Hoe lang kan een hond in de kou zitten?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Hoe lang kan een hond in de kou zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 21:20

Wij krijgen komende weken een logeer hondje. Super gezellig natuurlijk :D
Ik ben alleen nog even aan het nadenken over de planning en waar ik hem wel of niet naar meeneem.

Ik ben meestal een groot deel van de dag op stal (niet aan huis). Voor de hond zou het het gezelligste zijn als hij dan mee gaat natuurlijk. Maar ik geef ook wel eens een paar uur les. Dan is het niet handig als hij om mij heen blijft dralen, dus dan zou ik hem graag even in de schuur willen leggen. Daar komt voor hem een matras op een pallet, dus wel van de koude vloer af.
Maar hij kan dan niet veel bewegen om warm te blijven. Zal hij het dan niet te koud krijgen?

Het gaat om een golden retriever. Bij zijn eigen huis is hij ook veel buiten, maar dan wel met veel bewegingsvrijheid. Kan me voorstellen dat dat makkelijker warm blijven is.

Ik kan op internet weinig vinden over temperatuur verschillen die een hond aankan en zeker icm stilzitten. Ik ga het sowieso de eigenaren nog vragen als ze hem brengen, maar weet niet of zij het weten aangezien hij bij hun niet opgesloten zit buiten en altijd weer naar binnen kan en rond kan lopen buiten.


Supervixen

Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:27

Iemand die bij ons lesgaf nam haar hond mee en die lag op een oud dekje in de hoek van de bak. Ging prima. Denk dat het wel meevalt zolang het niet vriest.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Hoe lang kan een hond in de kou zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:37

Is er op stal een kantine of een zadelkamer? Misschien kan dat nog. Tribune langs de bak, als je hem dichterbij wilt hebben, evt met matras?
Denk dat de pallet en een matras wel will do hoor. Kluif erbij!

Wave after wave

Zinzi_jewel

Berichten: 8693
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Hoe lang kan een hond in de kou zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:43

Hond kan daar prima tegen als ie al veel buiten gewend is.
En anders doe hem een dekje aan als je 'm me buiten neemt en hij stil moet liggen.

Chasing Dreams ...

Florenc
Berichten: 1436
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:49

De ene is daar gevoeliger aan dan de andere, maar in principe zou dat zeker moeten kunnen.
Ga je met de auto naar de stal? Ik leg onze hond meestal even in de koffer van de auto als ik zelf bezig ben (training bv). Is ie gewoon, en daar vind hij zijn rust ook. In een stal achterin zou hij de hele tijd piepen en blaffen om toch maar terug bij mij te zijn.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:45

Hangt helemaal van de hond af. Ik heb 1 kortharig hondje, zonder ondervacht, die echt niet tegen kou kan en al gaat staan rillen als ik tijdens de wandeling een paar minuten met iemand sta te kletsen. In haar geval is het ook geen gewenning, de eerste 3 jaar van haar leven heeft ze in een schuur gewoond en daar zag je haar ook vaak liggen rillen van kou.
Dus kijk naar de vacht, een hond met een heerlijke dikke vacht, met onderlaag, kan met -10 nog wel prima buiten blijven. Hondjes zoals mijn Daisy raken bij +10 al in de problemen.

Ik ben een beetje zot van mijn Od <3

De liefste en stoerste zus ter wereld? Die heb ik 8-)

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Hoe lang kan een hond in de kou zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 02:22

Een goldenretriever heeft een beste vacht, als hij gewend is om veel buiten te zijn en uit de wind van de vloer ligt, gaat het wel denk ik. Je kunt er altijd nog een oude paardendeken bij leggen, op een stal waar ik werkte kroop de rottweiler daar altijd helemaal in <3 Je kunt het natuurlijk altijd een a twee keer proberen en dan kijken of het gaat. Goed dat je er over nadenkt. :j Geef hem wat leuks om mee te spelen, deken erbij, water en desnoods laat je hem in je leswisseling even spelen/bewegen.

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

Majabeestje
Berichten: 3792
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 07:18

Een matras op een pallet is al fijn! Ligt hij sowieso van de grond af.
Oude deken erbij en dat zou voldoende moeten zijn lijkt mij.

yvje86

Berichten: 2693
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 07:18

Als ik op stal ben en bv koffie ga drinken dan doe ik de hond in een schone box met stro.
Vind ze heerlijk warm.

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 07:30

Als het echt koud is kroop mijn kou kleum Beagle in de stal onder de nog warme bucas deken die dan in de stal lag. Maar een golden moet prima tegen de huidige temperaturen kunnen.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!


_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Hoe lang kan een hond in de kou zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 07:53

Bedankt voor jullie reacties en tips :) Klinkt alsof ik me niet echt zorgen hoef te maken.

Het is echt een oude schuur zonder stroom, dus geen verwarmde ruimtes om hem in te leggen.
Ook hebben we geen boxen met stalbedekking.
De deken is wel een goede tip idd! Hoop dat hij slim genoeg is om erin te kruipen :) Een eigen dekje gaat hem niet worden voor die paar weken. Die zijn best duur en hij gaat dat thuis nooit meer dragen.
De auto is niet handig denk ik, wij hebben echt een hele kleine kofferbak. En een veilige plek heeft hij bij mij toch nog niet.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:00

Als de hond gewend is veel buiten te zijn en niet het grootste deel van de dag bij de verwarming binnen door brengt moet het geen enkele probleem zijn. Wel inderdaad zorgen dat zijn matras van de grond af ligt. Hier is de hond altijd buiten op het uurtje 's ochtends en de uurtjes 's avonds als ik thuis ben na. zelfs vrieskou is geen probleem. Heeft wel een overdekte ren met een goed geisoleerd nachthok erin.
Als het echt oud wordt in de schuur is wat dat betreft een echt binnenhok ook wel fijner dan enkel een matras (hoewel onze hond zelden toch nooit overdag in zijn nachthok ligt maar vaak naast een van zijn vlonders op de stenen of op het gras.

Zinzi_jewel

Berichten: 8693
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Hoe lang kan een hond in de kou zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:56

Dekje bij zooplus kost nog geen 20€
En nog goedkoper als je een winkel als cranenbroek in de buurt hebt

Chasing Dreams ...

petitparis

Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hoe lang kan een hond in de kou zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:32

Als de hond al gewend is om veel buiten te zijn en hij kan uit de wind en van de grond liggen, dan zou ik me ook niet zoveel zorgen maken, bovendien heeft hij wel een goede vacht.
Eventueel kan je iets eenvoudig verzinnen met een paardendeken eroverheen zodat hij meer in een schuilhokje ligt en daar de warmte meer wordt vastgehouden. Moest het gaan vriezen, zou je ook een warmte lampt kunnen voorzien. Maar denk niet dat dat echt nodig gaat zijn.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:57

_suus19_ schreef:
Bedankt voor jullie reacties en tips :) Klinkt alsof ik me niet echt zorgen hoef te maken.

Het is echt een oude schuur zonder stroom, dus geen verwarmde ruimtes om hem in te leggen.
Ook hebben we geen boxen met stalbedekking.
De deken is wel een goede tip idd! Hoop dat hij slim genoeg is om erin te kruipen :) Een eigen dekje gaat hem niet worden voor die paar weken. Die zijn best duur en hij gaat dat thuis nooit meer dragen.
De auto is niet handig denk ik, wij hebben echt een hele kleine kofferbak. En een veilige plek heeft hij bij mij toch nog niet.


Als hij al gewend is om buiten te zijn dan moet de schuur absoluut geen probleem zijn. Hij zal een flinke vacht hebben. In de schuur ligt hij droog en uit de wind. Een deken zou zelfs niet eens noodzakelijk zijn, maar kan begrijpen dat dit voor je eigen gevoel wel fijner is. Mijn hond ligt buiten in een overdekte kennel met nachthok. Heb daar 2 wollen dekens in liggen, en heb niet echt het idee dat ze het koud heeft hoor. Terwijl als ik naar buiten loop ik net een eskimo ben :')

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Eilinora

Berichten: 11904
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Hoe lang kan een hond in de kou zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:01

En anders ff een oude trui van jezelf aan doen :D

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Hoe lang kan een hond in de kou zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:10

Het gaat er om of hij genoeg vacht heeft en vaker buiten is zo ja ,dan is er geen bezwaar.Is het een echte huishond dus binnen hond zou je hem idd een oude trui aan kunnen doen!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 12:15

Super dan gaan we het gewoon proberen!
Net twee matrassen gratis opgehaald van marktplaats en bij de zeeman goedkoop hoeslakens en een dekentje gescoord :D

Plek op stal. Heb er zelf ook even gelegen, het is echt uit de wind en best te doen. Mocht het toch te koud zijn doe ik hem idd een trui aan (slim idee!) Of ik hang er een zeil boven zodat het nog beschutter is.

Afbeelding

Plekje thuis

Afbeelding

Majabeestje
Berichten: 3792
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:24

Dat komt wel goed hoor! Behalve die kat, dat wordt een issue :+

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 17:14

Majabeestje schreef:
Dat komt wel goed hoor! Behalve die kat, dat wordt een issue :+


Haha ze kennen elkaar ;-)
De hond leeft thuis ook met kat, en deze kat vindt het alleen maar gezellig. Meer zielen meer vreugd denkt ze alleen maar. Onze andere kat vlucht naar boven denk ik, daar kan de hond niet komen.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Hoe lang kan een hond in de kou zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:03

Wat ben jij lief voor je logeerhond <3

criollo_yess

Berichten: 1062
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:09

Mijn honden gaan altijd als ze het spelen op stal moe zijn in het hooi langs het voerhek liggen. Kennelijk ook lekker warm.

mijn dromen rijden op een paard dat nooit moe wordt
wat de wolf wint aan terrein, verliezen onze paarden in welzijn

JesdaJinn

Berichten: 10401
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hoe lang kan een hond in de kou zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:15

Hooi/stro is idd ook lekker warm.

Mocht het toch nog ergens tochten even wat voor hangen. Denk dat er maar weinig honden een matras als slaapplek (voor even) hebben.

Wat je kan doen is een kong met wat lekkers geven. Gaat ie eerst lekker knabbelen en dan moe en voldaan lekker slapen op het matrasje...

Succes

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Hoe lang kan een hond in de kou zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:52

Oh, dat plekje heb je prima voor elkaar hoor, daar kan hij het echt wel even uithouden! :j Maak je niet te veel zorgen, een hond die veel buiten is kan daar echt wel even door brengen!!!

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

snorkel1986

Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Hoe lang kan een hond in de kou zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 00:10

Ik zou hem huis geen dek of trui aan doen .. een hond zet ook zijn haren op voor de warmte en dat kan hij dan niet meer zo te zien ligt hij daar prima en mocht het vreselijk gaan vriezen gewoon hutje bouwen van 4 balen stro of hooi

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 49 bezoekers