[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:45

Ik ben een stille meelezer, hier ook al een tijdje in het bezit van een Tekna ik vind hem heerlijk zitten, ook bij de langere ritten.
Voor het beeld hier een foto van ons zadeltje op mijn ijsco van 136 cm dit is een 17,5 inch dus een mooi kort zadeltje maar wel met genoeg bips ruimte.
Afbeelding

Zgan Prydi zadel te koop, bruin 17,5 inch. Evt met toebehoren.
En overige Tuigage voor maatje cob/Ijslander.



freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 20:09

19 november | eerste sprongetjes onder het zadel

Hmmpf helaas doet moviemaker het nog niet zonder vast te lopen.. ik ben jullie dus nog een filmpje verschuldigd :D

Het ging vandaag echt fantastisch. We konden wéér lekker rustig instappen en ook in draf lag z'n tempo goed. Geen racestand, gewoon lekker draven en m'n hand opzoeken. Eerst wat balkjes gelopen waar hij super geconcentreerd overgeen ging. Ook galop eens aangezet en hij was heel netjes bij me te houden! We konden zelfs de sprong op de hoefslag maken en met een kleinere bochg de volgende schuine sprong pakken in galop.

Ik ben zelf niet zo'n springheld, maar het voelde heel vertrouwd en veilig. We hebben nu op het einde 45cm gesprongen, maar ik kan niet wachten wat meer op te stijgen.

Wie weet dat we volgende maand eens een springlesje meepakken, maar nu nog even genieten van vandaag <3

Geniet maar alvast mee van de foto's

In draf;
Afbeelding

Klein kruisje;
Afbeelding

Afbeelding

Stijltje met een prachtig zweefmoment haha
Afbeelding

Dit was alleen al een fantastische galip training voor hem. Morgen lekker een rust dagje en hem maar verwennen met een uitgebreide poetsbeurt en knuffels <3

ittheclown schreef:
Ik ben een :D stille meelezer, hier ook al een tijdje in het bezit van een Tekna ik vind hem heerlijk zitten, ook bij de langere ritten.
Voor het beeld hier een foto van ons zadeltje op mijn ijsco van 136 cm dit is een 17,5 inch dus een mooi kort zadeltje maar wel met genoeg bips ruimte.
[ [url=m/7AEghR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die ligt inderdaad netjes op je ijslander! De tekna zadels gaan zeker mee voor een testritje :D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:19

Whieeee!
Heb ik 1xgeprobeerd maar zelfs op het eerste gaatje weigerde hij hahahaha

Ziet er superleuk uit !

Kimalian
Berichten: 123
Geregistreerd: 21-11-17

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:00

Heel leuk! Wat nou dravers kunnen niet springen.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 19:41

22 november | Rijden binnenbak
Dinsdag Dex gelongeerd waar hij zelfs aan de langzame kant was, dat is nieuw! Vandaar goede hoop om woensdag lekker relaxed te kunnen rijden, maar Dex was super vlug. Tijdens het opstappen kon hij wel weer netjes stilstaan, dat hebben we weer erin getraind :). Het instappen ging nog met enige rust, maar eenmaal in draf zat er toch veel vaart in.

Ik heb hem vlak na een paar rondjes draven direct laten galopperen. Het was lang niet zo beheerst als tijdens het springen. Op de lange zijde voelde je hem direct vaart laten toenemen, maar hij was wel goed rond te sturen. Ach je hebt goede en slechte(re) dagen!

Erna heb ik hem aan een lange teugel laten draven en zo zelf zijn rust weer laten vinden. We gingen denk ik een minuut of 3 in harde snelheid door de bak, tot hij wat rustiger werd en langzaamaan zelfs begon te stofzuigeren. Dat was echt de allereerste keer! Ik kon hem met losse teugel zo heel goed rondsturen, wat even een oefening was voor het bitloos rijden a.s. weekend. Uiteindelijk kon ik de teugels weer iets aannemen, waar hij op heel licht contact ook heel fijn te rijden bleef. Af en toe iets te snel, soms kwam hij toch nog iets hoog, maar hij bleef eigenlijk heel constant nageefelijk.

Kortom: achteraf heel trots! Ondanks dat z'n snelheid erin zat, werd hij uiteindelijk heel los, ontspannen en ging lekker stofzuigen. Wel is het weer duidelijk dat Dex zich het allerbest laat rijden op héél los (tot geen) contact. Ik ben benieuwd hoe het bitloos gaat :)

Kimalian schreef:
Heel leuk! Wat nou dravers kunnen niet springen.


Leuk hè! Ik ben nog steeds in de wolken van zondag haha.

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-17 10:34

24 november 2017 | een 10 :):)

Naast wat ik per dag doe met Dex, een 3-tal doelen per maand en de bezoekjes van de DA/hoefsmit etc, hou ik ook elke dag een cijfer bij. Vaak zitten we rond een 7, maar gisteren kreeg een 10!

Ik wilde Dex even longeren aan z'n halsertje, maar toen ik naar de longeerbak liep, liep een stalgenoot ook net. Dus ik besloot om dan even in de paddock te longeren. De paddocks hebben dezelfde grootte/vorm als de rijbak, alleen licht er muller zand. Dit zou de eerste keer zijn sinds de verplaatsing van stal, dat ik Dex weer zou longeren zonder omheining zoals in de longeerbak.. De laatste keren dat we dat op z'n oude stal deden eindigde dat steevast in protest.

Gisteren duurde het even - Dex probeerde teveel ruimte te nemen - maar na een paar rondjes draf was hij heerlijk te longeren. We hebben een interval training gedaan, zodat hij elke x 2 min draf, 1 x min stap moest doen. Het mullere zand had duidelijk effect, want hij begon te zweten. Ik ben er zo blij mee dat het nu zonder omheining ook zo fijn gaat, hij is duidelijk verbeterd en sterker geworden!

Na het longeren even buiten uitgestapt/gewandeld. Het was net spits, en om Dex wat uit te dagen, zocht ik een drukke provinciale weg op waar een fietspad naast is. Ondanks de vele auto's, brommers, motoren, vrachtwagens en af en toe en fietser bleef Dex eigenlijk heel relaxed. Af en toe even spanning, maar dan drukte hij z'n neus tegen me aan en dan was het weer goed.. Hoe fijn!

Daarna heb ik hem voor 1.5 uur gepoetst/gemasseerd. Z'n staart met antiklit uitgeborsteld, z'n manen eens goed etc. Hij stond helemaal te doezelen en te knuffelen met me. Drukte z'n hoofd constant tegen me aan.. Oh wat is het een heerlijke knuffel. Omdat ik een halstertouw was vergeten hem los meegenomen naar stal. Hij bleef netjes naast me lopen, zelfs stoppen, harder en zachter ging netjes. Het was echt zo'n fijne middag/avond samen! Dus.. een 10!

Vandaag komt bokker Poes naar Dex. Ik ben heel benieuwd :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 10:44

Ohhh wat klinkt dat fijn en vooral gezellig! Echt een heerlijke avond

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:21

Wel hij is in het echt net zo leuk als online :D heel leuk paard, vandaag wel in een kleuterbui Haha :’) Maar het was heel fijn om hem te zien!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 09:34

poes schreef:
Wel hij is in het echt net zo leuk als online :D heel leuk paard, vandaag wel in een kleuterbui Haha :’) Maar het was heel fijn om hem te zien!


:') Whaha. Dex had gisteren even een dwarse peuterbui, zo kon hij niet meer normaal stilstaan op de poetsplaats, of meelopen, of even een hoofdstelletje aan... Natuurlijk net als er iemand langskomt *schaamschaam*.

Ik ben benieuwd wat ik vandaag uit stal pluk :+

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 10:31

Misschien was het juist omdat iemand erbij was? Dat jij toch ook net iets anders was, omdat je zo graag wilde laten zien hoe knap ie is? Of dat hij reageerde op de andere persoon?

Maar ik blijf lekker volgen, vind het ook een leukerd!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 13:01

darkadia schreef:
Misschien was het juist omdat iemand erbij was? Dat jij toch ook net iets anders was, omdat je zo graag wilde laten zien hoe knap ie is? Of dat hij reageerde op de andere persoon?

Maar ik blijf lekker volgen, vind het ook een leukerd!

Kan heel goed hoor! Het zal waarschijnlijk een heuse samenloop van omstandigheden zijn geweest. Ik haalde hem buiten uit de groep toen ze net met z'n alle waren geschrokken van wegwerkzaamheden en erna spelend rondrende. Binnen op stal was het rustig en stond hij naast een 2 jarige die ook wat zenuwachtig stond te doen.. En ik zal zelf ook wat druk hebben gevoeld haha.

Ach, het is weer een nieuwe dag! Vandaag wil ik weer eens proberen bitloos te rijden :).

Leuk btw dat je ons nog volgt :D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:38

Wauw wat super goed! En heeeerlijk zo lekker tuttelen en knuffelen. Bonding time <3

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:10

Misschien vond hij mij niet leuk ;(

:D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:43

Haha vond t gewoon opvallend, en merk het hier precies zo als ik te hard Mn best doe raakt meneer in de stress

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 19:01

Nou vandaag was het dus weer een engeltje :')

26 november | bitloze try-out
Oké vandaag stond op de planning om bitloos te gaan rijden. Tijdens het opstappen (waar hij opeens bijna wegzoefde) en het instappen twijfelde ik flink. Hij was fris en iets tegen de hand.. Zo erg dat er toch even door m'n hopfd spookte dat ik er niet vanaf zou willen vallen.

Toch mezelf vermand, en lekker figuurtjes gestapt, tegen hem aangepraat en toen.. toen vonden we de rust! :D

Ool lekker rustig aangedraafd. Hij was eigenlijk prima rond te sturen, in tegenstelling tot vorige keer! Wel had Hij wat meer moeite met stelling en inbuigen en liep wat hoger met z'n hoofd. Maar gewoon lekker doorgereden, figuurtjes, vaak van hand veranderen etc. Toen begon hij zelfs m'n hand op te zoeken en lekker te lopen. Wel moest ik soms even aansporen om te voorkomen dat hij iets ging hangen.

Erna nog 30 minuten gestapt om rustig te werken aan het inbuigen. Uiteindelijk viel ook daar het kwartje en toen lekker afgestapt.

Hele positieve ervaring dus. Ik ga het van de week nog eens doen om te kijken hoe het dan gaat. Zo afwisselen (of helemaal overstappen naar bitloos) vind ik fantastisch!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:38

Fijn dat het zo goed ging, toch altijd wel spannend zo'n eerste keer bitloos! Knap van jullie +:)+

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:07

Dat had Dexter bij mij ook, die moeite met stelling :j

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 08:14

Nog even reageren op jullie reactie's haha. Soms schrijf ik even snel het dagboek uit enthousiasme haha
Aurelia schreef:
Wauw wat super goed! En heeeerlijk zo lekker tuttelen en knuffelen. Bonding time <3

Haha heerlijk hè! Jij ook heel veel plezier vandaag *\o/*

poes schreef:
Misschien vond hij mij niet leuk ;(
:D

:') :')

darkadia schreef:
Haha vond t gewoon opvallend, en merk het hier precies zo als ik te hard Mn best doe raakt meneer in de stress

Het zal idd zoiets zijn geweest haha. Paarden voelen dat toch feilloos aan haha

Pacific schreef:
Fijn dat het zo goed ging, toch altijd wel spannend zo'n eerste keer bitloos! Knap van jullie +:)+

Het was inderdaad spanend om het weer te proberen. De vorige keer was ik m'n stuur én rem kwijt, maar nu had ik ze beide :D

Granoek schreef:
Dat had Dexter bij mij ook, die moeite met stelling :j

Ja dat zei je ja, typisch! Is dat beter geworden na meer rijden? :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 09:10

freetorun schreef:
Granoek schreef:
Dat had Dexter bij mij ook, die moeite met stelling :j

Ja dat zei je ja, typisch! Is dat beter geworden na meer rijden? :)


Euhm nou nee :P
Maar hij rijdt ook gewoon echt niet graag in de bak. Buiten deed hij het prima dus wij hebben eigenlijk ook nog maar heel weinig (of misschien zelfs niet meer?) in de bak gereden

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 09:21

Leuk! Ik longeer ook altijd met interval! Erg prettig trainen is dat! :D
En met bitloos herken ik dat idd ook wel dat ze dan wat hoger komt, minder buiging enz. Beetje zoekende, maar wel een goede oefening!

(p.s. die foto's maar een keer van het voorjaar maken? :o )

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 11:31

Granoek schreef:
Euhm nou nee :P
Maar hij rijdt ook gewoon echt niet graag in de bak. Buiten deed hij het prima dus wij hebben eigenlijk ook nog maar heel weinig (of misschien zelfs niet meer?) in de bak gereden

Whahaha goed vooruitzicht :')

Alpha89 schreef:
Leuk! Ik longeer ook altijd met interval! Erg prettig trainen is dat! :D
En met bitloos herken ik dat idd ook wel dat ze dan wat hoger komt, minder buiging enz. Beetje zoekende, maar wel een goede oefening!

(p.s. die foto's maar een keer van het voorjaar maken? :o )

Oh toevallig dat ook jij het merkt. Blijf je dat merken of is dat enkel in het begin voor je? En ja ik ben écht fan van interval trainingen met longeren haha. Ik heb altijd zo'n 'hardloop' app aan die je dan zelf piepjes geeft haha.

En ja dat lijkt een goed plan.. Al die regen nu.. Wel al heel lief van je! Heb je al LeMieux dekjes aangeschaft? :D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:58

Ja ik merk het nog wel, maar rij er ook niet vaak mee! en als ik er mee rij is het wel voornamelijk losse/lange teugel en vraag ik (nog) niet echt veel. Kan misschien ook komen omdat ik dan op mijn barebackpad rijd en dan zit je ook weer anders, minder stevig etc. Zal het eens proberen in combi met mijn normale zadel binnenkort!

Oh goed idee met een hardloop app, dat is efficiënter! Had ik eerder aan moeten denken :') Welke gebruik je?

p.s. nee nog geen dekje! :( die navy lijkt me erg mooi maar heb ook al een Eskadron Heritage in navy (en een military) op het oog en dan kan ik beter een andere kleur lemieux pakken :') maar geen idee welke!

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 23:13

Even een berichtje zodat je weet dat ik nogsteeds mee lees :') Geweldig dat je ook met hem hebt gesprongen en dat het zo goed ging! Ben zelf van het springen dus dat is extra leuk om te zien en om helemaal te volgen :)

Elaya

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 08:44

Alpha89 schreef:
Ja ik merk het nog wel, maar rij er ook niet vaak mee! en als ik er mee rij is het wel voornamelijk losse/lange teugel en vraag ik (nog) niet echt veel. Kan misschien ook komen omdat ik dan op mijn barebackpad rijd en dan zit je ook weer anders, minder stevig etc. Zal het eens proberen in combi met mijn normale zadel binnenkort!

Oh goed idee met een hardloop app, dat is efficiënter! Had ik eerder aan moeten denken :') Welke gebruik je?

p.s. nee nog geen dekje! :( die navy lijkt me erg mooi maar heb ook al een Eskadron Heritage in navy (en een military) op het oog en dan kan ik beter een andere kleur lemieux pakken :') maar geen idee welke!

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat met je zadel! Laat je het weten? haha :D
Ik gebruik momenteel de app '5K run' en zet deze constant op week 3. Dan heb je een training van 28 min (10 min in/uit stappen) en 6 intervals met 2 min draven/galop en 1 min stappen. Je kan natuurlijk ook andere weken pakken met andere variaties.

Oh snap ik haha. Ik ben - merk ik - het meest blij met de caramel variant. Vind de kleur zo mooi bij het vosse van Dex kleuren!
Felien_Kyra schreef:
Even een berichtje zodat je weet dat ik nogsteeds mee lees :') Geweldig dat je ook met hem hebt gesprongen en dat het zo goed ging! Ben zelf van het springen dus dat is extra leuk om te zien en om helemaal te volgen :)

Whaha. Leuk dat je ons nog steeds volgt! En leuk, rij je zelf ook springwedstrijden o.i.d.? Ik kan niet wachten om weer eens met Dex te springen, vond het echt geweldig haha

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:14

Jaa ik rijd wel wedstrijden, is nu helaas niet zoveel in de buurt en heb telkens een balkje waardoor we geen winstpunt rijden {:)-:( merrie kan ontzettend goed springen maar ik weet nog niet altijd goed genoeg te rijden, waardoor ze heel lang word tijdens het parcours.. Maargoed blijven lekker doortrainen :D

Elaya


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Condor, Jossie, kiko, Lottehorse27, Macs, N_B_N, Pellelilly, SentiBot, Swift, Vagabondo, wend2009 en 40 bezoekers