Een Portugees Herfstsprookje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Een Portugees Herfstsprookje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-17 21:15

Twee weken geleden mochten Lusitano Santi en ik model staan voor de fotografen van Pix Fotografie (Marjon82 @ Bokt).

We hadden geluk met het weer in de zin dat het één van de laatste mooie herfstdagen was. De zon wilde zich niet echt laten zien, maar er zijn toch waanzinnig mooie foto's uitgekomen!

Stoere bink Santi. <3

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Stukje piaffe, daar gaat hij lekker van showen!


Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Dit is m'n favoriete foto denk ik.


Afbeelding

En de bijbehorende Pix vlog:



Eefiepeefie

Berichten: 864
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Een Portugees Herfstsprookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:18

Prachtig!

H. Lusitano Horses
Hèrmes do Hanoï, Urtiga, Isabella H. & Branca

Ellen_ov

Berichten: 1311
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Een Portugees Herfstsprookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:24

wauw! erg mooi zeg, met name foto 2! sprookjesachtig.
het is dat ik weet dat twee weken geleden de heide niet meer zo paars was maar ze heeft het erg goed ietsje bijgewerkt :D :P


keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Een Portugees Herfstsprookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:31

3 en 7 vind ik erg mooi

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 18:16

Thanks allemaal!

Ellen_ov schreef:
het is dat ik weet dat twee weken geleden de heide niet meer zo paars was maar ze heeft het erg goed ietsje bijgewerkt :D :P


Haha, ja, het paarse seizoen was net voorbij. Maar zo hebben we toch nog een beetje het heidegevoel, hihi. :D

WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:20

Heel mooi! <3
Jammer dat je niet je haar hebt opgestoken, maar dat zal verschil van smaak zijn denk ik.. :j

Wolin 24-07-2003 - † 26-08-2021
"You rest now, my dearest friend ツ. And'll see you on the other side. Thank you. For making me for who I am today.."

Anoniem

Re: Een Portugees Herfstsprookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:32

Knappe Santi :D mooie foto's weer hoor!

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:56

Erg mooi! Het is dat je zoveel bekijks trekt als je zo op buitenrit gaat en je dus niet meer aan rijden toekomt, anders zou ik zeggen maak er een gewoonte van. :D Heel mooi passend geheel.

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

PinaKoala
Berichten: 104
Geregistreerd: 04-11-17

Re: Een Portugees Herfstsprookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 08:12

Absoluut prachtig! Wat een geweldige jurk ook!

Kimmie25501

Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Een Portugees Herfstsprookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 09:09

Prachtige foto's!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Een Portugees Herfstsprookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:36

Mooie jurk en het zadel lijkt me heerlijk zitten

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-17 12:09

Thank voor de leuke reacties allemaal!

WolinLotte schreef:
Jammer dat je niet je haar hebt opgestoken, maar dat zal verschil van smaak zijn denk ik.. :j


Dat had inderdaad ook heel mooi kunnen zijn! Ik had eigenlijk nog bloemendeco voor in mijn haar maar die had ik in de auto laten liggen. :')

JoSav schreef:
Erg mooi! Het is dat je zoveel bekijks trekt als je zo op buitenrit gaat en je dus niet meer aan rijden toekomt, anders zou ik zeggen maak er een gewoonte van.


Er bleven nu al aardig wat voorbijgangers stil staan, haha. Ik moet er ook wel bijzeggen dat deze jurk niet bijzonder comfortabel is, hij is erg zwaar en de lange mouwen zitten soms in de weg bij teugelhulpen. :o

PinaKoala schreef:
Wat een geweldige jurk ook!


Thanks, het is één van de jurken die we normaal bij showteam Langenort in de shows gebruiken. Een (replica van een) 15e eeuwse houppelande. :)

DemiSisa

Berichten: 988
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:52

Prachtige foto's! <3

Chiko <3

B + 19 | L1 + 13

wapitie

Berichten: 202
Geregistreerd: 26-08-14
Woonplaats: in Dromenland...

Re: Een Portugees Herfstsprookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:03

Foto 4 wat een prachtig paard!

Prima2Donna

Berichten: 851
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Een Portugees Herfstsprookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:28

Wat een gave foto's! Zou zelf ook wel zo'n fotoshoot met een jurk willen <3 <3

Ik geloof dat ik zojuist een engels docent van mijn school hier heb gevonden xdd

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 22:57

rider schreef:
Er bleven nu al aardig wat voorbijgangers stil staan, haha. Ik moet er ook wel bijzeggen dat deze jurk niet bijzonder comfortabel is, hij is erg zwaar en de lange mouwen zitten soms in de weg bij teugelhulpen. :o

Dat blijven staan kan ik over meepraten, aangezien ik een “apart” paard heb. Niet altijd even handig op buitenrit, hahaha. Af en toe doe ik een mooi rijjasje aan met borduursels of een mantel bijv. tja, dan hoef ik in het weekend al helemaal niet op pad. Dan sta ik meer stil dan ik onderweg ben. :+
En tja, niet alles dat historisch en esthetisch verantwoord is, is natuurlijk even comfortabel. Dan is het idd misschien minder geslaagd. Maar ik vind dit persoonlijk wel erg mooi (het is dat specifiek de kleur niet bij mijn merrie past, haha). En, naar mijn mening, vele malen mooier dan de trouwjurken of synthetische jurken die ik hier vaak bij fotoshoots zie. Mijn complimenten, hoor. Zo op het eerste oog te zien is je jurk ook behoorlijk historisch verantwoord. Heel gaaf. Dan geeft het losse haar het weer wat speels mee, vind ik.

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-17 23:16

Thanks allemaal!

Prima2Donna schreef:
Ik geloof dat ik zojuist een engels docent van mijn school hier heb gevonden xdd


Dat zou goed kunnen ja. ;)

JoSav schreef:
En, naar mijn mening, vele malen mooier dan de trouwjurken of synthetische jurken die ik hier vaak bij fotoshoots zie. Mijn complimenten, hoor. Zo op het eerste oog te zien is je jurk ook behoorlijk historisch verantwoord. Heel gaaf. Dan geeft het losse haar het weer wat speels mee, vind ik.


Jij hebt een Akhal-Teke, toch? Dat zal inderdaad veel bekijks trekken. :j

Ik vind deze jurk ook gaaf hoor, daarom wilde ik er graag mee op de foto. Doordat er veel stof in zit en de stof ook nog erg zwaar is vind ik hem erg mooi vallen, dat heb je met synthetische stoffen al snel niet.

Hij is redelijk correct. Er zit iets meer stof in de rok om hem geschikt te maken voor regulier rijden; ik heb (helaas!) geen correct 15e eeuws dameszadel. We hebben wat concessies gedaan qua stof; dat is geen echt damast maar een katoenblend. Voor de historische displays hebben we ook wel houpellandes van echt correcte stoffen (fluweel en zijde) maar die zijn te kostbaar om te paard te gebruiken. Ik draag hem hier natuurlijk niet helemaal correct, ik heb de onderjurk er niet onder en normaal gesproken zouden hier natuurlijk bijpassende sieraden bijhoren. En voor het correcte plaatje zou hoofdbedekking natuurlijk gewenst zijn, maar die vind ik voor deze periode echt vreselijk. :') En de correcte haarstijlen eveneens, haha.

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:50

Ja, dat wil ook niet met zo’n zadel. Het moet wel praktisch blijven. Damast wordt, nog los van alles, ook wel een heel prijzige opgave, vrees ik.
15e eeuw, toch? Ja, dat vind ik qua hoofdbedekking en haarstijlen ook niet niet de meest charmante periode. :=

Ik heb idd een Akhal-Teke. Met een zonnetje erbij hoor ik dan heel vaak “wauw die lijkt wel van parelmoer!” en dan moet “men” weten wat voor paard dat dan is en daar heeft men dan uiteraard nog nooit van gehoord (en zo wel dan is het “huh ik dacht dat die heel dun waren?”) en dan moet ik erover vertellen, haha. Soms keer 10 of 20... soms dus niet te doen. :+ :D Maar ik vertel met liefde over het ras, dus ik neem het maar voor lief.
Ga je ook alleen voor jezelf wel eens zo op pad of sta je dan uiteindelijk ook vooral stil of ruzie met jezelf te hebben voor het fatsoenlijk geven van een teugelhulp? :))

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 20:00

Gaaf hoor, een Akhal-Teke. Zou leuk zijn om daar het correcte tuig ook op te hebben en bijpassende kleding. Al kom je dan waarschijnlijk nooit meer dan 5m van stal vandaan. :') Dan weet je zeker dat constant aangesproken wordt.


JoSav schreef:
Ga je ook alleen voor jezelf wel eens zo op pad of sta je dan uiteindelijk ook vooral stil of ruzie met jezelf te hebben voor het fatsoenlijk geven van een teugelhulp? :))


Nee, niet in deze kleding. In het verleden reed ik nog wel eens in harnas buiten om paard eraan te laten wennen (in de bak vinden ze het al snel OK maar moet in alle situaties acceptabel zijn). Wellicht dat ik dat met m'n huidige paard ook nog wel eens ga doen, die kent het nu in de bak maar zou goed voor hem zijn om het ook uit context mee te nemen. Mensen kijken je overigens al wat raar aan als je in zo'n jurk voorbij komt; in harnas is vele malen erger nog. _O-

In de winter rij ik wel veel rond met mijn Napoleontische overjas. Drie lagen lamswol, valt compleet over het zadel heen en tot op mijn enkels, met zo'n kraag die tot op kaakhoogte opgeslagen kan worden. Heerlijk! En door de wol superwarm en toch ademend. Kan geen moderne jas tegenop.

Mirthe94

Berichten: 112
Geregistreerd: 23-08-17

Re: Een Portugees Herfstsprookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:18

Mooie foto's :)

Cathan<3

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 20:05

rider schreef:
Gaaf hoor, een Akhal-Teke. Zou leuk zijn om daar het correcte tuig ook op te hebben en bijpassende kleding. Al kom je dan waarschijnlijk nooit meer dan 5m van stal vandaan. :') Dan weet je zeker dat constant aangesproken wordt.

Staat wel op het verlanglijstje. Maar dan wil ik het ook goed doen, en dat betekent incl. traditioneel zadel. *\o/* Maar dan kom ik idd helemaal nergens meer, vrees ik. :')

En wollen jas kan ik over meepraten. Voor het rijden voor mij toch het liefst wol en leer, daar kan toch echt niets tegenop aan jassen die je in de ruitersportwinkel kunt kopen. :D

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 21 bezoekers