De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:47

Wat voor kleur is hij ?? Grullo of donker buckskin ??

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:50

wauw mooi hoor en leuke pony

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:17

MissWeenie schreef:
Daar staat het nog knapper op dan op de stoel :D

[ [url=m/dO0ESX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuk dier ook. Qua kleur matched het mooi inderdaad

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:18

Dank jullie wel, hij is inderdaad een mooie vertoning. Zijn boekje zegt Valk bont. In het najaar is hij echt chocoladebruin, in de zomer iets lichter/valer. En dan met witte vlekken, bruine manen en 3kleur zwart/wit/bruine staart en witte kont:

Afbeelding

(Om in béétje om topic te blijven, staat het zadel er ook op:') Nu zal ik stoppen met spammen :o )

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:27

Wat een gaaf paard je criollo!
Wat jammer dat je je zadel moet verkopen. Kun je an de zit zelf niet wennen?


Ik heb net mijn cow opgehaald zal eens kijken of ik van de week foto's kan maken :-)

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:34

@loes: andere bokker ;)
missanita84 schreef:
Ik ben helaas tot de conclusie gekomen mijn.freemax te verkopen.. hij ligt goedop paardlief maar ik kan er maar niet aan wennen, wel balen maar is niet anders..

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:38

Hihi inderdaad andere bokker, mij bevalt de Cow Choco nog erg goed! Nu nog voor de winter een schaapje zoeken voor erop! Maar oh oh...de moneys...wat is het toch een dure hobby :o Dit nieuwe zadel met pad en singel was al een hele investering, voor het gemak ook nog fender twisters eraan...nu wil ik nog een wollen seatsaver...maar ook nog mooie leren zadeltassen...een nog een Kifrapad om af te wisselen....Damn :')

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:44

DubbelDun schreef:
@loes: andere bokker ;)
missanita84 schreef:
Ik ben helaas tot de conclusie gekomen mijn.freemax te verkopen.. hij ligt goedop paardlief maar ik kan er maar niet aan wennen, wel balen maar is niet anders..




Dat bokten op mijn telefoon in de auto gaat dus lekker haha ! Sorry!

paddraigh
Berichten: 3693
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:36

Loes'sCorner schreef:
Wat een gaaf paard je criollo!
Wat jammer dat je je zadel moet verkopen. Kun je an de zit zelf niet wennen?


Ik heb net mijn cow opgehaald zal eens kijken of ik van de week foto's kan maken :-)


Klopt! Ik ga voor een ander zadel
.. wel jmmr hoor vind het een mooi zadel

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:06

Hoi allemaal! Ik had een vraagje :) Voor mijn fjord wil ik graag een western model boomloos zadel kopen. Eerst zat ik te kijken naar een Barefoot Arizona, maar toen kwam ik erachter dat de Freemax roundskirt even lang is en dat is toch wel een mooi zadel. Ik zat te kijken naar de inch maten, ik heb zelf brokaat 42, welke inchmaat zou ik dan moeten nemen? En hebben meer mensen een freemax western op hun fjord? :)

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:38

Jets schreef:
Hoi allemaal! Ik had een vraagje :) Voor mijn fjord wil ik graag een western model boomloos zadel kopen. Eerst zat ik te kijken naar een Barefoot Arizona, maar toen kwam ik erachter dat de Freemax roundskirt even lang is en dat is toch wel een mooi zadel. Ik zat te kijken naar de inch maten, ik heb zelf brokaat 42, welke inchmaat zou ik dan moeten nemen? En hebben meer mensen een freemax western op hun fjord? :)


De meeste paardjes komen toch mooier weg met een short. Op mijn site bij de reviews staat een foto van de Freemax op een fjord. Afhankelijk van je lengte zul je op een 16 of 17 inch seat uit komen.

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:45

Ik zou dan inderdaad de short willen. Twijfelde alleen of ik voor mijn kont een 16 of 17 inch nodig heb. Ik ben 1,71 en van Barefoot heb ik maat 2 nodig.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:57

Ik heb een haflinger en de round erop. Past prima. Maar daar zul je echt een passessie voor moeten doen :j

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:01

Jets schreef:
Ik zou dan inderdaad de short willen. Twijfelde alleen of ik voor mijn kont een 16 of 17 inch nodig heb. Ik ben 1,71 en van Barefoot heb ik maat 2 nodig.


Daar kom je tijdens de passessie achter :-)

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:15

Een passessie is lastig te organiseren kom ik in ieder geval achter...

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:25

Wendy schreef:
Een passessie is lastig te organiseren kom ik in ieder geval achter...

Eh want? :o

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:40

Jij komt in een beperkte regio, de andere zadelpasser heeft geloof ik meer vraag dan ruimte in de agenda ;)

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:10

Wendy schreef:
Jij komt in een beperkte regio, de andere zadelpasser heeft geloof ik meer vraag dan ruimte in de agenda ;)


Klopt, ik kom momenteel zelf alleen rondom arnhem wegens drukte. Mochten er meer mensen uit jouw buurt of op de route een pasconsult willen dan wil ik wel een dagje vrij proberen te maken om langs te komen :-) en anders iets langer geduld hebben totdat Ella weer een plekje heeft.

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:59

Ik heb helaas net een passessie bij Buitenzinnig gehad omdat ik in de veronderstelling was dat Freemax veel langer zou zijn dus bij haar andere dingen geprobeerd :') Nog eentje alleen voor dat zadel wordt een beetje te veel helaas, vandaar dat ik hier even naar ervaringen vraag :)

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 23:06

Jets schreef:
Ik heb helaas net een passessie bij Buitenzinnig gehad omdat ik in de veronderstelling was dat Freemax veel langer zou zijn dus bij haar andere dingen geprobeerd :') Nog eentje alleen voor dat zadel wordt een beetje te veel helaas, vandaar dat ik hier even naar ervaringen vraag :)


Ah, zonde. De short versie van freemax is 61/62 cm en de silverado is er zelfs al vanaf 52/53 cm :-)

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 23:10

Freemax is voor mijn merrie ook te lang, dus uiteindelijk voor een Silverado gegaan. ;)

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 23:12

En de kussens van de Silverado 14,5" (zit als een 15,5") zijn maar 49 cm.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 06:12

forkmaat kun je toch zelf opmeten?
en qua zitting inch toch ook?

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 08:19

Kitty_ schreef:
Wendy schreef:
Jij komt in een beperkte regio, de andere zadelpasser heeft geloof ik meer vraag dan ruimte in de agenda ;)


Klopt, ik kom momenteel zelf alleen rondom arnhem wegens drukte. Mochten er meer mensen uit jouw buurt of op de route een pasconsult willen dan wil ik wel een dagje vrij proberen te maken om langs te komen :-) en anders iets langer geduld hebben totdat Ella weer een plekje heeft.

Helemaal te begrijpen hoor :)
En wat ook niet helpt is dat ik vind dat ik heel centraal woon, maar dat de rest van de wereld het een uithoek vindt :D
Het is alleen jammer dat ik nu geen passend zadel heb en ik hoop dat de Silverado dat wel zou kunnen zijn, maar ik dat wel wil bevestigen door middel van een passessie. Voordat ik weer een miskoop doe. Paardlief heeft hierdoor inmiddels al een week of 4 vakantie ;)
En dat gaat denk ik nog wel een week of 4 duren, zoals het nu gaat.

@secretlin: maar dan weet je nog niet of het echt past...

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 08:42

Kitty_ schreef:
Jets schreef:
Ik heb helaas net een passessie bij Buitenzinnig gehad omdat ik in de veronderstelling was dat Freemax veel langer zou zijn dus bij haar andere dingen geprobeerd :') Nog eentje alleen voor dat zadel wordt een beetje te veel helaas, vandaar dat ik hier even naar ervaringen vraag :)


Ah, zonde. De short versie van freemax is 61/62 cm en de silverado is er zelfs al vanaf 52/53 cm :-)


Jammer dat die niet echt tweedehands te vinden zijn zeg!