Urbi (V;Metall) Back on track!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Urbi (V;Metall) Back on track!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-17 14:09

Hoi bokkers :wave:

Afbeelding

Na een heerlijke zomer, is nu alweer de vreselijke winter op komst. Hier in België dus ook al goed te voelen, begin deze maand is mijn 16jarige KWPN merrie verhuisd naar een schitterende locatie, waar we weer het werk kunnen opnemen. Al was ze best heel gelukkig met haar weide leventje! Toch, merk ik nu dat ze ook weer geniet van het werk.

De rust heeft haar voornamelijk goed gedaan in het hoofd. Ze weet haar meer te beheersen, en gaat niet meer zo snel lopen driften als er iets niet lukt. Ze is nog wat zwak in haar achterhand, waardoor het bij sommige oefeningen echt werken wordt voor haar. We gaan natuurlijk stap voor stap, want ze komt van ontzettend ver. Ik heb haar zelf 4jaar geleden gekocht bij een paardenhandelaar in Mechelen. Daar stond ze in de slachtstallen, omdat ze mentaal nog al ' gebroken ' was, gok ik. Het koste me bloed, zweet en tranen om haar vertrouwen weer te winnen, en ook een zware koliek aanval eind 2013 heeft haar bijna de das om gedaan maar hier is ze gelukkig weer door gekomen. Buiten het feit dat ze mentaal gebroken was, was ze ook fysiek niet in orde. Alles behalve recht in haar lichaam, teugel mank, en op de linkerhand wou ze helemaal niet lopen. Ondertussen gaat het allemaal veel beter, er is nog werk aan de winkel en we zijn er nog niet maar ik ben best trots op wat we al bereikt hebben!

Ik zelf heb op zich geen hoge verwachtingen van haar, gewoon goed voelen in haar vel en netjes lopen is voor mij voldoende. Hier en daar misschien nog eens een oefenwedstrijd, en graag volgend jaar zou ik haar misschien wel willen laten dekken! Maar dat zien we nog wel, momenteel genieten we gewoon van elkaar. En voor mij is het onbeschrijfelijk wat voor paard het geworden is, na al die tegenslag!

Afbeelding

Afbeelding
Dit was 5jaar geleden bij aankomst.
En een vergelijking met 5jaar geleden :

Afbeelding

En dit zijn de foto's van de shoot begin deze maand! :-)

Afbeelding

Ondertussen ook al een hele teddybeer!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mooi koppie! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

* Urbi'AWinnerIsADreamerWhoNeverGivesUp. O9/O7/2O13
´ Z'tje 3O.11.2OO8 - 1O.O5.2O11 Forever in my heart.


Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Urbi (V;Metall) Back on track!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:39

Knappe merrie! Aan de hand van je verhaal had ik andere beelden verwacht maar ze loopt best netjes. Super dat je je tijd en energie in haar hebt willen stoppen, ze zal je vast heel dankbaar zijn <3

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-17 15:23

Nissima schreef:
Knappe merrie! Aan de hand van je verhaal had ik andere beelden verwacht maar ze loopt best netjes. Super dat je je tijd en energie in haar hebt willen stoppen, ze zal je vast heel dankbaar zijn <3


Bedankt nissima! Klopt, ze loopt netjes maar vaak niet op eigen benen. Dat is nu het grootste werkpunt en nog wat meer rechtrichten. Het is een heel dankbaar paard klopt ja! Heb heel wat paarden gehad voor haar, maar bij haar is er echt een klik. Ze gaat hier nooit meer weg!

* Urbi'AWinnerIsADreamerWhoNeverGivesUp. O9/O7/2O13
´ Z'tje 3O.11.2OO8 - 1O.O5.2O11 Forever in my heart.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Urbi (V;Metall) Back on track!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:48

Wat ptachtig dat je haar zo'n kans hebt gegeven. Ziet er fijn uit!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Urbi (V;Metall) Back on track!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 01:11

Hier ook 1 die na het verhaal andere beelden had verwacht maar ziet er zeker netjes uit. Wat zal ze je dankbaar zijn. Geniet lekker van je knapperd.

Als het de bedoeling was dat andere bepalen hoe jij hoort te leven......dan was je geboren met een afstandbediening.


Anoniem

Re: Urbi (V;Metall) Back on track!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:01

Wauw knap en jullie zijn ook een erg mooie combinatie!

Monique1963

Berichten: 8624
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Urbi (V;Metall) Back on track!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:54

Wat loopt ze keurig nu! En erg leuke foto van die oortjes zo naar voren. Goed gedaan!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Re: Urbi (V;Metall) Back on track!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-17 12:16

Wat lief allemaal! Dankjullie!!! <3

* Urbi'AWinnerIsADreamerWhoNeverGivesUp. O9/O7/2O13
´ Z'tje 3O.11.2OO8 - 1O.O5.2O11 Forever in my heart.

Anoniem

Re: Urbi (V;Metall) Back on track!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:17

Hoe oud is ze nu? :) Heb natuurlijk het meeste al op Facebook zien voorbij komen :D

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-17 19:15

DeMolenhoek schreef:
Hoe oud is ze nu? :) Heb natuurlijk het meeste al op Facebook zien voorbij komen :D



Haha ja op facebook staat het album van de shoot er al op klopt! :j ze is 16 jaar al ondertussen, gaat veel te snel! Maar ze voelt haar echt super! Is heel actief en het is een plezier om haar te zien spelen in de wei. Wetend dat ze dat vroeger nooit deed! Ze geniet echt terug van het leven, ook door haar enkele jaren terug opnieuw te laten recht richten en nu zelf les te nemen met ervaren lesgeefster gaan we met sprongen vooruit! **\O/**

* Urbi'AWinnerIsADreamerWhoNeverGivesUp. O9/O7/2O13
´ Z'tje 3O.11.2OO8 - 1O.O5.2O11 Forever in my heart.

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-17 21:32

Nog een foto vergeten in ons topic!

Afbeelding

Voor bokkers die ons graag willen volgen, urbi heeft al een tijdje haar eigen facebook pagina, we doen nu ook mee aan een wedstrijd om een gratis dekking te winnen van de hengst HAB VALKARIOS. <3

Regelmatig kan je er ook wel leuke setjes, of dekens op tegen komen die ik weg doe!
(Ik ben nog al snel iets beu! En wil altijd graag nieuwe dingen :Y) )

Onze pagina:

https://www.facebook.com/UrbiNeverGiveUpLove/

* Urbi'AWinnerIsADreamerWhoNeverGivesUp. O9/O7/2O13
´ Z'tje 3O.11.2OO8 - 1O.O5.2O11 Forever in my heart.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danielle_h en 37 bezoekers