Dweilen 2.0

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Dweilen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 20:40

Ja hoor, het is zover. Ik ben toe aan een nieuwe stap in mijn dweilcarriere. *\o/*

Wat heb ik nu: http://www.blokker.nl/nl/blknl/huishoudelijk-en-schoonmaak/vloerwisser/leifheit-hausrein-profi-vloerwisser-42-cm
Ik heb alleen de stok en dweil, dus geen speciale emmer (kom er zojuist pas achter dat dat uberhaupt bestaat..).

Ik ben het meeste tijd kwijt aan de dweil eraf te halen, schoon te maken in de emmer, uit te knijpen en weer op de stok vast te maken. Ik vind het wel zo fris om na een paar vierkante meters de viezigheid van de dweil af te "spoelen", maar hierdoor schiet het nou niet echt op.. dus ik ben gaan neuzen.

Voorkeur 1 is een robotdweil, maar daar heb ik nog niet zoveel vertrouwen in. Als ik vervolgens zelf toch nog moet dweilen, ben ik niks opgeschoten maar wel geld armer.

Een stoomreiniger lijkt mij ook echt wel wat, maar ik lees wel erg veel wisselvallige reacties op het internet.. Er blijft teveel water liggen, je moet nog nadweilen omdat de stoomreiniger het vuil alleen losweekt, het gaat trager dan dweilen en de reservoir gaat snel leeg. Klinkt in mijn oren niet ideaal, dan toch maar gewoon op de ouderwetse manier?

Maar wat werkt dan het snelst en schoonst? Hoe moet je eigenlijk dweilen om het echt schoon te krijgen? Dit systeem ziet er wel handig uit: http://www.blokker.nl/nl/blknl/leifheit-combi-clean-set-xl?previousSearchTerm=leifheit
Maar dan maak je de dweil tussendoor dus niet schoon. Dat gaat eigenlijk tegen mijn gevoel van schoon in. En nu heb ik ook nog gelezen dat de meest gemaakte dweilfout is om met te heet water te dweilen, maar daar wordt het toch juist schoon van >;)

Ik vind het eigenlijk maar een ingewikkelde materie en ben helemaal verward geraakt -O-. Wie kan mij helpen? :+


Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:43

Ik dweil met water wat uit de waterkoker komt. Maar nu zeg jij dus dat dat helemaal niet goed is? }:0

Ik heb een dweilsysteem van de action met een reservoir zodat je kunt spuiten waar je gaat dweilen. Ik woon vrij klein dus na elke dweilsessie gooi ik de dweil in de was.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:44

Ik heb ook die dweil, koop de juiste emmer erbij.. ideaal, met je voet klik je de dweil los.. en ook met je voet knijp je hem fijn in de emmer en alles is voet werk..

Ik deed altijd dweilen met emmer en doekje op Mn knieeen , maar sinds ik verhuisd ben is de oppervlakte aardig groot, dus vandaar is deze dweil ideaal..

Die 2e van Blokker in je link is minder fijn..

Zou als ik jou was deze dweil houden en de juiste emmer bij kopen :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:44

Stoomreiniger raad ik ook niet aan, hier werkte het niet eens. Zelfs niet om los te weken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:44

Ik lees even mee.

Ik dweil ook met bloedheet water (moet absoluut van die dikke gele handschoenen aan, anders kan ik echt niet in het water).

Heb een antraciet grijze tegelvloer, maar je ziet er werkelijk ALLES op.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 20:45


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:46

Ik doe het als volgt. Heb een siergrind vloer die waterdicht is, de tussendoor dweil is schrobber oude handdoeken dweil en een emmer met schoon sop. Klats water op de vloer. Schrobben en dat water daarna opnemen met een dweil/handdoek. Gebruik er meerdere per keer.

De grote schoonmaak is weer klodder water en schrobber en daarna water opzuigen met waterstofzuiger.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Dweilen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:48

Ik dweil helemaal niet, mag dat ook? :+


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Suzanne F.

Berichten: 49168
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:48

Ik heb deze: http://www.blokker.nl/nl/blknl/merken/l ... loerwisser
Maar ik doe hier een grote microvezel doek omheen. Dat werkt echt supergoed. De doek spoel je zo uit en doe je er zo weer omheen. En als ik alleen met de spons dweil is het veel te nat voor mijn laminaat vloer. Dus dit is echt de oplossing voor mij. Ik heb dus een grote microvezel doek, deze maak ik nat in een sopje, wring hem uit en dan leg ik hem op de vloer, wisser erop en vouw alle hoeken naar binnen over de wisser heen. Dat ding waarmee je eigenlijk de spons uitknijpt houdt de doek op z'n plek. Ideaal.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:49

Als ik het labo moet schoonmaken op mijn werk, gebruiken we ook zo'n vloerwisser. Ik haal hem er echter niet helemaal af tussendoor, maar druk op de knop zodat ie dichtplooit, spoel hem in het water, wring hem uit tussen het uitwringsysteem en dweil weer verder. Verlies je niet zoveel tijd mee als met los- en weer vastmaken. Maar idd, als je de juiste emmer niet hebt, kan dat natuurlijk niet, dus zou de raad van 01San opvolgen. :)

Splut
Berichten: 1095
Geregistreerd: 19-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:51

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

BrankaZ

Berichten: 3869
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:53

Weet niet hoe jij het ziet maar de dweil spoel je in de emmer uit en wring je in de houder erboven uit.
Heb zelf ook een Leifheit, maar dan een ander systeem. Deze. Erg prettig om dweil niet met handen te hoeven pakken.
Als ik zie hoe na afloop van het dweilen water en dweil eruit zien komt er genoeg vuil van de vloer af. Na afloop kan de dweil meteen de was in en doe ik om de houder een wisser waarmee ik de gladde vloeren snel kam aanvegen door de week.
Hier trouwens ook water uit de waterkoker om te dweilen.

Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg (Loesje)

Eef_Bam

Berichten: 4089
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:53


Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:13


xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Dweilen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:16

Stoomreiniger werkt hier als een tierelier, en dat op een boerderij waar het dus elke dag opnieuw vies is :P En twee honden binnen welke elke dag door de bagger lopen. Ik heb de overstap vooral gemaakt omdat een 'gewoon' dweilsysteem voor mij niet meer goed haalbaar was nadat ik een beperking kreeg :) .

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:17

Ik heb als thuishulp ook met veel verschillende soorten dweils gewerkt, maar zelf doe ik het liefst met lekker veel water met sop even de vloer schrobben met een harde bezem.. en daarna met een wringmop het water opvegen en even met schoon water navegen.
Deze mop is dat: http://www.blokker.nl/nl/blknl/huishoud ... p-met-huls
Ideaal, want je hoeft niet te bukken, en de vloer wordt brandschoon.

Voor kleinere vlekken heb ik deze dweil met klittenband: http://www.blokker.nl/nl/blknl/merken/l ... loerwisser
Die kun je ook uitwringen zonder te hoeven bukken.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: Dweilen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:36

Wat voor vloeren maak je ermee schoon? Ik heb ook lange tijd in de thuiszorg gewerkt en daar heel veel uitgeprobeerd. Met tegels maakt een mop bijvoorbeeld vaak beter schoon, die komt meestal beter tussen de voegen. Dan zou ik inderdaad kiezen voor een systeem zoals hierboven.

Bij laminaat of houten vloer dweil je al snel veel te nat (zeker met een mop). Dan kan een vloerwisser juist ideaal zijn. Ik raad dan bijvoorbeeld deze aan:
http://m.blokker.nl/m20/nl/blknl/huisho ... loerwisser

Een stoomreiniger vond ik persoonlijk wel goed reinigen, maar je moet er inderdaad achteraan met een droge doek. Voor laminaat zou ik deze ook veel te nat vinden (vocht komt eronder met alle gevolgen van dien).

:+

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Dweilen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 21:53

@KimD whaha hmm..

@hwn maar dan blijft de viezigheid dus al die tijd op de dweil zitten? Ik vraag me af of het dan wel schoon wordt of dat je het vuil alleen maar verspreid over de vloer.

@annwfyn wow, wat een systeem! Ik heb met verbazing het filmpje zitten kijken (en voelde me toen wel een beetje diep gezonken dat ik filmpjes over dweilen kijk haha). Ik ben hier wel enthousiast over!

@brankaZ ik "schuur" als ik de dweil afspoel de ene kant tegen de andere kant zodat de viezigheid van de dweil afgaat en ik weer met een witte dweil verder ga. Met de meeste "uitknijp systemen" blijft de viezigheid gewoon zitten en ik heb mn twijfels erbij hoe schoon dat nou is.

@eef_bam hoe gaat dat in de praktijk met haren? Ik heb een langharige hond en ook al zuig ik van tevoren, komen die haren altijd wel ergens vandaan gedwarreld. In sponsjes blijven ze echt vastplakken, ook als ik ze in de wasmachine gooi, dus ik ben een beetje bang bij dat ik bij deze mop 'm na gebruik haar voor haar moet ontleden.

@gaby eigenlijk dezelfde vraag als bij eef_bam, blijven de haren aan de mop in de wasmachine plakken of gaan ze er dan wel af?

@xChantal94 welke stoomreiniger heb jij?

@miramii in de keuken ligt zeil, in de woonkamer parket, in de wc en badkamer tegels, en in de slaapkamers laminaat.

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:56

Ik dweil de ene keer met onze stoomreiniger. Fijn ding, ik doe mijn woonkamer/keuken/hal gerust met 1 reservoir. De dweil is daarna vaak goed vies, dus werken doet ie wel. De andere keer dweil ik met een ouderwetse dweil en schrobber. Emmer sop, met de hand uitwringen, op de grond gooien, schrobber erop en dweilen maar. De stoomreiniger gaat wel sneller.

Vloer was tegel, nu pvc. Ook het laminaat boven doe ik soms met de stoomreiniger of met de gewone dweil, maar daar dweil ik noet zo vaak.

De tijd heelt niet alle wonden...
Mama 1956-2014 & Papa 1952-2017

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Dweilen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:17

Mijn dweiloplossing is een beetje te luxe voor alleen dweilen haha. Wij hebben een parketvloer en hebben daarvoor een boenmachine aangeschaft van een paar honderd euro. Bijkomend voordeel is dat ie met een microvezeldoekje eronder ook prima en snel ff de tegels in de gang en keuken doet.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Dweilen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:30

Ik heb dacht ik de karcher c3

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Dweilen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:44

Hier uitermate tevreden over de Black en Decker stoomreiniger! Vloer droogt snel, wordt goed schoon (laminaat, houten vloer en tegels in de badkamer). De doeken gaan erg lang mee. Wil niet anders meer.

hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:52

Ladyson schreef:
@hwn maar dan blijft de viezigheid dus al die tijd op de dweil zitten? Ik vraag me af of het dan wel schoon wordt of dat je het vuil alleen maar verspreid over de vloer.


Ons labo wordt iedere dag gestofzuigd, en we werken enkel met droge producten, dus erg vies wordt het nooit. En als je die dweil door het sop haalt, komt ook al wat vuil eraf. Maar ben zelf geen poets-expert, heb thuis een poetsvrouw. :)

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:59

m.blokker.nl/m20/nl/blknl/leifheit-clean-twist-mop-met-rolwagen
Ik heb deze. (Maar dan zonder rolwagen.)
Heel blij mee. Je hoeft er niet met je handen in, kan hem zo droog of nat maken als je zelf wil en je wringt het makkelijk uit. De dweil kun je er af halen en uitwassen. Fijn ding !

[o]

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 23:08

Dweilverslaafde hier: ik gebruik ook de mop van vileda, dezelfde als Eef-Bam. Ideaal!
Maakt goed schoon, niet bukken om uit te spoelen, niet tussendoor de dweil moeten uitspoelen/wringen, losse mopkoppen te koop, komt overal makkelijk bij/onder.

Wij hebben een laminaatvloer trouwens. Te nat dweilen moet je imo echt goed je best voor doen hoor... Hier altijd binnen 10 minuutjes droog als je goed warm water gebruikt (maar daar zijn de meningen dus over verdeeld blijkbaar...). In ons appartement heb ik het laminaat elke week 4 keer gedweild,5 jaar lang. Altijd een mooi schoon vloertje en de nieuwe huurder heeft hem overgenomen omdat hij nog steeds tiptop was. Nu dweil ik 2 x per week (groter oppervlak is meer werk, maar wordt ook minder snel vies gelukkig). Ik heb nu twee van die systemen, een voor beneden en een voor boven.

Haren van de 3 katten heeft hij geen enkel probleem mee. Gewoon regelmatig uitspoelen tijdens je dweilronde en na een paar keer de mopkop in de wasmachine.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, GrapeshotBot, MarliesSam, Pardoesje en 118 bezoekers