[VIDEO]Politieruiter dwingt zijn paard de trap af te dalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14027
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO]Politieruiter dwingt zijn paard de trap af te dalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 10:58

nieuwsblad
Overige


Een Spaanse politieruiter patrouilleerde rond het stadion tijdens de wedstrijd tussen Real Madrid en Atlético Madrid toen hij zijn paard dwong om een betonnen trap af te dalen. De man belandde echter pijnlijk op zijn rug toen het paard uitgleed en struikelde. “Is het normaal om paarden een trap te laten afdalen?”, vroeg een journaliste zich af toen ze de beelden kreeg doorgespeeld en op Twitter publiceerde.

De agent werd zaterdag gefilmd tijdens de derby in het Wanda Metropolitano stadion in Madrid toen hij samen met meer dan 1200 collega’s de supporters van beide clubs in de gaten hield. Een van die collega’s dwong zijn paard de betonnen trap bij het stadion af en kwam veilig en wel op de begane grond terecht, hoewel het paard zich duidelijk niet erg op zijn gemak voelde.

Maar als de andere agent zijn paard hetzelfde wil laten doen, loopt het helemaal verkeerd af. Het paard struikelt op de gladde treden en licht zijn berijder uit het zadel. De onfortuinlijke agent komt met een smak op de grond terecht, terwijl het paard doorloopt. Volgens Spaanse media liep het ongeval echter nog goed af en raakten ze allebei niet gewond.

Bekijk de video door op de afbeelding te klikken:


De video ging in een mum van tijd de wereld rond, en werd al duizenden keren bekeken en gedeeld sinds de publicatie op Twitter.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: [VIDEO]Politieruiter dwingt zijn paard de trap af te dalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:00

Volgens mij is dit wel iets wat politie paarden moeten kunnen hoor. Tenminste in NL geloof ik wel. Kwestie van coördinatie. Van dwingen zie ik niks hoor.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:02

Wat erg en sneu voor het paard.

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:02

De tegels lijken me wel glad voor hun hoefjes, dus of het zo hoort of niet, een verstandige keuze is het niet geweest blijkt maar. Arme beestje :(:)

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: [VIDEO]Politieruiter dwingt zijn paard de trap af te dalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:05

Ik zie er ook weinig dwingende aan, gewoon een paard dat goed oplet waar hij zijn voeten neerzet.

Gelukkig zijn ruiter en paard en zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:06

Tja politie paarden ,hulphonden hebben een aparte job.....ik denk dat die mannen hun lesje wel hebben geleerd. Ik hoop dat ze het of beter trainen of zich op tijd bedenken of dat juist is in die situatie! ;)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:09

Niet echt de ideale ondergrond, maar zie niet echt dat het paard gedwongen word. Beestje is was onzeker maar ziet ook zijn vriend vertrekken.. Maakt niet zo'n slimme keuze door van de trap af te willen springen, dat is hoe ik het zie.

Ja niet prettig voor het dier, maar om dan meteen te zeggen dat het dier gedwongen word is een beetje overdreven. Hier in Nederland moeten ze ook een trap af kunnen lopen, zal best een prima politie paard zijn, maar denk dat ze het traplopen nog even moeten oefenen :+ .

Hoop dat zijn ruiter zich niet al te erg heeft bezeerd
Edit zie aan het eind van het filmpje al dat het met de ruiter wel mee zal vallen :')

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:21

Ruiter valt gemeen en kan naderhand toch wel meer opgelopen hebben als lijkt op het filmpje.

Wat betreft dat trappen lopen is dat nu niet echt zo spectaculair.
Probleem zit hem meer met de ijzers die ze onder hebben, zo te horen lijkt het wel of ze ook kalkoenen onder hebben.
Verder helpt het ook wel als je als ruiter die teugels wat losser laat zodat het paard zijn balans beter kan houden.

Zulke geintjes kun je beter uithalen met muildieren :P

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:35

spatter schreef:
Ruiter valt gemeen en kan naderhand toch wel meer opgelopen hebben als lijkt op het filmpje.

Wat betreft dat trappen lopen is dat nu niet echt zo spectaculair.
Probleem zit hem meer met de ijzers die ze onder hebben, zo te horen lijkt het wel of ze ook kalkoenen onder hebben.
Verder helpt het ook wel als je als ruiter die teugels wat losser laat zodat het paard zijn balans beter kan houden.

Zulke geintjes kun je beter uithalen met muildieren :P



Weet niet of jij ooit flinke afdalingen te paard hebt gemaakt, maar tijdens een afdaling hoor je altijd ondersteuning te geven aan de voorkant, dus niet je teugels los laten. Maar wel zorgen dat je altijd mee kan geven mocht dit nodig zijn.
Lijkt me trouwens niet dat ze kalkoenen onder draaien als ze bij een voetbal stadion staan.

Daarnaast denk ik als dit paard geen ijzers had gehad dit nog steeds was gebeurd aangezien hij een stuk naar beneden springt. Daarom denk ik dat dit paard een beetje traploop training nodig heeft :')

Denk dat het met de ruiter wel mee valt hoor, als je ziet hoe hij opspringt en zijn paard gaat halen. Zal wel wat spierpijn hebben de dag er na :+

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:46

Ik heb nog wel stijler gereden :9

Zo ongeveer recht naar beneden en daarbij houdt je de teugels dan niet zo kort dat het paard zijn hoofd kort omhoog moet houden.
Natuurlijk gooi je de teugels ook niet los maar in dit flimpje zie je dat het paard zijn hals niet kan gebruiken.
Dat het tweede paard begint te springen kan daar mede oorzaak aan zijn .

Politie paarden hebben in sommige steden wel degelijk kalkoenen onder voor meer grip.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:54

spatter schreef:
Ik heb nog wel stijler gereden :9

Zo ongeveer recht naar beneden en daarbij houdt je de teugels dan niet zo kort dat het paard zijn hoofd kort omhoog moet houden.
Natuurlijk gooi je de teugels ook niet los maar in dit flimpje zie je dat het paard zijn hals niet kan gebruiken.
Dat het tweede paard begint te springen kan daar mede oorzaak aan zijn .

Politie paarden hebben in sommige steden wel degelijk kalkoenen onder voor meer grip.



Klopt wat je zegt. Maar het is maar goed dat hij zijn teugels kort heeft gehouden, denk dat hij anders een paar keer over de kop was geslagen denk dat hij dan een groter probleem had ;)

Maar dat zullen dan toch wel speciale kalkoenen zijn? En niet de kalkoenen die wij indraaien voor een graswedstrijd? Lijkt me niet goed voor de benen :+

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:58

Volgens mij moeten ze het nog wat oefenen. Een politiepaard moet volgens mij op een veilige manier de trap af kunnen lopen. Sterkte en beterschap aan de ruiter en het paard. Jammer dat in deze tijd alles maar wordt gefilmd.

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:03

Politiepaarden hebben inderdaad in bijna alle gevallen kalkoenen in. Kleiner dan wij ze vaak voor de sport in hebben hoor. :j

Denk inderdaad dat het een beetje een verkeerde inschatting was van het paard: zijn voorganger gaat met meer beleid met de trapjes om.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: [VIDEO]Politieruiter dwingt zijn paard de trap af te dalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:08

Vind het alleen erg jammer dat er meteen in de titel moet staan dat het paard werd gedwongen, terwijl dit niet echt het geval was.. Paard maakte gewoon niet zo slimme keuze. Ieder paard kan van een trap aflopen, alleen sommige paarden moeten zich dan weer uitsloven en 5 treden tegelijk nemen :') :')

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:10

Titel: Overmoedig politiepaard verwond zijn ruiter

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:14

Nieuwsredactie schreef:
nieuwsblad
Overige


Een Spaanse politieruiter patrouilleerde rond het stadion tijdens de wedstrijd tussen Real Madrid en Atlético Madrid toen hij zijn paard dwong om een betonnen trap af te dalen. De man belandde echter pijnlijk op zijn rug toen het paard uitgleed en struikelde. “Is het normaal om paarden een trap te laten afdalen?”, vroeg een journaliste zich af toen ze de beelden kreeg doorgespeeld en op Twitter publiceerde.

De agent werd zaterdag gefilmd tijdens de derby in het Wanda Metropolitano stadion in Madrid toen hij samen met meer dan 1200 collega’s de supporters van beide clubs in de gaten hield. Een van die collega’s dwong zijn paard de betonnen trap bij het stadion af en kwam veilig en wel op de begane grond terecht, hoewel het paard zich duidelijk niet erg op zijn gemak voelde.

Maar als de andere agent zijn paard hetzelfde wil laten doen, loopt het helemaal verkeerd af. Het paard struikelt op de gladde treden en licht zijn berijder uit het zadel. De onfortuinlijke agent komt met een smak op de grond terecht, terwijl het paard doorloopt. Volgens Spaanse media liep het ongeval echter nog goed af en raakten ze allebei niet gewond.


Bekijk de video door op de afbeelding te klikken:
[ Video ]

De video ging in een mum van tijd de wereld rond, en werd al duizenden keren bekeken en gedeeld sinds de publicatie op Twitter.



Het stuk spreekt zich zelf tegen want in het eerste stuk lijkt het alsof de man van het filmpje het doet en in het tweede stuk kan je duidelijk lezen dat zijn collega zijn paard eerder had gedwongen van de trap af te gaan dus wat is nou de waarheid?

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:18

Riel schreef:
Titel: Overmoedig politiepaard verwond zijn ruiter


Deze vind ik wel wat. :P

Vind het overigens wel grappig dat het andere paard zo geconcentreerd beneden weet te komen.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:19

Riel schreef:
Titel: Overmoedig politiepaard verwond zijn ruiter


grappige titel zo wel :')

Het ene paard doet het wel netjes, de andere was er niet zo handig in door te springen inderdaad. Nog wat lesjes nodig daar

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:46

AlwaysH schreef:
Riel schreef:
Titel: Overmoedig politiepaard verwond zijn ruiter


Deze vind ik wel wat. :P

Vind het overigens wel grappig dat het andere paard zo geconcentreerd beneden weet te komen.


Ze zouden er eigenlijk een grappig stemmetje onder moeten zetten, wat dan het paard voor moet stellen. Dier doet zo hard zijn best :') :+

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VIDEO]Politieruiter dwingt zijn paard de trap af te dalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:49

En volgens mij ziet het erger uit dan het was. Tuurlijk, ruiter en paard zijn geschrokken en zullen wel spierpijn hebben. Maar ernstig letsel lijkt me toch niet. :=

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: [VIDEO]Politieruiter dwingt zijn paard de trap af te dalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:58

Inderdaad, tijd voor wat meer trap lopen training. En welke dwang? Ik had zweep en schoppen enz verwacht. Natuurlijk zie je niet de 1ste reactie van het paard wat sprong. Je hoort eerst het publiek reageren, dan pas veranderd de camera van positie. Maar het eerste paard gaat keuring.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: [VIDEO]Politieruiter dwingt zijn paard de trap af te dalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:15

Ik zie niet in waarom een politie paard geen trap zou kunnen lopen. Een beetje meer oefening kwam geen kwaad bij deze, maar ik zie geen dwang.

Ibbel

Berichten: 49117
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:17

Zo deed de cavalerie dat vroeger:


Dat is nog wel een stukje zwaarder dan wat er tegenwoordig getraind wordt.

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VIDEO]Politieruiter dwingt zijn paard de trap af te dalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:49

Ondergrond is wat aan de gladde kant aan het eerste paard te zien, 2e gaat te snel, overcompenseerd wat de ruiter niet kan volgen en daardoor valt de ruiter. Afdalen is iets wat paard zeker met ruiter goed moet trainen, want dat moet voetje voor voetje ipv snelheid maken om niet te vallen. Dat laatste is makkelijker en minder inspannend, maar niet veilig bij trap en/of ruiter op de rug. Vermoed dat paard naar vriendje wilde en daardoor zo in de problemen kwam. En ook dat is een trainingspunt dus, je ruiter is kudde/veilige punt wat er ook gebeurt, paard naast je niet, want kleven kan je niet hebben in dit soort omstandigheden.

Anoniem

Re: [VIDEO]Politieruiter dwingt zijn paard de trap af te dalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:02

De nieuwsredactie houdt wel van wat clickbait titels, de laatste tijd, heb ik het idee :+ Het werkt wel want ik klik zo'n spannende titel meteen aan moet ik toegeven :D En ergens is het wel waar, want zonder ruiter was dat paard natuurlijk niet van zichzelf daar gekomen en die trap afgedaald, maar 'politieruiter dwingt' geeft toch een andere verwachting.

Ik heb het idee dat het probleem niet alleen zit in meer oefenen, maar ook de combinatie traplopen + gladde ondergrond. Als het paard zich toch verzet of qua evenwicht verschuift, al is het maar omdat er bijvoorbeeld iemand zou komen langsrennen of er iets hevigs gebeurd verderop, zullen ze toch snel glijden en dat is op zo'n trap dan wel sneller vragen om ongelukken. Ik vind het niet echt verantwoord tegenover het dier om dit te vragen op deze manier. Gelukkig zijn beide er relatief goed vanaf gekomen, ziet er naar uit voor de agent vooral.