Volgtopics

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Volgtopics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 03:09

Vroeger was Paardenpraat 1 van mijn favoriete forums om te komen, veel onderwerpen, veel verschillende verhalen. Maar sinds ik weer terug op Bokt ben 1 van mijn minst bezochte fora, puur en alleen vanwege de grote aanwezige letters V O L G.

(bijna) Allemaal hebben ze dezelfde soort insteek: droompaard, kijk eens naar mijn zwaar ex mishandelde paard, jong paard beleren enz. In principe zijn het alleen TS-ers die bloggen.
Ik las voorheen ook echt wel zulke topics, maar dat kwam dan vaak spontaan uit een vraag om ervaringen of een zielig verhaal. Ik neem dan even als voorbeeld Frummel, begon als Kraam ITP met een wortel en een hengel en is behoorlijk uit de hand gelopen op een leuke manier. (op de medische kant na) Of Bokkers uit het buitenland met leuke verhalen, bijv een Bokker uit Spanje met haar supermooie hengsten en kan me ook nog een Bokker herinneren op Curaçao of ergens in die regio.

Maar deze nieuwe volgtopics lopen in mijn ogen echt de spuitgaten uit, beetje aandacht vragen om zoveel mogelijk ooh's en ah's te krijgen. (mijn mening ;) )
Persoonlijk vind ik het echt een rommeltje worden op deze manier en ga dus echt met een grote boog om PP heen.

Is er een reden voor om het op PP te zetten, waarom niet een speciaal Blogforum of naar HK toe?

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Volgtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 06:07

Ik was een volgtopic gestart nadat ik van de 15e persoon een berichtje kreeg of ik diegene op de hoogte wilde houden van vorderingen en werkwijze.
Helaas, ik blijk niet zo geschikt om een volgtopic open te houden omdat ik er niet aan denk. Daarom ben ik ermee gestopt.

Moraal van het verhaal; er word best vaak gevraagd om een volgtopic. Helaas voor jou als ik het zo lees?

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Volgtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:41

Je bent niet de enige hiermee..
paar weken terug was er ook al topic hierover..
Helaas wilde het team toen niets veranderen, omdat (shoot me if i'm wrong) [PP] een beetje de verzamelhoop is van topics die nergens anders kunnen..

Ik vind het overigens ook heel jammer.

Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Volgtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:47

Maar wat is nu het probleem van een volgtopic of een gewoon topic waar net zo veel gepost wordt ?
Waarom zijn jouw genoemde topics wel goed genoeg om een volg topic te maken en een ander topic niet ?
De meeste die ik voorbij zien komen hebben een aparte insteek ivm paard wat anders is als "normaal" of een zielig verhaal ..of een verhuizing.
Allemaal zoals jouw voorbeelden ook zijn.

Ik snap echt het punt niet wat er mis is met een volgtopic ? Of je reageert een keer erop en ontstipt. Of je volgt of je klikt weer weg ?
Nog makkelijker omdat het nu ook in de titel staat.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Volgtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:03

Je zegt zelf dat het in grote letters staat vermeld, juist praktisch voor je toch, zie je duidelijk welke links je niet hoeft aan te klikken?

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Volgtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:55

Als het op HK staat, is het amper te vinden. Er staat duidelijk dat het een volgtopic is, dus dan kun je toch gewoon doorscrollen? :)

Anoniem

Re: Volgtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:57

Kan er geen subforum voor gemaakt worden?

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:08

LoveBodin schreef:
Je bent niet de enige hiermee..
paar weken terug was er ook al topic hierover..
Helaas wilde het team toen niets veranderen, omdat (shoot me if i'm wrong) [PP] een beetje de verzamelhoop is van topics die nergens anders kunnen..

Ik vind het overigens ook heel jammer.

Dat was mijn topic.

Ik vind het nog steeds een goed idee om PP volgtopicvrij te maken. Maar het team denkt daar helaas anders over.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:16

Ah hee zie ik ben niet de enige dus die zich aan het verbazen is over de enorme toename van voltopics sommigen wel nuttig omdat er duidelijk een groot verschil is tussen de start en mogelijk later. Maar sommigen is alleen eerst ongeborsteld daarna geborsteld en geknipt. Over het algemeen lees ik ze niet meer. Teveel en soms ook niet echt heel interessant

Overigens niet alleen op pp maar ook in bijvoorbeeld bb

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 19:25

Koper schreef:
LoveBodin schreef:
Je bent niet de enige hiermee..
paar weken terug was er ook al topic hierover..
Helaas wilde het team toen niets veranderen, omdat (shoot me if i'm wrong) [PP] een beetje de verzamelhoop is van topics die nergens anders kunnen..

Ik vind het overigens ook heel jammer.

Dat was mijn topic.

Ik vind het nog steeds een goed idee om PP volgtopicvrij te maken. Maar het team denkt daar helaas anders over.


Had ik het dus goed onthouden.
Ik ben het volledig met je eens..

En over doorscrollen: er staat nauwelijks meer wat anders op PP nu dan volgtopics. En dan is die tag wel leuk, maar je kan nu eerder pagina's doorscrollen.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 19:26

Precies. Je scrollt je rot voordat je eens een "normaal" PP topic tegenkomt.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:28

In principe is het de bedoeling dat de volgtopics op het best passende subforum geplaatst worden. Als het volgtopic niet specifiek op een ander subforum past blijft het op PP.

Misschien is het goed als er nog een keer kritisch gekeken wordt naar de volgtopics op PP om te kijken of ze naar een beter passend subforum verhuisd kunnen worden.

De volgtopics op BB worden sinds de komst van BB-HK daar naar toe verplaatst voor zover ik weet.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:34

Echt, ik snap het niet. BB wel in de huiskamer en paardgerelateerd niet.

Boktbeheerlogica _/-\o_

Anoniem

Re: Volgtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:38

Dat is idd best gek Koper , logica is er ver te zoeken dan ..

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:59

Hier geeft A_nouk een uitleg: A_nouk @ [FZ] Subforum voor volgtopics?
Samenvatting: PP was min of meer bedoeld als vergaarbak voor topics die nergens anders passen, en daarom komen veel van deze volgtopics daar ook terecht. En nieuwe subforums zijn handig, maar leveren vaak ook extra verwarring op.

Op BB is er inderdaad een BB-HK bijgekomen omdat daar veel volgtopics waren, maar ook veel andere topics. Op PP is dat veel minder volgens mij?

Maar het zijn wel erg veel volgtopics, daar hebben jullie gelijk in. :j Naar aanleiding van de andere topics op FZ zijn we als team wel bezig om de belangrijkste feedback te bespreken, daar zal ik dit punt in meenemen. Misschien is er inderdaad al iets te winnen door de volgtopics beter te verspreiden. :)

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:02

Dani schreef:
Op BB is er inderdaad een BB-HK bijgekomen omdat daar veel volgtopics waren, maar ook veel andere topics. Op PP is dat veel minder volgens mij?

Nee. Of zou het toeval zijn dat er nu voor de tweede keer in een paar weken een topic op FZ wordt geopend over de grote hoeveelheid volgtopics op PP?

Anoniem

Re: Volgtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:05

Kunnen volgtopics niet beter op VVDD? Want dat is het immers vaak; een verslag van dag x van x pony/paard

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:07

Dan krijg je denk ik weer dat de topics met verslagen over 1 gebeurtenis/dag verdrinken in de volgtopics.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:09

Dat de hoeveelheid volgtopics storend is, betekent niet dat er ook heel veel andere topics zijn toch? :) Ik zie op de eerste pagina al topics van een week oud, dus het is niet zo dat andere topics heel snel wegzakken. Op die manier bedoelde ik het. Ik zal de PP-mods ook even inseinen, zij kunnen er meer over zeggen dan ik. :j

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:11

Ik denk dat je even het signaal mist dat mensen minder op PP kijken omdat ze geen zin hebben om tussen de volgtopics de gewone PP topics te vinden. Uit het vorige topic over dit onderwerp (geopend door mij) bleek al dat mensen minder op PP kijken.

Dan is het niet heel vreemd dat er ook op de eerste pagina minder recente reacties staan, of wel?

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:18

Ik ben geen PP-mod hè, ik heb alleen even gekeken naar wat ik nu zie. :) Ik weet ook niet precies hoe PP een jaar geleden (of 2) liep. Misschien heb je wel gelijk, dat het mensen ontmoedigt. :j Maar het kan bijvoorbeeld ook dat mensen die eerder een 'gewoon' topic hadden, nu een volgtopic maken. Daar kunnen andere mods wellicht meer over zeggen, die PP al langer volgen.

Maar het punt staat op de lijst voor ons achter de schermen, dus we gaan het sowieso bespreken. :j

Anoniem

Re: Volgtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:17

Nouja even als iemand die niet dagelijks op de echte paardgerelateerse subfora rondhangt maar vooral actieve onderwerpen & eigen berichten (te) vaak ververst; er staan wel continu volg topics bovenaan ja.. of in ieder geval in de eerste 15 topics staat er vrijwel altijd eentje..

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Volgtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:32

Van mij mogen ze ook weg uit actieve berichten. Ik vind ze totaal niet boeiend en er is altijd een vast clubje in actief dus heeft weinig nut om ze steeds bij iedereen onder de neus te duwen. Eigenlijk zijn het vaak een soort HK topics over een bepaald paard.

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Volgtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:19

Hier meldt een modje PP zich. Ik zie dat er al is uitgelegd dat Paardenpraat is bedoeld als een soort vergaarbak voor paardgerelateerde topics die niet in een ander subforum thuishoren. In het verleden stonden (paardgerelateerde) volgtopics verspreid over verschillende subfora en werd dit als storend ervaren. We hebben toen besloten om ze te bundelen op één plaats en de keuze is toen gevallen op Paardenpraat. Ik herinner me nog dat VVDD ook ter sprake is geweest, maar omdat VVDD in principe echt bedoeld is voor een specifieke gebeurtenis van iets dat je met je paard hebt meegemaakt past een volgtopic daar niet goed bij.

Zoals collega Dani al zei nemen we jullie feedback zeker mee om te kijken of en hoe het beter zou kunnen. Ik verwacht alleen niet dat een extra nieuw subforum voor volgtopics wenselijk is aangezien er nu al ontzettend veel verschillende subfora zijn en dit niet meewerkt aan de overzichtelijkheid.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 01:12

Koper schreef:
Ik denk dat je even het signaal mist dat mensen minder op PP kijken omdat ze geen zin hebben om tussen de volgtopics de gewone PP topics te vinden. Uit het vorige topic over dit onderwerp (geopend door mij) bleek al dat mensen minder op PP kijken.

Dan is het niet heel vreemd dat er ook op de eerste pagina minder recente reacties staan, of wel?


Dat kan ik wel onderschrijven. Voorheen keek ik veel op PP, maar sinds alle volgtopics daar verzameld worden heb ik PP uit mijn favoriete forums gehaald (ik zie ze nu dus niet meer in mijn lijst met nieuwe topic staan, maar daardoor helaas ook niet meer de andere PP-topics voor zover die er nog zijn). In die zin zou een apart subforum specifiek voor de volgtopics wel fijn zijn, maar ik begrijp ook wel dat het aantal subfora bij voorkeur beperkt blijft.
Overigens wil ik zeker niet pleiten voor het weer verspreiden van de volgtopics onder de andere subfora. Als het niet in een apart subforum kan dan maar in PP, dat is dan nog de minst storende oplossing wmb.