[VOLG] mijn verhaal wordt ons verhaal. Van begin tot ......

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
tinker_sally

Berichten: 1456
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

[VOLG] mijn verhaal wordt ons verhaal. Van begin tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 14:16

Al langere tijd wil ik al een volgtopic openen van de reis die mijn paard en ik gemaakt hebben en nog steeds maken.
Vooral ook omdat ik dan misschien kan ontdekken waar het fout is gegaan, maar ook om later terug te kunnen lezen en zien hoe onze toekomst geworden is.

Maar voor we zover zijn (5 jaar) begin ik bij het begin.

Van ongeveer 2008 tot 2011 heb ik een fjordje van een oud collega destijds verzorgt en gereden.
Nog nooit echt gereden, vroeger wel eens op een kermis maar daar hield het mee op.
Stikbraaf beestje waarbij ik het eerste jaar alleen maar gestapt hebt omdat ze niet in draf ging bij me. Maar met de tijd ging het rijden steeds beter.
Afbeelding


In 2010 heb ik voor het eerst meegedaan aan de Strao in Noordwelle. Al een aantal jaar gingen we hier bij kijken en toen we van stal uit met een groepje konden gaan. Een trekpaard hier op het eiland kunnen huren.
Afbeelding


In 2011 was er weer de mogelijkheid om mee te doen. Maar omdat ik het vorig jaar toch wel heel spannend vond op een vreemd paard, mocht ik dit keer meedoen op fjordje en eigenaresse daarvan ging op een huurbelg.
https://myalbum.com/photo/0xGRpSgg7bkr/1k0.jpg

Eind 2011/Begin 2012 kreeg ik de vraag of ik een haflinger hier op het dorp wilde gaan verzorgen. Bij het fjordje ging het door omstandigheden steeds minder en dus pakte ik deze kans met beide handen aan.
En zo sprak ik met de eigenaresse een dag af om te gaan proefrijden.
https://myalbum.com/photo/pnWvkKzdopNR/1k0.jpg

En zo werd ik de verzorgster van een haflinger merrie genaamd Natascha.
Wat een plezier heb ik met haar gehad. Door het bosje hier op het dorp. Het slik op. Los longeren in de bak, of het water opzoeken. We deden het allemaal.
https://myalbum.com/photo/scqLQLDmiun0/1k0.jpg
Afbeelding
https://myalbum.com/photo/OV8i5b73GhFJ/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/zsse2O5vfLKo/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/hCS3Jkl1ewI4/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/tcz9Yw3JSKnl/1k0.jpg

Helaas moest ik na 11 maanden stoppen met haar verzorgen door een hele stomme reden.
Deze foto heb ik nog steeds uitvergroot op me kamer hangen.
https://myalbum.com/photo/EjoOaWSms3sJ/1k0.jpg

Maar wat ik heel snel riep nadat ik begonnen was met rijden. En ik steeds meer en meer wist.
Was de wens om een eigen paard te hebben te vervullen.
Na 2 verzorgpaarden wilde ik zelf de keuzes maken en niet altijd maar overleggen met een eigenaar.
Zo had ik toen ik Natascha nog verzorgde al een stalletje kunnen regelen op die stal. En hoewel het de bedoeling was pas in maart 2013 te gaan zoeken, liep het allemaal anders dan gepland.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.



freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] mijn verhaal wordt ons verhaal. Van begin tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:19

Ik ben benieuwd he het verder loopt :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

tinker_sally

Berichten: 1456
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 13:42

freetorun Dat ben ik ook :o het is nog steeds een verhaal met een open einde waarvan ik niet weet hoe het gaat lopen.



Hoewel het de bedoeling was pas in maart te gaan zoeken kon ik in januari al met de zoektocht beginnen.

Net als iedere verse paardeneigenaar had ik in gedachten een lijstje gemaakt waar aan voldaan moest worden:
• grote voorkeur naar een tinker
• tussen de 12 en 15 jaar
• merrie of ruin maakte me niets uit
• superbraaf gereden
• betuigd
• kleur was ook niet belangrijk, maar bont trok me het meeste
• niet groter dan 1.60 m.

Zo ging ik het weekend van 5 & 6 januari een aantal paarden bekijken met de staleigenaresse.
Ik had voor zaterdags een Belgisch Trekpaard en een handelsstal op de planning staan. Zondags zouden we bij 2 tinkers gaan kijken.
Het trekpaard stond omschreven als 1.60 m hoog. Dat was voor mij ook echt de max. ook ivm het stalletje waar die in zou moeten.
Komen we daar aan, torent hij nog boven mij uit met mijn 1.78 m. Dus dat was al snel duidelijk dat dat hem niet werd.
Op naar de handelsstal. Daar had ik een tinker en een kruising (leek op een kleine belg heel mooi beestje om te zien) op internet zien staan.
Ze zadelden eerst het tinkertje op. Sally heette ze. Een merrie van net 6 jaar oud. Meisje van daar ging hem voorrijden en beestje deed braaf wat ze van hem vroeg.
Toen mocht ik erop. Heb een half rondje door de bak gereden en ben afgestapt. Ik had het idee dat ze op ontploffen stond.
Iedere keer schopte ze met haar been omhoog naar haar buik. En voelde niet fijn aan voor mij.
Afbeelding
Twee van haar verkoopfoto's.

Daarna zadelden ze de kruising op. Jerommeke. Het was nog een jonkie rond de 4 dacht ik.
Ook hier een meisje van daar er eerst op. Beestje was braaf.
Toen mocht ik. Stappen voelde goed aan dus wilde ik wel een drafje proberen.
Ik geef zachtjes been en hij vliegt in galop door die bak. Na wat leek op 20 rondjes kregen ze hem stil. Ik zat op dat punt te twijfelen of ik me eraf zou laten vallen.

Daarna nog even met de eigenaar van de handlsstal gepraat en even bijkomen van de schrik voor we weer naar huis zouden gaan.

En zo gebeurde het dat we zondag 's ochtends weer vol frisse moed in de auto stapten. Dit keer helemaal vanuit Zeeland naar Giethoorn.
Waar we terecht kwamen was erg apart te noemen. Heel veel tinkers in alle leeftijden stonden daar.
Wij kwamen voor een merrie van 1.60 m van 12 jaar, bereden en betuigt.
En wat een domper was het. Op de foto van haar advertentie had ze een mooie rechte rug. Voor ons stond een merrie met een rug die je ook veel bij friezen ziet zo doorgezakt. Het aanzicht van haar hoofdje was eerder van een 20 jarige.
Maar omdat we er nu toch waren toch opgezadeld en gaan rijden. En wat voelde ze goed aan. Geen moment van spanning bij haar of mij.
Maar er waren heel veel vraagtekens bij haar. Zo stond ze na het rijden dat echt niet veel voorstelde erg te pompen. En de eigenaar was maar aan het pushen dat ze de volgende dag al gebracht kon worden want dan moest hij in Zeeland zijn.
Gezegd dat ik er over na ging denken en 's avonds terug zou bellen.

Toen gingen we door naar Stroe. Daar had ik een tinker gevonden van 1.64 m. Een ruin. Leeftijd weet ik niet meer maar zeer mooi beestje om te zien.
Beestje werdt aangeprezen als super lief en braaf en stond naast een treinspoor waar hij niet van op keek. Dus gevraagd of proefrijden kon. Er werdt na veel gezoek een hoofdstel en zadel gevonden en opgezadeld.
Ik stapte op, staleigenaresse hield hem vast. En vanuit het niets geeft hij een aantal bokken die ik niet uit kon zitten en klapte op de grond.
Vertelde de eigenaar achteraf dat hij maar 30 minuten per dag buiten kwam en 2 kilo brok kreeg. Als dat nou eerder was gezegd was ik niet eens zo opgestapt. Of eerst gelongeerd.

Met een pijnlijke rug moest ik toen nog naar huis rijden. Staleigenaresse had ondertussen contact met een kennis van haar die ook veel paardenkennis had wat die dacht van de doorgezakte rug bij dat ene tinkertje.
Na lang overleg we hadden de tijd in de auto, kwam ik tot het besluit dat ik niet als eerste paardje ineens zo'n projectje met veel vraagtekens wilde hebben.
En een paar jaar geleden kwam ik toevallig op internet tegen dat het een niet goedbekende handelaar/fokker was van tinkers. Ik hoop maar dat ze goed terecht is gekomen.

En zo ging het weekend voorbij zonder resultaat.
Laatst bijgewerkt door tinker_sally op 22-11-17 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [VOLG] mijn verhaal wordt ons verhaal. Van begin tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:48

Wat een avonturen zeg! :oo Hopelijk volgende keer beter!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] mijn verhaal wordt ons verhaal. Van begin tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:49

Interessant om te volgen! Ik ben benieuwd naar de volgende bezichtiging(en)!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

StormMilagro

Berichten: 1756
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:52

Interessant, ik ben benieuwd naar het hele verloop tot aan nu. Ik volg mee!

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

Jennyxx

Berichten: 3036
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:54

Spannend, ik ben benieuwd hoe het verder gaat <:)

tinker_sally

Berichten: 1456
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 14:08

Eenmaal thuis op internet weer heel veel advertentie site's afgestruind. Ik had bedacht om me niet meer op ras te concentreren maar op braaf buiten.
En zo vond ik voor het weekend erop een paar paarden die op een verhuurbedrijf stonden in drenthe. Het waren dan wel iets van kwpn-achtige paarden maar de omschrijving klonk perfect.
Staleigenaresse zou weer meegaan.

Maar het lot wilde iets heel anders voor ons. Ik weet het nog zo goed.
Het was 's maandags snachts 2 uur. En toen gebeurde het. Je ziet wel eens in films dat er zo'n grote lamp boven iemand verschijnt die ineens een briljant idee had.
Dat gevoel had ik ineens van ik wil Sally.
Het toeval geschiedde dat ik dinsdags maar tot 12:00 uur hoefde te werken dus zo snel ik klaar was de handelsstal gebeld en gevraagd of ze er nog was en dat was zo. En dat ik vanavond langskwam om dingen te bespreken. Staleigenaresse gebeld of ze mee wilde en kon en zo gebeurde het dat we om 19:00 uur richting Brabant reden naar de handelsstal.
Na flink onderhandelen (iets waar staleigenaresse heel goed in is :D ) kwamen we eraan uit voor de prijs die ik vooraf had gezegd tegen staleigenaresse. En zou Sally de zaterdag daarop gebracht worden.

We gaven elkaar een hand, gingen nog een keer bij haar kijken. En ik stuiterde ondertussen door de gang daar. Roepend ik heb een paard :D :D
In de auto als eerste naar huis gebeld en daar herhaalde het zich weer. Ik riep ik heb een paard. En op de achtergrond riep mijn moeder dat door het huis.
De terugweg naar huis toe ging stuiterend van blijdschap en 23:00 uur parkeerde ik de auto thuis.

De dagen daarna moest ik nog werken dus die vlogen wel voorbij en ondertussen alles klaarmaken voor haar komst. Een gevulde poetskist had ik al met kerst gekregen, maar verder moest alles nog aangeschaft worden.
https://myalbum.com/photo/2SAaUhMgGKb1/540.jpg

Haar stalletje was ook klaar voor haar.
https://myalbum.com/photo/uofpumr5mpmv/540.jpg

En het 'stoepje' de tweede deur is haar stalletje.
https://myalbum.com/photo/fYwpOOdr8Bur/540.jpg

En toen was het zover. Zaterdag 12 januari 2013. De dag dat ze gebracht zou worden.
Wat duurde het wachten lang en wat was ik blij toen ik een trailer zag aankomen.
Daar was ze dan eindelijk. Mijn eerste echte eigen paard.
Afbeelding

https://myalbum.com/photo/kPo41Ef5iHg6/540.jpg
Afbeelding
https://myalbum.com/photo/3DS0gmmYksAA/540.jpg
https://myalbum.com/photo/HEZqvDMnoAiw/540.jpg
Afbeelding
https://myalbum.com/photo/BLNilndi2lGb/540.jpg

Ze kwam 2 weken op proef. En had daarna nog 6 maanden omruilgarantie.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [VOLG] mijn verhaal wordt ons verhaal. Van begin tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:16

Dan heb je blijkbaar toch snel eenleuk paardje gevonden! :D . Ziet er wel echt een lieverd uit! <3 Ik ben ook benieuwd hoe het verder gaat :)) .

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Safjelove
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:18

wat een mooi beessie!!
heb je haar nu nog?

Mere, voor altijd in mijn hart

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:21

tinker_sally schreef:
freetorun Dat ben ik ook :o het is nog steeds een verhaal met een open einde waarvan ik niet weet hoe het gaat lopen.



Hoewel het de bedoeling was pas in maart te gaan zoeken kon ik in januari al met de zoektocht beginnen.

Net als iedere verse paardeneigenaar had ik in gedachten een lijstje gemaakt waar aan voldaan moest worden:
• grote voorkeur naar een tinker
• tussen de 12 en 15 jaar
• merrie of ruin maakte me niets uit
• superbraaf gereden
• betuigd
• kleur was ook niet belangrijk, maar bont trok me het meeste
• niet groter dan 1.60 m.

Zo ging ik het weekend van 5 & 6 januari een aantal paarden bekijken met de staleigenaresse.
Ik had voor zaterdags een Belgisch Trekpaard en een handelsstal op de planning staan. Zondags zouden we bij 2 tinkers gaan kijken.
Het trekpaard stond omschreven als 1.60 m hoog. Dat was voor mij ook echt de max. ook ivm het stalletje waar die in zou moeten.
Komen we daar aan, torent hij nog boven mij uit met mijn 1.78 m. Dus dat was al snel duidelijk dat dat hem niet werd.
Op naar de handelsstal. Daar had ik een tinker en een kruising (leek op een kleine belg heel mooi beestje om te zien) op internet zien staan.
Ze zadelden eerst het tinkertje op. Sally heette ze. Een merrie van net 6 jaar oud. Meisje van daar ging hem voorrijden en beestje deed braaf wat ze van hem vroeg.
Toen mocht ik erop. Heb een half rondje door de bak gereden en ben afgestapt. Ik had het idee dat ze op ontploffen stond.
Iedere keer schopte ze met haar been omhoog naar haar buik. En voelde niet fijn aan voor mij.
[ Afbeelding ]
Twee van haar verkoopfoto's.

Daarna zadelden ze de kruising op. Jerommeke. Het was nog een jonkie rond de 4 dacht ik.
Ook hier een meisje van daar er eerst op. Beestje was braaf.
Toen mocht ik. Stappen voelde goed aan dus wilde ik wel een drafje proberen.
Ik geef zachtjes been en hij vliegt in galop door die bak. Na wat leek op 20 rondjes kregen ze hem stil. Ik zat op dat punt te twijfelen of ik me eraf zou laten vallen.

Daarna nog even met de eigenaar van de handlsstal gepraat en even bijkomen van de schrik voor we weer naar huis zouden gaan.

En zo gebeurde het dat we zondag 's ochtends weer vol frisse moed in de auto stapten. Dit keer helemaal vanuit Zeeland naar Giethoorn.
Waar we terecht kwamen was erg apart te noemen. Heel veel tinkers in alle leeftijden stonden daar.
Wij kwamen voor een merrie van 1.60 m van 12 jaar, bereden en betuigt.
En wat een domper was het. Op de foto van haar advertentie had ze een mooie rechte rug. Voor ons stond een merrie met een rug die je ook veel bij friezen ziet zo doorgezakt. Het aanzicht van haar hoofdje was eerder van een 20 jarige.
Maar omdat we er nu toch waren toch opgezadeld en gaan rijden. En wat voelde ze goed aan. Geen moment van spanning bij haar of mij.
Maar er waren heel veel vraagtekens bij haar. Zo stond ze na het rijden dat echt niet veel voorstelde erg te pompen. En de eigenaar was maar aan het pushen dat ze de volgende dag al gebracht kon worden want dan moest hij in Zeeland zijn.
Gezegd dat ik er over na ging denken en 's avonds terug zou bellen.

Toen gingen we door naar Stroe. Daar had ik een tinker gevonden van 1.64 m. Een ruin. Leeftijd weet ik niet meer maar zeer mooi beestje om te zien.
Beestje werdt aangeprezen als super lief en braaf en stond naast een treinspoor waar hij niet van op keek. Dus gevraagd of proefrijden kon. Er werdt na veel gezoek een hoofdstel en zadel gevonden en opgezadeld.
Ik stapte op, staleigenaresse hield hem vast. En vanuit het niets geeft hij een aantal bokken die ik niet uit kon zitten en klapte op de grond.
Vertelde de eigenaar achteraf dat hij maar 30 minuten per dag buiten kwam en 2 kilo brok kreeg. Als dat nou eerder was gezegd was ik niet eens zo opgestapt. Of eerst gelongeerd.

Met een pijnlijke rug moest ik toen nog naar huis rijden. Staleigenaresse had ondertussen contact met een kennis van haar die ook veel paardenkennis had wat die dacht van de doorgezakte rug bij dat ene tinkertje.
Na lang overleg we hadden de tijd in de auto, kwam ik tot het besluit dat ik niet als eerste paardje ineens zo'n projectje met veel vraagtekens wilde hebben.
En een paar jaar geleden kwam ik toevallig op internet tegen dat het een niet goedbekende handelaar/fokker was van tinkers. Ik hoop maar dat ze goed terecht is gekomen.

En zo ging het weekend voorbij zonder resultaat.

Altijd eerst het paard door de verkoper laten voorrijden!!!Als die dat niet wil of kan,dan zou ik al mijn vraagtekens hebben.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] mijn verhaal wordt ons verhaal. Van begin tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:26

Oh Sally had ik niet verwacht terug te zien komen.. Wordt dit net zo'n verhaal als van Monique? haha

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

tinker_sally

Berichten: 1456
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 14:29

Vanuit de handelsstal werd ik al gewaarschuwd dat omdat ze daar niet buiten konden staan ik haar eerst beter in de bak kon laten uitrazen.
Dus smiddags aan het eind van de middag mocht ze in de bak toen de andere paarden al binnen stonden. En snapte ik heel goed waarom dat gezegd werdt.
Was samen met de staleigenaresse aan het poepscheppen in de bak en laat ik het zo zeggen ik heb nog nooit een paard gezien dat zo tekeer ging en niet wist waar ze haar benen liet. Bokken, rennen, nog meer bokken. Voorbenen gingen andere kant op dan achterbenen.
Wij stonden daar bij met onze kruiwagen en poepschep. Voor de beeldvorming stond eerst de kruiwagen dan staleigenaresse met poepschep en ik daarachter :+
En zo ging ze een tijdje door totdat ze steeds iets rustiger werdt en uiteindelijk de bak ging verkennen.

De dag na haar aankomst ging ik rondje wandelen met haar.
Nog voordag we terug waren op stal liepen in de sneeuw. En dat heeft het de hele proeftijd gedaan.
Maar na een week ofzo wist ik al dat ondanks we niets meer konden dan poetsen en tutten ze niet meer weg zou gaan.
https://myalbum.com/photo/C9cgeKuljTD6/540.jpg
https://myalbum.com/photo/RBDw7j3e0uw3/540.jpg
Afbeelding

Ik had al bedacht dat zo snel haar proeftijd om was ik haar ijzers wilde verwijderen. Ze stond er alleen voor op. En dat ik haar sokken zou af laten scheren, omdat ik wilde weten hoe haar benen onder haar sokken eruit zagen. Gelukkig kwam er niets schokkends vanonder, en wat zag het er niet uit. Maar gelukkig groeide het weer aan.
Afbeelding

Wanneer het weer het toeliet gingen we wandelen.
https://myalbum.com/photo/1zxPkQArl8IF/540.jpg

Ik had gelijk bij haar een startersset gekocht met zadel en hoofdstel.
Maar lang is dat zadel niet gebruikt. Zat en lag niet fijn en al snel kwam er een ander zadel op ons pad.
Haar oude zadel
https://myalbum.com/photo/HByIIWqJiInL/540.jpg

Omdat Sally, die na een paar dagen al de bijnaam Mutsje had gekregen zo groen was met rijden had ik iemand gevraagd die haar wekelijks kwam doorrijden buiten.
Die wist al snel een zadel te koop dat Mutsje waarschijnlijk zou passen, en zo kwam er een wintec isabell werth dresuurzadel
https://myalbum.com/photo/DUZx5dZoqaLr/540.jpg

De eerste periode stond ze alleen op het stoepje voor haar stalletje en afwisselend in de bak.
Daarna kreeg ze een grote vriend en kleine vriendin.
https://myalbum.com/photo/87hVQw1qNK7h/540.jpg

Zo konden ze in het voorjaar met hun drieën de kudde in.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

StormMilagro

Berichten: 1756
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:29

freetorun schreef:
Oh Sally had ik niet verwacht terug te zien komen.. Wordt dit net zo'n verhaal als van Monique? haha


Hihi ik had precies dezelfde gedachte := !

Ik ben benieuwd!

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

tinker_sally

Berichten: 1456
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 14:31

safjelove ja ze is nog steeds in mijn bezit. Heeft paar weken terug wel te koop staan, maar na paar dagen weer van internet gehaald.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

tinker_sally

Berichten: 1456
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 18:25

anjali dat voorrijden heb ik nu ook geleerd voor de toekomst.

freetorun monique haar topic volg ik ook. Daar is dit idee ook een beetje mee ontstaan. En wil boor mezelf op rijtje zetten hoe onze weg is geweest. Het plezier van vrieger weer terug halen. En misschien ontdekken waar ik de fout ik ben gegaan met haar.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:26

tinker_sally schreef:
safjelove ja ze is nog steeds in mijn bezit. Heeft paar weken terug wel te koop staan, maar na paar dagen weer van internet gehaald.

Ik hoop dat je verder vertelt over jullie belevenissen. Ik volg in elk geval.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:21

tinker_sally schreef:
anjali dat voorrijden heb ik nu ook geleerd voor de toekomst.

freetorun monique haar topic volg ik ook. Daar is dit idee ook een beetje mee ontstaan. En wil boor mezelf op rijtje zetten hoe onze weg is geweest. Het plezier van vrieger weer terug halen. En misschien ontdekken waar ik de fout ik ben gegaan met haar.


Ik ben heel benieuw naar jullie verhaal!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

tinker_sally

Berichten: 1456
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 13:27

En zo werd in februari onze eerste samen selfie gemaakt
Afbeelding

Gingen we de voetjes wassen in zee
https://myalbum.com/photo/I0C8HzD6a5lT/540.jpg

Zat ik er voor het eerst dat ze bij ons op stal is zelf op
Afbeelding

Als die vrouw kwam om haar doorrijden fietste ik mee en soms stapte ik op de terugweg zelf op.
Ik ben niet zo'n held bij vreemde paarden, en moet ze echt leren kennen.
Er zijn in het begin zoveel momenten geweest dat ik bang was voor mijn eigen paardZe is deze maand ook goedgekeurd door de dierenarts. Die vond haar een braaf maar lui paard. Wat was ik daar blij mee. Dat was precies wat ik zocht. Achteraf gezien was dat door de conditie die ze had.
Haar wintervacht was 10 cm lang maar je kon de ribben zien en tellen er doorheen. En haar heupen staken uit als kapstokjes.
https://myalbum.com/photo/oOcVcpHbRddU/540.jpg
Maar ik wist dat er onder dit lelijke eendje een prachtige zwaan verscholen zat.




In maart gingen we op dezelfde voet verder. Soms kwam die vrouw haar 2x per week rijden. De ene keer fietste ik mee en andere keren kwam ze als ik aan het werk was.
Wisten je dat trappetjes in dijken paardetende wezens zijn? Muts schrok de eerste keer zich een hoedje toen ze ineens een trappetje tegen kwam in de dijk.
En bermen zijn er om steeds harder in te gaan. Dat was denk ik of iets engels of iets van de vorige eigenaar. Al is ze daar niet lang geweest.
Ik heb haar in januari gekocht, en volgens paspoort is ze in eind oktober hier voor het eerst geënt.

https://myalbum.com/photo/VRumGEgHSMT4/540.jpg
https://myalbum.com/photo/PzQ6YK54EqWr/540.jpg

Soms reed ik haar in de bak.
https://myalbum.com/photo/cwX3kyXROdfi/540.jpg



In april begon ik met les nemen met Mutsje.
https://myalbum.com/photo/I5Z24SQcQifU/540.jpg
Afbeelding
https://myalbum.com/photo/8iiOFZem4iVx/540.jpg

En Muts mocht kennismaken met de opperfjord van stal. Dit is de fjord van staleigenaresse en om dat is de dominante merrie van stal. Maar Mutsje is gelukkig zeer onderdanig dus het verliep zonder problemen.
https://myalbum.com/photo/Na4gvIJXILvS/540.jpg

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:31

StormMilagro schreef:
freetorun schreef:
Oh Sally had ik niet verwacht terug te zien komen.. Wordt dit net zo'n verhaal als van Monique? haha


Hihi ik had precies dezelfde gedachte := !

Ik ben benieuwd!


Serieus niet? Haar boktnaam is TinkerSally, dus ik zag het al aankomen :')

Leuke tinker TS!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

tinker_sally

Berichten: 1456
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 13:55

Cayenne Dank je :)


In mei bewees ze dat ze een uitstekende poepschep hulp is.
https://myalbum.com/photo/ej0IqUlzCG90/540.jpg

Maakten we een buitenritje met staleigenaresse en haar fjord die hier buiten beeld staan.
https://myalbum.com/photo/e0sVr9aZMCcS/540.jpg

Groeiden haar sokken weer.
https://myalbum.com/photo/UTHDjXDy2Qct/540.jpg

Ontdekten we het los longeren.
https://youtu.be/c8F_ulZCjTg



En toen was het alweer juni.
De kudde ging de wei op en dat was ineens te merken aan Mutsje. Ze werd nu een echt paard.
Maar aan haar karakter was het ook te merken. Hoe meer ze op gewicht kwam hoe helderder en wakkerder ze werdt.
Ik wilde een belgische kusttram kopen maar had een hogesnelheidslijn gekocht.
Afbeelding
https://myalbum.com/photo/sx5vZVcJhhww/540.jpg
https://myalbum.com/photo/AyZKbikN5kCa/540.jpg
https://myalbum.com/photo/bi6sZKtml9f7/540.jpg



Ook met de warmte van juli gingen de rijlessen door, maar dan weken we soms uit naar het slik en de koelte van de zee.
https://myalbum.com/photo/9eCE2wE3qK6p/540.jpg

Maar ook zonder les waren we op het slik te vinden.
https://myalbum.com/photo/dqJEvRERqj0a/540.jpg

Ook was het in deze maand dat ik haar alweer een half jaar had.
En kan toch wel zeggen dat dat lelijke eendje ontsproten is tot prachtige zwaan.
Afbeelding





Alle ritten waren onder begeleiding van fjord met staleigenaresse al staan ze nooit op de foto. Heb 1 rit zonder hun gedaan, maar dat eindigde in ik in de sloot en Muts over het land. Doordat ze schrok van koeien en in galop ineens een scherpe bocht maakte naar rechts en ik lins eraf zo de sloot in vloog. Gelukkig hadden we beide niets.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

tinker_sally

Berichten: 1456
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 14:14

In augustus bleven we het slik opzoeken met de warmte.
Reed ik af en toe.
Maakten we een grote buitenrit met een kennisje op Muts want in september gingen we meedoen aan de huijbergse paarden3daagse en zij zou op Muts gaan dus moest er kennis gemaakt worden met elkaar. En dat ging super. Moesten zelfs langs allemaal trekkers en vrachtwagens die bezig waren met een land te bemesten en dingen die een hoop lawaai maakten en Muts keek nergens naar.
https://youtu.be/nQviguyFndw
https://myalbum.com/photo/DPTaFL4EIj5q/540.jpg
https://myalbum.com/photo/ih36wNCpyRos/540.jpg

Ook kon ik een westernzadel overnemen.
Afbeelding
Deze heb ik na een paar maanden weer verkocht want ik vond hem toch niet lekker zitten en het gewicht iedere keer versjouwen ging me zo tegenstaan.


En toen was het september. De maand van de hijbergse paarden3daagse. Ik reedt 1 dag mee op de fjord van de staleigenaresse en een kennis ging op Muts.
Halverwege was er een stop om wat te drinken en te eten. En Mutsje gedroeg zich zo voorbeeldig dat we van paard gewisseld zijn. Zat ik daar ineens op mijn eigen paard. En ze was zo braaf.
https://myalbum.com/photo/vxIn9dKpD7np/540.jpg
https://myalbum.com/photo/FlwVLUXldTCw/540.jpg

Ook meegedaan aan de intocht.
https://myalbum.com/photo/zWQecNFfRJz0/540.jpg
https://myalbum.com/photo/ZdaweJnzoTa1/540.jpg
Afbeelding
https://myalbum.com/photo/21Ioz96jpVkp/540.jpg


Voor mij was dit het hoogtepunt van het jaar. Maar net wanneer je denkt dat het niet mooier kan, blijkt het toch nog mooier te kunnen worden.
Maar daarover later meer.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

Birdie60

Berichten: 8392
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:46

Wat een mooie tinker!

StormMilagro

Berichten: 1756
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:31

Cayenne schreef:
Serieus niet? Haar boktnaam is TinkerSally, dus ik zag het al aankomen :')

Leuke tinker TS!


Ik denk dat wij beide niet gekeken hebben naar de gebruikersnaam. Ik in ieder geval niet, ik lees graag verhalen, maakt me niet uit van wie haha, dus ik let er niet op :')

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:45

StormMilagro schreef:
Cayenne schreef:
Serieus niet? Haar boktnaam is TinkerSally, dus ik zag het al aankomen :')

Leuke tinker TS!


Ik denk dat wij beide niet gekeken hebben naar de gebruikersnaam. Ik in ieder geval niet, ik lees graag verhalen, maakt me niet uit van wie haha, dus ik let er niet op :')


Haha daar heb ik idd niet naae gekeken!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnetteFlame, Celebi, dierenfan, gillian, Maanon_, Mark0919, pillow en 42 bezoekers