Glasvezel: Telfort of KPN? Ervaringen? (Landelijk gebied)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Glasvezel: Telfort of KPN? Ervaringen? (Landelijk gebied)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 17:20

Hallo allemaal,

ik heb al wat rond zitten lezen, maar veel topics zijn al verouderd, dus daarom nu mijn vraag:

Wie heeft er welke ervaringen met glasvezel van KPN (E50,-) of Telfort (E37,50), in landelijk gebied?
Telfort gaat over het KPN-netwerk, en scheelt ons ruim 10 euro per maand, waarom dan wel/geen KPN?

We hebben nu Caiway, bevalt op zich prima, maar op ons adres geen glasvezel en in verhouding vrij duur en beperkt pakket.
We hebben niet veel internet nodig, basis internet gebruik en kijken maar op 1 televisie.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! Andere provider-tips en/of aanraders zijn ook welkom. :)

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Glasvezel: Telfort of KPN? Ervaringen? (Landelijk gebied)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:21

Ik volg even :)

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Glasvezel: Telfort of KPN? Ervaringen? (Landelijk gebied)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:10

Je moet even bij beide een snelheidscheck doen
Als je echt een lage snelheid hebt kan het zijn dat je bij kpn in aanmerking komt voor het buitengebied modem.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:16

xs4all punt :D

Ook sinds een paar jaar glasvezel in mijn durp, ( nu nog riolering :Y) ) xs4all is gewoon de beste, geen gezeik, doet het altijd.
Buurtjes KPN, een en al gedoe.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Glasvezel: Telfort of KPN? Ervaringen? (Landelijk gebied)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:21

Bij elke provider is het gezeik als er iets niet werkt. Ook bij xs4all

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Glasvezel: Telfort of KPN? Ervaringen? (Landelijk gebied)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:27

Wij hebben nu alweer een paar jaar glasvezel van KPN, wel aan de rand van een stad, maar eigenlijk nooit problemen 1 keer meegedaan met een landelijke storing, maar verder heel stabiel internet en prima televisie.

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:35

MarrieLeen schreef:
Hallo allemaal,

ik heb al wat rond zitten lezen, maar veel topics zijn al verouderd, dus daarom nu mijn vraag:

Wie heeft er welke ervaringen met glasvezel van KPN (E50,-) of Telfort (E37,50), in landelijk gebied?
Telfort gaat over het KPN-netwerk, en scheelt ons ruim 10 euro per maand, waarom dan wel/geen KPN?

We hebben nu Caiway, bevalt op zich prima, maar op ons adres geen glasvezel en in verhouding vrij duur en beperkt pakket.
We hebben niet veel internet nodig, basis internet gebruik en kijken maar op 1 televisie.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! Andere provider-tips en/of aanraders zijn ook welkom. :)



Heb je nu al wel glasvezel of nog niet.
Wij krijgen binnen enkele maanden glasvezel maar kunnen enkel bij enkele providers het afsluiten omdat die het ook gaan aanleggen

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:41

De meeste providers op koper/glas vallen onder KPN
Telfort en Xs4all zijn beide dochterbedrijven van KPN.
Het glas netwerk is vaak reggefiber(aanleg) = KPN bedrijf

Telfort " low end /prijzen"
KPN mid
xs4all "high end/ prijzen"
high end bij xs4all zit hem in wat mag.
eigen modem, zelf voip instellen op eigen modem. poorten zijn vrij.
mail server mag je draaien , usenet account , 500MB in de maand via simkaart

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Glasvezel: Telfort of KPN? Ervaringen? (Landelijk gebied)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:49

Heb je inderdaad al glasvezel? Zo ja, zijn die providers beschikbaar op jouw lijn? Er zit verder niet heel veel verschil tussen Telfort en KPN (behalve prijs dan). Dus zou kijken wat goedkoopste is en wat er dan allemaal in je pakket zit.

Als je nog geen glasvezel hebt, zoals ik eigenlijk begrijp uit je verhaal zou ik eerst maar eens uitzoeken of dat er wel komt. Glasvezelboeren zijn namelijk niet heel druk met nieuwe lijnen aanleggen omdat het geheel wat tegen valt. Zonder glasvezel zit je denk ik vast aan Caiway met je coax lijn.

Anoniem

Re: Glasvezel: Telfort of KPN? Ervaringen? (Landelijk gebied)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:52

Ik heb KPN buitengebied. betaal 39 euro per maand voor onbeperkt internet

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 20:54

koetjeboe schreef:
MarrieLeen schreef:
Hallo allemaal,

ik heb al wat rond zitten lezen, maar veel topics zijn al verouderd, dus daarom nu mijn vraag:

Wie heeft er welke ervaringen met glasvezel van KPN (E50,-) of Telfort (E37,50), in landelijk gebied?
Telfort gaat over het KPN-netwerk, en scheelt ons ruim 10 euro per maand, waarom dan wel/geen KPN?

We hebben nu Caiway, bevalt op zich prima, maar op ons adres geen glasvezel en in verhouding vrij duur en beperkt pakket.
We hebben niet veel internet nodig, basis internet gebruik en kijken maar op 1 televisie.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! Andere provider-tips en/of aanraders zijn ook welkom. :)



Heb je nu al wel glasvezel of nog niet.
Wij krijgen binnen enkele maanden glasvezel maar kunnen enkel bij enkele providers het afsluiten omdat die het ook gaan aanleggen

Er ligt glasvezel, hebben nu nog DSL, maar gaan naar een dorp verder verhuizen. Daar ligt ook al glasvezel. Destijds kon je inderdaad maar via een paar providers afsluiten.

XS4ALL vind ik iets te gek qua prijzen, dan blijf ik liever bij Caiway. :o

Dank voor de reacties verder! :)

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:54

Telfort hier :)
Goed tevreden. Af en toe vastlopen/geen zender op de tv. Maar dat hebben mijn ouders met kpn ook!

Anoniem

Re: Glasvezel: Telfort of KPN? Ervaringen? (Landelijk gebied)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:19

Hier KPN, ook onze telefoons via KPN dus hebben de compleet voordelen. Dat is wel heel fijn :j dubbele data op 06, gratis zenders.

Is het nieuwe dorp Caiway gebied? Grote kans dat alleen Caiway daar over glasvezel aanbiedt. Hebben mijn schoonouders ook, ook Caiway gebied en kunnen alleen kiezen tussen Caiway en Caiway als het om glasvezel en kabel gaat. Via ADSL dan nog wel andere mogelijkheden.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Glasvezel: Telfort of KPN? Ervaringen? (Landelijk gebied)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 23:01

Gek genoeg geeft Caiway op de site juist geen glasvezel aan in dat dorp, alleen DSL.. :? Morgen nog eens kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:06

MarrieLeen schreef:
Gek genoeg geeft Caiway op de site juist geen glasvezel aan in dat dorp, alleen DSL.. :? Morgen nog eens kijken.


Daarom eens kijken bij KPN buitengebied ;) Die leveren internet juist voor dorpjes en poldergebieden enzo. Heb je geen kabel of glasvezel voor nodig, alleen een router die je aanschaft bij dat abonnement.

cstok
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:15

Caiway heeft geen DSL. Alleen coax of glasvezel. Even de postcodecheck doen op de website. Er zijn maar weinig gebieden waar we alleen nog coax aanbieden.

Overigens ligt het niet aan Caiway dat er geen andere aanbieders op glas zijn soms. Andere aanbieders vinden de investering om over glas te leveren gewoon (te) groot.

Edit: je mag me best een pb doen dan kijk ik.morgen even voor je. Ik werk bij Caiway.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Glasvezel: Telfort of KPN? Ervaringen? (Landelijk gebied)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:31

Hier een kpn medewerker dus ik kan voor je kijken naar de mogelijkheden bij kpn morgen avond

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Glasvezel: Telfort of KPN? Ervaringen? (Landelijk gebied)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:22

Kijk anders eens naar online.nl, daar kwamen wij uiteindelijk uit met glasvezel, en je zou ook naar t-mobile kunnen kijken.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 09:12

cstok schreef:
Caiway heeft geen DSL. Alleen coax of glasvezel. Even de postcodecheck doen op de website. Er zijn maar weinig gebieden waar we alleen nog coax aanbieden.

Overigens ligt het niet aan Caiway dat er geen andere aanbieders op glas zijn soms. Andere aanbieders vinden de investering om over glas te leveren gewoon (te) groot.

Edit: je mag me best een pb doen dan kijk ik.morgen even voor je. Ik werk bij Caiway.

Sorry, coax bedoelde ik inderdaad. Hij geeft op de postcode het HD alles in 1 en niet de Slim, die geeft ie wel aan op mijn huidige postcode. Slim is glasvezel toch? Of kijk ik niet goed. :o Ik PB je straks even. :)

Egni

Berichten: 539
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:01

Als ik even in mag haken, hoe is de snelheid van buitengebied?

Wij gaan misschien verhuizen van klein dorp (slechte verbinding wel redelijk snel als hij het doet) naar helemaal buitenaf. Maar ik werk vanuit huis en heb een dagelijkse online backup van 60.3 GB. Trekt internet dat in het buitengebied?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Glasvezel: Telfort of KPN? Ervaringen? (Landelijk gebied)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:05

Het ligt er enorm aan waar je woont.
Vraag het na bij de KPN, die kunnen je er wel een antwoord op geven.

Hier is het enorm traag via de nog ouderwetse telefoonlijf.

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:19

Kon zo gauw even niet zien of dit al genoemd was, maar...

Telfort is van KPN. ;) Dus qua netwerksnelheid zou er geen verschil in moeten zitten... Klantenservice wellicht wel wat minder, want het is KPN's budgetmerk.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Glasvezel: Telfort of KPN? Ervaringen? (Landelijk gebied)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 10:35

Wij zitten overigens niet in het buitengebied hoor, in een dorp in landelijk gebied. :) Dus niet grootstedelijk oid.

Nja, daar ben ik dus wel benieuwd naar: Waar zit het 'm dan in bij KPN/Telfort, het verschil?

cstok
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Glasvezel: Telfort of KPN? Ervaringen? (Landelijk gebied)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:59

Buitengebied glasvezel is razendsnel en over het algemeen storingsvrij, net als in de stad. Dat is de absolute meerwaarde van Caiway glasvezel ten opzichte van het koper bij KPN.

Anoniem

Re: Glasvezel: Telfort of KPN? Ervaringen? (Landelijk gebied)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:56

Maar KPN heeft natuurlijk ook glasvezel. Dat werkt ook erg goed :j maar dn moet het wel opengesteld staan voor andere providers dan alleen Caiway.