Beenbescherming met springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Robinxdaphen
Berichten: 25
Geregistreerd: 16-01-17

Beenbescherming met springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 21:04

Afbeelding
Haii allemaal ik wil dus graag beenbescherming halen voor mn paard, voornamelijk voor tijdens het springen. Maar ik heb dus beetje een dilemma want peesbeschermers zijn geen optie omdat die bij hem altijd afzakken, ik heb al verschillende maten en soorten geprobeert. Dus dacht ik misschein zijn deze van de epplejeck een optie, ik wil dus weten of deze te gebruiken zijn tijdens het springen.
Feedback eroger is ook welkom, en als je andere beenbescherming rond de 30euro weet die fijn zijn zou het ook fijn om te horen
Ps. Ik heb een fjord rond 1.48 en hij heeft korte beentjes

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Beenbescherming met springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:04

Je kan het best beschermers gebruiken die aan de achterkant vooral beschermen. Omdat je bij de landing van de sprong de pezen van de voorbenen wil beschermen tegen aantikken. Bovenstaande beenbeschermers zijn vooral voor de zijkant van de benen bedoelt om te beschermen.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Beenbescherming met springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:13

Ik ga mee met Daphne - zelf zou ik die van EJ nooit gebruiken (ook niet voor dressuur)

Deze moet je hebben voor je fjord:
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Zijn eigenlijk cross beschermers. Ik heb dezelfde en het zijn de enige beschermers die passen voor mijn pony met stevige korte benen. Ze ademen oook nog eens uitstekend en nemen geen water op.

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Re: Beenbescherming met springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:20

Afbeelding

Deze zouden perfect zijn voor jouw fjord!

Als dat geen optie is, zou dit ook nog kunnen:
Afbeelding

EquiWorks
Berichten: 68
Geregistreerd: 13-05-17

Re: Beenbescherming met springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:24

Voor het springen zou ik ook beschermers gebruiken die stevig zijn aan de achterkant en zijkant, niet alleen aan de binnenkant.
Deze bijvoorbeeld:
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Beenbescherming met springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:42

Die EJ proline zijn ideaal. Ik gebruik ze verlvoor het springen en ook mee gereden in de crosslessen.