Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:39

Vonden wij ook. Moet wel heel veel kunnen dan om dat waard te zijn. Maar dan is het niet perse een geschikte beginnerspony.

Leuk vooruitzicht die verhuizing MizzMontana.


Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:07

Die prijzen zie ik vaker voorbijkomen..... Voor ons ook geen mogelijkheid. Maar dat zijn dus wel vaak die toppony's, die zich braaf door kleintjes laten rondsturen. Dat is echt lastig te vinden.

Die van ons kostte 1100 als 3 jarige. Maar er zijn er zat die gewoner bewegen en misschien net iets minder knap zijn (maar net zo lief) en dat scheelt toch in prijs. Maar ik had de mazzel,dat we er een amazone voor hadden vlak na aankoop.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:12

Sjonge wat een woekerprijs! gelijk heb je, daar heb je wel 3 beginners pony's voor en vaak nog incl benodigheden.
En voor de persoon die gaat verhuizen dat is een hele klus al krijg je er wel wat voor terug!
hier is het momenteel niet meer dan poetsen knuffelen en verzorgen, en stiekem geniet ons schoolmeestertje daar nog meer van dan het rijden! en wat zou het zelf vond en vind ik het verzorgen, knuffelen en tuten ook heel leuk!. Stiekem hoop ik dat ze dat altijd leuk blijft vinden!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:12

Nou....want die prijs: ken iemand,die dat voor een B pony van 18 betaald heeft. En snap ook waarom. Pony kan echt door n kind van 5 gereden worden,heeft geen rare trukendoos en loopt ook echt netjes. Kop in de krul en gaan. Been is draf. Nog een keer been is galop. Maakt n sprongetje en kan zo los mee het bos in. En gegarandeerd braaf. Die nemen ze mee op cc van de moeder,dan kan ze leuk n beetje rondrijden daar.

Dat kan met die van mij nog niet hoor. Niet met mijn kind van 6. En dan is ie best braaf.


Braaf is moeilijk te vinden. Een pony vinden die zo braaf is,dat ie alleen door kinderen gereden wordt,dat zijn de kinderpony's.

Maar die prijzen kan ik ook niet betalen. Leg t wel opzij voor een D pony ooit.



[EJL-ITP] Het wedstrijd jaar van Fellow & Anna (beide 6) {:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:25

Het kan natuurlijk ook een goede sportpony zijn. En die hoeft helemaal niet makkelijk te zijn voor beginners. Eerlijk, we hebben de pony niet gezien en weten niet meer dan leeftijd, maat en prijs. Maar door dat laatste waren wij gelijk afgehaakt. Ik vind zelf dat je beter leert rijden als je ook op minder makkelijke pony's moet (en als je veel wisselt en niet steeds op dezelfde pony rijdt). Maar dan wel begeleidt, op een manege.

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:29

Dat kan ook. Dat t een super sportpony is. Heb je nu niets aan nog.
Ik zou ook wachten en haar nog lekker even op de manege laten rijden. Hoe oud is jouw dochter?

Is nogal n verschil qua leeftijd en ervaringen qua Zoeken. Mijn nichtje van 9 kan meer handelen als mijn kind van net 6.

En hoe groter de pony,hoe makkelijk het is om er eens iemand anders optie zetten om m wat te rijden. Ook qua proefrijden al.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:37

Ze is nu 7 word 8 in maart. Rijdt vanaf mei dit jaar 1 keer per week. Is een flierefluiter en heel snel afgeleid nog.

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 13:14

Dan zou ik inderdaad nog lekker wachten. En rond haar 10e-11e een D pony kopen.
Als ik ze niet thuis had gehad, zou ik echt nog geen pony hebben gekocht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 13:18

Nee pension stal is idd anders. Bij ons op stal lopen ook alleen volwassenen rond, met paarden. Geen andere kinderen. Dan is een eigen pony alleen leuk als je er serieus mee aan de slag wil. En of dat zo is dat is nog afwachten.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:32

MizzMontana schreef:
Jemig, dat is een boel geld!
Ik ben nu ook alvast aan het kijken naar een kleine pony, als het goed is verhuizen we volgend voorjaar naar een huis met 6 stalletjes. Maar voor de eerste kinderpony heb ik nog niet dat bedrag in mijn hoofd.

8 is aardig wat werk sneeuwpop! Wat leuk dat er veulentjes komen, waar fokken jullie mee?


Welsh pony's sectie B, dus c pony's. :D

Momenteel de 3 merries drachtig dus nog niks te koop.
Maar hangt er af van de veulens of we volgend jaar er 1 moeten verkopen.
We krijgen er echt teveel en alle nakomelingen zijn steeds zo goed dat we die ook (nog) niet kwijt willen :')
Alleen een leuk hengst veulen uit een makkelijke en nuchtere stam. Zijn moeder zijn we nu ook zachtjes aan aan het beleren en is ook zo vreselijk braaf. Hengsten of ruinen gaan weg omdat we fokkers zijn.
Braver dan de shet die we voor ons zoontje hebben gekocht :')

Dus leuke pony voor de toekomst, haha :Y)

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:38

kwita schreef:
Sjonge wat een woekerprijs! gelijk heb je, daar heb je wel 3 beginners pony's voor en vaak nog incl benodigheden.
En voor de persoon die gaat verhuizen dat is een hele klus al krijg je er wel wat voor terug!
hier is het momenteel niet meer dan poetsen knuffelen en verzorgen, en stiekem geniet ons schoolmeestertje daar nog meer van dan het rijden! en wat zou het zelf vond en vind ik het verzorgen, knuffelen en tuten ook heel leuk!. Stiekem hoop ik dat ze dat altijd leuk blijft vinden!


Nou dat gaat tegen vallen hoor.
Soms kun je mazzel hebben, (vooral via bekenden die ook een goed tehuis zoeken) maar ook voor onbeleerde pony's is de prijs omhoog gegaan.
(Gelukkig voor ons, want de kosten zijn ook niet weinig om te fokken)

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 18:57

Dat vind ik een uitspraak..... je wilt ze toch zelf fokken?. Dat is jou hobby,een dure hobby. Daar hoef ik niet aan te betalen.
Overgens vallen de kosten best mee,hier ook een merrie gedekt (en gewoon met een kampioen en de moeder is ook niet slecht in punten). Maar daar komt het, wij gebruiken dat paard zelf en gaan niet voor die zogenaamde winst. Want een bacterie of ongeluk en je winst is weg.Vermeerderd word er al genoeg en ook daar zou je vaak te veel voor betalen want ze hebben een goede opa :wave:
Papieren doen mij echt weinig, ik noch mijn kinderen hebben de sport ambitie en weet je wat nu het gekke is ze zijn goed in waar we ze voor kochten. Ze trekken best veel bekijks door wat we er mee kunnen. En weet je wat dan zo gek is de dieren zouden zo verkocht kunnen zijn... dat is al vaak gevraagd.
En zeker voor dit topic een eerste pony....daar zijn best wel paardjes voor die betaalbaar zijn!
(de B- klasse is van beginner ,niet van de beste!)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 19:38

Denk niet, dat de bijv. Sneeuwpop er zomaar vanuit gaan, dat de kopers hun kosten betalen....als het dier geen goede is. Maar als jij ponys fokt en selecteert op karakter en n nette opvoeding geeft, hoef je toch niet voor een schijntje de deur uit te doen?

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 19:40

Tuurlijk hoef jij daar niet voor te betalen.
Je kunt ook een paard zonder (goed) papier kopen.
Fokken (of vermeerderen) kun je zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt.

Maar daar gaat dit topic niet over.
Ik ben iig blij dat de markt weer aangetrokken is. De vraag hoger en dus ook de prijzen.
Laatst bijgewerkt door sneeuwpop op 24-11-17 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 19:40

Getup schreef:
Denk niet, dat de bijv. Sneeuwpop er zomaar vanuit gaan, dat de kopers hun kosten betalen....als het dier geen goede is. Maar als jij ponys fokt en selecteert op karakter en n nette opvoeding geeft, hoef je toch niet voor een schijntje de deur uit te doen?


Idd.
Dank je.

MizzMontana

Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 20:09

Oh welsh pony’s <3 die wou ik als klein meisje ook altijd.
Ik snap wel dat prijzen hoger kunnen zijn voor kwaliteit :)
Maar als eerste pony zou ik het hier te duur vinden, eerst maar eens kijken of ze het leuk vinden.
Zelf heb ik wat kwpn’ers gefokt en verkocht en tja, echt alle kosten er uit halen lukt vrijwel nooit, maar als het voor een dubbeltje verkocht moet worden dan hou ik ze nog wel even, ze staan niet snel in de weg.

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:01

Wij waren op zoek naar een d pony.maar hebben de zoektocht toch terug opgeborgen. Net een pony op proef gehad. Beestje zou bomproef en voor beginners zijn. Beestje is gewoon niet te houden. Ik zelf had er moeite mee om hem rustig te krijgen. En de prijzen verschillen zo hard tussen zowel opgeleerde als niet opgeleerde

Nu ik heb een ruiter die eventueel mee de pony kan opleren en een jongere ruiter die de pony nog kan.uitbrengen op wedstrijd. Dus ik twijfel een opgeleerde pony te kopen die al meer kent en wedstrijd ervaring heeft of een onbeleerde. Zou voor mijn dochter van 10 jaar zijn die nu enkele jaren met de superbrave echt doodbrave a pony van ons rijd.maar mijn dochter is nog wel wat onzeker. Dus ik weet echt niet wat ik moet doen. En om nu 4000 euro neer te leggen voor een brave pony waarvan ze zeggen dat hij braaf is. Ik vind het zo moeilijk.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:24

Klopt, het kopen van een juiste geschikte pony is ontzettend moeilijk.
Onder een behendige en ervaren ruiter zijn de meeste paarden en pony's makkelijk te rijden en braaf.
Een Kinderpony is iets heel anders....
Het prettigste is wanneer mede pony van en bekende kan overnemen en je de pony dan al aardig kent.

Zelf eerst nog voor een shet gegaan die te pittig s als een Kinderpony. Maar hij bokt en schopt niet. Hij is gewoon erg snel en sterk. Wel leuk voor de toekomst als springpony verwacht ik. Nu lekker met mama ernaast, is het ook leuk.
Op dat moment vond ik onze zoon met zijn lengte echt nog te klein voor onze c pony's. Niet dat onze pony's schoppen, maareen ongelukje kan gebeuren als hij zoklein is dat ze hem niet eens goed kunnen zien.
Laatst bijgewerkt door sneeuwpop op 24-11-17 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt


Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:27

Dat is rot, inderdaad. Al kan het zijn, dat de pony bij hun echt braaf was en nu van slag is. Dat zul je nooit weten.
Prijzen zijn lastig te bepalen. Ik zou op zoek gaan naar een niet te jonge pony, die een fijn karakter heeft. En simpel, maar fijn gereden is. Niveau zegt mij persoonlijk niets. Er zijn beroerd gereden Z ponys en fijn gereden B ponys. De superfijne z pony betaal je echt veel voor.



Onbeleerd zou ik niet zo snel doen.

De meeste zekerheid heb je, als je de pony viavia kunt kopen. Vraag al je kennissen in de paardenwereld...mensen van de manege / ponyclub...

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:32

Mijn schoonzus had ook zo'n brave shet. Kon ook voor de sulky etc. Perfect voor de hele kleintjes. Tot aan het moment, waarop ze echt begonnen te gaan rijden, dat vond ze te vermoeiend :D en werd ze echt stout, joh.
Laatst bijgewerkt door Getup op 24-11-17 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MizzMontana

Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:33

Hier gaan oom en tante met oudere neefjes die een eigen pony hebben gestalkt worden :Y)
En inderdaad rond vertellen op de club dat we straks een pony zoeken.

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:34

Soms staan er wel ponys op de facebookpagina van Rosline / bixie. Maar dat zijn meestal kleinere.

Zou je oom en tante vragen, of het niet tijd is, voor een grotere pony voor de kinderen :Y)

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:58

Afbeelding

Mijn meisje met haar Dora!




Afbeelding

Beetje communicatie stoornis hahaha
Ja zegt Mn dochter, ik zei toch dat ik wilde springen met Dora..


Afbeelding

Gelukkig ook braaf rondgegaan!

Denk dat we haar in t voorjaar ook eens voor de kar gaan beleren, ze is zo veelzeidig, verwacht dat het geen probleem zal zijn!

Dit was trouwens een onbeleerde pony Mijn dochter heeft haar zelf beleerd..
we zochten een brave beleerde pony hahahaha

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:28

En hoe oud was je dochter als ze ermee begon te rijden. Hier in de vrienden kring hebben de meeste een welsh. Super leuke beestjes maar vrees voor mijn onzekere dochter iets te vinnig. De meeste lopen ook voor de koets en daar zijn die echt geweldig in en leven dan echt op. Dus denk dat die niet zo geschikt zijn voor ons.

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:33

Onze dora is nu n maand of 3 onder t zadel, Mn dochter is nu net 12....

Was wel n brave pony!

En we hebben onze bejaarde pensionada waar ze eerst de ervaring mee heeft opgedaan!
T is niet haar eerste pony.. Afbeelding
Afbeelding

Deze is nu met pensioen.. alhoewel ze nu weer , na vd zomer bevangen te zijn geweest, helemaal begint op te leven en wil werken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annemiek73, Pommier, ravie2013 en 34 bezoekers