Help! Ik zoek een ru(g)stige hobby...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Help! Ik zoek een ru(g)stige hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 19:50

Dag mede bokkers...

Gisteren kreeg ik vliegles van mijn lieve paardje (die ergens van schrok, arm dier kon er niet aan doen!) en helaas ben ik helemaal verkeerd geland. Ik landde op mijn achterste, en brak daardoor mijn ruggenwervel. Ik droeg overigens een cap en een BP, die konden helaas niet helpen tegen deze breuk.... Ik brak een lumbale wervel (L1) en heb het geluk dat hij niet helemaal 'doorgebroken' is, maar dat hij ingedeukt is, zoals je kan zien op de foto:

Afbeelding

Hierdoor heb ik de komende weken/maanden een nieuwe look...

Afbeelding

De komende weken moet ik het heel rustig aan doen & zal ik ook niet kunnen gaan werken. Voor een bezige bij als mij, is stilzitten echter heel moeilijk, daarom ben ik opzoek naar een leuke hobby, om de komende maanden/weken een beetje rustig door te komen.
Zijn er bokkers met leuke suggesties voor mij?

Alvast bedankt!
Steffi

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...


benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Help! Ik zoek een ru(g)stige hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:54

Moet je echt helemaal plat of kan je ok zitten?
Beste val geweest zeg, beterschap!

...

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:54

Auw... beterschap!!

Uhh. Breien? :+

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Bamorka

Berichten: 1165
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:55

Lezen, kleuren, misschien iets als Bullet Journal? Beginnen aan een nieuwe serie, of een spel gaan spelen :D Heel veel sterkte!

    Dautzen M.C.
    Dries 421 x Fabe 348
    L2


speurneusc

Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:55

haken? op fb bv leuke groep voor: haakspul

beterschap

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Dammie

Berichten: 3312
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:56

Kleurplaten voor volwassenen ?
Zentangles?
Legpuzzels?

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:56

Woordzoeker, spelletjes, series kijken, puzzels, lezen, een boek gaan schrijven, knutselen, arm bandjes ect maken.
Chatten met mensen op Facebook, naar wedstrijden gaan kijken vanuit de kantine, visite thuis ontvangen,
Kleur en voor volwassenen
Beterschap!

The end

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 19:57

benangelique schreef:
Moet je echt helemaal plat of kan je ok zitten?
Beste val geweest zeg, beterschap!


Ik mag met het korset ook zitten en staan, een beetje zoals ik het zelf aanvoel. Normaal kan er met het korset niets gebeuren met mijn rug... Moet natuurlijk geen boswandelingen gaan maken nu, maar opzich moet ik het gewoon zelf aanvoelen...

Bedankt voor de tips! :-) breien was het eerste waar ik zelf ook aan dacht. Serieus kijken is ook leuk, maar wordt ik snel beu, dus dat is iets voor 's avonds ...

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Help! Ik zoek een ru(g)stige hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:00

Ah, die heb ik ook zo'n 3 maanden gehad! Hij staat jou beter :+

Ik heb toen echt heel veel series gekeken en gelezen en wat online cursussen gedaan. Ik kon echt amper lang staan dus veel anders kon ik ook niet, maar anders had ik veel gaan koken en bakken!



Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:02

Diamond painting of 'iedereen kan schilderen voor volwassenen' (paint by numbers)

Allebei vollop verkrijgbaar voor een spotprijs bij Alieexpress.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:02

s_v schreef:
Bedankt voor de tips! :-) breien was het eerste waar ik zelf ook aan dacht. Serieus kijken is ook leuk, maar wordt ik snel beu, dus dat is iets voor 's avonds ...



Serieus kijken is ook best saai.


Misschien diamaont painten, of een cursus doen op coursera.

Sometimes i wonder if all this is happening, because i didn't forward that email to 10 People.
[BM] Spelletjes spelen omgeving Amersfoort/Utrecht
geerte @ [BM] Online pubquiz

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 20:06

Marit schreef:
Ah, die heb ik ook zo'n 3 maanden gehad! Hij staat jou beter :+

Ik heb toen echt heel veel series gekeken en gelezen en wat online cursussen gedaan. Ik kon echt amper lang staan dus veel anders kon ik ook niet, maar anders had ik veel gaan koken en bakken!


Da's een goeie! Hoop dat ik binnenkort wel weer een beetje kan staan, heb gelukkig een laag aanrecht, dus opzich moet bakken en koken wel lukken binnenkort (of ik ben te optimistisch)...
Hoe is het bij jou herstelt? Ik heb sowieso een zwakke rug (scoliose) en ben een beetje bang dat dit mijn rug nog meer gaat verzwakken...

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Anoniem

Re: Help! Ik zoek een ru(g)stige hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:10

Lezen, breien/haken, tekenen, series kijken. Misschien een leuke thuisstudie beginnen? Talen leren via duolingo oid?


Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Re: Help! Ik zoek een ru(g)stige hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:13

Puzzelen met 1000/1500 stukjes?

Beterschap!

Kerstmuts

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:16

Oh ik heb zoveel hobby's die ik zou willen doen als ik meer tijd had :+
Ik heb leren breien en haken en heb nu een sh*tload aan wol en garen liggen waar ik mee aan de slag wil, ik wil nog Italiaans leren, ik ben beginnen Handletteren, ben Photoshop aan het leren, heb nog een puzzel liggen die ik wil maken zonder voorbeeld, een hoop verfspullen en een canvas want ik wil ook nog schilderen, wil leren websites bouwen en dan wil ik nog kleren leren naaien :=

Maar geen tijd..

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:16

Haken, breien, naaien, borduren, lezen, schrijven, tekenen, schilderen, diamond painting, bakken, koken, knutselen, kleien, puzzelen, een taal leren.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Help! Ik zoek een ru(g)stige hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 20:19

Zo te zien zijn er opties genoeg! :)
Puzzelen en kleuren lijkt me leuk en rustgevens en ik ga ook opzoek naar een leuk boek!
Breien en haken vind ik ook wel leuk, wil graag een hele dikke deken voor in de zetel, dus misschien moet ik me maar eens aan een uitdaging wagen! :-)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:22

Zelf ben ik spullen gaan naaien, van tassen etuis, pannenlappen, dekbed overtrekken , (kinder) tractaties en kleding. Maar dat moet je willen en kunnen!en beterschap! ;)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 20:25

kwita schreef:
Zelf ben ik spullen gaan naaien, van tassen etuis, pannenlappen, dekbed overtrekken , (kinder) tractaties en kleding. Maar dat moet je willen en kunnen!en beterschap! ;)


Ik kan naaien en vind het ook leuk om te doen, maar ik vrees dat dat voorlopig nog iets te belastend is, stof knippen en meten is voor mij sowieso al vrij belastend..

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Happy16

Berichten: 4610
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:26


Levi <3

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:27

Kleuren voor volwassenen, schrijven, films/series kijken, nieuwe muziek ontdekken, fotoalbums maken, filmpjes gaan maken, lezen, puzzelen, nieuwe taal leren, je in een bepaald onderwerp verdiepen...

Beterschap!

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 20:33


Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

MiCasa
Berichten: 96
Geregistreerd: 04-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:34

Diamond painting!
En sterkte en beterschap!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3031
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:40

Gamen misschien? Ik kan me altijd uren vermaken op een xbox

Be happy eat a snackkie

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Help! Ik zoek een ru(g)stige hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:42

je hebt tegenwoordig zon rage dat je met een pen van die steentjes op een papier moet leggen en dan komt er vanzelf een tekening

kweet alleen niet meer hoe dat heet xD


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _KimmeL, _Lois_, AhrefsBot, Corien_, fjordwijk, fohadie, GrapeshotBot, juval, linoleum, Maartje1990, MDWStables, Momo94, nienmoon, pyrrhus, Sabine, sorayamagic2, Summerfly, Susan88, Thrive, tinker_sally, Vagabondo, xColorCross en 52 bezoekers