Duikende bokkers?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:34

Ik heb gedoken bij stonetown is aan andere kant. Ook met one ocean
Wil ooit nog eens naar Zanzibar.



ivy_power89

Berichten: 5829
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 20:58

Bij mnemba schijnt er meer diversiteit te zijn qua vis, dus hebben we in het naastgelegen hotel (naast one ocean dus haha) geboekt. En ik moet zeggen, het was het voor 300% waard!

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:36

G ik zeker onthouden. Ik was met een reis aldaar dus had weinig keuze

Avelienvd

Berichten: 7217
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:53

Nou komende week de keuring.
Heb al wel een wetsuit, 3/2 voor weinig op de kop kunnen tikken

Avelienvd

Berichten: 7217
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 19:55

Vrijdag shoppen. Ben goedgekeurd!

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 07:16

Ik ga morgenavond maar weer eens nachtduiken. Zaterdag solo en zondag pak ik mijn Inspiration rebreather weer. Helaas wordt het nu echt kouder. Ik kan gelukkig lang zonder pakverwarming duiken, maar heb het vorig jaar wel gekocht. Koude handen blijft een probleem.
Duiken anderen ook in de winter door?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:00

Ik wel, maar ik lig standaard in 25 graden :')

ivy_power89

Berichten: 5829
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 09:15

Ik niet. Heb enkel een dubbel 7 natpak en dan houd ik het niet langet dan 20 minuten vol. Wij gaan vanaf eind april begin mei weer duiken. Met mijn fybromyalgie is duiken in zulk koud water ook echt een no go

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:52

Ik heb eendroogpak, pakverwarming enz. Dus dan is het wel te doen. Ook onder ijs. 25 graden water hebben wij hier niet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:36

Ik houd ook een winterstop.
Zelfde als hierboven, enkel dubbel natpak (en de bovenste is zelfs 'maar' 5) dus dan is het erg veel moeite voor een kwartiertje kou lijden :+

Lijkt me wel lekker rustig duiken in deze periode. Kun je eindelijk eens naar plekken waar je 's zomers bijna niet kunt zwemmen/zien vanwege drukte :')

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:10

Het zicht is in de winter ook veel beter.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Avelienvd

Berichten: 7217
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:28

Wij gaan eerst in zwembad en pas april naar buiten.
Hoop vrijdag in het zwembad vast mn wetsuit te kunnen proberen

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 04:16

Ik houd ook winterstop. 45 min 5mm in 25 graden water vind ik ook koud op het einde.

April vind ik eigenlijk ook nog te koud :brr:

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:45

Ik duik dit jaar niet door. Wil het steeds doen maar ben wel van mening dat je regelmatig moet gaan om aan te,peratuur te blijven wennen. Helaas net geopereerd en mag ik niet duiken en lig er tijd uit. Ik hoop in april of mei weer te starten.
Heb wel een droogpak en natpak

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:22

Met een dubbel 7 natpak kun je ook prima in de winter duiken hoor. Ik heb dat tot -6 volgehouden in 2010. Daarna over op droogpak en ik moet toegeven, ik heb meer dan 1250 duiken geen natpak aangeraakt. Ik heb net mijn spullen weer gepakt voor een nachtduik. Het is rond het vriespunt, dus niet warm. Helaas zag ik dat in mijn beste handschoenen een klein slijtplekje gekomen is, dus die heb ik net gerepareerd met aquasure. Dat betekent dus iets mindere handschoenen mee. Ik kan ook de droogpakhandschoenen pakken, maar vind dat ondingen. Ik duik liever gewoon met nathandschoenen.

In water van 25 graden hou ik het wel 4 uur uit met een droogpak. Heerlijke temperatuur voor een hele lange grotduik :D

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Avelienvd

Berichten: 7217
Geregistreerd: 28-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:54

In 25 graden is sowieso wel uit te houden. Nu naar buiten in Nederland?Nee dat sla ik ff over.
Wel fijne duikshop gevonden een dorp verderop. Dus helemaal geslaagd voor de basisdingen

Avelienvd

Berichten: 7217
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 18:09

Waar ga je vanavond duiken dan?

ivy_power89

Berichten: 5829
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-17 20:53

Nou sorry.... maar mijn spieren schieten meteen in de kramp van water onder de 6 graden.... moet het zelf ook nog leuk vinden haha

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:15

Ik ben weer terug van een duikje in het Veenmeer. Matig zicht, wel beter dan een paar weken terug. 1.5-2 m. Een grote snoek gezien en verder veel voorn en kreeftjes. Water is nu maar 7 graden meer. Is dus 2 graden gedaald in 1 week tijd.
Het vroor, dus tja dan krijg je dat helaas.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Avelienvd

Berichten: 7217
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:23

Hier gister voor het eerst als lid mee gedoken. Zwembadles. Ging best goed. Oefenen met trimmen. Voor het eerst ooit met snorkel gezwommen en hoekduik gemaakt.
Al met al nog veel te leren.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:38

Ben aanhet experimenteren metdroogpakhandschoenen. De grove ringen vind ik niets en gebruik ik dan ook niet. Heb nu seal overseal. Vorig jaaral eens geprobeerd, maar in helft vandegevallen toch nat. Maar was nu droog. Aantrekken een ramp. En de onderhandschoenen waren nog te dun. Dus ik weet niet of het gaat werken. Anders straks weer overop wanten. Hiermee kan ik prima ok en nok aangeven, maar niet de cijfers. Wissels, up, down en wachten gaat prima. Dusbelangrijkste lukt. Maar ik heb liever 5 vingers vrij. De

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

xSCWx
Berichten: 7042
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:03

Gaan jullie naar het NK onderwatervoetbal zondag?

La Vie en Rose 

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 07:04

Ik niet. Dat zijn dingen waar ik als deelnemer wel voor te porren zou zijn overigens. Maar weet niet eens dat het is.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Avelienvd

Berichten: 7217
Geregistreerd: 28-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:39

Vandaag eindelijk mn wetsuit gehaald.
Had een via marktplaats, kreeg de rits niet dicht, dus te klein. Maar omdat hij de rits van voren had kreeg ik hem ook niet meer uit, ben door mijn buurvrouw er uit gepeld.

Nu een goede nette 2ehandse.
Ook duikschoenen inmiddels, buitenvinnen en handschoenen komen volgende maand aan bod

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:35

Iemand die tips heeft voor een leuke duikvakantie?

We hebben eigenlijk geen echte ervaring. Zijn eens in Beringen gaan duiken in die bokaal met vissen en dat viel reuze mee.

Nu willen we op vakantie gaan waar we kunnen duiken met begeleiding, maar ook mooie omgeving. We gaan pas in december, maar ik ben al aan het rondkijken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, SandraS73 en 24 bezoekers