[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:28

freetorun schreef:
Granoek schreef:
Ik vond wintec ook niet prettig, ik heb liever een zadel waar ik 'in' zit en als ik nu mijn zusje haar paard rijd met haar wintec dan zit ik er echt 'op'.
En ze pasten ook helemaal niet goed op mijn Dex maar daar heb jij verder weinig aan haha

Ik denk inderdaad dat onze Dex'en andere maten hebben :'). Maar even serieus, bedoel je dat de wintec geen diepe zit heeft of meer in het algemeen?


Ja inderdaad, althans dat is mijn ervaring.
Ik had eerst een wintec voor de trekpaarden hier op stal te rijden en dat ging op zich prima. Heb hem toen ook iedereen aangeraden haha!
Maar toen kwam Dexter en die paste hem niet dus toen moest ik wat anders zoeken en toen merkte ik eigenlijk pas het verschil. Mijn zusje heeft nog steeds de wintec maar als ik er nu op ga zitten denk ik 'wat een hard zadel'.
Net of mijn zadel dieper zit en deze wintec heel plat is.
Het fijne aan wintec is gewoon de verwisselbare boom, maar dan heb ik véél betere ervaringen met Tekna of Daslo. Daslo had ik ook voor de trekpaarden en heb bijna gejankt dat die niet op Dexter paste, het goedkoopste zadel dat ik ooit heb gedaan maar veruit het fijnste!
Tekna was het eerste zadel wat ik voor Dex had, ook verwisselbare boom (en echt idiot-proof wisselsysteem) maar zo een heerlijk zacht zadel. Alleen ook weer minder diep dan mijn huidige zadel en daarom ben ik om gegaan. Is ook maar net waar je voorkeur ligt, maar als jij die boomloze gewend bent, heb je normaal altijd redelijk 'vast' in je zadel gezeten en dan is een wintec misschien te open.
Never know unless you try :D


Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:41

Hoi! Ik ben een stille meelezer, maar dacht ik haak even in op de zadeldiscussie :)
Misschien heb je nog wat aan mijn ervaring!

Ik ben begonnen met een Wintec op mijn Draver. Vond er zelf niks aan (hard!) en mijn paard vond het ook niet perse heel tof. Toen heb ik kort een RuisDiaz gehad, weg gedaan omdat ik daar zelf toch ook niet echt top in zat maar lag wel goed op paard en heeft ook een verwisselbare boom.

Toen ben ik overgegaan naar Tekna <3 heerlijk zadel, mooi zacht en weer verwisselbare boom. Later hebben we dit zadel kort op onze KWPN gehad, maar beide paarden passen er nu niet lekker meer onder (heb 'm te koop staan trouwens, als je interesse hebt ;) :'))

Daarna een jaartje met de Ghost Roma (boomloos) gereden en nu net een weekje een heerlijk Kent & Masters zadel! Dit is de volledig lederen versie van Thorowgood. Ik hoor veel Draver-eigenaren die met Thorowgood rijden. Ook vanwege het feit dat ze verschillende pasvormen bieden (cob, high wither & normaal) zit er vaak wel wat fijns tussen. Gek genoeg loopt mijn tonnetje ronde Draver met weinig schoft nu onder de HighWither, die kussenvorm vond ze duidelijk fijner :j

Helaas is een verwisselbare boom geen garantie dat je zadel goed blijft passen, zoals je hierboven misschien al wel ziet. Een van de nadelen van een jong paard :)

Succes met je zadelzoektocht!

[o]

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 11:09

Nogmaals bedankt dat jullie zo de tijd te nemen om mij te helpen in deze zoektocht! :D

Alvast even een vraag voordat ik op jullie reageer:
Ik hoef niet per se een nieuw zadel, wél een goed passend zadel. Tot nu toe reageren zadelmakers vooral dat ze geen tweedehandszadels hebben.. Is het dan mogelijk een passessie te doen en het zadel tweedehands te zoeken? :)

Granoek schreef:
Ja inderdaad, althans dat is mijn ervaring.
Ik had eerst een wintec voor de trekpaarden hier op stal te rijden en dat ging op zich prima. Heb hem toen ook iedereen aangeraden haha!
Maar toen kwam Dexter en die paste hem niet dus toen moest ik wat anders zoeken en toen merkte ik eigenlijk pas het verschil. Mijn zusje heeft nog steeds de wintec maar als ik er nu op ga zitten denk ik 'wat een hard zadel'.
Net of mijn zadel dieper zit en deze wintec heel plat is.
Het fijne aan wintec is gewoon de verwisselbare boom, maar dan heb ik véél betere ervaringen met Tekna of Daslo. Daslo had ik ook voor de trekpaarden en heb bijna gejankt dat die niet op Dexter paste, het goedkoopste zadel dat ik ooit heb gedaan maar veruit het fijnste!
Tekna was het eerste zadel wat ik voor Dex had, ook verwisselbare boom (en echt idiot-proof wisselsysteem) maar zo een heerlijk zacht zadel. Alleen ook weer minder diep dan mijn huidige zadel en daarom ben ik om gegaan. Is ook maar net waar je voorkeur ligt, maar als jij die boomloze gewend bent, heb je normaal altijd redelijk 'vast' in je zadel gezeten en dan is een wintec misschien te open.
Never know unless you try :D


Tekna is ook zeker een optie, ik heb net even rond lopen kijken en het lijken me fantastische zadels! Zadelservice A3, waarmee ik al contact heb, heeft deze ook in zijn assortiment. Dat is wel handig om meteen te kunnen passen.

Fortitude schreef:
Hoi! Ik ben een stille meelezer, maar dacht ik haak even in op de zadeldiscussie :)
Misschien heb je nog wat aan mijn ervaring!

Ik ben begonnen met een Wintec op mijn Draver. Vond er zelf niks aan (hard!) en mijn paard vond het ook niet perse heel tof. Toen heb ik kort een RuisDiaz gehad, weg gedaan omdat ik daar zelf toch ook niet echt top in zat maar lag wel goed op paard en heeft ook een verwisselbare boom.

Toen ben ik overgegaan naar Tekna <3 heerlijk zadel, mooi zacht en weer verwisselbare boom. Later hebben we dit zadel kort op onze KWPN gehad, maar beide paarden passen er nu niet lekker meer onder (heb 'm te koop staan trouwens, als je interesse hebt ;) :'))

Daarna een jaartje met de Ghost Roma (boomloos) gereden en nu net een weekje een heerlijk Kent & Masters zadel! Dit is de volledig lederen versie van Thorowgood. Ik hoor veel Draver-eigenaren die met Thorowgood rijden. Ook vanwege het feit dat ze verschillende pasvormen bieden (cob, high wither & normaal) zit er vaak wel wat fijns tussen. Gek genoeg loopt mijn tonnetje ronde Draver met weinig schoft nu onder de HighWither, die kussenvorm vond ze duidelijk fijner :j

Helaas is een verwisselbare boom geen garantie dat je zadel goed blijft passen, zoals je hierboven misschien al wel ziet. Een van de nadelen van een jong paard :)

Succes met je zadelzoektocht!


Bedankt voor het delen van je ervaring, heel fijn! Het is ook zo toevallig, want na het berichtje van Granoek ben ik op Google gaan zoeken naar Tekna, en kwam toevallig een berichtje van jou tegen mét jouw advertentie. Om je reactie dan hier te zien is wel grappig, haha.

Zijn het echt fijne zadels? Ik ben er eigenlijk wel heel benieuwd naar nu. Ook hoor ik idd veel mensen over de thorowgood en Kent & Masters.

En je hebt zeker gelijk dat een verwisselbare boom geen garantie is, dat zou wel heel fijn zijn hè haha. Ik vind het sowieso lastig om nu zeker te weten dat iets goed ligt, Dex veranderd zo vaak van bespiering en is nog aan het groeien, maar ik wil wel voorkomen dat hij er last van krijgt.. Moeilijk!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:11

De wintec isabel heeft wel degelijk een diepe en fijne zit, met goede kniewrongen, dat zadel heb ik voor mijn draver namelijk ook en zit heerlijk!

Wintec is tegenwoordig niet meer hard voor de paardenrug want er zit sinds een aantal. Jaar een cair systeem in met lucht kussens, welke juist zorgen voor een optimale drukverdeling. ;)
Zeker een test ronde waard hoor!

Helaad is dr isabel er niet in wide anders had ik hem zeker voor pluis ook gekocht, en dat is ook de reden da anoek op de andere dexter meer het gevoel had erop te zitten, dat is het simpele type ;)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 11:14

Nadiine__x schreef:
De wintec isabel heeft wel degelijk een diepe en fijne zit, met goede kniewrongen, dat zadel heb ik voor mijn draver namelijk ook en zit heerlijk!

Wintec is tegenwoordig niet meer hard voor de paardenrug want er zit sinds een aantal. Jaar een cair systeem in met lucht kussens, welke juist zorgen voor een optimale drukverdeling. ;)
Zeker een test ronde waard hoor!

Helaad is dr isabel er niet in wide anders had ik hem zeker voor pluis ook gekocht, en dat is ook de reden da anoek op de andere dexter meer het gevoel had erop te zitten, dat is het simpele type ;)


Bedankt voor jouw mening! :) De isabel schijnt voor paarden met een holle rug ook fijn te zijn, dus die wil ik zeker eens proberen! Ik hoop dat die meneer van A3 langs wil komen voor een passessie, dan kunnen we diverse merken even testen en proberen :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:17

Ik vond mijn tekna fantastisch, en het is kunststof dus ik had er echt 0,0 onderhoud aan. En hij was ook nog supermooi <3
Ik denk dat je zeker een passessie kunt doen zonder een zadel te kopen.
Heb laatst eentje laten doen met boomloze zadels en heb ook geen zadel gekocht, ze zei ook zelf dat mijn huidige zadel gewoon prima was, moest alleen even andere singel.

De wintec isabel heb ik inderdaad nooit geprobeerd, die vond toen te duur om te kopen voor paarden die niet van mezelf zijn en op Dex paste het niet. Vind ze wel heel mooi trouwens, zeker die bruine modellen

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:23

darkadia schreef:
Hier ook niet zo'n fan van kunststof zadels, maar meer omdat mijn paard er bindweefselbultjes (nodulaire necrobiose) van kreeg. Ze zijn iets harder/stugger dan leer waardoor ze net iets minder mooi vormen.

Betreft je Barefoot, als hij er gewoon fijn onder loopt en osteo/fysio is ook tevreden bij een check zou ik me niet te druk maken om dat beetje lengte. Gezien het boomloos is en dus toch niet over hele lengte draagt.

Enne wat een glimworm op die foto joh, wauw! Wat voer je hem? :) (naast die wollen handschoen die je gebruikt had haha)


freetorun schreef:
Oei dat klinkt hefitg! Had je een nieuwer type zadel of wat ouder? Ik heb gehoord dat de nieuwere heel erg verbeterd zijn?

En in principe heb je gelijk hoor over de barefoot, de drukverdeling is natuurlijk heel anders. Maar aangezien hij toch wat blijft schuiven (ondanks nieuwe singel die aangeraden werd), twijfel ik flink. Als het zadel naar achteren schuift, zit ik wel echt te ver met druk, denk ik zo. En aangezien Dex vooral in stilstand blijft schudden met z'n hoofd, en dit het moment is dat er het meeste druk zit in het zadel/op z'n rug, twijfel ik dus of het wellicht uit ongemak van z'n zadel komt..

De wollen handschoen maakt het glimmen altijd nét wat erger, maar hij is sowieso wel een glimworm haha. Hij krijgt nu om a 2 a 3 dagen 350gr bietenpulp (gewogen voor het weken) en dagelijks een vitamine brok met luzerne, magnesium, 10ml lijnzaadolie en tweehandjes slobber om de sups in te doen. Oh en natuurlijk hooi vanuit stal :)


Het is ontstaan bij de handelsstal, en ziet het wel vaker bij paarden die net onder het zadel zijn met gevoelig huidje omdat ze nog niet gewend zijn aan de druk. Daarbij paste het niet optimaal, dus dat helpt ook niet echt. Was wel oude versie.
Verder vind ik zelf Wintec vrij harde zadels, en zadelmaker gaf dus ook aan dat kunststof minder mooi vormt.
Heb op leasedraver een thorowgood HW dressuur gehad wat goed paste. Maar ook dat is nog best 'hard'.
Heb zelf een Fairfax HW dressuur gehad (bultjes bleven en zadel bleef iets schuiven), toen tijdje Barefoot Notting Hill (waarmeee hij gigantisch in spieren is verbeterd) en nu ligt er een Kent&Masters VZH op. Heerlijk zachte zit, bultjes zijn inmiddels volledig verdwenen ook en hij loopt er fijn onder.
Er is vorig jaar december zadelmaker geweest voor maatwerk (nu hij bijna is uitgegroeid en niet zoveel meer veranderd), en kwamen uit op Jeremy Rudge dressuuur. Deze heeft een iets bredere twist en mooi achter schouder en ligt daardoor op hem veel stabieler. Hij is nogal beweeglijk in zijn lijf. Helaas raakte hij toen geblesseerd dus voorlopig rijden we helemaal niet. Na opbouwen zal hij opnieuw aangemeten worden en besteld.

Betreft het schudden bij het stilstaan, vraag ik me af of dat van het zadel is. Die van mij deed dat ook, maar puur uit ongeduld en dat hij stilstaan moeilijk vond. Nu vind hij het prima om gewoon aan los teugeltje stil te staan. En juist in beweging zie je vaak als het zadel irriteert.
Maar t blijft gissen en proberen natuurlijk.

En passessie en erna zelf op zoek naar 2e hands is zeker mogelijk. Houd er wel rekening mee dat het erna evengoed even gecheckt moet door een zadelmaker en miss wat opgevuld moet worden. (Of in sommige gevallen zelfs vervangen).


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 11:43

darkadia schreef:
Het is ontstaan bij de handelsstal, en ziet het wel vaker bij paarden die net onder het zadel zijn met gevoelig huidje omdat ze nog niet gewend zijn aan de druk. Daarbij paste het niet optimaal, dus dat helpt ook niet echt. Was wel oude versie.
Verder vind ik zelf Wintec vrij harde zadels, en zadelmaker gaf dus ook aan dat kunststof minder mooi vormt.
Heb op leasedraver een thorowgood HW dressuur gehad wat goed paste. Maar ook dat is nog best 'hard'.
Heb zelf een Fairfax HW dressuur gehad (bultjes bleven en zadel bleef iets schuiven), toen tijdje Barefoot Notting Hill (waarmeee hij gigantisch in spieren is verbeterd) en nu ligt er een Kent&Masters VZH op. Heerlijk zachte zit, bultjes zijn inmiddels volledig verdwenen ook en hij loopt er fijn onder.
Er is vorig jaar december zadelmaker geweest voor maatwerk (nu hij bijna is uitgegroeid en niet zoveel meer veranderd), en kwamen uit op Jeremy Rudge dressuuur. Deze heeft een iets bredere twist en mooi achter schouder en ligt daardoor op hem veel stabieler. Hij is nogal beweeglijk in zijn lijf. Helaas raakte hij toen geblesseerd dus voorlopig rijden we helemaal niet. Na opbouwen zal hij opnieuw aangemeten worden en besteld.

Betreft het schudden bij het stilstaan, vraag ik me af of dat van het zadel is. Die van mij deed dat ook, maar puur uit ongeduld en dat hij stilstaan moeilijk vond. Nu vind hij het prima om gewoon aan los teugeltje stil te staan. En juist in beweging zie je vaak als het zadel irriteert.
Maar t blijft gissen en proberen natuurlijk.

En passessie en erna zelf op zoek naar 2e hands is zeker mogelijk. Houd er wel rekening mee dat het erna evengoed even gecheckt moet door een zadelmaker en miss wat opgevuld moet worden. (Of in sommige gevallen zelfs vervangen).


Wat fijn dat je voor jullie nu een fijn zadel hebt gevonden! Klinkt toch als een heuse zoektocht haha. Mag ik vragen wat voor jou de overstap van boomloos naar de Kent&Masters bepaalde?

Het lijkt me ook fijn om zo'n passessie te doen, dan zie ik meteen wat voor effect het zadel op Dex heeft. Wie weet kom ik wel tot de conclusie dat onze Barefoot tóch het fijnste is voor ons beide! Ook een optie natuurlijk, want opzich ben ik best wel fan van boomloze zadels. Ik maak me altijd wel een beetje zorgen dat de zadelmaker dan boos wordt, omdat hij wel mag passen maar niet mag verkopen. Maar aan de andere kant.. daar betaal je hem wel voor natuurlijk!

Op stal hebben we een zadelmaker die bijna iedereen heeft, daar kan ik ook nog eens naar vragen. Alleen vind ik hem altijd zo ... onsympathiek overkomen, dat ik nu spontaan een ander zoek :Y)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:49

Ik wou net zeggen, zelfs zo een passessie is duur genoeg, daar hoeven niet ook nog verplichtingen bij te komen.

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:02

Ja natuurlijk mag je dat vragen! Ik ben gestart met Barefoot (Lexington), maar die lag niet optimaal en toen is de Fairfax gekomen. Ondanks meerdere checks bleef het wat schuiven en was ik er niet tevreden over (wel heerlijk zadel trouwens verder), zelfs mijn Barefoot Arizona(voor buitenritten) lag stabieler alleen miste ik daar zelf steun in. dus toen de notting Hill op ander paardje getest, en die 2e hands gekocht. Deze lag mooi stabiel en gaf mij ook voldoende steun voor het bakwerk. Hij is toen in 4 maanden mooi ontwikkeld bij de schoft (het boomzadel zat hem daar blijkbaar toch in de weg).
Omdat hij springen erg leuk vind, en we ook meer endurance gericht wilde gaan trainen wilde ik toch graag weer een boomzadel. Dus 2e hands K&M HW gekocht. Ik wist immers al dat die pasvorm goed was (niet de s line met diepe zit, die heeft een iets andere vorm van de boom en paat hij dus niet).
Andere zadelmaker laten komen en laten checken en wat opvullen en hij loopt er fijn onder. En daar is ie altijd heel duidelijk in geweest. Niet fijn, was meteen niet meer stil willen staan met opstijgen (ook niet met krukje). Ook osteo is zeer tevreden over hoe zijn lijf nu is. Zelfs na 6 maanden weinig doen krijg ik her en der nog te horen dat hij er zo goed uit ziet en ook qua spieren nog prima is (merk wel dat dat nu na bijna 11mnd wel wat terug begint te vallen). Ivm blessure is het alleen soms wandelen of aan de dubbele lijnen wandelen.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 12:10

Granoek schreef:
Ik wou net zeggen, zelfs zo een passessie is duur genoeg, daar hoeven niet ook nog verplichtingen bij te komen.

Toch fijn dat andere hier ook zo over denken haha :o

darkadia schreef:
Ja natuurlijk mag je dat vragen! Ik ben gestart met Barefoot (Lexington), maar die lag niet optimaal en toen is de Fairfax gekomen. Ondanks meerdere checks bleef het wat schuiven en was ik er niet tevreden over (wel heerlijk zadel trouwens verder), zelfs mijn Barefoot Arizona(voor buitenritten) lag stabieler alleen miste ik daar zelf steun in. dus toen de notting Hill op ander paardje getest, en die 2e hands gekocht. Deze lag mooi stabiel en gaf mij ook voldoende steun voor het bakwerk. Hij is toen in 4 maanden mooi ontwikkeld bij de schoft (het boomzadel zat hem daar blijkbaar toch in de weg).
Omdat hij springen erg leuk vind, en we ook meer endurance gericht wilde gaan trainen wilde ik toch graag weer een boomzadel. Dus 2e hands K&M HW gekocht. Ik wist immers al dat die pasvorm goed was (niet de s line met diepe zit, die heeft een iets andere vorm van de boom en paat hij dus niet).
Andere zadelmaker laten komen en laten checken en wat opvullen en hij loopt er fijn onder. En daar is ie altijd heel duidelijk in geweest. Niet fijn, was meteen niet meer stil willen staan met opstijgen (ook niet met krukje). Ook osteo is zeer tevreden over hoe zijn lijf nu is. Zelfs na 6 maanden weinig doen krijg ik her en der nog te horen dat hij er zo goed uit ziet en ook qua spieren nog prima is (merk wel dat dat nu na bijna 11mnd wel wat terug begint te vallen). Ivm blessure is het alleen soms wandelen of aan de dubbele lijnen wandelen.


Bedankt voor je ervaring, vind ik fijn om even te lezen! Ik ben hier toch best nog nieuw in. Ik hoop dat de zadelmaker binnenkort wil komen om te passen, dan kan ik kijken welk zadel het fijnste voelt voor Dex en mij. Dex geeft gelukkig wel snel aan als iets écht niet goed is. En dan kan ik marktplaats afspeuren naar een goed zadel voor ons. Of wie weet houden we lekker de barefoot :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:19

Ik zit zelf een beetje te orienteren op de easytrek classic saddles. Misschien is het voor jou ook wel iets? Zijn net engelse zadels :) Ben verliefd op dat bruine dressuurzadel

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:20

freetorun schreef:
Bedankt voor het delen van je ervaring, heel fijn! Het is ook zo toevallig, want na het berichtje van Granoek ben ik op Google gaan zoeken naar Tekna, en kwam toevallig een berichtje van jou tegen mét jouw advertentie. Om je reactie dan hier te zien is wel grappig, haha.

Zijn het echt fijne zadels? Ik ben er eigenlijk wel heel benieuwd naar nu. Ook hoor ik idd veel mensen over de thorowgood en Kent & Masters.

Toevallig _O-

Ik vind het een heerlijk zadel. Ziet er echt niet uit als kunststof maar wel ideaal in het onderhoud. Lekker zacht aan de billen, ik heb er een paar lange ritten mee gemaakt :D o.a. onze kenningsmakingsklasse Endurance! Als je ooit in omgeving Arnhem bent, je mag 'm van mij testen hoor :)

Ik heb dus nu een K&M S-line. Deze is wel totaal anders dan de Tekna! De Tekna heeft echt een gesloten zit, de K&M juist niet zo.

Boomloos blijft natuurlijk ook gewoon nog een optie, genoeg zadels op de markt!

[o]

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 12:24

sterreke98 schreef:
Ik zit zelf een beetje te orienteren op de easytrek classic saddles. Misschien is het voor jou ook wel iets? Zijn net engelse zadels :) Ben verliefd op dat bruine dressuurzadel


Mooie zadels inderdaad. Ik zie op de site staan dat diegene die de testzadels heeft, pas bij ons is geweest om mijn boomloze zadel te checken. Jammer dat ze hiermee niet als optie kwam, want zelf wist ze niet welk ander zadel boomloos goed bij ons zou passen met dressuur uiterlijk, die kleiner was waar ik wel in zou passen... :\

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 12:26

Fortitude schreef:
Toevallig _O-

Ik vind het een heerlijk zadel. Ziet er echt niet uit als kunststof maar wel ideaal in het onderhoud. Lekker zacht aan de billen, ik heb er een paar lange ritten mee gemaakt :D o.a. onze kenningsmakingsklasse Endurance! Als je ooit in omgeving Arnhem bent, je mag 'm van mij testen hoor :)

Ik heb dus nu een K&M S-line. Deze is wel totaal anders dan de Tekna! De Tekna heeft echt een gesloten zit, de K&M juist niet zo.

Boomloos blijft natuurlijk ook gewoon nog een optie, genoeg zadels op de markt!


Ja echt super toevallig! haha.

Ik ga denk ik lekker testen bij de zadelmaker op Dex, en wie weet kom ik dan bij je terug voor het zadel dat te koop staat :o. Wel heel erg bedankt voor het aanbod overigens!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

kimberlyve

Berichten: 599
Geregistreerd: 15-03-14

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:21

Ik ben erg benieuwd naar de service van a3. Ik wil voor mijn paard ook voor een tekna gaan kijken omdat ze nog erg in de groei is en deze zadels makkelijk aan te passen zijn plus het zijn fijne zadels voor eenn korte rug. Ik twijfel alleen nog wie ik laat komen a3 of horse mastery zadels.

Orchid's Alian <3

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:43

freetorun schreef:
sterreke98 schreef:
Ik zit zelf een beetje te orienteren op de easytrek classic saddles. Misschien is het voor jou ook wel iets? Zijn net engelse zadels :) Ben verliefd op dat bruine dressuurzadel


Mooie zadels inderdaad. Ik zie op de site staan dat diegene die de testzadels heeft, pas bij ons is geweest om mijn boomloze zadel te checken. Jammer dat ze hiermee niet als optie kwam, want zelf wist ze niet welk ander zadel boomloos goed bij ons zou passen met dressuur uiterlijk, die kleiner was waar ik wel in zou passen... :\



Ooh.. Stom zeg! Is er nog geen andere dealer in ons kikkerlandje?

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:27

freetorun schreef:
Op stal hebben we een zadelmaker die bijna iedereen heeft, daar kan ik ook nog eens naar vragen. Alleen vind ik hem altijd zo ... onsympathiek overkomen, dat ik nu spontaan een ander zoek :Y)


Zo 1 hebben wij er ook lopen :')
Ik heb dus ook mijn eigen laten komen en ondertussen heeft ze ook al minimaal 5 andere klanten via mij :Y)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-17 21:46

18 november | 2017

Ik zit weer in een heerlijke positieve flow met Dex! Vandaag hadden we een (onderlinge) springwedstrijd op stal, dus het was lekker druk. Mijn idee was om even te longeren, en ervoor buiten even een rondje te wandelen (en tegelijk in te stappen). De laatste keer tijdens een buitenritje deed hij wat moeilijker om het erf af te gaan, maar aan de hand was er weer niks aan de hand. Het is echt zo duidelijk aan hem te merken dat hij onder het zadel een stuk onzekerder is, of wellicht dat ik dat óók ben :D.

Anyway, buiten wandelen was weer even goed voor ons. Even lekker aan de leiderspositie gewerkt, en tijdens het wandelen wat oefeningen kunnen doen om m'n eigen ruimte te bewaren. Dat ging eigenlijk super! Ook zijn we langs wat graafmachinetjes gelopen, wapperend plastic en van die rode wegwerkzaamheden borden, ze zijn nu net in de straat bezig. Dex alles laten 'touchen' en hij was weer helemaal chill. Ik kan dan zo genieten van hem!

Eenmaal terug bleken alle regulieren poetsplekken bezet (soort van stand met een touw aan twee kanten), maar was er in een gang nog wat plekken over. Hier zet je ze dan vast aan één touw aan de muur. Op z'n oude stalling was dat net zo, en dan kon Dex bijna onmogelijk stil staan. Nu kon ik hem rusten optuigen met pessoa zonder dat hij ook maar een voetje verzette. Dit terwijl er heel veel mensen bij/in de bak stonden, veel geklap, paarden sprongen etc nog geen 15m bij hem vandaan. Toch wel weer trots dat dit al zoveel beter gaat en hij z'n aandacht super bij mij kon houden :j

Longeren ging wel oké. Er was veel drukte om de longeerbak, dus af en toe verloor Dex toch wel even z'n aandacht. Heel logisch natuurlijk, en ergens ook wel goed voor hem om hier eens aan te wennen. Toch zaten er hele nette stukjes tussen. Ook heb ik eens goed opgelet, en ook met het longeren als ik hem stil laat staan, schud hij met z'n hoofd. Dat heeft dus niks met het zadel te maken. Aan het einde v/h longeren - moe en voldaan - kan hij wel rustig stil staan.. Toch goed om te weten!

Dex na het longeren:
Afbeelding

Ook heb ik contact gehad met de zadelservice van A3. Hij gaat op vakantie tot 20 december, dus erna zien we wel verder.

Morgen wil ik in de bak weer eens bitloos proberen. Hij is de laatste tijd zoveel rustiger, wellicht dat het dan nu ook fijn rijden is. Proberen kan geen kwaad!

Mijn doelen voor november zijn:
1) Rust in draf vinden met een constant(er) tempo
2) Sprongetje onder het zadel
3) Zonder zadel (met barebackpad)

Ik heb het nooit eerder gedeeld, denk ik, maar ik stel mezelf elke maand doelen, variërend van grondwerk tot rijden. Zo waren eerder mijn doelen bijvoorbeeld Dex in mijn tempo mee te kunnen laten lopen, longeren in draf/galop of galop tijdens een buitenritje. Zo probeer ik ons elke maand een klein beetje uit te dagen :).

sterreke98 schreef:
Ooh.. Stom zeg! Is er nog geen andere dealer in ons kikkerlandje?

Geen idee! Maar ik stuur Ella wel een berichtje, wie weet wat ze zegt! :)

Nadiine__x schreef:
Zo 1 hebben wij er ook lopen :')
Ik heb dus ook mijn eigen laten komen en ondertussen heeft ze ook al minimaal 5 andere klanten via mij :Y)

Haha wie weet! Nu is mijn gevoel nergens op gebasseerd, heb geen woord met hem gesproken. Maar hij keek zo vuil naar m'n boomloze zadel :')

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:59

Dat vind ik goed, dat je doelen stelt. En realistische doelen ook
Dat moet ik ook meer doen, ik merk dat ik het erg druk heb met werk de laatste tijd en te weinig tijd maak voor Dex. Nu heeft hij daar gelukkig geen problemen mee, maar zo kom je ook nergens natuurlijk. Ik ga ook eens nadenken over doelen.

Ben heel benieuwd hoe het gaat lukken bitloos! Meestal valt het qua ontstuurbaarheid of niet willen remmen echt reuze mee, maar zijn ze in de war ivm het gebruik van hun lichaam (Dex kon plots niet meer buigen of stelling nemen).

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-17 22:58

Granoek schreef:
Dat vind ik goed, dat je doelen stelt. En realistische doelen ook
Dat moet ik ook meer doen, ik merk dat ik het erg druk heb met werk de laatste tijd en te weinig tijd maak voor Dex. Nu heeft hij daar gelukkig geen problemen mee, maar zo kom je ook nergens natuurlijk. Ik ga ook eens nadenken over doelen.

Ben heel benieuwd hoe het gaat lukken bitloos! Meestal valt het qua ontstuurbaarheid of niet willen remmen echt reuze mee, maar zijn ze in de war ivm het gebruik van hun lichaam (Dex kon plots niet meer buigen of stelling nemen).


Thanks! Ik probeer ze inderdaad zo realistisch mogelijk te houden. M'n belangrijkste doel is toch wel om rustig aan te doen met Dex en niet te snel willen gaan haha. Ik ben benieuwd wat jullie doelen worden!

Ik heb Dex bitloos zadelmak gemaakt. Maar eenmaal aan het rijden had hij al vrij snel door dat hij prima naar rechts kon als ik naar links wilde, en het sturen snapte hij écht wel goed. Dat hebben we van te voren nog veel geoefend aan de lange lijnen (ook bitloos), en de eerste paar x onder het zadel ging dat ook prima. Toen toch maar eens met bit geprobeerd en toen probeerde hij het 2 x en was het klaar. Erna weer eens bitloos geprobeerd maar hij was in die periode zo voorwaarts dat ik half stuurloos en in mega tempo door de bak ging.. Waarna me het vriendelijker met bit leek, want bitloos zat ik heel de tijd aan zn neus 'te trekken'.

Nu is het tempo gecontroleerder én reageert hij al goed op m'n zit. Ben dus heel benieuwd hoe hij het morgen oppakt!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 18:43

Vandaag ipv bitloos gereden voor het eerst gesprongen! Hij deed het fantastisch, z'n tempo was goed te beheersen en hij sprong heel betrouwbaar!

Zo trots!! Ik maak er nog een filmpje van straks, maar nu alvast een foto waar ik al heel trots op ben:
Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:22

Yaay wat leuk! Maar dravers kunnen ook super springen <<)



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, criollo_yess, Ilona__, J30d, Lisette1987, lynn_Joy, lynnXtubbie, meniekske, Mo_Noah en 75 bezoekers