Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
mvdende

Berichten: 5612
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:49

Ik denk dat een annuleringsverzekering voor je vlucht voldoende is. Tenzij je echt een pakket boekt of hele dure uitjes oid. Maar vaak boek je bijna niets als je gaat backpacken


Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:18

Onze reis begint bijna :D

Vandaag de laatste dingen inpakken en vanavond de kat naar de oppas brengen, en dan morgen richting India! Spannend!

Apocalatch

Berichten: 3088
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:32

Veel plezier in India!

Mijn backpack tripje door Bali zit er alweer bijna op! Heb super mooie dingen gezien en het alleen reizen ging prima. Heb mijn PADI Open Water vorige week gehaald en morgen ga ik nog duiken op een plek waar we hopelijk reuzenmanta's gaan zien.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:47

Mag ik hier ook mee kletsen? Ik heb de afgelopen jaren veel gebackpaced, maar helaas stond het dit jaar een beetje op ene laag pitje.

We gaan wel over 2 weken voor 14 dagen naar Israël en Jordanië. veel zien in korte tijd, dus ik heb een beetje een rondreis gevoel ipv een backpack gevoel, maar de backpacks gaan wel mee :)

Show a little faith, there's magic in the night

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:23

Lisa91 schreef:
Veel plezier in India!

Mijn backpack tripje door Bali zit er alweer bijna op! Heb super mooie dingen gezien en het alleen reizen ging prima. Heb mijn PADI Open Water vorige week gehaald en morgen ga ik nog duiken op een plek waar we hopelijk reuzenmanta's gaan zien.


Hoe is bali rond deze tijd qua weer?? Hoelang ben je op bali geweest. Mijn idee is om rond september die kant op te gaan en te gaan duiken. Ik wil heel graag de reuze manta zien en mijn vriend ook zn padi laten halen en samen te duiken. Ik dacht een week of 3 te gaan zodat mijn vriend in ieder geval een dag of 5 heeft voor zijn padi en we zelf ook kunnen duiken maar ook meer van daar te kunnen zien

Apocalatch

Berichten: 3088
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:22

Het regenseizoen zou volgens mij zo'n beetje nu moeten beginnen. Ik heb elke dag 28-30 graden gehad met veel bewolking en een dag of 2 regen. Ben er in totaal 2 weken waarvan ik 5 dagen heb gedoken (3 dagen PADI en 2 dagen fundives).

Ik heb de manta's gezien vandaag! Het waren er een stuk of 8, echt enorme beesten. Heel indrukwekkend!

Narya

Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:28

Vraag van mijn kant: welk niet-Europees land zouden jullie aanraden voor een beginner? Ik ben de afgelopen jaren vooral in het Midden-Oosten geweest, maar eigenlijk nooit alleen, en wil volgend jaar graag een iets spannendere bestemming dan Polen, Portugal of Italië, waar ik de afgelopen reizen geweest ben. Ik ben op zoek naar een exotischere locatie met veel geschiedenis, waar je makkelijk met het openbaar vervoer kan reizen, en waar je een niet al te grote taalbarrière hebt. Suggesties? Ik hoor veel over Thailand en Vietnam bijvoorbeeld, maar weet eigenlijk niet zoveel van die kant van de wereld :o

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:41

Maleisië! Prachtig land, spreken redelijk goed engels en openbaar vervoer is heel goed geregeld. Ik ben er zelf heen geweest (zonder touroperator), zonder backpack ervaring, en is me alles meegevallen. Heb eigenlijk nergens problemen ondervonden en ben toch wel kriskras door het hele land geweest (ook borneo).

Narya

Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:48

Goh, eigenlijk nooit aan gedacht, terwijl dat toch best dicht bij het Midden-Oosten ligt.. dacht eigenlijk dat dat heel erg duur was. Maar wat ziet dat er mooi uit op de foto's! Hoe lang ben jij daar geweest?

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:56

Ik kan Vietnam ook erg aanraden, prachtig land! En ook heel makkelijk alles te regelen, en veel leuke andere mensen :)

Always smile it makes people wonder what you're up to!

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:15

Veel plezier in India.
In Azië zijn Thailand, Vietnam, maleise, laos en Cambodja makkelijk te reizen.
In zuid Amerika, Mexico, Costa Rica en Panama sowieso.

Maar wat wil je zien, zon strand cultuur of ?? Jungle of?

Iemand hier in Peru en Bolivia geweest ?

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 19:35

Narya schreef:
Goh, eigenlijk nooit aan gedacht, terwijl dat toch best dicht bij het Midden-Oosten ligt.. dacht eigenlijk dat dat heel erg duur was. Maar wat ziet dat er mooi uit op de foto's! Hoe lang ben jij daar geweest?


Ik ben er 3 weken geweest. Het is juist erg goedkoop daar, wij hebben in Kuala Lumpur in 5 sterren luxe gezeten (rooftop zwembad etc) voor slecht 15 euro per nacht :D. In een hostel ben je vaak niet meer als €3-€8 per nacht kwijt. Alleen je vliegticket kan duur zijn, maar als je op tijd boekt en flight alert instelt, kan je best voor een mooie prijs een ticket scoren. Wij zijn begonnen in Singapore, daar is het wel gemiddeld duurder dan andere Aziatische landen.

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 20:29

nova_zodiax schreef:
Veel plezier in India.
In Azië zijn Thailand, Vietnam, maleise, laos en Cambodja makkelijk te reizen.
In zuid Amerika, Mexico, Costa Rica en Panama sowieso.

Maar wat wil je zien, zon strand cultuur of ?? Jungle of?

Iemand hier in Peru en Bolivia geweest ?

Ik ben in Peru op rondreis geweest, 3 weken met een vriendin. Wel veel vooraf geregeld maar reizen is daar erg goed te doen en ontzettend gaaf land. Bolivia ook geweest maar niet zoveel gezien, was familiebezoek. Maar ook daar schijn je goed te kunnen reizen.

Narya

Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:11

Arantes schreef:
Narya schreef:
Goh, eigenlijk nooit aan gedacht, terwijl dat toch best dicht bij het Midden-Oosten ligt.. dacht eigenlijk dat dat heel erg duur was. Maar wat ziet dat er mooi uit op de foto's! Hoe lang ben jij daar geweest?


Ik ben er 3 weken geweest. Het is juist erg goedkoop daar, wij hebben in Kuala Lumpur in 5 sterren luxe gezeten (rooftop zwembad etc) voor slecht 15 euro per nacht :D. In een hostel ben je vaak niet meer als €3-€8 per nacht kwijt. Alleen je vliegticket kan duur zijn, maar als je op tijd boekt en flight alert instelt, kan je best voor een mooie prijs een ticket scoren. Wij zijn begonnen in Singapore, daar is het wel gemiddeld duurder dan andere Aziatische landen.


Ahh, ik dacht inderdaad dat het net zoiets als Singapore zou zijn! Da's wel beter dan. Dat gaat op de lijst!

Peru lijkt mij echt geweldig, maar de enige die ik ken die er geweest is is beroofd en bedreigd met een pistool, dus dat stond niet direct bovenaan van plekken die ik graag in mijn eentje zou willen bezoeken :o Maar Thailand is zo toeristisch, dat zou ik misschien nog wel durven :D Strand is leuk, maar niet verplicht.. ik ben vooral geïnteresseerd in geschiedenis en cultuur, en volgens mij is in zo'n beetje elk land daar wel genoeg van te vinden, dus dat maakt de keuze niet makkelijker :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 11:30

Ik ben op het moment in Cambodja en heb het er ook echt heel erg naar mijn zin! Alles valt ook makkelijk aan te reizen met busjes en alles (heel makkelijk ook, tot nu toen kon ik overal gewoon in Mn hostel een busticket kopen), alles is best goedkoop en hele aardige mensen. In Phnom penh heb je ook de killing fields, ontzettend indrukwekkend heb ik gehoord (ben zelf nog maar 1 dag in pp geweest dus heb ze nog niet bezocht) maar staat zeker nog op mijn lijstje. Sowieso vond ik die hele geschiedenis van het khmer rouge regime heel interessant omdat ik er nog niet zo veel over wist ook.

« NAVATUSHOTS.COM »
» Volg mijn fotografiepagina op Facebook! «

SdaphneS

Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 12:14

Dat lijkt mij zo indrukwekkend om te zien. Zijn veel documentaires over gemaakt, enkele staan ook op Netflix.
Als het mag, maak je dan foto's? :)

Narya

Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 13:19

Zijn dit ook landen waar de minste cultuurshock te verwachten is? Ik ben alleen nog in het Midden-Oosten geweest :o Gezien de landen waar ik tot dusver heen geweest ben is het eigenlijk bizar om dit eng te vinden, maar mijn comfortzone is de Arabische wereld :')

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:32

Ik vind Arabische landen meestal meer cultuurshock als hier moet ik zeggen Haha. You'll be fine!

SdaphneS schreef:
Dat lijkt mij zo indrukwekkend om te zien. Zijn veel documentaires over gemaakt, enkele staan ook op Netflix.
Als het mag, maak je dan foto's? :)


Yes, zal ik doen! Klopt ja, voor dat ik weg ging heb ik First they killed my father nog gekeken, ook super indrukwekkend. Vind het vooral zo bizar dat ik er vroeger met geschiedenis niets over gehad heb terwijl er zon groot deel van de bevolking uitgemoord is..

« NAVATUSHOTS.COM »
» Volg mijn fotografiepagina op Facebook! «

SdaphneS

Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:38

Die documentaire heb ik ook gezien inderdaad. Heel indrukwekkend!
Dat je er niets bij geschiedenis over hoort is logisch. Andere kant van de wereld. Er zijn zoveel genocides geweest, daar is geen ruimte voor in het curriculum van een middelbare school. Tenminste dat is vaak de reden.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:21

Nja het is wel een heel recente genocide... Ik vond dat ook bizar idd! En zo raar dat je bijna geen oude Cambodjanen ziet... Ik heb evt ook nog foto's SdaphneS als je wilt :)

Always smile it makes people wonder what you're up to!

SdaphneS

Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:34

Ja, het is zeker een verhaal dat te weinig belicht wordt.
Ik ben erg nieuwsgierig naar je foto's. Stuur je een pb? :)

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:37

Hebben er hier trouwens nog meer mensen Polarsteps? :D vind het leuk om anderen te volgen Haha :D

« NAVATUSHOTS.COM »
» Volg mijn fotografiepagina op Facebook! «

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 07:02

Ja, mijn wereldreis is te volgen via Polarsteps! :D

Ik heet Penny Kuijer, dus even zoeken op mijn naam en dan vind je 'Penny op Wereldreis'!


xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:02

I followed you :D

« NAVATUSHOTS.COM »
» Volg mijn fotografiepagina op Facebook! «

Narya

Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 11:46

Dankjewel voor alle suggesties dames, ik ga ze allemaal eens rustig bekijken, en dan hoop ik in mei volgend jaar op pad te kunnen :D

Mijn volgende bestemming is Iran. Er waren Black Friday deals I couldn't resist := :=

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jojoleinee, kosseh, purny, senna21 en 55 bezoekers