Wenen of Londen voor de kerst (eind november)?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Wenen of Londen voor de kerst (eind november)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-17 08:09

Hallo,

Hopelijk mag ik dit topic hier plaatsen. Ik en een vriendin zijn van plan om van 22 t/m 25 november naar een mooie 'kerst' stad te gaan, met leuke kerst winkels, cultuur en de kerstmarkten natuurlijk. Nu hadden we in eerste instantie onze focus gelegd op Londen. Dat leek ons geweldig. Maar toen viel ons oog door een artikel ook op Wenen. Wij zitten een beetje in een dubio. Wij willen er vooral om de het kerst gebeuren heen in combinatie met mooie cultuur en natuurlijk winkels.

Wat geeft jullie voorkeur?

Groetjes
Willemijn


ireika

Berichten: 509
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Asse

Re: Wenen of Londen voor de kerst (eind november)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:29

Wenen! Absoluut een aanrader, er zijn meerdere buurten met grote kerstmarkten, heel gezellige sfeer, en ook op vlak van cultuur en winkels is het de moeite waard!

Ireika!
Royal Grande!

speurneusc

Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:57

Wenen is veel leuker omdat de stad Wenen dan kerst viert, Londen zijn het een paar winkels die uitpakken zoals Harrods maar verder is Londen net als anders, terwijl Wenen veel meer aan de kerst sfeer bijdraagt.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Wenen of Londen voor de kerst (eind november)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-17 11:26

Oké bedankt! Ik zie in Wenen ook prachtige hotels. En we zijn er beide nog nooit geweest. Zou er in die periode ook al kerst zijn?

Gruis

Berichten: 1310
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Wenen of Londen voor de kerst (eind november)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:32

Ik heb er ook aan gedacht om naar Londen te gaan, maar wat voor mij ook meespeelde was het dreiginsniveau qua terrorisme. Misschien heel stom, maar dat is echt iets wat mij tegenhoudt om daarheen te gaan. Wenen heb ik erg goeie dingen over gehoord en is misschien wat minder een risico :j

M_D_H
Berichten: 17448
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:39

Ik zou ook echt Wenen aanraden, sowieso een prachtige stad met heel veel cultuur en ik vermoed dat ze rond de kerst echt uitpakken <3

HorseTimeXL schreef:
Oké bedankt! Ik zie in Wenen ook prachtige hotels. En we zijn er beide nog nooit geweest. Zou er in die periode ook al kerst zijn?

Als hotel kan ik het Savoy aanraden, niet duur, goede service met prima bedden
Grote kamers :j
Goed en net ontbijt en zeer vriendelijke personeel.
Verder ligt het vlakbij een metrostation waar om de 5 minuten een metro gaat.
En het ligt in de buurt van leuke winkelstraatjes.

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Wenen of Londen voor de kerst (eind november)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:45

Ik ben op examenreis geweest naar Wenen met een paar vriendinnen en het was echt een prachtige stad! (We waren niet echt uitgaanstypes, dus vooral de cultuur bezocht). Londen ken ik ook goed (ik woonde in Engeland) en ik vind het ook een hele leuke stad, maar heel erg anders. Wenen is een stuk klassieker en voelt voor mij heel veilig.

Het hotel waar wij in zaten was http://www.pertschy.com/en/ maar wij hadden toen een goedkope deal kunnen kopen met hotel+vlucht en we zaten ook buiten het hoogseizoen. Het was een perfecte locatie, dichtbij alle bezienswaardigheden en vlakbij openbaar vervoer. Heerlijk ontbijt en prachtige ruime kamers.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-17 11:50

O bedankt voor alle goeie tips zeg! Ga als ik thuis ben meteen naar het hotel kijken!

@Gruis: ik herken dat ook bij mijzelf. Ergens zou ik graag naar Londen willen maar merkte dat ik daarvan toch begon te malen over dat terrorisme en de metro etc. dus ging ik pijlen bij mijn vriendin en die leek iets anders ook wel leuk. Denk dat ik met een geruster gevoel naar Wenen toe dan Londen.

Hoe boeken jullie doorgaans een stedentrip? Via expedia vliegtuig en hotel samen of los?

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:16

Ik ga eind november van donderdag tm zondag naar Wenen (ben er ook nog nooit geweest) en in het weekend dat wij er zijn dan beginnen de 1ste kerstmarkten.
Stom toeval wil dat ik in september bij TUI had geboekt (Hotel +vlucht met KLM) en dat er dus allerlei "gratis" dingen bij zaten.
Het reuzenrad, de hopp on hopp off bus , en een apfelstrudel proeverij en ook nog eens een korting bij het hotel zelf.
Maar ik weet niet of die kortingen nu nog gelden.

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:18

Sinds ik in Wenen ben geweest, zou ik dolgraag ooit rond de feestdagen daar mijn vakantie willen vieren. Wat een fantastische stad, vind ik dat! <3

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

MizzMontana

Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Wenen of Londen voor de kerst (eind november)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:22

Wenen is echt zo mooi!! Wij zijn er een keer in februari geweest. Prachtige architectuur, opera bezocht, paleis van Sisi gezien, keizerschmarren gegeten. Ik kan nog wel even doorgaan, er is genoeg te doen daar!

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:24

[quote=Als hotel kan ik het Savoy aanraden, niet duur, goede service met prima bedden
Grote kamers :j
Goed en net ontbijt en zeer vriendelijke personeel.
Verder ligt het vlakbij een metrostation waar om de 5 minuten een metro gaat.
En het ligt in de buurt van leuke winkelstraatjes.[/quote]

Wij slapen hier :D,fijn te horen dat het bevallen is.

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

M_D_H
Berichten: 17448
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:48

Absoluut :j

Ik heb mijn vriend meegenomen als cadeau voor onze 5 jaar samen. En hier kregen wij een leuke fruitmand, bonbons, een fles champagne en een bed vol rozenblaadjes en een leuk kaartje waarin ze ons geluk wensen met onze 5 jaar samen <3
En dit alles zonder dat ik er werkelijk om gevraagd heb (het was gewoon terloops ter sprake gekomen).
Zo lief <3
HorseTimeXL schreef:
O bedankt voor alle goeie tips zeg! Ga als ik thuis ben meteen naar het hotel kijken!

@Gruis: ik herken dat ook bij mijzelf. Ergens zou ik graag naar Londen willen maar merkte dat ik daarvan toch begon te malen over dat terrorisme en de metro etc. dus ging ik pijlen bij mijn vriendin en die leek iets anders ook wel leuk. Denk dat ik met een geruster gevoel naar Wenen toe dan Londen.

Hoe boeken jullie doorgaans een stedentrip? Via expedia vliegtuig en hotel samen of los?

Wij boeken altijd via een reisbureau, dit omdat je dan een combi kan maken, en het reisbureau ook extra kortingen etc kan geven en je een aanspreekpunt hebt in geval van nood oid.

Overigens kan ik de vienna card aanbevelen (goed kijken welke want er zijn twee types) hiermee kan je onbeperkt gebruik maken van het ov en kan je bij heel wat attracties en musea etc gratis naar binnen en kan je gebruik maken van de hop on hop of bus.

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Anoniem

Re: Wenen of Londen voor de kerst (eind november)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:06

Ik ben gek op Londen, maar Wenen wint het voor mij.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Wenen of Londen voor de kerst (eind november)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-17 14:46

O dan moeten we sowieso denk ik maar naar wenen als jullie enthousiaste reacties!

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:15

Ik schop het topic even omhoog :+. Wij zijn nu in Wenen en ik moet zeggen, wat een fantastische stad is dit! +:)+ Het weer heeft ook meegewerkt,wel koud maar droog en zo nu en dan de zon dat is dan ook wel prettig 8-) .
Gisteren en vandaag zijn er steeds meer kerstmarkten open gegaan van klein naar best behoorlijk groot en bijna alle grote winkelstraten zijn versiert, de winkels zijn ook al in kerstsfeer.
Aan 4 dagen echt niet genoeg :o , er is zoveel te zien en te doen en ondanks dat we veel gezien en gedaan hebben blijven er nog een hoop dingen over :j , een goed excuus om nog een keer terug te komen :D . Helaas zit het er morgen alweer op.

@TS ik weet niet of je nog gaat, maar als je gaat; veel plezier!

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Wenen of Londen voor de kerst (eind november)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:21

Wenen, absoluut.
Echt de mooiste stad waar ik ooit geweest ben! Kan alleen maar mooier met Kerst, echt waar!

Wave after wave

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Wenen of Londen voor de kerst (eind november)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-17 23:07

Bedankt jullie! De vriendin met wie ik zou gaan die wilde toch liever naar Londen dus in overleg gaan we woensdag toch richting Londen, maar wil misschien met mijn zusje nog wel voor kerst een paar dagen naar Wenen, dus dan op die manier. Mijn voorkeur ging persoonlijk wel uit naar Wenen maar dat maakt de pret voor Londen zeker niet minder. @Kobus in welk hotel zaten jullie? Ik heb nog niks geboekt.

Blacky94

Berichten: 3439
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Wenen of Londen voor de kerst (eind november)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:13

Ik ga 2 dec naar Londen dus ik ben heel erg benieuwd hoe je het gaat hebben! Alvast veel plezier en plaats je hier een paar foto's? :o :D


Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Wenen of Londen voor de kerst (eind november)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 07:54

@Ts: Hotel Savoy; is op zich prima hotel, is dichtbij een grote winkelstraat, de metro om de hoek en lopend een kwartiertje van het centrum. Ontbijt is meer dan prima maar de eetkamer is een beetje krap als iedereen er is en de bedden(althans in onze kamer) hebben een hele lage instap. Ik heb overigens prima geslapen ondanks dat ik zo mijn bedenkingen over het bed had. De kamers zijn ruim en hebben koffie /thee mogelijkheden,prima badkamer met bad.

Veel plezier in Londen! Ook héél leuk. Zoals iemand hier ook zei;Ben gek op Londen maar Wenen wint het voor mij. Dit kan ik beamen :j .

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 09:16

Een kleine impressie van Wenen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Wenen of Londen voor de kerst (eind november)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 14:29

O wauw wat een mooie foto's! Ik denk ook dat wanneer ik in Wenen ben geweest ik denk ik niet meer terug zou willen. Alleen al aangezien ik een echte cultuur en geschiedenis gek ben :D

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:08

4 dagen is echt niet genoeg.
vanochtend hadden we nog wat tijd over en tja eigenlijk mag dit ook niet ontbreken :o ;

Afbeelding

Eigenlijk mochten er geen foto's gemaakt worden O:) maar ja toch een paar gemaakt en na 3x gewaarschuwd geweest heb ik het er maar bij gelaten :+
Afbeelding

Afbeelding

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Wenen of Londen voor de kerst (eind november)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:57

Mijn vriend en ik willen naar London, dus ben benieuwd. Al staat wenen ook nog op mn lijstje. Dus ik volg!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, henshem, Ingrid_ms en 70 bezoekers