Onbekenden rijden op mijn pony?!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:33

Tsss, de politie bepaalt niet of er voldoende bewijs is, dat doet een rechter. Maar op deze manier komt het dus nooit zo ver.


Anoniem

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:14

Ik heb dezelfde ervaring met de politie hoor. Dan kom je met onomstotelijk bewijs waarop duidelijk te zien is dat de daders op het priveterrein zijn en daar dingen doen die niet mogen, lever je dat bewijs met naam e.d. aan bij de politie, doen ze er niks mee ondanks dat ik aangifte had gedaan. Nee mijn vertrouwen in de politie is ook niet zo sterk daarin..

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:16

Als het toch geen bewijs is mag het wel op FB toch?

Politie heb ik ook niet meer zo hoog zitten sinds ze met 4 getuigen, 2 slachtoffers en een duidelijke dader met naam en toenaam nog geen stappen ondernemen bij een geweldsincident op een hogeschool.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:20

Klaas15 schreef:
Let op camera beelden gelden niet altijd als bewijs.
Bij ons zijn voor 14 dagen terug de veulens (jaarlingen) losgelaten overal zit een slot op maar dat ene kleine poortje niet, dit omdat daar een hardhouten balk boven zit, daar de omheining 170 hoog is en van hardhout.
Dit poortje kunnen ze onmogelijk zelf open krijgen.
Nou de beelden bekeken en we weten zelfs wie het is met naam en adres, dus hup politie ingeschakeld.
Weet je wat er gezegd werd , dit is te weinig bewijs materiaal.
Tja en daar sta je dan met een mond vol tanden, nu dus op elke poort een zwaar slot.
Door de app groep hadden wij gelukkig onze veulens snel gepakt voor ze e grote weg opgingen.


Als het toch geen bewijs is zou ik zelf op de koffie zijn gegaan :Y)
Zorgen dat er dan geen echt bewijs komt hé _/-\o_ :')

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Rivjenn

Berichten: 4020
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:55

Bij ons heeft politiecwel camerabewijs afgenomen. Wel hebben ze dat zelf van de computer gehaald

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:48

Dan ligt dat toch echt aan de plaatselijke politie daar,camerabeelden bij Opsporing verzocht gelden wel als een bewijs.Je bewijst er de schuld mee.

FB Groep Second Chance.

rainbow8Jarig

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:27

Het ligt inderdaad aan de werklust van de lokale politie.. De ene agent neemt het bewijs wel aan en de andere niet.. Naar een ander bureau gaan of met naam en toenaam op fb zetten.. Ook het bewijs dat de politie er niets mee wil doen bewaren..

Leven en laten leven, dat maakt het leven een stuk makkelijker.
[WN-ITP] Bluf van een oude man... [WN-ITP] Van afscheidsshoot naar aankoopshoot..

Gydja

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 16:19

ff een update voor de nieuwsgierigen

We hebben een wildcamera aangeschaft maar (nog)niet in gebruik genomen om bij het weiland op te hangen. We hebben een of ander dier die het blijkbaar lekker vind om een kaars op te eten die we buiten hebben staan en we vroegen ons af welk dier dat was dus hebben de camera daar voor gebruikt :'). Bij de paarden is het afgelopen maand rustig geweest. De bordjes met niet voeren hangen nog en er is geen spoor van dat er nog iemand het weiland in gaat. Zo als het nu lijkt is het gelukkig allemaal rustig. Dus zolang we niet echt een aanleiding meer hebben om die camera daar op te hangen gebruiken we het op dit moment om de dieren in onze tuin te bekijken :P zo als konijntjes en eekhoorntjes die langs komen huppelen. De dader die onze kaars op eet hebben we nog niet betrapt :Y)

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 16:27

Gydja schreef:
ff een update voor de nieuwsgierigen

We hebben een wildcamera aangeschaft maar (nog)niet in gebruik genomen om bij het weiland op te hangen. We hebben een of ander dier die het blijkbaar lekker vind om een kaars op te eten die we buiten hebben staan en we vroegen ons af welk dier dat was dus hebben de camera daar voor gebruikt :'). Bij de paarden is het afgelopen maand rustig geweest. De bordjes met niet voeren hangen nog en er is geen spoor van dat er nog iemand het weiland in gaat. Zo als het nu lijkt is het gelukkig allemaal rustig. Dus zolang we niet echt een aanleiding meer hebben om die camera daar op te hangen gebruiken we het op dit moment om de dieren in onze tuin te bekijken :P zo als konijntjes en eekhoorntjes die langs komen huppelen. De dader die onze kaars op eet hebben we nog niet betrapt :Y)


Ik denk omdat het koud is :brr:

• Liberty <3

M_ontana
Berichten: 1279
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:18

Nog nieuws ts?

Gydja

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 15:02

Ik heb nieuws!

Mijn vader was gisteren ochtend met de hond aan het lopen en zag een jongen (jaar of 15) de voerbak van de paarden in de sloot gooien. Hij heeft de jongen direct aangesproken en gezegd dat die jongen de voerbak aan het einde van de avond uit de sloot moest hebben gehaald. Gisteren avond stond hij bij ons aan de deur en kwam hij vertellen dat hij de voerbak uit de sloot had gehaald en dat hij in zijn blote kont in de sloot was gesprongen. Ook zei hij dat het een goede les was en het niet weer zou doen, want de sloot was koud!

Het zou ons niks verbazen als hij ook de andere dingen heeft gedaan, zo als briefjes verscheuren en het hek open doen. Hij zegt zelf van niet. Maar goed hoe verre dat waar is... als ik op zo'n moment de vraag zou krijgen zou ik ook ontkennen.

Sure_lee

Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:05

Vaag zeg. Heeft hij nog gezegd waarom hij het had gedaan?

Gydja

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 16:31

Sure_lee schreef:
Vaag zeg. Heeft hij nog gezegd waarom hij het had gedaan?

Nee dat niet.
We weten wel dat hij het niet zo fijn heeft (wonen in een dorp dan weet je bijna alles). Zijn vader heeft hem in de steek gelaten en zijn moeder wil hem niet hebben en is alcoholist. De jongen woont bij zijn opa en oma. Het is verder een hele aardige jongen die ook een praatje met je maakt op straat maar hij heeft wel meer van die rare dingen die hij doet.

kayleeflosje
Berichten: 22
Geregistreerd: 02-02-18
Woonplaats: :P

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 16:34

Wat onbeschoft! :?

Two Feet Move Your Body, Four Feet Move Your Soul... ~Flosje~

Ellen_ov

Berichten: 1311
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:02

Het klinkt als een nogal ongeremd kind... ook die opmerking dat hij in z'n blote kont in het water springt en omwille de kou het niet weer doet?? Wat aandacht zoekend oid?

Hopelijk zijn je problemen ten aanzien van de pony's verder wel opgelost, helemaal hij nu betrapt is.

Gydja

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 20:08

Ellen_ov schreef:
Het klinkt als een nogal ongeremd kind... ook die opmerking dat hij in z'n blote kont in het water springt en omwille de kou het niet weer doet?? Wat aandacht zoekend oid?

Hopelijk zijn je problemen ten aanzien van de pony's verder wel opgelost, helemaal hij nu betrapt is.


Tja hij vertelde aan mijn vader dat hij het met een soort magneet zou doen voor vissen (voerbak is van ijzer). Mijn vader had gezegd dat het hem niet uitmaakte hoe hij de voerbak er uit ging halen als hij 's avonds maar weer terug was. Hij kreeg hem er niet uit met die magneet dus is hij maar in de sloot gesprongen.

Inderdaad ongeremd. Maar denk dat hij mensen nodig heeft die hem aanspreken op zijn gedrag. En het zou me niks verbazen als er een kronkel in zijn hoofd zit. Het lijkt mij verschrikkelijk om achter gelaten te worden door je vader en een moeder die alcoholist is en duidelijk laat merken dat hij niet welkom is. Denk dat er dan inderdaad wel iets in je hoofd is wat knapt. Wil zijn gedrag natuurlijk ook niet goed praten want het slaat nergens op. Maar denk wel dat hij van dit avontuur wel geleerd heeft. En denk dat de pony's nu wel met rust gelaten worden.

Gydja

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-18 19:15

En dan denk je dat je alle gekkigheid hebt gehad...

Ik ging hooi halen bij de baal die naast het weiland staat. Dus ik heb hooi gehaald, zet de paarden op stal en opeens zegt mijn moeder: "dat vuur er ook al toen je hooi ging halen?" ik: "welk vuur?" ik kijk naar het weiland en naast ons weiland is een vuurtje gestookt. Binnen een kwartier is er een bergje met verschimmeld hooi wat ik verder nog moest opruimen in de fik gestoken. Wij gaan kijken maar kunnen ook niemand vinden. Wat is dit voor zieke geest?

Direct water over gegooid.
Afbeelding

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:20

Dat zou ik dus wel melden aan de wijkagent.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:27

Weet je zeker dat er geen broei in gekomen is?

Gydja

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-18 19:31

Gypsy schreef:
Weet je zeker dat er geen broei in gekomen is?

Afgelopen weken zijn er al een paar vuurtjes gestookt in de omgeving. Lijkt mij ook heel onwaarschijnlijk dat hier broei in is gekomen. Een bergje hooi vliegt niet zomaar in de fik. Daarbij is het bergje hooi ook nog verplaatst.

Veraaaaah

Berichten: 2330
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:43

Oh jeetje is wel associaal om zomaar een pony uit de wei te trekken...

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Anoniem

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:47

Wtf eerst dat jochie en nu fikje,zou zeker de wijkagent inlichten

Ropa

Berichten: 648
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:54

Wat vervelend allemaal.. ik hoop dat je snel af bent van dit gedoe.

Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:55

Jasses voor zoiets zou ik ook contact opnemen met de politie

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:56

Kan zomaar diezelfde knul zijn, negatieve aandacht is ook aandacht en daar heeft hij blijkbaar behoefte aan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers