[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:08

RobinSputnik schreef:
Ik heb niet een heel duidelijke foto van het hele paard maar wel iets van de voorkant. Genoeg lengte in de rug en genoeg ruimte voor haar schouders + rug zonder in te regenen. Ze heeft de 175, is wel een hele grote ijslander hoor :) Ik vind ze fijn en voelen heel degelijk aan. Toen ook in de actie gekocht :D


Hoe is de pasvorm rond de hals? Kan het model wat zijn voor paarden met een lage halsaanzet?


RobinSputnik

Berichten: 504
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:49

Fairytail schreef:
RobinSputnik schreef:
Ik heb niet een heel duidelijke foto van het hele paard maar wel iets van de voorkant. Genoeg lengte in de rug en genoeg ruimte voor haar schouders + rug zonder in te regenen. Ze heeft de 175, is wel een hele grote ijslander hoor :) Ik vind ze fijn en voelen heel degelijk aan. Toen ook in de actie gekocht :D


Hoe is de pasvorm rond de hals? Kan het model wat zijn voor paarden met een lage halsaanzet?


Ik durf het niet met volle zekerheid te zeggen. Ligt eraan hoe extreem laag denk ik. Mijn merrie heeft niet de mooiste halsaanzet maar ze bestaan altijd erger :=

Ter idee van haar hals:

Afbeelding

Katla frá Wetsinghe (Hrefna x Gnýr) <3 Vargur frá Fensalir (Vaðalda x Glotti) <3 Spútnik frá Aquadraat (Brá x Hannibal)

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 22:26

Over de smartex:

Ik heb alleen de medium en een anniversary met alleen stay dry voering. Ik heb nu dus de anniversary op en als het echt gaat vriezen met overdag ook 1/2 graden gaat de medium op. Ze is ongeschoren met een beetje vacht dus dit lijkt mij prima.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 22:31

Ik denk dus van donderdag tm zondag de medium. Dan wordt het 0 tot -3 snachts en overdag 4/5.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 22:37

xHaithi schreef:
Vandaag staat mijn ongeschoren koukleumpje onder een 250 gram vari-layer in combinatie met een 0 grams Amigo Bravo en voelt hieronder ontzettend fijn warm. Vermits het het eerste jaar is dat ik liners gebruik en dan ook de vari layer-variant, houd ik het allemaal een beetje in de gaten. Die liners isoleren erg goed want er ontsnapt erg weinig warmte naar de luchtlaag tussen het buitendek en de liner. Het buitendek isoleert dan ook weer goed waardoor er boven het deken geen warmte uit komt. Ontzettend tevreden van deze combinatie tot nu toe :)


Dit is mijn ervaring ook, die isolatiewaarde is hoger ja.
Heb de vary liner 250 en de liner van 400 gram als stap warmer. Voor als het vriest straks wel nodig.
Mijn merrie is namelijk ongeschoren maar wel heel dun in haar vacht.

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

JenniferU
Berichten: 2208
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:30

Ik ga zo toch maar richting stal om een hals aan me smartex te doen, als hij het koud heeft gaat er de bucas multi onderdeken onder

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:31

Ik zit ook in dubio over komende dagen.
Ze staat nu met een 200gr deken/200 gr hals. Onder de deken is ze warm, onder de hals lauw.

Denk dat ik als het gaat vriezen de smartex extra met extra hals erbij ga pakken.

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:34

Voorspelling is nu vanaf donderdag kouder weer?

"Een draver, is gaver" :D


PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:58

Hier 400 + hals 50g + mesh deken

Maar heb spijt dat ik niet der regendeken erover heb gedaan. Echt niet normaal het weer nu. Hoop dat ze eht droog houdt onder der deken. Heeft me nog nooit in de steek gelaten maar vind het met zulk bagger weer altijd fijn als ze over der outdoor een regendeken heeft zodat ze snachts niet met een zijknatte deken op staat. Maar daar is het nu te laat voor

[o]

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:02

emilie schreef:


Niet die, maar een andere 0 grams en eigenlijk super tevreden :D Deken is goed sterk, blijft heel mooi liggen, goed waterdicht, fijne pasvorm. Valt te combineren met de Horseware liners. Heb net een 220 gram binnen, denk dat ik die voor de nacht op doe. Inclusief hals. Die pasvorm is wat bijzonder, maar nu heb ik sowieso weinig ervaring met halzen, hij heeft in elk geval genoeg ruimte en valt netjes over de deken heen tegen inregenen.

"Een draver, is gaver" :D

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:31

RianneH schreef:
Niet die, maar een andere 0 grams en eigenlijk super tevreden :D Deken is goed sterk, blijft heel mooi liggen, goed waterdicht, fijne pasvorm. Valt te combineren met de Horseware liners. Heb net een 220 gram binnen, denk dat ik die voor de nacht op doe. Inclusief hals. Die pasvorm is wat bijzonder, maar nu heb ik sowieso weinig ervaring met halzen, hij heeft in elk geval genoeg ruimte en valt netjes over de deken heen tegen inregenen.



Dank je! Klinkt al goed, ik weet t echt niet met m'n Fries. Gedoe! Zeker met zo'n snert weer als vandaag.... Op wat voor type paard heb jij het liggen?

Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:33

emilie schreef:
Dank je! Klinkt al goed, ik weet t echt niet met m'n Fries. Gedoe! Zeker met zo'n snert weer als vandaag.... Op wat voor type paard heb jij het liggen?

Wie weet biedt haar onderschrift iets van inspiratie of houvast? ;)

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:46

Had gekund, maar nee... ik kan uit een advertentie voor een onderdeken niet te weten komen voor wat voor paard ze de weatherbeeta deken kocht. ;)

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:03

In mijn onderschrift staat 'een draver is gaver' ;) Ik heb dus een draver :) Niet een extreem smalle, maar ook niet zo breed als een fries.

Draagt de deken op het strakste gaatje. Er staan wel foto's in mijn berichten. Andere lusje geeft een stuk bredere deken. Maar ik heb dus niet exact die als in jouw link, heb de iets goedkopere paarse.

"Een draver, is gaver" :D

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:37

Ja dat had ik ook gezien, maar dat bood natuurlijk ook geen garantie dat het deken voor de draver was ;) , maar bedankt voor de bevestiging.

Ik had je foto's helemaal gemist! Top!

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:51

Hallo allemaal
Ik een hh stout regendeken 0 grams. Alleen na de hele dag regen lekt die door op de rug. Dacht dat deze goed waterdicht moest zijn.
Iemand een goed merk voor mini dekentjes?
Kan er eventueel 100 grams onderleggen maar hou hem het liefst onder een 0 grams omdat zijn vacht hem goed warm houd zolang hij niet nat is

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:58

rayoow schreef:
Hallo allemaal
Ik een hh stout regendeken 0 grams. Alleen na de hele dag regen lekt die door op de rug. Dacht dat deze goed waterdicht moest zijn.
Iemand een goed merk voor mini dekentjes?
Kan er eventueel 100 grams onderleggen maar hou hem het liefst onder een 0 grams omdat zijn vacht hem goed warm houd zolang hij niet nat is


Nika heeft ook dekens voor Shetlanders (weet niet tot hoe klein ze gaan) heb de dekens zelf voor mijn paard gehad niet op kleine pony's maar ben altijd tevreden geweest over de pasvorm (verschilt natuurlijk per paard) en altijd goed waterdicht. En de prijs is ook leuk! Staat meestal genoeg op hun website, misschien dat je daar wat aan hebt?

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:02

felicity schreef:
Voor de bucas smartex gebruikers.
Gaan jullie meteen van de rain versie naar de extra of hebben jullie ook de medium?
Of gebruiken jullie eerst nog een onderdeken onder de rain?

Mijn paard is niet geschoren staat gemiddeld 10 uur per dag buiten en heeft onbeperkt hooi. Hij staat nu onder de rain en heb vandaag de extra er bij gekregen. Maar mij lijkt die overstap zo groot.
Terwijl als ik op de temperatuur tabel kijk ik de medium eigenlijk best wel overbodig vind.


Ik twijfel op jet moment ook een beetje..
Had ik de medium gehad dan had ik die opgedaan maar ik heb ook alleen de Rain en de Extra.
Wel nog een hals en 2 liners, dus ik denk dat ik de dunster er nu maar onder doe, die is 150gr.
Twijfel nog of ik de hals er bij doe, misschien morgen maar..

Linde-Levana van 't Witteveen v. Alfred van Braakzicht *Z1+6

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:41

Ik heb een medium, maar twijfel alsnog :+ paard is ongeschoren met beetje vacht. Maar temp schiet nu weer omhoog naar 7 graden overdag en volgende week eind vd week zelfs 8. Wat zouden jullie doen?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:56

Lastig weer nu, temp is niet laag, maar paarden voelden koud aan na een dag in de nattigheid en harde wind, vooral geschoren paard...
Die staat nu onder 350, meer dan ik normaal doe, maar het is zulk raar weer met die harde wind en enorme regen.
Ongeschoren was nog warm genoeg onder 200.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 23:38

Het heeft hier zo veel geregend, dat zelfs mijn weatherbeeta het niet heeft gehouden. Net meteen een nieuwe bijbesteld. Nu even gewisseld naar een stokoude IR met fleecevoering. Die houdt t wel even een nachtje. Maar tjonge jonge wat een water. Ik heb echt een stel zeepaarden. Ben blij dat ik een aardig stuk bestrating heb voor ze.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 00:05

nou de Rhino Wug is ook niet de oplossing helaas. trekt strak bij de schouder helaas dus als nog druk op de borst.
Bedacht me net wel dat de rambo 6,6 dit jaar voor het eerst gewassen is. Misschien iets gekrompen? Zou dan ook graag een 6.9 willen proberen...

iemand nog ervaring met de Rambo Wug?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 08:28

Wug valt vaak smaller voor dan de gewone modellen.


Afbeelding

Afbeelding

Hier de supreme op onze arabo fries, die lijkt net iets ruimer te vallen dan de duo en was daardoor voor mijn lusitano net te ruim voor.
Gisteravond een nieuwe supreme varilayer op mijn lusitano gelegd en die valt weer strakker aan de voorkant.
Je weet het ook gewoon echt niet...

Ik twijfel over een maat groter, 7.0, maar ik ben bang dat die dan weer echt groot, of in ieder geval te lang zal zijn.

Hier hebben de rambo’s het gisteren gelukkig allebei gehouden, door de halzen zijn ze ook echt wel aardig droog gebleven.
Maar ze waren niet blij, alles staat blank, hele dag in het water gestaan...

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 08:45

Hier zelfde verhaal... Rambo + hals heeft zijn werk gedaan.
Maar er is geen zak aan.
Ze staat langer binnen dan buiten. Tussen 9 en 16.30 staat ze op de paddock.
Maar voor de voetjes is het niet echt bevordelijk.
Gisteren maar even ingesprayd met Microderm om rotstraal te voorkomen. En lekker dik pak stro heeft ze gekregen voor op stal.

Wat een waanzinnig mooie deken die suprème !
Is deze nog weer beter qua eigenschappen dan de duo/Original?

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers