Goede anti blafband gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Goede anti blafband gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:41

Maak hier aub geen reltopic van. Ben je per definitie tegen blafbaden klik dit topic dan gewoon weg.

Ik ben op zoek naar een goede blafband maar er is zoveel keuze van spotgoedkoop tot heel prijzig.
Wat ik zoek:
- kan tegen een stootje
- reageert niet op andere blaffende honden in de nabijheid
- oplaadbaar
- trilstand en instelbale shock

We hebben 3 honden waaronder een 8jarige stabij (eigenwijs dus). Deze blaft helaas tegen elk voorbij vliegend vogeltje en dan niet 1x maar totdat je hem gruwelijk op zn kop geeft. Is een typisch gevalletje laatste woord willen hebben.

We hebben haar ook nooit in de tuin, omdat ze niet ergens rustig kan gaan liggen zoals de andere 2 maar continu langs de schutting heen en weer loopt en om de paar meter even een woef moet laten horen. Als we weg zijn moeten alle gordijen dicht en de radio net iets te hard aan. Zo krijgt ze zo min mogelijk prikkels van buitenaf en blijft ze redelijk rustig en zijn de buren ook blij.

Waarom na 8 jaar nog een blafband? Omdat we gaan verhuizen naar een huis met flink wat grond erbij. Wel met aan weerszijden buren op een meter of 15. We zouden het heel erg fijn vinden als ze daar gewoon lekker over het erf en door de boomgaard kan lopen zonder overal hysterisch op te moeten blaffen en overlast te veroorzaken.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Goede anti blafband gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:55

Wij hebben goede ervaringen met die van Petsafe.

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Goede anti blafband gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:57

Ik heb zelf geen ervaring met merken blafbanden. Wel raad ik je aan het (in het begin ) alleen te gebruiken in een goed afgesloten ruimte. Je weet natuurlijk nooit hoe je hond reageert en zou zonde zijn als ze daardoor wegloopt.

En natuurlijk op de laagste stand beginnen. ( zo streng als nodig, zo vriendelijk als het kan. )

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:58

Ik snap sowieso nooit zo goed waarom de gemiddelde bokker hun paard wel achter stroom zet, maar o wee als een hond actie/reactie krijgt :+. Zolang een paard niet tegen het draad aanloopt krijgt hij geen schok, als een hond niet idioot doet krijgt hij geen schok.
Wij hebben er 1 van Petsafe, maar dat is echt een actie/reactie band. Geen piepjes van te voren. Die had mijn hond namelijk binnen no time uitgevogeld. Blaffen is een schok.

Anoniem

Re: Goede anti blafband gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:00

dito petsafe hier ( het was dat of in laten slapen ,vanwege buren die het niet meer trokken, een flink aantal jaren terug )
Hebben we maar heel kort hoeven te gebruiken en hond is uiteindelijk vorige maand op 19 jarige leeftijd overleden.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:06

Utixo schreef:
Ik snap sowieso nooit zo goed waarom de gemiddelde bokker hun paard wel achter stroom zet, maar o wee als een hond actie/reactie krijgt :+. Zolang een paard niet tegen het draad aanloopt krijgt hij geen schok, als een hond niet idioot doet krijgt hij geen schok.
Wij hebben er 1 van Petsafe, maar dat is echt een actie/reactie band. Geen piepjes van te voren. Die had mijn hond namelijk binnen no time uitgevogeld. Blaffen is een schok.

Ik mag toch hopen dat jij wel het verschil ziet tussen een paard dat in een wei áchter stroom staat en een hond die ermee om zijn nek loopt.

En verder hou ik mijn mond want ik vind het een zinloze trainingsmethode, uitermate geschikt voor het type baas dat het vertikt tijd te nemen voor de hond.

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:08

trainingshalsband.nl

Die verkopen verschillende systemen, ik heb een trainingsband (met afstandbediening dus) om veel beter en gerichter te kunnen corrigeren. Een blafband gaat pas na de 3e keer ofzo blaffen af, dan is de hond al veel te hoog in energie kunnen komen. Naast de band zul je ook gericht moeten trainen op het negeren van de omgeving, maar ik ga er vanuit dat je dit als hulpmiddel wilt gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:20

Palmera schreef:
Utixo schreef:
Ik snap sowieso nooit zo goed waarom de gemiddelde bokker hun paard wel achter stroom zet, maar o wee als een hond actie/reactie krijgt :+. Zolang een paard niet tegen het draad aanloopt krijgt hij geen schok, als een hond niet idioot doet krijgt hij geen schok.
Wij hebben er 1 van Petsafe, maar dat is echt een actie/reactie band. Geen piepjes van te voren. Die had mijn hond namelijk binnen no time uitgevogeld. Blaffen is een schok.

Ik mag toch hopen dat jij wel het verschil ziet tussen een paard dat in een wei áchter stroom staat en een hond die ermee om zijn nek loopt.

En verder hou ik mijn mond want ik vind het een zinloze trainingsmethode, uitermate geschikt voor het type baas dat het vertikt tijd te nemen voor de hond.

Wat dacht je van een hond van 8 jaar uit het asiel halen, met heel veel problematiek , veel trainingen gevolgd,experts geraadpleegd en twee dingen hebben we nooit voorelkaar gekregen. blaffen en zindelijk worden.
blaffen hebben we uiteindelijk opgelost ( dat of in laten slapen vanwege de buren ) op een manier die me extreem aan het hart ging ,maar zeer effectief was.
Blaffen als wij er waren hadden we prima onder controle. Het ging erom als we langer dan een half uur weg waren.

Zindelijk is hij nooit geworden, maar ondanks dat ik nu al 4 weken niet de halve dag loop te dweilen( of gordijnen te wassen) mis ik hem ontzettend.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Goede anti blafband gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:29


Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:31

Ik vind het altijd knap hoe mensen van achter hun beeldscherm de conclusie kunnen trekken van wat voor een hond en welke traingsmethodes er zijn gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:33

Utixo schreef:
Ik vind het altijd knap hoe mensen van achter hun beeldscherm de conclusie kunnen trekken van wat voor een hond en welke traingsmethodes er zijn gebruikt.

Ik ook, en ik moest even reageren op Palmera. Het verdriet om m'n overleden hond zit blijkbaar nog erg hoog.
Meestal probeer ik te negeren.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Goede anti blafband gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:35

Wij hebben hem gebruikt bij een cavaliertje, die echt constant blafte om niks, waardoor we ruzie met de buren kregen. Ze heeft hem een week omgehad, probleem is opgelost, en ze is er echt niet angstig of zo door geworden.
Ik vind het een fijn hulpmiddel. Die van Petsafe werkt bij de eerste blaf, zonder pieptoon.

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:37

Ik heb er een die geeft geen schok maar een piepje, ik hoor hem niet maar de hond wel.
Was ook niet zo duur, 7,50 of zo.
Helpt wel

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Goede anti blafband gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:51

Ik volg, na heel lang uitstellen krijgen ze hier (allemaal) ook eentje aan.

Welk model van Petsafe is dat? Dat meteen reageert zonder eerst pieptoon?
Die kan gedragen worden bij meerdere honden bij elkaar?

Heb er 2 zitten die zo hoog in drift komen dat ze op dat piepje haast niet zullen reageren.
De andere 2 die doen gezellig mee jammer genoeg...

Froukje_J

Berichten: 2189
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:11

Merel_Brit schreef:
trainingshalsband.nl

Die verkopen verschillende systemen, ik heb een trainingsband (met afstandbediening dus) om veel beter en gerichter te kunnen corrigeren. Een blafband gaat pas na de 3e keer ofzo blaffen af, dan is de hond al veel te hoog in energie kunnen komen. Naast de band zul je ook gericht moeten trainen op het negeren van de omgeving, maar ik ga er vanuit dat je dit als hulpmiddel wilt gebruiken.

Ook wij hebben er 1 van deze website!
Zit trillen piepje en schok(en dit hebben wij eerst op ons zelf getest en is totaal niet pijnlijk...)functie...
https://www.trainingshalsband.nl/index. ... uct_id=149

Het is bij ons:
2x waarschuwen met Stem
Bij geen reactie piepje op niveau 1 dit is meestal genoeg een enkele keer niet dan krijgt ze een trilling op niveau 1

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:15

De blaffende hond is bij mij degene die begint, de rest doet mee en stopt als zij stopt. Ik weet dus niet zeker hoe hij reageert op andere honden. Maar in principe blaft ze niet als ze hem om heeft, ze is erg slim.

Anoniem

Re: Goede anti blafband gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:50

Ik trek me terug uit dit topic. Krijg zelfs een nare pb over het feit dat ik dit gedaan heb.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:53

MariekeB schreef:
Ik trek me terug uit dit topic. Krijg zelfs een nare pb over het feit dat ik dit gedaan heb.


Bizar. Zulke mensen moet je links laten liggen, die zijn de moeite niet waard.

Ik ben zelf gezegend met een hond die letterlijk nooit blaft. Echt heerlijk. Maar ik vind een blafband, maar wel nadat al het andere nodige ondernomen is, echt wel een optie. Wel de laatste optie, dat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:57

Onze 3 mechels dragen allemaal een blafband van dogtra.

Sindsdien geen klagende buren meer.

En blafbanden worden niet eens meer opgeladen.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:59

Dogtra vind ik zelf de allerbeste, verschillende standen en kunnen tegen een behoorlijk stoot(je).
Batterij gaat lang mee vind ik.
Ik moet wel zeggen dat "echte" blaffers ook een manier vinden om geluid te maken waar een blafband niet op reageert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:28

Heel erg bedank voor alle reacties! Ik ga met deze info verder zoeken op het net.

Wij hebben 3 honden, 1 blaft nooit, 1 blaft alleen als er vreemden op eigen terrein komen en 1 blaft op alles. En ja we hebben werkelijk alles geprobeerd maar het enige wat werkt is haar met een slipper letterlijk een draai om d'r oren geven als ze nergens meer op reageert. En nee dat is niet de manier waarop ik het zou willen. Als je haar gewoon negeert is ze 10 minuten later nog aan het woefen om vervolgens op de minste geringste prikkel weer los te gaan. 1x stevig aanpakken levert meestal wel een rustig dagdeel op. En ze weet het verdomd goed, stom is ze niet. Want je ziet haar over de vensterbank naar buiten kijken en zoeken naar iets, dan komt er een kleine woef en kijkt ze je snel aan om te zien of je er iets van gaat zeggen of niet. Ben je in de buurt voor een waarschuwende opmerking dan taait ze af maar ben je bijvoorbeeld boven of net op het toilet dan gaat ze lekker los.

Dat is het lastige van blaffen; om het goed/correct/fair aan te pakken moet je altijd een correctie kunnen geven. Maar wie zit 24/7 bij de hond? Niemand toch? Dus een groot deel van het ongewenst blaffen kan je geen correctie op geven en andere keren wel. Die inconsequente actie -> reactie maakt het gedrag alleen maar hardnekkiger. Geen verzinsel van mij maar wetenschappelijk bewezen. Een hond die soms iets lekkers krijgt is veel hardnekkiger in het bedelen dan een hond die altijd of nooit iets extra's krijgt.

Daarom ben ik juist een voorstander van blafbanden. Ongewenst gedrag geeft altijd en direct een correctie. Dat is voorspelbaar, effectief en eerlijk. Daarnaast wordt de correctie door de hond op geen enkele manier in verband gebracht met het baasje waardoor het vertrouwen ook niet aangetast wordt.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Goede anti blafband gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:34

Ik ben erg tevreden met deze band.
https://m.pecheur.com/nl/be/aankoop-ant ... 40112.html
Geeft eerst een waarschuwing, dan bij de volgende blaf pas een schokje. Heb enkel de batterij die er al opzat gebruikt, nooit opgeladen maar omdoen en ze zijn stil :).
Ik heb buren met een keffertje, waar mijn honden dan op regeren, om vervolgens die buren dan te gaan klagen.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:44

Ik heb goeie ervaringen met de band van pet safe. Na het eerste batterijtje is er nooit meer een nieuwe in gekomen. En hij “werkte” nog steeds :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:53

Die dogtra zien er goed uit. Maar pfff de goedkoopste is nog dik 80,- :oo

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Goede anti blafband gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:57

Inderdaad niet goedkoop. Maar echt de moeite waard.