Amazone slaat demonstrant met zweep

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Amazone slaat demonstrant met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:47

Ik kwam dit bericht tegen, het gaat over een demonstratie tegen de jacht in engeland. Een van de amazones slaat een demonstrant als deze haar paard vastpakt. Hoewel ik de jacht an sich absoluut afkeur begrijp ik ergens de reactie wel van deze vrouw. Blijf van mijn paard af!!! Wat vinden jullie?

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -crop.html


melissapupa
Berichten: 1091
Geregistreerd: 21-08-13

Re: Amazone slaat demonstrant met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:50

ik vind dat je je dier mag verdedigen desnoods met zweep.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:51

Zijn die lui nou helemaal gek geworden. Logisch dat ze mept, ze omringen het paard, pakken het bij de teugels vast etc. Ze brengen de veiligheid van hunzelf, paard en ruiter in het geding. Dat ze protesteren tegen de jacht, prima.. Maar op deze manier, absoluut niet.

Ik snap het ook niet. Ze protesteren tegen de jacht waarschijnlijk uit dierenliefde... En dan ga je zo staan doen met een paard dat daardoor compleet in de stress raakt.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 20-11-17 19:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Ania

Berichten: 6100
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:51

hele filmpje bekeken, ze is echt agressief, ze rijdt ze expres ondersteboven en komt zelfs in galop op de groep mensen af die van haar weglopen, ze rijd bewust op ze in!
Als iemand mijn paard zou vastpakken zou ik ook heel boos worden, maar deze amazone gaat net een stapje te ver.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:53

Ania schreef:
hele filmpje bekeken, ze is echt agressief, ze rijdt ze expres ondersteboven en komt zelfs in galop op de groep mensen af die van haar weglopen.
Als iemand mijn paard zou vastpakken zou ik ook heel boos worden, maar deze amazone gaat net een stapje te ver.


Maar wie begon er? Bedenkt ik mij bij nader inzien. Je ziet niet het hele verhaal. Hadden ze haar al eerder omringd en haar paard vastgepakt en verdedigd ze zichzelf en haar paard nu, of was zij degene die als eerste over hun heen walste en sloeg, en proberen ze haar te stoppen? Dat weet je niet zeker.. Verdedigen vind ik prima, maar idd, ze galoppeert op den duur op ze af als ze weglopen en dat is ook echt niet oké.

Ania

Berichten: 6100
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:55

ElineS schreef:
Ania schreef:
hele filmpje bekeken, ze is echt agressief, ze rijdt ze expres ondersteboven en komt zelfs in galop op de groep mensen af die van haar weglopen.
Als iemand mijn paard zou vastpakken zou ik ook heel boos worden, maar deze amazone gaat net een stapje te ver.


Maar wie begon er? Je ziet niet het hele verhaal. Hadden ze haar al eerder omringd en haar paard vastgepakt en verdedigd ze zichzelf en haar paard nu, of was zij degene die als eerste over hun heen walste en sloeg, en proberen ze haar te stoppen? Dat weet je niet zeker.


Je zegt net zelf dat je het logisch vindt dat zij mept. Kunnen we dus ook niet beoordelen.
Ik baseer mijn mening op het filmpje dat getoond wordt. Nee ze moesten het paard niet vastpakken, maar misschien deden ze het wel om te voorkomen dat ze constant mensen ondersteboven zou rijden.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:57

Ania schreef:
hele filmpje bekeken, ze is echt agressief, ze rijdt ze expres ondersteboven en komt zelfs in galop op de groep mensen af die van haar weglopen, ze rijd bewust op ze in!
Als iemand mijn paard zou vastpakken zou ik ook heel boos worden, maar deze amazone gaat net een stapje te ver.

Die demonstranten moeten gewoon met hun fikken van die paarden afblijven, ja, ze gaat ver en rijd er inderdaad op in maar kan me voorstellen dat je als ruiter ook over de rooie gaat wanneer de één na de andere onbenul je paard probeert tegen te houden. Protesteren, prima maar niet zo. Had precies hetzelfde gedaan(los van het feit dat ik niet jaag).

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:59

En een groep mannen met bivakmutsen op is absoluut niet dreigend bedoeld??

Vrouw gebruikt heel slim haar paard als dwangmiddel om aan de kant te gaan.

Black is the colour of my true love's hair

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:01

Ania schreef:
ElineS schreef:

Maar wie begon er? Je ziet niet het hele verhaal. Hadden ze haar al eerder omringd en haar paard vastgepakt en verdedigd ze zichzelf en haar paard nu, of was zij degene die als eerste over hun heen walste en sloeg, en proberen ze haar te stoppen? Dat weet je niet zeker.


Je zegt net zelf dat je het logisch vindt dat zij mept. Kunnen we dus ook niet beoordelen.
Ik baseer mijn mening op het filmpje dat getoond wordt. Nee ze moesten het paard niet vastpakken, maar misschien deden ze het wel om te voorkomen dat ze constant mensen ondersteboven zou rijden.


Nee, klopt, ik zei, ik vind het logisch idd in mijn eerste bericht, als iemand mijn paard vastgrijpt. Maar bij nader inzien, als zij haar paard op mensen inrijd, snap ik ook wel dat ze haar paard gaan vast grijpen aan de teugels. Dus ik zie wel wat in van elke kant.

Alleen het hoe of wat weet je niet. Het doel van zulke protest groepen is juist om drama te creëren en dat op video vast te leggen, zodat ze daarmee weer hun campagne kunnen voeren. "Kijk hoe ze zich gedragen. Kijk hoe zo ons mishandelen. Kijk wat ze doen, deze slechte mensen." Maar misschien zitten zij al uren hun lastig te vallen en zulk gedrag uit te lokken. Misschien fokken ze al de hele tijd hun en de paarden op. Ik bedoel, ze lopen daar wel lekker dreigend rond met hun bivakmensen en geschreeuw. Tja, dan snap ik het ook wel dat je het zat word en op mensen 'in gaat rijden' om ze weg te krijgen. Niet oké, maar je weet niet hoe de gemoederen tot stand zijn gekomen. Het moment dat je dan uitgelokt word, hup, de camera gaat aan..

Dus ik vertrouw die beelden nooit helemaal.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:03

Naar ik begrijp begon zij met het ‘overrijden’ van mensen.

Imo is het paard hier het lijdend voorwerp. Wordt gedwongen ‘over’ mensen heen te lopen, beetgegrepen bij het bit (wat ongetwijfeld pijn gedaan moet hebben) en heeft zo’n hysterische ruiter op zijn rug. En dan heb ik het nog niet over de hielen (sporen?) die in zijn buik gedrukt worden tijdens de mepsessie.
Laatst bijgewerkt door miramii op 20-11-17 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

:+


DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:03

Ik heb al vaker van deze filmpjes gezien en normaal gezien 'omringen' de demonstranten deze paarden niet maar proberen de amazones net hun beeld te blokkeren zodat ze niet kunnen filmen.

Nee het is dan natuurlijk nog steeds niet normaal dat iemand je paard vastneemt. Maar als je eens kijkt hoe zij met die (scherpe) bitten in die paarden hun mond zitten te trekken... Bewijst maar al te goed waarom deze demonstranten nodig zijn, zo ga je gewoon niet met je paard om.

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:18

Mijn eerste gedachten is waarom galopperen ze er niet van weg zo snel kunnen hun niet rennen en confrontaties komen er dan ook niet waarom het conflict op zoeken

You only live once. Make the most of it. Ride as far as you can

7ofhearts

Berichten: 2748
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Amazone slaat demonstrant met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:35

Waar twee vechten hebben er twee schuld, verder is dit filmpje niet te beoordelen.

Persoonlijk zeg ik; Afschaffen die elitaire sport.
De vossenjacht is net als het stierenvechten niet meer van deze tijd.
Hoop opschmuck en toeters en bellen en niet te vergeten een hoop onnodig dierenleed.

Niet zeuren maar lééf!!

Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:44

Relien schreef:
Mijn eerste gedachten is waarom galopperen ze er niet van weg zo snel kunnen hun niet rennen en confrontaties komen er dan ook niet waarom het conflict op zoeken


Omdat ze op de verzamelplek waren, aan het eind van het filmpje zie je meer ruiters staan.
Bovendien was deze groep demonstranten op andermans land.


En kwa bitgebruik, ze moeten wel controle hebben tijdens een zo'n rit.

Black is the colour of my true love's hair

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:52

Onali schreef:
En kwa bitgebruik, ze moeten wel controle hebben tijdens een zo'n rit.

Als je geen controle kan hebben op een beschaafde manier is het misschien beter om te stoppen met paardrijden. Als je kijkt hoe ze in dit kleine deel van het filmpje al in die paarden hun mond zitten te trekken! Maar ja de mens die controle heeft is natuurlijk belangrijker...

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:52

Wat een asociaal wijf zeg. Op mensen inrijden en dan deze reactie. :n . De rest van de ruiters staan er ook een beetje bij te kijken. Weten ook niet echt wat ze er mee moeten.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Amazone slaat demonstrant met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:02

Ik ben absoluut tegen het op mensen inrijden, en ben ook geen enorm fan van jachten (zoals ze gereden worden door sommigen).

Maar als iemand mijn paard aanraakt zonder mijn toestemming... Dan ben ik blij dat ik een langere zweep heb dan deze vrouw want ik mep je helemaal in elkaar. -:(-

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:03

DezeNaam schreef:
Onali schreef:
En kwa bitgebruik, ze moeten wel controle hebben tijdens een zo'n rit.

Als je geen controle kan hebben op een beschaafde manier is het misschien beter om te stoppen met paardrijden. Als je kijkt hoe ze in dit kleine deel van het filmpje al in die paarden hun mond zitten te trekken! Maar ja de mens die controle heeft is natuurlijk belangrijker...



De hele situatie is niet beschaafd, van beide kanten!
Ben benieuwd of jij je paard in zo'n situatie onder controle kan houden en op wat voor manier ;)


Wie zegt dat ze tijdens zo'n rit haar paard niet kan houden? Wel eens een (nep)jachtrit gezien/ gereden?

Black is the colour of my true love's hair

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:06

Ik vind dat je op basis van dit filmpje geen conclusies kan trekken. Je weet niet wat er aan vooraf gegaan is. Zowel aan de zijde van de ruiters als van de demonstranten gebeuren dingen die niet kunnen.
Dit vind ik dus het jammere aan social media, het is maar net welk stuk van het verhaal je laat zien of beschrijft, vervolgens worden over daarover meningen gevormd en conclusies getrokken... Overigens gebeurd dit ook buiten social media maar dat terzijde.
Edit: typefout

Dimona Tamboerijn x Hoogheid
Wenslady Sirius x Wilhelmus
Rosaly O2 Mandienio WL x Alexandro P

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:08

Nou je kan in elk geval de conclusie trekken dat een iemand zich zelf niet zo goed onder controle heeft.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:09

Bernoe schreef:
Ik vind dat je op basis van dit filmpje geen conclusies kan trekken. Je weet niet wat er aan vooraf gegaan is. Zowel aan de zijde van de ruiters als van de demonstranten gebeuren dingen die niet kunnen.
Dit vind ik dus het jammere aan social media, het is maar net welk stuk van het verhaal je laat zien of beschrijft, vervolgens worden over daarover meningen gevormd en conclusies getrokken... Overigens gebeurd dit ook buiten social media maar dat terzijde.
Edit: typefout


Het is inderdaad stemmingsmakerij, de protestgroep was onder de impressie dat er illegaal gejaagd werd.
en uiteraard is alleen dit stukje gefilmd/ doorgestuurd naar de media.
Wat eraan vooraf ging is eraf geknipt.

Black is the colour of my true love's hair

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:10

ElineS schreef:
Zijn die lui nou helemaal gek geworden. Logisch dat ze mept, ze omringen het paard, pakken het bij de teugels vast etc. Ze brengen de veiligheid van hunzelf, paard en ruiter in het geding. Dat ze protesteren tegen de jacht, prima.. Maar op deze manier, absoluut niet.

Ik snap het ook niet. Ze protesteren tegen de jacht waarschijnlijk uit dierenliefde... En dan ga je zo staan doen met een paard dat daardoor compleet in de stress raakt.

Dit. Lévensgevaarlijk als iemand de teugels van je paard grijpt wanneer je er zelf op zit.

Ik heb ook wel eens iemand geslagen. Met een zweep. Tot ze losliet. Ben je gék geworden om mijn teugels te grijpen. Deze persoon was er ook op uit om mijn paard opzettelijk pijn te doen. Dan doe ik zo iemand echt ook wel pijn. Expres ja.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:11

Jennyj01 schreef:
Nou je kan in elk geval de conclusie trekken dat een iemand zich zelf niet zo goed onder controle heeft.

Haha ja oké dat ben ik met je eens :D

Dimona Tamboerijn x Hoogheid
Wenslady Sirius x Wilhelmus
Rosaly O2 Mandienio WL x Alexandro P

mina_dero

Berichten: 354
Geregistreerd: 20-11-16
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:13

ik vindt zeker dat je je paard mag verdedigen maar vindt dat ze wel heel erg aan der teugels zit te trekken

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:19

Jennyj01 schreef:
Wat een asociaal wijf zeg. Op mensen inrijden en dan deze reactie. :n . De rest van de ruiters staan er ook een beetje bij te kijken. Weten ook niet echt wat ze er mee moeten.


Nou echt he. Wat een schreeuwlelijk. Die demonstranten leken me nou niet super heftig. Maar goed zoals al is gezegd je weet niet wat er vooraf is gebeurd.

En waarom rijden ze niet lekker weg, ipv de confrontatie op te zoeken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Janneke2, nikkel, Patriesje, RanjaRietje en 45 bezoekers