6 weken elimineren (geen granen, rijst, aardappel, kip of rund maar bij deze hond zou ik vis of geit ook niet kiezen, wel bijvoorbeeld paard, hert of konijn). Kies voor een goed merk kvv (geen kvv met vitaminepreparaat) aangevuld met bevleesde botten van hetzelfde dier. Na 6 weken (geef het minstens 2 weken voor je iets resultaat kunt merken), mits het goed gaat, voorzichtig andere diersoort toevoegen uit genoemde rijtje.


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Voeradvies voor constant kwakkelende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:55

Vers vlees wordt bij maag/darmontsteking echt afgeraden en ook op barfplaats raden ze dat af. Dat is echt belangrijk.

Daarnaast ben ik eigenlijk "anti brok" maar is de uitspraak van Wijslander dat er in brok ingrediënten zitten die niet verteren echt niet waar.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:27

Hannanas schreef:
Vers vlees wordt bij maag/darmontsteking echt afgeraden en ook op barfplaats raden ze dat af. Dat is echt belangrijk.

Daarnaast ben ik eigenlijk "anti brok" maar is de uitspraak van Wijslander dat er in brok ingrediënten zitten die niet verteren echt niet waar.


Daar heb je wel gelijk in, die conserveringsmiddelen verteren natuurlijk 'lekker' mee...

Wat raadt Barfplaats in dat geval wel aan? Brok, denk het niet. Vlees in het begin kort verhitten misschien?

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Voeradvies voor constant kwakkelende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:44

Ik zou een keer een consult aanvragen bij een holistisch werkende dierenarts. Het lijkt erop dat je hond een belabberde spijsvertering heeft, en misschien is er nog wel wat aan de hand. Allergieën en zo. Elke 6 weken van voer wisselen zonder plan erachter heeft geen zin. Maar stel dát er een allergie achter zit, dan zou ik dat toch eerst uit (laten) zoeken middels een eliminatiedieet.
Second opinion van iemand die een verse blik heeft kan nooit kwaad.

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:02

Wijslander schreef:
Hannanas schreef:
Vers vlees wordt bij maag/darmontsteking echt afgeraden en ook op barfplaats raden ze dat af. Dat is echt belangrijk.

Daarnaast ben ik eigenlijk "anti brok" maar is de uitspraak van Wijslander dat er in brok ingrediënten zitten die niet verteren echt niet waar.


Daar heb je wel gelijk in, die conserveringsmiddelen verteren natuurlijk 'lekker' mee...

Wat raadt Barfplaats in dat geval wel aan? Brok, denk het niet. Vlees in het begin kort verhitten misschien?


Zelf koken inderdaad! Staan hele menu's op, waarbij je zoveel % spiervlees, groente, zoete aardappel, eierschaalpoeder etc etc in elkaar flanst.
Dat zou ik te gek vinden, op z'n minst z'n halve menu.

Helaas lukt dat bij de mijne (nog steeds) niet. Vorige week drie dagen kleine beetjes gekookt rundvlees toegevoegd, dat ging goed. Vh weekend weer gegeven en sindsdien weer slikken, reflux en vandaag overgeven. :/

Niet banketstaaf maar poetsen.

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:32

Deze hond heeft toch geen ontsteking?
Althans dat is niet uit het bloedonderzoek naar voren gekomen volgens mij.

Ik heb mijn eeuwig spugende hond goed gekregen door tegen het advies in toch vers vlees te gaan voeren.
Ik ben niet antibrok, maar voor mijn hond werkt het gewoon niet.

I am not perfect, I am a limited edition
Ik leef in mijn eigen wereld, ze kennen me daar

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:08

_CS_ schreef:
Deze hond heeft toch geen ontsteking?
Althans dat is niet uit het bloedonderzoek naar voren gekomen volgens mij.

Ik heb mijn eeuwig spugende hond goed gekregen door tegen het advies in toch vers vlees te gaan voeren.
Ik ben niet antibrok, maar voor mijn hond werkt het gewoon niet.


hier hetzelfde.
alles doet het goed op brokken behalve de labrador.
die krijgt vlees van lotgering, complete maaltijd met brood, hond blij wij blij :D

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 21:29

Dank voor alle reacties! Ga zo veel mogelijk op iedereen reageren.

Wijsje om wat voor merk brokken gaat dat dan? Ik heb nu dus ook voor een vetarme brok gekozen. Komt morgen binnen dus dan kunnen we beginnen met de nieuwe brok.

Depende Mijn hond is verder wel heel gezond. De dierenartsen zijn altijd erg te spreken over zijn tanden en algehele conditie. Alleen de binnenkant kun je natuurlijk niet zien... Pompoen is me wel vaker aangeraden, heb ik overlegd met de dierenarts maar had ze nog nooit van gehoord. Haar advies was in dit geval om liever voor het bewezene te gaan dan voor het experimenteren.

Hannanas Een ontsteking ergens in zijn darmen leek mij ook voor de hand liggend maar de ontstekingswaarden in zijn bloed zijn heel mooi, dus niet het meest logische om het achter te zoeken. Een osteopaat en fysio heb ik ook al eens overwogen, maar mijn hond heeft extreme angst voor vreemde mensen, ze hoeven maar naar hem te kijken en hij zeikt alles onder. Een osteopaat durf ik hem dus eigenlijk niet aan te doen...

Alane Persoonlijk zou ik ook wel vers vlees willen voeren, maar gezien de dierenarts het in dit geval afraadt volg ik liever eerst haar advies en waar zij vertrouwen in heeft. Maar mocht bijvoorbeeld een hypoallergene brok niet werken dan ga ik wel experimenteren met vers vlees.

black_kelpie Ik ben zelf ook geen fan van ontwormen, maar het is wel een logisch iets om te doen in het geval van deze klachten. Vandaar dat ik dat dus wel doe. Overigens zijn er ook helemaal geen wormen terug gevonden in zijn ontlastingen. Sanofor ga ik toevoegen aan mijn lijstje :j

petitparis Ik ben het met je eens dat steeds wisselen van brok inderdaad enigszins aanmodderen is. Voor mij is hypoallergeen in principe ook de volgende stap. En ik heb dezelfde redenatie als jij, al die dierenartsbezoekjes zijn een stuk duurder... :\

Gimme_Spurs Een allergie klinkt inderdaad redelijk voor de hand liggend, maar hij geeft verder eigenlijk geen symptomen. Zijn vacht is perfect, hij heeft eigenlijk nooit jeuk en hij voelt zich kiplekker. Wij geven momenteel ook niks behalve zijn voer. Geen schapenvetjes meer, geen zalmolie meer, geen pens meer, geen botjes meer. Maar nog steeds is hij enorm aan de diarree, we moeten het dus toch ergens anders zoeken.

xDarkness RC hypoallergeen is precies wat de dierenarts aanraadt. Wat je zegt, waarschijnlijk zit het 'm in iets heel kleins. Ik heb eerst de grote dingen uitgesloten zoals geen kip, geen rund, geen granen etc. Maar voor de kleine e-nummers of conserveringsmiddelen zal ik waarschijnlijk toch naar hypoallergeen moeten.

Babootjes Zijn ontlastingen is onderzocht en daar was helemaal niks afwijkends in te vinden. Geen wormen en geen parasieten.

Bravura Gastrointestinal van RC heeft mijn hond ook gehad, maar dat kwam er vloeibaar weer uit :\

Wijslander Vers vlees is in principe mijn volgende stap na hypoallergeen voer, maar ik probeer liever eerst 'het dierenarts praatje' dan iets wat de dierenarts echt afraadt.

Chubby De dierenarts raadt inderdaad vers vlees af maar raadt ook dingen aan hoor. En zoals hierboven gezegd, vers vlees is mijn volgende stap als het hypoallergene voer niet werkt.

Floortz Een holistische dierenarts is me via pb ook een paar keer aangeraden. Daar ga ik toch eens naar kijken. We hebben ondertussen vier verschillende dierenartsen gezien, dus hij heeft wat dat betreft wel wat verse blikken gehad...

_CS_ Geen ontstekingen inderaad. Een heel licht verhoogde alvleesklierwaarde, maar niks om ons in eerste instantie zorgen over te maken.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:50

Kaus....had je de RC gastro intestinal Low Fat dan wel? Want die is voor honden met een alvleesklier aandoening. De gewone gastro intestinal niet....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Edisons, Hobbyhorse, MieLo en 148 bezoekers