Botbreuk verder geen hulp?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ann99

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-11-14
Woonplaats: Leeuwarden

Botbreuk verder geen hulp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 13:30

Nu zeker 5 ween geleden heb ik mijn voet naar binnen dubbel geklapt onder mij zelf tijdens een domme actie bij sport. Binnen 24 uur was er een foto gemaakt en geen breuk te zien. Mijn voet is helaas nog steeds niet genezen en gisteren zijn er op aandringen van de fysio opnieuw foto's gemaakt omdat er toch ergens een breuk moet zitten.
De uitslag van de foto's krijg ik vandaag of morgen (verder is er niks met mijn voet gedaan). Maar ik vrees dat ik er verder niet mee wordt geholpen; daarmee beoel ik geen brace en geen gips. Niks van dat alles.
Is dit een normale gang van zaken of zo hier in het noorden van Nederland? Of is het de zorg van tegenwoordig?
Maar misschien ligt het aan mij en hoort het dat ik er zo bij loop :?


Anoniem

Re: Botbreuk verder geen hulp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:34

Nee hoor, ik ben al bezig met een cursus gipsen, hechten en botbreuken zetten.
Zonder gekheid, het ligt er denk net aan hoe het gebroken is, maar ik zou er wel bovenop zitten. Laat desnoods een second opinion uitvoeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:37

Je hebt nog niet eens uitslag of er überhaupt een breuk zit (en wat voor breuk, en of daar überhaupt wel iets aan gedaan kan worden in de vorm van gips of braces) maar je weet nu al zeker dat je geen behandeling gaat krijgen en baalt daar alvast van?
Ik zou eerst gewoon eens de resultaten van het onderzoek afwachten.

Bienotje

Berichten: 10866
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:37

Volgens mij is zo'n beetje na 4 tot 6 weken het eerste deel van een botbreuk weer aan elkaar gegroeid. Die tijd heb je nu toch al bijna gehad. Waarom verwacht je nu perse gips dus?

Sowieso stel ik mij voor dat ze nu eerst gaan beoordelen hoe of wat, of opnieuw breken zin heeft of dat dat niet opweegt tegen hoe het er nu uitziet bojvoorbeeld.

Maarre.. goede vraag om aan je behandelaar te stellen lijkt me ;-) die zal het echte antwoord wel weten.

The unicorn made me do it!


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Botbreuk verder geen hulp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:40

normaal worden foto's gelijk beoordeeld en als er niets bijzonders op te zien is dan krijg je de uitslag via de HA of wie de foto's aangevraagd heeft.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Botbreuk verder geen hulp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:48

Hier ook met een breuk in het ziekenhuis in het noorden beland en niets dan goeds over de zorg in het MCL. Meermaals om diverse redenen vele bezoekjes gebracht en 100% tevreden. Heb altijd gezegd als mij ooit wat overkomt, breng me maar lekker terug naar het Noorden naar het ziekenhuis!

Maar na zoveel weken nog foto's maken, krijg je idd niet zomaar gips, dat heeft dan geen zin meer. Tenzij ze straks beslissen dat het beter is om het opnieuw te breken, dan pas krijg je gips. En een brace krijg je eerder via de fysio als van het ziekenhuis. Daarnaast is het dragen van een brace vaak op advies en eigen inzicht bij dergelijke klachten. Als er een breuk in zit, zal die nu wel aan elkaar gegroeid zijn. En helaas is het een feit dat ze op foto's nou eenmaal niet alle schades en vooral kleine breuken altijd kunnen zien. Is niet zo zeer een fout van het ziekenhuis.

ontherun
Berichten: 4956
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Botbreuk verder geen hulp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:52

Een breukje kan soms al van onzichtbaar naar zichtbaar gaan als de hoek waarin de foto wordt genomen maar net ietsje anders is. En na 5 weken heeft gips inderdaad vrij weinig zin meer, of je moet willen dat ze het op de OK opnieuw breken en recht zetten. Krijg je gegarandeerd gips.

Zou er nou iets verkeerd zitten, zou je aan bezoek aan een podotherapeut kunnen denken. Vaak valt er wel een tijdelijke therapie toe te passen en/of pijn te verlichten.

kiki1976

Berichten: 16845
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Botbreuk verder geen hulp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:59

Vorig jaar ging mijn dochter met gym op school door haar enkel (lees klapte dubbel toen ze iets wat onhandig op de bal ging staan).
Vertrouwde het niet toen school belde en doorgereden naar de ha welke haar direct doorstuurde.
Op de foto kwam een breukje naar boven in haar enkel (tenminste helemaal onderaan/achterkant van het scheenbeen).
Gips erom en na een week terug komen voor loopgips.
De dag erna werden we gebeld door het ziekenhuis, de foto's waren extra beoordeeld en ze vertrouwde het niet helemaal. 2 Uurtjes later lag ze onder de ct scan.
Nou maar goed ook dat de arts die ze later beoordeelde het niet vertrouwde. Kwamen nog 3! breuken en een botscheur aan het licht.
Absoluut 6 weken niet belasten. Mede omdat haar schroeischijf ook gebroken was.

Mijn ervaring is dus wel, als ze het niet vertrouwen kijken ze echt wel verder.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:03

Really? :')

Je weet nog niets eens wat er is en opent een klaagtopic?
Wacht de uitslag af en ontspan.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:07

"Omdat er toch ergens een breuk moet zitten" lijkt mij eerder "omdat er misschien ergens een breuk zou kunnen zitten", een lange genezingstijd kan ook prima bij een flinke kneuzing of bandenletsel.
Verder vind ik je vraagstelling nogal bijzonder, aangezien je nog niet eens uitslag hebt. Meteen zeiken over "de zorg van tegenwoordig" :roll:

Ann99

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-11-14
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 14:12

gekvanfleur schreef:
Really? :')

Je weet nog niets eens wat er is en opent een klaagtopic?
Wacht de uitslag af en ontspan.


Nee oke ik weet nog niet wat er aan de hand is maar er wordt geen spoed meer achter gezet en dat vind ik triest

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:13

Iets wat 5 weken geleden gebeurd is, heeft ook geen spoed... waarom zou dat wel zo zijn??

intral
Berichten: 2597
Geregistreerd: 06-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:15

Ann99 schreef:
gekvanfleur schreef:
Really? :')

Je weet nog niets eens wat er is en opent een klaagtopic?
Wacht de uitslag af en ontspan.


Nee oke ik weet nog niet wat er aan de hand is maar er wordt geen spoed meer achter gezet en dat vind ik triest

Je loopt er al 5 weken met iets wat geen breuk is, te zien is op de foto, op aandringen wordt er tóch nog een extra foto gemaakt en moet nu 1 (of 2) dag wachten op de uitslag? En dan gek vinden dat er geen spoed achter zit? Begrijp ik dit goed?

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:16

Ann99 schreef:
gekvanfleur schreef:
Really? :')

Je weet nog niets eens wat er is en opent een klaagtopic?
Wacht de uitslag af en ontspan.


Nee oke ik weet nog niet wat er aan de hand is maar er wordt geen spoed meer achter gezet en dat vind ik triest


Het is toch ook geen spoed? Het is vijf weken geleden, het is geen open wond en het is niet levensbedreigend..

We saw brilliance when the world was asleep

Ann99

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-11-14
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 14:18

Laura82 schreef:
"Omdat er toch ergens een breuk moet zitten" lijkt mij eerder "omdat er misschien ergens een breuk zou kunnen zitten", een lange genezingstijd kan ook prima bij een flinke kneuzing of bandenletsel.
Verder vind ik je vraagstelling nogal bijzonder, aangezien je nog niet eens uitslag hebt. Meteen zeiken over "de zorg van tegenwoordig" :roll:


Het is ook niet gezeik het is meer een vraagstelling. Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraagstelling:)

Winged

Berichten: 32998
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:20

Ann99 schreef:
Nee oke ik weet nog niet wat er aan de hand is maar er wordt geen spoed meer achter gezet en dat vind ik triest

En hoe zi thet met jouw eigen herstel? Heb je braaf de voet niet belast etc? Of ben je gewoon doorgegaan met van alles doen en doet het nu nog steeds zeer.

Eerst de uitslag afwachten en dan kijken wat er aan de hand is. Echte spoed pakken ze wel sneller op.

Ann99

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-11-14
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 14:21

Je loopt er al 5 weken met iets wat geen breuk is, te zien is op de foto, op aandringen wordt er tóch nog een extra foto gemaakt en moet nu 1 (of 2) dag wachten op de uitslag? En dan gek vinden dat er geen spoed achter zit? Begrijp ik dit goed?[/quote]

Ik loop niet 5 weken want ik kan de helft van de tijd niet lopen en vaak niet eens op mijn voet staan.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:25

Wat al eerder gezegd is over het algemeen worden de foto’s meteen beoordeeld en zien ze er iets op wordt je meteen door gestuurd naar de spoedeisende hulp ook als de breuk ouder is Later wordt de foto nog uitgebreid beoordeeld en hiervan gaat een verslag naar de aanvragend arts.

Ann99

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-11-14
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 14:25

Mensen echt lijkt ik zo boos in het topic. Ik stel gewoon een vraag.

marleen_usar

Berichten: 24640
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:25

Waarom maak je je daar druk om als je verder nog niks weet.Je zegt ook dat er ergens een breuk MOET zitten maar waarom moet dat?

Eva1975
Berichten: 515
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Botbreuk verder geen hulp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:28

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, bij mij niet echt een breukje maar kraakbeen wat beschadigd is. Op foto's niet te zien alleen met een mri. Dit zorgt voor een blokkade bij beweging

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:28

'Ergens mee lopen' is gewoon een uitdrukking hè, al is het in deze context misschien wat ongelukkig, haha. :)

Ik snap dat je het vervelend vindt! Je hebt nog steeds last, mogelijk zit er tóch een breukje, dan wil je natuurlijk zo snel mogelijk antwoorden en een behandelplan. Maar inderdaad, na 5 weken zal het al grotendeels geheeld zijn. Het is dus geen spoed meer: voor de behandeling maakt het niet veel uit of dat vandaag of overmorgen begint. Of je wel of geen gips/brace krijgt is helemaal afhankelijk van het letsel, zelfs bij 'verse' breukjes gebeurt dat niet altijd. Hopelijk is het helemaal niet nodig bij jou, omdat het al netjes aan het genezen is. Of, nog beter: omdat er geen breukje zit.

Toch even afwachten dus. :j

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:29

Vervelend dat je er al vijf weken mee zit. Eventjes geduldig afwachten wat het is en dan verder kijken :j

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:30

Klinkt lastig en ik snap dat het waarschijnlijk super frustrerend is dat je nog niets kan en voelt alsof ze je niet serieus nemen maar inderdaad nog eventjes geduld.
En soms doet zwaar kneuzen meer zeer dan een breuk.

Hopelijk is het niets erg en herstel je goed!

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:38

Kneuzen doet meer pijn dan breken, dus ja er hoeft niks gebroken te zijn terwijl je erg veel pijn hebt.
Rustig aan doen en het gaat vanzelf weer over, ik loop al 6 week met een geneusde voet en gebroken teen, doen ze beide niks aan, het enige wat ze zeggen is, neem maar paracetamol.

Wie glimlacht in plaats van te keer te gaan, is altijd de sterkste :-)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, Floortje88, GrapeshotBot, Hannanasjuh, Pieneappel, thequeensmum, Tzatziki en 106 bezoekers

cron