Herstel hond na castratie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Herstel hond na castratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 21:30

Ik wil en moet mijn hond laten castreren. (Hond is geadopteerd. Voorwaarde is castratie.)
Nu was ik aan het zoeken op internet wat ik kan verwachten na een castratie. Op het moment zijn we bezig aan de cursus eg1. Hoelang zal hij hieraan niet mee kunnen doen ?
En waar moet ik verder rekening mee houden na een castratie ?

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 22:05

Weekje niet meetrainen en maar een dag of 2 wat rustiger aandoen. De hond zal in het begin wat rustiger zijn (pijn en narcose), maar is al snel de oude weer hoor :)

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Herstel hond na castratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 00:17

Dat hij na een dag of twee weer de oude is had ik inderdaad gelezen. Echter vind ik niks over cursus. Dank ! We zitten op les 7 van de 13 geloof ik. Ik twijfel nog of ik wacht tot de cursus gedaan is of dat ik tussendoor een weekje oversla. Als het goed is begint meteen erna eg2. En die wil ik ook gaan doen. Dus dan maakt het op zich niet uit of ik nu een les skip of dan. Ik ga woensdag op de cursus eens navragen wat zij ervan zeggen.
Bedankt voor je post !

Anoniem

Re: Herstel hond na castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 00:22

Als je gewoon de dag na de cursus hem laat castreren kun je de volgende les gewoon weer meedoen dus hoef je niks te skippen.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 00:27

Mijn hond is 2 weekjes terug gecastreerd en dat viel hem toch zwaar.

Was iets lastiger omdat er 1 balletje in zn buikholte verstopt zat, dus op zn buik ook een flinke jaap. :(:) Hij was er wel een volle week echt heel sneu van. Hij heeft voor 10 dagen pijnstillers gehad en een antibiotica kuur omdat er iets begon te smetten. Daarna ging het snel beter. Na 10 dagen ging het gelukkig echt weer goed.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 00:32

Lianne schreef:
Als je gewoon de dag na de cursus hem laat castreren kun je de volgende les gewoon weer meedoen dus hoef je niks te skippen.

Dat wordt moeilijk.
Da opereert op bepaalde dagen. Cursus is op woensdag en ik geloof dat woensdag en vrijdag sowieso wordt geopereerd. Donderdag werk ik een halve dag. Vrijdag zou voor mij de ideale dag zijn. Dan heb ik weekend eraan dat ik thuis ben. Ik hoop eigenlijk dat de da niet volgende week maar de week erna nog plek heeft. Dan heb ik een week vakantie. Daar ga ik maandag voor bellen. Dan slaan we maar een weekje cursus over. :)

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 00:36

xApple schreef:
Mijn hond is 2 weekjes terug gecastreerd en dat viel hem toch zwaar.

Was iets lastiger omdat er 1 balletje in zn buikholte verstopt zat, dus op zn buik ook een flinke jaap. :(:) Hij was er wel een volle week echt heel sneu van. Hij heeft voor 10 dagen pijnstillers gehad en een antibiotica kuur omdat er iets begon te smetten. Daarna ging het snel beter. Na 10 dagen ging het gelukkig echt weer goed.

Dan is het ook geen castratie meer. :(:)
Bij onze hond zijn de ballen duidelijk allebei aanwezig. :D
Dus ik ga uit van een normale castratie. :)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 00:38

Gelukkig! Dat zal een hoop schelen voor je hondje :)

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 00:41

Ik weet ook niet of leeftijd een rol speelt bij honden. Mijn hond had er toen ook best wel last van. Ik zou dus zelf vanuit gaan om in ieder geval 1 week "rust" te houden. Ieder hond is toch weer anders. De ene springt een paar uur nadien al rond en de andere die loopt 4 dagen moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 00:43

Sannert schreef:
Lianne schreef:
Als je gewoon de dag na de cursus hem laat castreren kun je de volgende les gewoon weer meedoen dus hoef je niks te skippen.

Dat wordt moeilijk.
Da opereert op bepaalde dagen. Cursus is op woensdag en ik geloof dat woensdag en vrijdag sowieso wordt geopereerd. Donderdag werk ik een halve dag. Vrijdag zou voor mij de ideale dag zijn. Dan heb ik weekend eraan dat ik thuis ben. Ik hoop eigenlijk dat de da niet volgende week maar de week erna nog plek heeft. Dan heb ik een week vakantie. Daar ga ik maandag voor bellen. Dan slaan we maar een weekje cursus over. :)


Ah ja dat is inderdaad een slimmer idee dan ;)succes!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Herstel hond na castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 00:48

Mijn hond mocht een week niet springen, zwemmen en gek doen. Daarna mocht alles weer.

De eerste paar uur heeft ie met mij onder een dekentje geslapen (hij had het heel erg koud) en daarna was het alsof er niks meer aan de hand was. Van dat rustig houden is dus ook niet veel gekomen want meneer vloog de hele huiskamer door.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 00:51

Kaus schreef:
Mijn hond mocht een week niet springen, zwemmen en gek doen. Daarna mocht alles weer.

De eerste paar uur heeft ie met mij onder een dekentje geslapen (hij had het heel erg koud) en daarna was het alsof er niks meer aan de hand was. Van dat rustig houden is dus ook niet veel gekomen want meneer vloog de hele huiskamer door.

Denk dat dat hier ook gebeurd. :+
Hij is een blije kip. Stuitert geregeld door de woonkamer op en neer. :D
Maar goed je kan hem slechts in de bench opsluiten.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Herstel hond na castratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 14:01

Ze opereren toch iedere dag. Verkeerd gekeken dus.
Dan ga ik kijken of het de donderdag in mijn vakantie kan en dan kijken we de woensdag erop of ik na de cursus ga of niet. :)

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Herstel hond na castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:48

Hier de eerste dag na castratie wat flauw maar daarna gewoon zoals anders hoor.

Heb er een paar dagen de pleister opgelaten en zelf een nieuwe geplakt omdat meneer zelfs aan de riem presteerde om de modder te laten opspatten.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Herstel hond na castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:44

Wat is eg1 precies? Dat ken ik namelijk niet.

Maar als dat gewoon gehoorzaamheid of speuren is lijkt het me prima kunnen. Behendigheid oid zou ik wel wat langer dan een week uitstellen. Vooral als je een hele enthousiaste hond hebt.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 19:54

Kaus schreef:
Wat is eg1 precies? Dat ken ik namelijk niet.

Maar als dat gewoon gehoorzaamheid of speuren is lijkt het me prima kunnen. Behendigheid oid zou ik wel wat langer dan een week uitstellen. Vooral als je een hele enthousiaste hond hebt.

Elementaire gehoorzaamheid. :)

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Herstel hond na castratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 17:09

Volgende week donderdag is ie aan de beurt :(:)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Herstel hond na castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:01

Sterkte en success!

Als je je hond niet te gek laat doen met de andere honden in de groep lijkt een les gehoorzaamheid me prima kunnen :j

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 20:15

Kaus schreef:
Sterkte en success!

Als je je hond niet te gek laat doen met de andere honden in de groep lijkt een les gehoorzaamheid me prima kunnen :j

Dank je! Denk dat ik er meer moeite mee ga hebben dan de hond. :=
Ik had nu vrijdag al terecht gekund, Maar dan heb ik 3 kinderen. Dat ga ik niet doen. Volgende week hoef ik alleen de jongste mee te slepen. :7
Op het einde oefenen we altijd naar je toe komen. (Hond wordt vast gehouden, jij loopt weg en roept de hond. Hond komt aangerend en moet gaan zitten voor het aanlijnen. )
Dat sla ik de week erna over. Dan ga ik al wat eerder naar huis. :)
Verder wordt er niet gek gedaan. Zal afstand houden van de honden zodat hij niet in de verleiding komt tot gek doen.