Lily Poopsie, avonturen van onze pintaloosa in Spanje.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Lily Poopsie, avonturen van onze pintaloosa in Spanje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 19:24

Toen wij haar foto zagen, waren we eigenlijk meteen verkocht. Wat een schatje, en ook nog zo'n lief blauw oogje. Maarja, wij wonen in Spanje en zij stond in Nederland.
Het liet ons niet los en uiteindelijk zijn we haar gaan bekijken en hebben we haar gekocht. En nu staat ze alweer een maand in onze kudde <3


Afbeelding

Lily met haar mams Sunrise.


Afbeelding
Lekker parmantig :D


Afbeelding

In de stal voor de keuring van de warendienst. :)

En toen de reis, de reis zelf ging voorspoedig. We hadden van die man ook een hond gekocht, Kuna en die zou samen meekomen met Lily naar Spanje.


Woensdag kreeg ik dus het telefoontje of ik zou willen dat Lily en Kuna al naar Spanje zouden komen. Ik had toevallig donderdag en gisteren vrij en vandaag heb ik middagdienst. Dus ik zei ja.
Ok, zij hebben woensdag het veulen opgehaald om hem donderdag door de dakeuring te laten gaan en alles ok en daar gingen ze. Ze hadden me dus wel verteld dat er bijna niets met Lily gedaan was, en dat terwijl ik 3 weken geleden aan de verkoper verteld had wat hij met Lily zou moeten doen als voorbereiding. Dus: halstertje om, ruim van te voren bij mams weg , aan een touwtje lopen etc De simpele dingetjes.
Nu bleek dat die man helemaal niets gedaan heeft en de dag dat ik belde haar snel bij de moeder weggehaald heeft. Dus Lily was totaal niet voorbereid op halstertje enz. Met veel geduld hebben ze haar geladen en op stal gezet.

Ze hadden ons gebeld dat ze om 21.00 uur zouden aankomen op 1 km van ons huis. Dat was ok, ze waren niet met de allergrootste trailer, dus kon de vrachtwagen ook nog een flink stuk doorrijden.Maar de vrachtwagen kon niet helemaal bij ons huis komen, dat pad is echt te smal.
Ok, Lily er uit, Kuna bij ons in de auto en Ric(mijn man) zou met lily gaan lopen. Maar Lily liep niet, was doodsbang en trok steeds meer achteruit. Dus toen heb ik snel Bengel(ons makste en rustigste paard) gehaald en ging ze wel wat lopen achter hem aan. Maar Lily kwam te dicht bij Bengel en Bengel gaf een trap naar achteren, ik keek en zag hele Ric niet meer,hijlag aan de kant van het pad op de grond. Ik liet Bengel los, schreeuwde , rende naar hem toe. Hij draaide heel raar met zijn ogen , praatte wartaal en er kwam bloed uit zijn mond en hij gorgelde. Dus ik geschreeuwd naar D(mijn zoon) dat hij onmiddellijk 112 moest bellen, heeft hij gedaan , toen heb ik de telefoon overgenomen en geprobeerd uit te leggen wat er gebeurd was en wat ik zag op dit moment. D is snel naar de woonwijk gerend om de ambulance te gemoed te komen. Ric werd ondertussen iets beter, ik heb zijn hoofd heel voorzichtig ietwat gedraaid zodat hij niet zou stikken in zijn tong en geprobeerd hem bij te houden, ik dacht op een gegeven moment zelfs dat hij een ictus gehad had. Hij werd iets helderder en toen kwam gelukkig de ambulance al. Ze hebben hem meegenomen naar het ziekenhuis en ik ben snel met D naar huis gelopen om te kijken of de paarden daar waren.

Thuisgekomen, waren de paarden er niet. We hebben wel het koord van Bengel gevonden en ze zijn langs ons huis gerend, want er lag paardenmest. Ik heb een vriend gebeld om te vragen wat nu te doen, want ik moest immers ook naar het ziekenhuis. Hij raadde aan 112 opnieuw te bellen en alles uit te leggen en eventueel als ze de paarden zouden zien hem konden bellen. 112 gebeld, alles uitgelegd en zij zouden iemand sturen. D is thuisgebleven bij de dieren en voor als de politie zou komen.

In het ziekenhuis waren ze nog met Ric bezig, ze hebben vn alles en nog wat gedaan, fotos gemaakt etc. het bleek dat er godszijdank niets gebroken was, wel is zijn lip driedubbel zo dik en zijn kin ook. De hoef van Bengel is langs hem geschampt, maar kan je nagaan hoe hard dat evengoed gegaan is.

Hij moest wel vannacht blijven ter observatie. Om 8 uur smorgens zou ik hem op mogen halen. Jullie kunnen je natuurlijk wel voorstellen dat ik geen oog dichtgedaan heb. Ik kwam om half 3 snachts thuis, nog steeds geen paarden en natuurljk haal je je dan allemaal doemscenarios voor ogen. Waarom is Bengel niet naar huis gegaaan?

Weer 112 gebeld en die wilden eerst geen info geven, pas toen ik zei dat het mijn paarden waren, zeiden ze dat ze langsgereden waren maar niets gezien hadden. Ik op fb snel de krant van deze streek uitgepluisd of er ieets gebeurd was , niets gevonden. Nog weer op zoek gegaan met de lantaarn, geen paard gezien. Ieder uur bed uit om te kijken, niets.

Om half 8 Ric opgehaald en begonnen met ons tweeen te zoeken, voordat we de verzekering zouden bellen. We zijn met de auto en lopend de hoefafdrukken die je af en toe zag gaan volgen en na ongeveer anderhalf uur en heel erg veel roepen, hoorden we Bengel hinikken, snel er op af en Lily was met hem.Snel Bengel gepakt, en begonnen naar huis te lopen en wonder boven wonder liep Lily achter hem aan.

Thuis alle twee in de paddock gedaan bij de andere paarden, we konden het niet meer opbrengen om Lily te scheiden en apart te doen zoals we van plan waren .


Afbeelding

Eindelijk thuis, Bengel is haar grote held! :j


Afbeelding

Ook Elske komt eens nieuwsgierig kijken. *D


Afbeelding

Lily voelt zich helemaal thuis nu. <3

Lily is helemaal opgenomen in de kudde nu. Het is spelenderwijs gegaan. We zijn nu bezig met het aaien en aanraken, en later het halstertje proberen. Ze loopt als een hondje achter ons aan en vindt de aandacht heel erg leuk. :D


Afbeelding



Afbeelding
Lekker meedoen in de kudde.


Afbeelding
Galopje met Bengel <3


Afbeelding

Wat ben ik knap *-:)


Afbeelding

Yieha, kijk eens hoe hard ik kan <<)


Afbeelding
<3

Ik heb Lily voor de gein ingeschreven voor de Gouden Bokt verkiezing. Het leek me zo leuk eens een keertje mee te doen en tot mijn verbazing en verrassing is ze 6e geworden *\o/*

We zouden het leuk vinden als jullie een berichtje achterlaten. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110668
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Lily Poopsie, avonturen van onze pintaloosa in Spanje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:26

Wat een geweldig veulen zeg! Heel apart getekend ook! (Dat gaat veel poetswerk worden := ).
Maar heet dat arme ding serieus Lily Poopsie? Waarom? :')

Kabayo

Berichten: 13957
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:29

Knap veulen !! Veel plezier ermee

Ik mis wel een foto van Kuna :D of is dat de hond die langs het draadje meerent?

Anoniem

Re: Lily Poopsie, avonturen van onze pintaloosa in Spanje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:32

Prachtig meisje is het ook :D

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:34

Als eigenaar van een Jolly Joker kan ik je zeggen dat een paard een naam als dat of Bengel meegeven ook wel vragen om aparte avonturen is _O-

Gelukkig is alles weer goed gekomen!!

En hoe is t met het hondje?

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Lily Poopsie, avonturen van onze pintaloosa in Spanje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:50

Ik volg je elders al, dus ik ken je verhaal al, maar volg hier natuurlijk ook. Hoop op mooie updates van die kleine meid en hoop dat alles goed komt met je man. Kan me voorstellen dat de schrik er enorm heeft ingezeten. Ik zou het ook verschrikkelijk vinden van zowel mijn man als de paarden die pleite waren.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Lily Poopsie, avonturen van onze pintaloosa in Spanje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:49

Jeetje wat een verhaal zeg!
Maar gelukkig is alles.goed afgelopen.
Is je man er ook helemaal bovenop?
Veel plezier met Lily

Zus

Berichten: 600
Geregistreerd: 31-08-14
Woonplaats: Noord Drenthe

Re: Lily Poopsie, avonturen van onze pintaloosa in Spanje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:57

Wat een nachtmerrie. Gelukkig is alles goed afgelopen .
Heel veel plezier met de prachtige Lily.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:15

Ze is prachtig Astrid! Ik hoop dar Ric weer helemaal opgeknapt is!

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Lily Poopsie, avonturen van onze pintaloosa in Spanje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:37

Prachtig veulen, maar de naam is vreselijk O:)

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Lily Poopsie, avonturen van onze pintaloosa in Spanje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:35

Ik vind poopsie juist heel schattig als naam! Poopsie, poepie, het is toch ook een poepie!

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Lily Poopsie, avonturen van onze pintaloosa in Spanje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 08:31

Jeetje wat een verhaal.
Is je man inmiddels helemaal opgeknapt?

Zo he wat een schrik zul je om je man en paarden hebben gehad.

Het is wel een leukerd hoor. Heb je ook n foto van je hondje die is mee gekomen?

Rocamor

Berichten: 10853
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Lily Poopsie, avonturen van onze pintaloosa in Spanje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 08:46

Wat een leuk veulen zeg. Alleen wel snert dat je man daardoor zo gewond Is geraakt.

Hoe is het nu met jullie? Want ook D zal een flinke psychische tik hebben gehad.

Proficiat met het Lily.

Marilu
Berichten: 1245
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:31

Inderdaad, wat een verhaal, zeg ! Dat moet nogal een stress met zich meegebracht hebben ... ;(
Gelukkig lijkt alles goed afgelopen ! Lily ziet er een schatje uit. En zo'n fijn gezichtje, een echt meisje :j

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:45

Jemig wat een verhaal, gelukkig is uiteindelijk alles goed gekomen. Een mooi veulen zeg!

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Lily Poopsie, avonturen van onze pintaloosa in Spanje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:50

Wat een verhaal! Gelukkig met een goed einde. Nu genieten van jullie mooie veulen!

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 21:55

Bedankt voor alle leuke reacties!!

Cayenne; Ja ik denk ook dat het een heel gepoets gaat worden :D Maar dat geeft niet.

Over de naam: Bengel hebben we uit Nederland vandaan en hij had al zijn papieren, paspoort en zijn naam. En we vonden zijn naam wel erg grappig en toepasselijk. :)

Daarna kwam Esperanza, de moeder was zwanger in een bergravijn achter gelaten en een goede vriend gaf ons Esperanza cadeau. Esperanza betekent hoop en dat vonden we een passende naam voor haar. Onze zoon was toen 10 en hij zei dat hij ook een naam wilde uitkiezen. Tweede naam voor Espe zou dan Nederlands worden en hij koos Elfje :') (Espe is alles behalve een elfje :D )

Toen Elske, vanuit Nederland, wij kozen Elske, want de letter E moest erin voorkomen en we vonden dit wederom een passende naam. Daniel koos als tweede naam Eustaquia, :') , verschrikkelijk :D .

En toen Lily. Met Daniel speelde ik vaak een memoryspel dat kom er maar eens achter heet. Ik heb dit al vanaf mijn jeugd en is nog steeds leuk. Daar komt een plaatje op voor en niemand weet waarom, Daniel noemde dit altijd Lily Poopsie. Dus toen we een naam zochten, vonden we Lily erg leuk, en kwam Daniel meteen met : ok, dan wordt het Lily Poopsie :D . Omdat Poopsie, poepie betekent, en Lily ook echt een lief poepie is, vonden we dat leuk en is dit zo gebleven. Natuurlijk wordt ze gewoon Lily genoemd. :D


Afbeelding
Lily Poopsie aan de rechterkant.

Kabayo, de hond die meerent is Nuka, onze labrador. Ook weer zo toevallig dat de hond die we gekocht hebben al een naam had en dat dat precies Kuna moet zijn. Het omgekeerde :)

Afbeelding

Links Nuka, rechts Kuna

Dankje Rebecca!

Hahaha, ja Idd, Jolly Joker is ook een goede :D Met Kuna gaat het super!

Mo :* :*

Dankjewel Silly!

Monique: lieve reactie, Thanks.

Met Ric is het toen goed afgelopen. Maar het hele incident heeft toch heel wat voortgebracht.
Hij bleef maar moe , bekaf en benauwd hebben en uiteindelijk belanden we bij de cardioloog. Blijkt dat zijn hart maar 15 tot 20 % werkt. Hij heeft pillen meegekregen en wachtte op een oproep van het ziekenhuis om een katherisatie te doen.
De pillen werkten super, tot 2 dagen geleden, toen kreeg hij het weer benauwd snachts en we dachten we gaan meteen naar de eerste hulppòst. Daar moest hij meteen blijven, en heeft hij allerlei onderzoeken gekregen en kreeg ook plaspillen. ( Hij is maar liefst 4 liter vocht kwijt geraakt in 2 dagen) Hij ligt dus nu in het ziekenhuis en waarschijnlijk gaan ze maandag een katherisatie doen en dan kijken of ze gaan opereren of wat dan ook...

Antje-vip, vind je Lily alleen ook vreselijk als naam? :D

Mo, idd daar komt het ook vandaan oa.

Joey, dankjewel voor je leuke reactie :)

Rocamor, met ons zelf gaat het wel redelijk. We denken maar niet te veel vooruit.
Daniel is natuurlijk erg geschrokken, maar het gaat gelukkig goed met hem. :)

Lisafaded, Bedankt! :)

Santos, zeker, we genieten volop van Lily!

Met Lily zelf gaat het heel goed. We kunnen haar al voorzichtig borstelen en ze komt gelijk naar je toe en loopt als een hondje achter je aan. Volgende week hoop ik voorzichtig met een halstertje te beginnen /3

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Lily Poopsie, avonturen van onze pintaloosa in Spanje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:24

Wat grappig hoe je aan die naam bent gekomen! En natuurlijk volgende week graag foto's van het halstertje als je eraan toekomt met alle toestanden rondom Ric.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Lily Poopsie, avonturen van onze pintaloosa in Spanje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:48

Ik vind het wel een leuke naam :)

Maar dat is even schrikken zeg! maar komt niet door die klap toch?
Ik hoop dat hij snel weer beter wordt

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:50

Ah hoe lief hoe jullie op die naam zijn gekomen <3
Maar Ric toch in het ziekenhuis! Dat had ik niet verwacht. Voordeel is wel dat ze hem in het ziekenhuis constant in de gaten kunnen houden en de katherisatie komt nu dus wellicht eerder?
Heel veel sterkte voor Ric, D en jouzelf natuurlijk. Wil je Ric beterschap wensen van me? :*

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 14:56

Ik hoop dat het deze week gaat lukken met het halstertje, Mo. :) Dan maak ik natuurlijk ook fotos.

Silly, dat is zeker schrikken. Het komt niet door de klap hoor, we denken dat dit heel geleidelijk is gekomen.

Linda, natuurlijk heb ik Ric beterschap gewenst. We vinden het zelf ook fijner dat hij nu in het ziekenhuis onder controle is. Hij is maar liefst 9 kilo kwijt vanaf donderdag. Dat is allemaal vocht wat hij in zijn lichaam vastgehouden had. Deze week , de dokters weten nog niet wanneer, gaan ze de katherisatie doen.
Hij voelt zichzelf met de sterkere medicijnen die hij heeft een stuk beter. :)

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Lily Poopsie, avonturen van onze pintaloosa in Spanje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:06

Poeh jeetje..dat is ook wel een heftige tijd nu dan :(:)

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Lily Poopsie, avonturen van onze pintaloosa in Spanje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:11

Oh man, wát een verhaal! :oo
Wat een horror moet dat op het moment geweest zijn, en wat een geluk dat je man er zo goed vanaf gekomen is..

Wat is Elske prachtig gegroeid zeg!! Zo'n humpie dat het was toen ze tijdelijk in Drenthe stond, zo een mooie merrie is het nu.
Ze is echt mooi gegroeid!!

En Lily is een hele mooie aanwinst voor jullie kudde!
Na 2 bruine Barock Pinto's dan toch eens een gevlekte. Dan wel geen BP, maar toch :D
Heel veel geluk met haar!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Lily Poopsie, avonturen van onze pintaloosa in Spanje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:38

Wat een vreselijk bizar verhaal. Ik denk dat mijn hart het begeven zou hebben.

Hopelijk is de slechte start een voorbode voor een mooi gelukkig leven bij jullie!

Heftig dat je man nu weer in het ziekenhuis ligt. Beterschap!

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 20:42

Mondy, ja dat is het zeker, gelukkig is Ricardo vandaag uit het ziekenhuis gekomen *\o/*

SayaJones, idd, hahahaha, eindelijk een paar vlekjes in de kudde. :D Ik vind Emeli ook mooi geworden hoor, ik heb even in je profiel gespiekt.
Ja wat was Elske een dingkse he, nu is ze echt mooi. <3

Dankje Selka. Op het moment dat zo iets gebeurd denk je nergens over na, de schrik en zenuwen komen later pas.


Afbeelding

Zo snel als ik tijd heb en het rustig voor elkaar krijg plaats ik fotos van Lily met halstertje.
Ik hoop dat dat snel is, want ik wil dat de DA haar even nakijkt, ze heeft veel korsten en pukkeltjes op haar rug en kont, alleen aan de bovenkant, en ik dacht eerst dat dat door het voer kwam, maar dat is dus niet zo.
Ook moeten we het nog steeds voor elkaar krijgen om haar te ontwormen, dat wil ik zo snel mogelijk doen, want ik weet bijna wel zeker dat ze die heeft, want ze heeft nu echt zon raar buikje. Dus ik wil sowieso snel het halstertje om kunnen doen.