[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:21

Hahaha die klavervorm. Is shire eigen, of in jou geval clydes eigeb :+

Ik. Fijl pluis idd ook zelf bij tussendoor en dat werkt prima, gaat een hoop scheuren tegen! En probeer wat meer berm. Te rijden ipv weg of fietspad :)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl


Granoek
Blogger

Berichten: 10463
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 13:25

Dat is dus het gekke, zo veel harde weg is er hier niet (echt een boerendorp) en van de zomer ben ik sowieso heel weinig kunnen gaan rijden, heeft hij grotendeels op de wei gestaan.

Doe je dan gewoon die voet tussen je benen en dan vijlen? Want dat heb ik geprobeerd maar ik mis precies nog wat finesse, die voet glijdt hele tijd tussen mijn benen uit haha.
Want om hem alleen in de hoefstal te zetten lukt ook nog niet helemaal (lukt waarschijnlijk wél maar in mijn hoofd lukt dat niet dus dan lukt dat ook niet)

En hoe weet je dan dat je niet te kort gaat?

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:29

Haar voorhoefen zet ik op een metalen krukje en haar achterhoef hang ik over mijn knie :)

Ik. Fijl alleen langs de zijkanten n de flappen eraf die open springen zeg maar. Dus ik. Fijl ze niet korter.. En dan fijl. Ik ze rond af dus langs de onderrand van links naar rechts. Mag van. De. Smid niet aan de rest van de hoef komen haha _O-

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl


Granoek
Blogger

Berichten: 10463
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 17:32



Poging 2: video uploaden :P

Overgangen en knippen/plakken dat is nog te moeilijk, maar zo kunnen jullie ons ritje meedoen van vanmiddag :) Brave Dex <3 Eindelijk nog eens rustig kunnen rijden. Galopje op de zandvlakte zonder bokken! En daarna ging hij ook veel rustiger draven de hele rit, wellicht omdat ik een hoop spanning voor die galop kwijt was.
Heerlijk ritje gehad vandaag :)

Toen we net terug waren ging het regenen, dus voor de cake moesten we schuilen in de trailer := Dat had Dexter snel door...

Food?!

Afbeelding

Afbeelding

Oh en het is er aan te zien dat wij al een tijdje pauze hebben gehad, conditie is lager dan ooit :+
Zweet zweet zweet

Afbeelding

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:42

Klinkt als een heerlijk ritje! Kijk het filmpje een andere keer :).

Wat ziet z'n hoofdstel er klein op, op zo'n groot paard haha. Heeft hij nog een hapje uit de trailer vekregen? :j

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10463
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 18:50

Ja natuurlijk, zo zwak ben ik dan ook wel weer :P Hij was ook flink geweest!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 09:02

Haha als er zo’n hoofd over de trailer komt kijken, zou ik ook een stukje geven.

Ziet er mooi uit daar op de film. Leuk ook om met anderen te rijden.
Het nadeel van zo’n hoog paard zijn laaghangende takken haha.

Granoek
Blogger

Berichten: 10463
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 09:10

Heel mooi inderdaad, was er nog nooit geweest terwijl het eigenlijk maar een kwartiertje met de trailer is.
Moest echt maar eens voor een trailer beginnen kijken :) (Ik leen niet graag spullen van iemand anders)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 09:39

Precies om die reden hebben we vorige week een eigen trailer gekocht. Een keer lenen ok, maar niet met regelmaat.
Zou met zo’n leuk gebied in de buurt ook een eigen trailer aanschaffen.
Hier zit ook alles net iets te ver om te paard heen te gaan. Met trailer 15 min.

Granoek
Blogger

Berichten: 10463
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 09:46

Ja maar ik zit natuurlijk met het gewicht..
Voor nu kom ik toe met een trailer die 2700kg mag laden, maar als Duke eenmaal groot en sterk is, zit ik er denk ik los over :P
Hoewel ik wel denk dat een trailer iets is wat weinig in waarde verliest, dus als ik nu eentje koop voor 2700kg kan ik die denk ik best nog verder verkopen over een jaar of 3. Ofja, het is een risico wat ik best durf te nemen. Als de trailer 920kg weegt (iforwilliams 610) mogen de paarden samen nog 1780 wegen, dat is 890kg per paard.
Dat zou zelfs nog moeten lukken maar dan kan ik niks extra meenemen natuurlijk. Dexter weegt er nu 800-850(op zijn chubby dagen := )

Want als ik eentje van 3500kg koop, heb ik geen eigen auto meer die dat kan trekken (dus moet ik alsnog gaan lenen) en die kosten een fortuin+1000.

Dus ik ben stilletjes aan het rondkijken voor een degelijke trailer, liefst iforwilliams (qua verkoopwaarde als ik hem terug zou willen verkopen), de 610 of 611.

Granoek
Blogger

Berichten: 10463
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 12:16

Dit is trouwens hoe wij Dexter de helft van de tijd aantreffen als we gearriveerd zijn. Meestal laat ik zijn staart tussen zijn billen en de stang zitten maar hij had nou op de heenweg zo lopen schuren dat ik hem op de terugweg toch maar over de stang had gedaan.
En dan hangt Dex dus de was buiten
Afbeelding

mina_dero

Berichten: 354
Geregistreerd: 20-11-16
Woonplaats: Hilversum

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:47

charmant hoor Dexter 8)7


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:23

Haha ik vind het wel grappig!

Granoek
Blogger

Berichten: 10463
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 11:09

November-december zijn voor mij de leukste maanden :)
29 november ben ik jarig, en op 29 november 2014 zou ik gaan tekenen voor mijn eerste eigen paard.
Een Belgisch Trekpaard, hengst, van 2,5 jaar oud, donkerbruin, prachtig dier!
Maar vandaag exact 3 jaar geleden kreeg ik een mailtje van Coudorp Clydesdales.
Zij hadden foto's gekregen van een ruin die te koop stond in Engeland, of ik belang had om ze te zien.
Goh ja, eigenlijk heb ik ondertussen een paardje gevonden, maar ik kwijl nog steeds graag weg bij foto's dus stuur ze maar gewoon.

Het enige wat ik daarna nog weet is dat mijn kin van de grond moest rapen, bellen naar de stalbaas dat de koop niet door ging en dat ik tickets heb geboekt Düsseldorf-Manchester. 3 stuks, mijn vader moest mee want ik mocht daar nog geen auto huren 8)7 en de stalbaas moest mee om te helpen keuren :) Stalbaas klinkt zo streng,
ik zal gewoon bijna-schoonpa zeggen.

Vandaag 3 jaar geleden werd ik verliefd <3

Dan december.. Die is helemaal top!
3 december 2014 zat ik in Manchester, zag ik Dexter voor het eerst en heb ik hem gelijk gekocht.
14 december 2014 kwam Dexter bij mij
en bijna exact 2 jaar later, op 4 december 2016, liep kleine Dukie van de vrachtwagen het erf op.
Ik had altijd gezegd; binnen de 2 jaar wil ik er nog eentje bij. En dat is nipt gelukt ;) 2 was mijn minimum, maar ook mijn maximum, wij zijn compleet :)

Hier een overzichtje in foto's

[EJL-ITP] EJL- Dexter moest mij dit jaar delen

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 11:55

Je hebt een super leuk stel waar je echt trots op mag zijn :) Ze zijn zo leuk samen. En knap :)


Granoek
Blogger

Berichten: 10463
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 10:39

Ik ben gisteren voor het eerst gebeten door een paard en het waren niet eens die van mezelf :+
Kun je nog zo voorzichtig zijn met paarden die je niet kent, als ze je echt willen opvreten dan bijten ze toch :P

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:04

O jee, nooit leuk, hoe komt het?
Hopelijk dan ook gelijk de laatste keer.

Ik ben aan het wachten op de hoefsmid :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10463
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 11:16

Haha hopelijk andere taferelen voor jou dan vandaag :D

Goh ja hoe kwam het, ze hadden me mee gevraagd om naar een trekpaard te gaan kijken voor te kopen, dus ik heel vereerd natuurlijk, zo goed mogelijk mijn best gedaan om alles na te kijken en paard liet zich dat eigenlijk heel braaf toe!
Aan de benen gevoeld, aan de rug echt allemaal geen probleem, ik kijk nog even vanaf een afstandje en alles zat snor.
En toen wilde ik hem een klopje geven in zijn nek om te belonen en had hij ineens mijn arm vast :=

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:22

Die mocht niet mee :=

Hard gebeten dan?

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10463
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 16:24

Nou verder was hij echt voorbeeldig, onder zadel en in de kar, maar dat bijten moet hij toch niet doen haha.
Ik denk dat ik ook was bruut heb teruggetrokken en dat het daardoor wat geknepen heeft, kan het moeilijk uitleggen :p Had ook nog een dikke jas aan dus kom er met een blauw/paars/geel gekleurde plek van af :=

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:31

Hahaha ohhh zo erg is dat ja..

Ik ben als klein meisje x flink hard gebeten door mijn lievelings paard nog wel!
Awh hij was echt lief, ik reed hem nog als enigste want hijnhad broncites en kon de lessen niet exht bijbenen.. Ik ging altijd even stappen tussendoor ;)

Maar opgegeven moment was hij afgevallen en zat niet zo lekker in zijn fel, dus ik wil na de les de singel lostrekken en deed hem waarschijnlijk zeer en toen deed hij echt loeihard in mijn bovenarm!
Dat is echt een halfjaar dik en beurs geweest :=

Maar ik vond het vooral zielig voor hem, want hij kreeg ervoor op zijn kloot..

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10463
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 11:33

Nadiine__x schreef:
Hahaha ohhh zo erg is dat ja..

Ik ben als klein meisje x flink hard gebeten door mijn lievelings paard nog wel!
Awh hij was echt lief, ik reed hem nog als enigste want hijnhad broncites en kon de lessen niet exht bijbenen.. Ik ging altijd even stappen tussendoor ;)

Maar opgegeven moment was hij afgevallen en zat niet zo lekker in zijn fel, dus ik wil na de les de singel lostrekken en deed hem waarschijnlijk zeer en toen deed hij echt loeihard in mijn bovenarm!
Dat is echt een halfjaar dik en beurs geweest :=

Maar ik vond het vooral zielig voor hem, want hij kreeg ervoor op zijn kloot..

Whahaha!
Ik denk niet dat ik zo hard gebeten ben, het plekje is nu iets van 4cmx4cm dus dat valt nog wel mee :D

Hier nog eentje die ik tegen kwam toen ik al mijn foto's eens op externe harde schijf aan het zetten was.
Dit is alweer meer dan 3 jaar geleden, toen kon ie nog rennen :9 :')

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10463
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-17 10:13

Ik heb me, geïnspireerd door 'naamgenoot' Dex ;) , ook 5 doelen gesteld voor 2018.

1. eigenlijk nog voor December want ik wil met Kerst graag Dexter samen met het paard van mijn zusje aan huis halen. Zij vindt het altijd jammer dat die van haar er niet bij kan als Dex en Duke hier staan, maar we zitten niet te wachten op veulentjes en verder heb ik aan de wei alle arbeid/uitgaven gedaan dus daarom staan eigenlijk alleen die van mij hier soms. De wei is ook niet groot genoeg om het hele jaar door paarden in te hebben staan, vandaar dat ze na een tijd weer terug naar 'stal' gaan.

2. niet rechtstreeks betrekking op de paarden, maar toch paardgerelateerd: trailer aanschaffen.

3. Dexter over een balkje laten springen. Dit was de laatste keer geen succes maar dat lag destijds vooral aan het gebrek aan tempo.

4. In Juni wordt Duke 2 jaar. Het was eigenlijk de bedoeling hem dan spelenderwijze te laten wennen aan het zadel, maar wij hebben ondertussen al zo vaak 'onnozel' gedaan samen dat hij van het zadel al niet meer opkijkt :+ . Voor Duke dus als doel: los in de bak volgen en blijven staan als ik weg loop.

5. Terug beginnen lessen met Dex. Misschien niet iedere week, ik zit met moeilijke en onregelmatige uren op mijn werk waardoor ik niet 1 vaste dag heb dat ik wat kan plannen, dat verschilt elke week. Ik hoop iemand te vinden die ik bij wijze van spreken een berichtje kan sturen 'donderdag tijd?' en die dan komt, hoewel ik weet dat ik dat onmogelijk kan verlangen := En als dat niet lukt als doel: beter plannen zodat ik minder na mijn uren nog moet doen (en dus meer tijd heb).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, carin0903, ComscoreBot, Hjartje, Kopmeeuw, laura22, Maanon_ en 32 bezoekers