Ervaringen met LeMieux?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 00:23

Daarom twijfelde ik ook Lau :') Ik wist niet eens dat ze dressuur, veelzijdigheid en spring hadden. Lekker blond


minouesmee

Berichten: 7416
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 08:14

Hahaha. :')

Mind, use your power. Spirit, use your wings..
www.donquiequine.nl

pol013

Berichten: 8963
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 08:29

Wat epplejeck veelzijdigheid noemt is een springdekje. Het bovenstaande dekje.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 08:40

Mag ik me mengen?

Een paar weken terug heb ik met een like en deel actie op FB een witte pro sport zadeldoek gewonnen van Lemieux. Helemaal blij, als meelezer hier was ik al warmgemaakt voor het merk. Alleen zijn ze bij ons nog niet zo makkelijk te vinden.

Gisteren voor het eerst ermee gereden, op wedstrijd. Ik singel in etappes aan, dus pas na losstappen en wat draven doe ik het laatste gaatje. Tijdens het losrijden is de zadeldoek echter al flink gaan schuiven -O- Pas bij het echt strakke aansingelen bleef hij liggen. Gelukkig zitten er riempjes om de d-ringen en singelstoten, anders was ik 'm na het losrijden al volledig kwijt.

Nog mensen die dit merken? Dat ie enkel blijft liggen als je strak genoeg hebt aangesingeld? Mijn zadel is nog mar net terug van de zadelmaker, dat kan het niet zijn. Alle andere dekjes liggen als een huis.

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 08:59

Ik rij nooit zonder aangesingeld te hebben en de dekjes liggen onder verschillende zadels als een huis.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 09:00

Nee, juist niet! Ik singel helemaal niet strak aan en hij blijft prima liggen. Ook als ik de lusjes bij de d-ringen niet vastmaak

Saaams

Berichten: 13245
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 09:04

Hier ook geen last van. Als het dekje wel begint te schuiven weet ik dat ikmoet stoppen met rijden want dan loopt pony niet goed over de benen/lichte niet voor t oog te zien onregelmatigheid. :’)

Laerkens Beauty

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 09:10

Er zijn 3 lusjes voor de zadelstoten, had ze nu door 1 en 2. Zal vandaag een keer testen met 2 en 3, wie weet helpt dat.

Ik vind het een ontzettend fijne doek, past heel mooi verder. Bedoeling was om er bij te bestellen als deze beviel, ook voor mijn toekomstig springzadel.

Mijn andere doeken (eskadron, anky, br) schuiven pas als mijn zadel niet meer 100% ligt. De enige doeken die wel altijd schuiven zijn eurostars, zou het echt onwijs zonde vinden dat dat ook met lemieux het geval zou zijn.

Saaams

Berichten: 13245
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 09:11

Varekaj: ik gebruik nooit die kleine lusjes. Altijd de grote. Probeer dat eens.

Ik ben echt nog steeds super blij met die carbon cooler van Lemieux. Ook voor transport. Ze was zeiknat. Thuis na 45 min was ze mooi egaal droog en qua temp onder de deken fijn. Paard van stalgenoot was nog zeiknat onder een normale fleecedeken na 25 min molen.

Ben alleen niet zo blij met de crossbeschermers. Of ik blijf ze verkeerd om doen maar ze lijken wat klein en klittenband wat te groot :+
Laatst bijgewerkt door Saaams op 19-11-17 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Laerkens Beauty

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 09:18

Varekaj, ik gebruik altijd het voorste klein lusje, de achterste singelstoot die ik door de grite lus. En ik maak altijd de D ringetjes vast, dat werkt perfect. Heb 1 zadel gehad waarbij mn lemieux wel wat schoof, dat zadel paste niet.

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 09:22

De cooler is idd super fijn! Ik heb voor de zomer de carbon cooler en voor de winter de thermo cooler. Echt fantastische dekens!

Ik zit nog wel steeds te overwegen om se support boots te bestellen. Iemand ervaring met deze? Blijft het klittenband lang goed? En is de sluiting zeg maar klittenband op klittenband, of is de hele buitenkant van de beschermer zeg maar plak stof? (En dus maar aan 1 kant van de sluiting klittenband)

Persoonlijk vind ik dat 2e fijner omdat paard geen makkelijke benen heeft en je dan flexibeler bent qua pasvorm

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:02

De support boots heb ik en vind ze super fijn. De gehele beschermer plakt zeg maar, dus niet een specifieke plek om te plakken. De flapjes zelf hebben klittenband en dat plakt dus overal.

Ze zitten ook heel mooi, fijne pasvorm. En blijven ook goed zitten. Benen worden ook niet heel erg warm eronder, maar ik moet zeggen dat mijn paard dat sowieso niet snel heeft.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:31

Rena100 schreef:
De support boots heb ik en vind ze super fijn. De gehele beschermer plakt zeg maar, dus niet een specifieke plek om te plakken. De flapjes zelf hebben klittenband en dat plakt dus overal.

Ze zitten ook heel mooi, fijne pasvorm. En blijven ook goed zitten. Benen worden ook niet heel erg warm eronder, maar ik moet zeggen dat mijn paard dat sowieso niet snel heeft.


Idem hier!

En inderdaad zijn de coolers erg fijn!

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Rais

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: GROESBEEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 11:15

Hallo allemaal, ik heb een vraagje. Ik heb meerdere Lemieux Luxury dekjes. Nu vraag ik me af wat het daadwerkelijke verschil is tussen de Luxury en de Netstof.
Kan iemand hier me daar iets over vertellen? De netstof lijkt me ook dikker, klopt dit?

My treasure does not clinc or gleam,
but glitters in the sun and neigh at night!!

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 12:45

De luxury en de netstof hebben allebei dezelfde binnenkant (bamboe). De luxury heeft een suède buitenkant, de netstof heeft van dat ademde spul aan de buitenkant ( weet zo even niet hoe ik dat uit moet leggen). Volgens mij verschillen ze in dikte niet zo heel veel. De netstof geeft wel iets meer demping.

Les causes ne sont que des conséquences d'autres causes

Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 13:38

netstof (3d) is idd iets dikker en heeft meer demping dan de luxury. Ik heb beide dekjes en ben over beide zeer tevreden.

Winston v. Cool Cracker S #PSG+1 (Z2 PR 231 @CHIO RDAM 2015 # Kringkampioen Zuid-West ZZL 2016
Gipsy Z1 + 2 & gestopt, pensioen
Lexus v.Diedjee NH

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:51

Rena100 schreef:
De support boots heb ik en vind ze super fijn. De gehele beschermer plakt zeg maar, dus niet een specifieke plek om te plakken. De flapjes zelf hebben klittenband en dat plakt dus overal.

Ze zitten ook heel mooi, fijne pasvorm. En blijven ook goed zitten. Benen worden ook niet heel erg warm eronder, maar ik moet zeggen dat mijn paard dat sowieso niet snel heeft.


Ik heb ze gisteren binnen gehad en vind ze erg mooi! Ga er dinsdag voor het eerst mee rijden, ben benieuwd. M past perfect bij mn paard ondanks dat ik twijfelde :)

create your own sunshine

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:40

Wow die limegroen van de orige pagina ! Die zou perfect bij mn bitclips van mn endurance hoofdstel passen als ik het zo van de foto bekijk ! Weer een voor op de wensenlijst hahah

Zgan Prydi zadel te koop, bruin 17,5 inch. Evt met toebehoren.
En overige Tuigage voor maatje cob/Ijslander.

pol013

Berichten: 8963
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 08:56

Rais schreef:
Hallo allemaal, ik heb een vraagje. Ik heb meerdere Lemieux Luxury dekjes. Nu vraag ik me af wat het daadwerkelijke verschil is tussen de Luxury en de Netstof.
Kan iemand hier me daar iets over vertellen? De netstof lijkt me ook dikker, klopt dit?


Ik heb ook beide en hoewel in niet ontevreden ben over de netstof zou ik hem niet weer kopen. Hij is inderdaad net wat dikker en dat ademende heb ik er nog niet aan kunnen ontdekken.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:52

Ik vind die mesh echt helemaal niks. Te dik, te stijf en ademen niet.

Rais

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: GROESBEEK

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:39

Bedankt voor de reacties. Ik zou de mesh eventueel voor het ademende willen maar blijf nu bij de Luxury.

My treasure does not clinc or gleam,
but glitters in the sun and neigh at night!!

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:13

Nies_ schreef:
Ik vind die mesh echt helemaal niks. Te dik, te stijf en ademen niet.



Echt? Die 3D mesh met bamboe bedoel je dan? Vind ik echt een fijn dekje!

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:16

paljaslaura schreef:
[ [url=m/zZscmX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn mini collectie :) benneton blue, wit en de corn blue <3


Wat grappig, ik heb precies die 3 kleuren, alleen dan in dressuurmodel :P

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:19

DatBenIkNou schreef:
Nies_ schreef:
Ik vind die mesh echt helemaal niks. Te dik, te stijf en ademen niet.



Echt? Die 3D mesh met bamboe bedoel je dan? Vind ik echt een fijn dekje!

Ik vind het ook juist een heel fijn dekje en Ademen heel goed

Capriootje

Berichten: 6741
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:05

Ze zijn met 30% korting straks voor black friday, de mesh air! :) En de bruine support boots met 40% korting.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Polarize, Trendiction en 8 bezoekers