Lol met je knol

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jack01
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-11-17

Lol met je knol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 13:00

Mijn dochter heeft een geweldig leuke Pony die redelijk bomproof is. Na een paar " ervaringen" op andere pony's is ze wat huiverig geworden en wil graag dat zich meer vertrouwd voelt op de rug van haar pony. Heeft iemand nog iedeeen voor leuke spelletjes, oftewel lol met je knol?


Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Lol met je knol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:11

Als je erbij blijft zou ze bijvoorbeeld een 'rondje om de wereld' (eerst goed zitten, dan zijwaarts, dan achterstevoren, dan zijwaarts, en dan weer goed, in stilstand) kunnen doen?
En anders gewoon wat los in de bak 'spelen'? Dus rustig laten volgen, beetje stilstaan, achteruit, naar de zijkant, etc.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

sas66
Berichten: 625
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Lol met je knol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:35

al rijdend delen van je pony of jezelf met 1 hand aanraken en dan bijv de lange zijde volhouden of een heel rondje. bijv met 1 hand op je cap of met 1 hand op zn billen net boven zn staart. Eerst in stap, maar kan ook in draf. En wat Maddoxx ook zegt, samen in de bak wandelen en dingen doen.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Lol met je knol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:59

Rijdt ze alleen of in een les of met vriendinnetjes? De kinderen op stal zie ik lekker naast elkaar stappen en kletsen, tot duo-springen en wedstrijdjes doen wie het snelst of juist het langzaamst kan stappen/draven/galopperen.
Mijzelf helpt het al om met zenuwen even met een vriendin samen los te stappen, tijdens het kletsen is je ademhaling rustig en dan zakken de zenuwen wel weer.

Als ze alleen rijdt kun je lekker met d'r gaan zingen of kleine opdrachtjes geven als 'zo snel mogelijk stappen' 'zo langzaam mogelijk draven' of 'verzin bij elke bakletter een figuur en ga die rijden'.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!



Jack01
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-11-17

Re: Lol met je knol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 14:19

Ze rijdt 1 keer per week in de les in een groep maar is de enige op de manege met een eigen pony. ( wij gebruiken hem ook aangespannen ) Alleen in de bak rijden is natuurlijk niet zo leuk en na de nare ervaring wil ze eigenlijk enkel een half uurtje stapppen. Ze moet de lol terug vinden zeg maar. Met bovenstaande kan ik al wel wat maar meer tips zijn welkom!

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Lol met je knol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:26

Wil ze zelf de lol ook terugvinden? Ik zie niet zoveel mis met een half uurtje stappen als dat is wat ze wil.. Hoe oud is je dochter?
Het wordt nu natuurlijk ook kouder, waardoor paarden soms wat frisser kunnen zijn en wat gespannener kunnen aanvoelen, dan is alleen stappen misschien minder handig. Maar als ze echt tegen het rijden alleen op gaat zien kun je natuurlijk ook alleen gaan verzorgen en longeren, samen met de kar weg, of spelletjes aan de hand met de pony doen en dan als het weer fijner weer wordt kijken hoe haar pet dan staat.
Kun je een muziekje opzetten tijdens het alleen rijden? Of een MP3 speler met 1 dopje in haar oor, zodat ze nog wel ook om haar heen hoort! Muziek wil ook nog wel rustig maken.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Kairos
Berichten: 2693
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Lol met je knol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:01

Suggereren of er in de les eens een spel gedaan kan worden? Iets als een, twee, drie spel. Instructeur verzint een commando en als de instructeur 1,2,3 zegt moet je het op drie hebben gedaan anders ben je af (:

~ The comeback is always stronger than the setback ~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 2 bezoekers