Privacy: hoe ga jij ermee om?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
justkid

Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:52

Nee dat is gewoon heel erg stom 8)7 |o
En ik heb daar geen medelijden meer mee. Het moet toch inmiddels wel een keertje duidelijk zijn dat alles is terug te vinden.
Alleen minderjarigen moet je tegen zichzelf beschermen, de rest moet zijn verstand gebruiken :roll:



GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:59

justkid schreef:
Nee dat is gewoon heel erg stom 8)7 |o
En ik heb daar geen medelijden meer mee. Het moet toch inmiddels wel een keertje duidelijk zijn dat alles is terug te vinden.
Alleen minderjarigen moet je tegen zichzelf beschermen, de rest moet zijn verstand gebruiken :roll:

Mee eens.

koeien op de weg...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:41

Misschien moet bokt eens geld gaan vragen bij de zorg verzekeraars. Want er word door bokt veel bespaard. :+

anjali
Berichten: 14918
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:05

bruintje123 schreef:
Misschien moet bokt eens geld gaan vragen bij de zorg verzekeraars. Want er word door bokt veel bespaard. :+

Yes! Ik zet er gerust wat over mezelf op als ik daar zin in heb. maar nooit iets over anderen,althans niets herkenbaars.

zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Privacy: hoe ga jij ermee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:17

Realiseer trouwens wel dat het makkelijker is om vanuit berichten op Bokt achter priveinformatie te komen dan om met enkel een naam op berichten van Bokt te komen.

Ik deelde vroeger best veel, nu wat minder. Iemand die bekend is in deze omgeving zou achter mijn adres kunnen komen, daar wens ik ze veel succes mee. Om via mijn volledige naam bij dit account uit te komen is al een stuk lastig al dan niet onmogelijk.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Anoniem

Re: Privacy: hoe ga jij ermee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:01

Met een paardennaam ben je er toch vlug gok ik zo ..
Maar of dat uiteindelijk dan zo'n probleem is, die paardennaam, dat is dan weer de vraag.

Hele medische- en levensverhalen over jezelf (of nog erger: anderen) is een heel ander iets natuurlijk. Dat probeer ik wel te beperken, hoewel ook daar wel wat van terug te vinden is, maar dat weet voor de rest ook iedereen die ik ken (inclusief werk) dus of dat zo'n ramp is ... Het zal er allemaal vanaf hangen waarschijnlijk.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:04

Ik heb vroeger echt domme dingen gezegd, 2 jaar terug toen ik net bokt had reed ik nog regelmatig op een manege en daar werd me zagen aangeleerd ( in hun hoofd aan de teugel rijden).
Nu staat er dus bij mijn oude priveberichten hoe je aan de teugel moet en dan een uitleg hoe je moet zagen. Echt een debiel was ik {:)-:( {:)-:( {:)-:(
Doordat ik op bokt zit heb ik wel veel geleerd. Maar vind het wel echt erg dat dat onljine staat

So what if im crazy? The best people are.

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:17

Nicole schreef:
Ik ben daar echt te nuchter voor, ze lezen maar wat ze willen lezen van me. Doe ook totaal niet moeilijk over privacy.

Ik was heel makkelijk, maar sinds een paar akkefietjes (lees: bedreiging, cyberstalking, dreigen medische/psychiatrische dossiers openbaar te maken, je om de oren meppen met totaal irrelevante dingen van tig jaar geleden etc) ben ik een stuk voorzichtiger.
pest is ook gewoon dat de politie geen kl*te doet en je melding/aangifte ervan niet eens wil opnemen, je krijgt gewoon een 'ja dan moet je maar niet gaan internetten', 'we hebben wel meer te doen' en/of 'we kunnen pas wat doen als diegene daadwerkelijk bij je op de stoep staat' te horen. -O-
Sindsdien ben ik terughoudender met wat ik plaats en welke gegevens ik van mezelf deel, ook op facebook staat mijn achternaam niet meer omdat ik mijn voornaam in twee stukken heb gehakt.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 00:21

[***] schreef:
Zelf heb ik totaal nog niks meegemaakt in de vorm van pesten dus geen idee wat ik me daar moet bij voorstellen of welke proporties dit aan kan nemen.

Er zijn best veel bokkers die niks meer over hun paarden posten en al zeker geen foto's op de foto-afdelingen omdat het te vaak niet leuk heeft uitgepakt in de betreffende topics, via pb en elders op het forum. Gelukkig maakt niet iedereen dit zelf mee, maar het is best vervelend dat het dus wel echt gebeurt. Pesten, trollen, geef het beestje een naam.

The_Cat

Berichten: 7276
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:27

GDG schreef:
justkid schreef:
Nee dat is gewoon heel erg stom 8)7 |o
En ik heb daar geen medelijden meer mee. Het moet toch inmiddels wel een keertje duidelijk zijn dat alles is terug te vinden.
Alleen minderjarigen moet je tegen zichzelf beschermen, de rest moet zijn verstand gebruiken :roll:

Mee eens.


Maar dat verstand is niet altijd even helder afhangende van 'de emotionele staat' van een mens. En het zou fijn zijn als er misschien gewoon standaard na een periode wat berichten verwijderd zouden worden, zodat je daar ook gewoon niet wakker van hoeft te liggen dat iemand x gaat vinden omdat je toen misschien iets gepost hebt in een verwarde,verdrietige,euforische,... staat


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

iw2015

Berichten: 40
Geregistreerd: 16-08-16
Woonplaats: 51.55.4.29.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:39

Ik ben van huis uit altijd erg voorzichtig geweest inzake mijn doen en laten. Nee, ik ben niet paranoide maar wel voorzichtig en doordacht in mijn optreden met altijd een alertheid in mijn achterhoofd, zelfs als ik gedronken heb. Dat er altijd wel iets van je zelf achter wordt gelaten op het web, hoef men mij niet te vertellen. Dat is nu eenmaal zo omdat ik elke computer iets zit waardoor jij te herkennen bent als je vaker op dat toestel het web op gaat. Idem voor je mobiel waarmee je surft. En denken dat elke VPN of weet ik veel optie die je 'veiligheid' en 'anonimiteit' garandeert en dit desnoods met reclame-uitingen bevestigd, is een utopie. 100% veiligheid en anonimiteit bestaat niet. MAAR je kan wie-jou/ons-ook-bespioneert- ook moeilijker maken dan normaal door gewoon alleen dat te posten wat je wilt posten en verder niets. Immers wat je niet zegt kan ook nooit tegen je gebruikt worden. Toch? *D

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:21

justkid schreef:
Maar denk je echt dat mensen die je niet kent en wel de naam van je paard kennen gaan uitvogelen wie jij bent en waar je woont en dan op visite komen?
Ik kan me daar niks bij voorstellen. :9k

Niet op visite maar lezen wat je er meer zet word echt wel gedaan. Je hoeft niet eens ingewikkeld te doen bokt staat gewoon bij google ertussen als je bijvoorbeeld op een naam zoekt.

Vriendin zei wel dat ze alles terug kon lezen van een wekelijkse bijeenkomst voor iets met paarden. Waren een paar meiden van groep die het bespraken op Bokt. :')

Edit iemand zou wel iets van haar werk er op kunnen zetten.. bijvoorbeeld foto's met een paard die ze rijd op het werk. dat paard is van een klant ... Lekker handig dat die dan de baas zou opbellen waarom dat op Inter net stast

The end


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers