Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo *Update*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13992
Geregistreerd: 20-04-16

Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 15:56

Omroep Gelderland
Ongeval
Ingezonden door bokker ItsMe2
Afbeelding


Ton Eekhof uit IJzerlo is duidelijk geëmotioneerd. Zijn pony Diet is afgelopen week met hagel beschoten. 'Een gerichte aanslag', zegt hij woensdag vol overtuiging.

'Het moet 's nachts gebeurd zijn', denkt Eekhof. De pony liep toen gewoon in de wei. 'Het is gedaan door een getraind jager. Dat is duidelijk te zien. De pony is in de knieën geschoten, aan de voorkant en aan de achterkant. Dat doe je niet als je een leek bent', stelt Eekhof. 'De meeste korrels zijn in de gewrichten ingeslagen.'

Hij tast in het duister wie het gedaan kan hebben. 'Ik heb al mijn rekeningen betaald, dus daar kan het niet aan liggen.'
Met pony Diet gaat het naar omstandigheden goed. 'Ze staat nog wel te bibberen op haar poten. We gaan haar redden', stelt Eekhof.

Hij heeft maandag aangifte gedaan. Het wordt door de Dierenpolitie onderzocht.

Update 24-11
Omroep Gelderland

De dierenpolitie heeft niet vast kunnen stellen dat pony Diet uit IJzerlo met hagel is beschoten. Woensdag sprak de eigenaar van het dier tegen Omroep Gelderland en op sociale media van 'een gerichte aanslag' op de pony.

Ton Eekhof, de eigenaar van het dier, deed maandag aangifte van de vermeende beschieting. De dierenpolitie ging daarop bij hem langs om te kijken hoe de pony eraan toe was. 'Zij hebben niet kunnen vaststellen dat de pony is beschoten. Er zijn geen schotwonden aangetroffen', zegt een woordvoerder van de politie.

De politie liet daarop een dierenarts komen om de gezondheid van het dier nogmaals te checken. 'Ook die kon geen schotwonden vinden. Wel heeft het dier last van hoefbevangenheid, een kwaal die ernstige invloed heeft op de beweging van het dier', gaat de woordvoerder verder.

De politie heeft Eekhof daarop gedwongen een hoefsmid te laten komen die de hoeven van het dier kan behandelen. Vrijdag gaan zij controleren of de eigenaar van de pony zich aan die afspraak heeft gehouden.

Eekhof zei woensdag tegen Radio Gelderland dat hij boos werd toen de dierenpolitie op zijn kosten een dierenarts wilde laten komen, omdat hij naar eigen zeggen 'mensen en dieren op afstand kan behandelen'.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:58

Echt asociaal. Wat een malloot zeg, arme pony. Ze zouden de dader even met hagel moeten schieten.

Naomie

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:01

Nieuwsredactie schreef:
Met pony Diet gaat het naar omstandigheden goed. 'Ze staat nog wel te bibberen op haar poten. We gaan haar redden', stelt Eekhof.



Vraag me af als die hagel in zijn gewrichten is gekomen hoe de pony dan nog op zijn "poten" kan staan en waarom er geen verwondingen te zien zijn op de foto's? En ook vraag ik me af of er dan niemand is geweest die dat zou hebben gehoord.. Als het dier echt zo vaak is beschoten als er rode kringen zijn getekend..

EDIT: Het is trouwens bijna onmogelijk om van een afstand door gewrichten te schieten met hagel :+ dan zou hij recht voor het paard hebben moeten staan. En als hij dit paard echt dood wou maken had hij dat wel gedaan.. Dus ik denk dat er iets heel anders is gebeurd.. Raar verhaal..
Laatst bijgewerkt door CharmingS op 22-11-17 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

charysaS
Berichten: 104
Geregistreerd: 20-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:01

Zag het net op fb. Hoe kun je een dier zoiets aandoen.

Sterkte voor de eigenaren

Romeo♥

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:08

CharmingS schreef:
Nieuwsredactie schreef:
Met pony Diet gaat het naar omstandigheden goed. 'Ze staat nog wel te bibberen op haar poten. We gaan haar redden', stelt Eekhof.



Vraag me af als die hagel in zijn gewrichten is gekomen hoe de pony dan nog op zijn "poten" kan staan en waarom er geen verwondingen te zien zijn op de foto's? En ook vraag ik me af of er dan niemand is geweest die dat zou hebben gehoord.. Als het dier echt zo vaak is beschoten als er rode kringen zijn getekend..


Hagel zijn maar hele kleine bolletjes, je ziet het zo op een foto moeilijk. Vanaf enige afstand verspreidt het zich- het zijn dus lannnnnnnnngg niet zoveel schoten geweest- wellicht 2-4.

Het arme beestje zal wel met veel pijn hebben moeten lopen... gatver zeg, je kunt je paard zo toch nooit met een goed gevoel op de wei zetten?

Heel veel sterkte voor pony en eigenaar

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:12

@ khirshanta: Als een paard kogels in zijn gewrichten heeft zal dat er dmv operatie uit gehaald moeten worden, en als het echt in zijn knieen ziet dan had het dier niet meer kunnen staan.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:21

Ontzettend sneu voor Diet en Opa Ton. Dat niemand het heeft gehoord kan ik mij goed voorstellen. Ik heb tot een half jaar geleden tegenover de pony's gewoond en het is een buitengebied met in nabijheid 3 boerderijen. In het weekend wordt er wekelijks gejaagd door jagers uit de buurt, maar daar is zo'n beetje iedereen van op de hoogte en in dit buurtschap is het ook "ons kent ons". Een gevalletje oeps is hier dan ook niet ter sprake. Wel ligt het weitje direct aan een heel drukke doorgaande weg en is het vanaf de achterzijde makkelijk bereikbaar via het ruiterpad en kun je dus heel dichtbij de pony's komen. Ongezien kan er dus wel veel gebeuren..... Er woont niemand bij de pony's, behalve dus de 3 boerderijen in de omgeving.

Zizipicoleo

Berichten: 326
Geregistreerd: 25-06-15

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:25

Wat een gestoorde actie zeg! -:(- Maarreh, wat een gigantisch warrig en vreemd verhaal op de Facebook-pagina van de eigenaar? Hij zegt verwondingen wel even vanaf een foto te genezen?! Ik begrijp er helemaal niets van van wat die man allemaal in die Facebook-post heeft staan... 8)7


ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:18

Hij begint inderdaad wel hele aparte dingen op Facebook te zetten.. dat komt de geloofwaardigheid niet echt ten goede

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110631
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:20

Ik las net ook zijn FB pagina en kan er geen touw aan vast knopen. Hij kan de verwondingen genezen door naar de foto te kijken? Say whut?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:22

En dus ook de kogels verwijderen.. jaja..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:07

Ik kwam het bericht ook tegen. Ik kon er geen touw aan vastknopen. Wat ik ervan begreep: het gaat nu, na een paar dagen, weer goed met de pony. De dierenpolitie kon niets van de verwondingen zien, want hij heeft de pony 'op afstand' genezen. Dus geloofden ze hem niet.

....ik geloof m ook niet.

Die arme man is echt een beetje van zn padje af, denk ik.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:25

CharmingS schreef:
@ khirshanta: Als een paard kogels in zijn gewrichten heeft zal dat er dmv operatie uit gehaald moeten worden, en als het echt in zijn knieen ziet dan had het dier niet meer kunnen staan.


In zijn gewrichten sowieso niet nee...

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:25

PONY MET HAGEL BESCHOTEN NABIJ IJZERLO DEEL 2
x
Pony met hagel beschoten aan de Dinxperlosestraatweg 104a te Aalten, kort voor IJZERLO.
x
Het is voor mij als bijna 75 jarige geen reclamestunt stunt geweest. Ik durf iedereen recht in de ogen te kijken. Maar ik genees levende wezens op afstand. Gewoon vanaf een foto.
Dat genezen doe ik in de groep Facebook groep,
NATUURLIJK WEER GENEZEN.
Die manier van genezen werk over het algemeen heel snel. Iedereen kan in die groep daarover nalezen. Vaak knappen mensen al met een uur op. Mijn knolletje Diet, was dan ook na een aantal sterke behandelingen en een paar dagen later al weer aardig opgeknapt.
x
TEVEEL OPGEKNAPT DIT KEER. Want de inslagen kon de dierenpolitie niet goed terugvinden en ik moest op mijn kosten nu een dierenarts laten komen. Die begin te praten over de hoeven, waarop ik boos werd. Beiden hadden de foto's van de inslagen niet goed bekeken. Dus er werd geopperd dat er een röntgen apparaat aan te pas moet komen. Dat allemaal op mijn kosten wel te verstaan. Ik gaf aan een röntgen apparaat is goed, wanneer jullie de kosten betalen. Maar dat deden zij niet. Wanneer ik niet zou luisteren dan zouden zij het röntgen apparaat en de behandeling van de pony op mijn kosten dwangmatig laten uitvoeren.
x
Ik vertelde de dierenarts, kijk eerst eens in de groep die ik aangegeven heb. Kijk hoe ik normaal werk. Bestudeer de foto's met de inslagen bij de pony goed. Nu komen de dierenarts en dierenpolitie beiden vrijdag terug en dan mag de pony niet achteruit zijn gegaan. Ik stelde de dierenarts voor om een foto van een ziek paard, hond, kat maakt niet mee te brengen. Vanaf de foto zal ik aangeven welke medische en of psychische klachten het dier heeft. Ik wil het op afstand behandelen. NIEMAND HOEFT DAT VAN MIJ UIT TE WETEN. Maar helaas voor de x e keer, men zegt dat die manier van genezen niet mogelijk is. Maar bewijzen dat het werkt dat mag ik niet. Voor mij de wereld op zen kop.
x
Lieve aardige leden van deze groep, ik kreeg de radio Gelderland, de Gelderlander, SBS 6 alles aan de lijn. Ik hoop als bijna 75 jarige nu niet, dat ik als leugenaar betiteld ga worden. Kijken jullie allemaal even vrijblijvend rond in de vermelde FACEBOOK GROEP. Dit was zeker niet mijn bedoeling, u kunt u zelf weer afmelden. Bekijk ook de inslagen op de foto nog even goed,
Wanneer jullie de foto's met de rode vlakjes goed bekijken, dat zie je in de rode vlakjes een zwart gedeelte en het zwarte gedeelte is de inslagkrater, Aan de achterkant van de linker knie was zelfs een ronde krater te zien.
X
Jullie geef ik allemaal een knuffel, zeker zij die gereageerd hebben op mijn eerdere bericht. En nog meer zij die het bericht gedeeld hebben.
Natuurlijk mag iedereen mij veroordelen, maar ik wilde dit niet onvermeld laten.
Vriendelijke groet,
Ton Eekhof
x
Bijlage een foto met de inslagen, een foto van mij en de paardjes in goede doen. Ik hoop volgende week alweer te kunnen rijden. En een foto van mij als mogelijke onwaarheidsspreker, NATUURLIJK VIND IK DIT VERVELEND. Ik hoop dat iedereen dat begrijpt.
Wilt u zo vriendelijk om OOK dit bericht te delen, vast bedankt daarvoor.


Wauwie 8)7

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:39

Oké wauw, ik neem mijn eerdere post terug.... volgens mij is er dus niks gebeurt? Of ... ik begrijp het niet meer xd

Naomie

Anoniem

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:47

"Die beginnen over de hoeven"
Hij zal nog spijt krijgen dat hij de dierenpolitie erbij heeft gehaald dan..
Klinkt vreemd dit allemaal. Aan de andere kant, kijk hoeveel mensen er op bokt geloven in genezen en "readen" op afstand, die zijn ook niet allemaal gek, het is pas storend als daardoor de juiste geneeswijze aan het paard ontzegd word..

Rizette
Berichten: 4329
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:48

Ik denk dat daar hulp naartoe moet voor zowel eigenaar als pony.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:48

Nee ik denk het niet, ik denk dat deze man een beetje koekkoek is 8)7

Denk dat hij zichzelf op een of ander manier heeft willen bewijzen dat hij dus kan genezen door naar een foto te kijken :') (wat heel handig zou zijn als dat zou kunnen).

En denk ook niet dat hij had verwacht dat er zo veel aandacht voor zou zijn. Maar het eerste verhaal klopte al van geen kant. Bewijst wel weer dat mensen alles geloven wat er op internet word gezet ;)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Rizette
Berichten: 4329
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:50

VivaLaVida schreef:
"Die beginnen over de hoeven"
Hij zal nog spijt krijgen dat hij de dierenpolitie erbij heeft gehaald dan..
Klinkt vreemd dit allemaal. Aan de andere kant, kijk hoeveel mensen er op bokt geloven in genezen en "readen" op afstand, die zijn ook niet allemaal gek, het is pas storend als daardoor de juiste geneeswijze aan het paard ontzegd word..

Wat ik dan weer niet geloof dat je hagelkorrels er op afstand uithaalt. Daarbij het verwarde verhaal van hierboven........... Goed dat de dierenpolitie er nu bij betrokken is.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:51

VivaLaVida schreef:
"Die beginnen over de hoeven"
Hij zal nog spijt krijgen dat hij de dierenpolitie erbij heeft gehaald dan..


Zoals je op de foto kan zien mag het dier wel een keer bekapt worden ja.. Verder ziet hij er niet slecht uit vind ik hoor..

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:00

Wat een vaag verhaal :? Prima als hij denk dat hij genezen kan via een foto, maar hij moet toch zeker snappen dat stukjes hagel niet vanzelf verdwijnen.
Zouden die niet te vinden zijn met een simpel metaaldetector apparaatje? Als er niks zit dan is er niks gebeurd lijkt me, dan is die hele rontgenfoto niet nodig..
Ik heb zo het idee dat ie gewoon een paar onschuldige (schuur?)wondjes of vlekjes heeft aangezien voor kogelwonden :=

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:03

8nnemiek schreef:
Wat een vaag verhaal :? Prima als hij denk dat hij genezen kan via een foto, maar hij moet toch zeker snappen dat stukjes hagel niet vanzelf verdwijnen.
Zouden die niet te vinden zijn met een simpel metaaldetector apparaatje? Als er niks zit dan is er niks gebeurd lijkt me, dan is die hele rontgenfoto niet nodig..
Ik heb zo het idee dat ie gewoon een paar onschuldige (schuur?)wondjes of vlekjes heeft aangezien voor kogelwonden :=


Zelfs dat zou niet nodig zijn, als de pony vorige week zou zijn beschoten en zoals meneer zegt de kogels in de gewrichten zitten dan had je dat gezien, zonder antibiotica en dierenarts zou hij niet meer overeind staan. Dus het dier is niet beschoten en deze meneer kan niet genezen door naar een foto te kijken..

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:03

heb het hier ook eens gehad, zo rond de kerst dan lopen er weer veel jagers rond...Die al aangeschoten zijn van de snaps en dan nog verder jagen!
Bij mij was er gebrek aan bewijs al was het wel verdacht, tot hij een fietser aanschoot....maar wat vervelend voor je pony.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:04

8nnemiek schreef:
Wat een vaag verhaal :? Prima als hij denk dat hij genezen kan via een foto, maar hij moet toch zeker snappen dat stukjes hagel niet vanzelf verdwijnen.
Zouden die niet te vinden zijn met een simpel metaaldetector apparaatje? Als er niks zit dan is er niks gebeurd lijkt me, dan is die hele rontgenfoto niet nodig..
Ik heb zo het idee dat ie gewoon een paar onschuldige (schuur?)wondjes of vlekjes heeft aangezien voor kogelwonden :=


En die hagel is zelden er in zijn geheel uit te krijgen dus alle kogeltjes! arm beest -:(-

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:07

Dit paard is niet beschoten!

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Essie73, michaz81, noordje en 87 bezoekers