Wat voor auto zoek ik?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Wat voor auto zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-17 23:22

Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje, kom er zelf totaal niet uit. Ik ben rustig aan het oriënteren op een andere auto. Dit omdat ik voor mijn werk aardig wat kilometers ga maken. Nadat mijn vorige auto total loss is geraakt heb ik een Ford Mondeo station gekocht. Ik wilde graag een station en vond dit een mooie auto. Echter is het een mondeo uit 2001 als ik het goed zeg. Niet heel zuinig, een verbruik van ongveer 1 op 10. Met de vele kilometers die ik nu ga maken vind ik dat toch niet echt zuinig genoeg.

Nu heb ik voor mezelf duidelijk dat ik een zuinigere auto wil, en wel een zuinigere benzine. Het liefst minimaal richting de 1 op 14. Diesel gaat voor mij nog niet echt heel voordelig worden want daarvoor maak ik eigenijk nog net te weinig kilometers.

Ik zoek dus een Benzine, vanaf het jaar 2000 of nieuwer. Wel ben ik erg gehecht aan mijn ruimte in de auto, ik heb altijd veel bij me en wil dus wel wat opberg ruimte hebben. Ook wil ik een trekhaak en een trekgewicht van toch wel minimaal een 1200 kg. Het mag ook best een bestelauto zijn of iets, een 2 of 3 zitter zou al voldoende zijn. Verder vind ik stations wel iets of iets richting het sportieve offroad (terreinwagen etc, wat stoerder qua bouw) verder wil ik dat de auto me een beetje aanspreekt qua hoe hij er uit ziet maar is dat lang niet mijn belangrijkste punt.

Wat me voornamelijk nog tegen spreekt aan diesel is de hoge wegenbelasting. Momenteel schat ik mijn kilometers op ongeveer 25.000 tot max 30.000 per jaar. Wat ik veelal begrijp is dat een diesel dan ook nog niet echt zijn voordeel doet.

Daarom ben ik benieuwd of jullie adviezen of ideeën hebben voor een goeie auto....

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh


Goof

Berichten: 28732
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wat voor auto zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:24

Bokt staat echt helemaal vol met dit soort topics met soortgelijke vragen.
Zoek ze even op, lees ze en kijk of je daar iig wat wijzer van wordt.

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:26

Hi,

Heb je wel eens gedacht aan een LPG auto?
Ik heb jaren een Megane Grand tour gereden op LPG. Heerlijk.
Tanken is echt een grapje. En qua wegenbelasting was het duurder, maar door het verbruik scheelde
me dat gemiddeld 40 per maand vergeleken mijn Golf op benzine toen der tijd

[o]
Een paard ruikt beter. Een paard hoort beter. Een paard springt beter. En toch zijn wij de baas.
Het paard vindt het best. Dat noem je, met recht, een edel dier .

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Wat voor auto zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-17 23:43

Ik heb wat andere topics door zitten kijken, maar niet echt wat gevonden tot nu toe. Een auto op LPG heb ik ook overwogen. Qua verbruik zitten ze niet echt veel lager, maar dat compenseert de LPG prijs wel weer lijkt me...

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Re: Wat voor auto zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:53

Ik ben erg tevreden met onze peugeot 308 sw.

L2+3

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:58

Kennis van mij heeft een Toyota in jeep vorm..zij is er erg blij mee. Is zuinig en ruim en heeft genoeg trekkracht voor een trailer zelfs ook.

Ga even vragen welk model het precies is!

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Wat voor auto zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-17 00:01

Een 308 heb ik ook mn oog op laten vallen inderdaad. Alleen is die niet heel veel zuiniger in de statistieken dan mijn huidige auto geloof ik. Maar goed, wel het overwegen waard.

Die Toyota klinkt ook erg interessant Jennanne! Ben erg benieuwd welke het is!

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh


Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 00:09

Is een RAV. Scheelt per bouwjaar hoe zwaar ze zijn, en dus hoeveel wegenbelasting je moet betalen. Maar is wel echt een hele fijne, en uiteraard betrouwbare auto!

En je kan ook natuurlijk kijken naar de Auris. Die heb je in verschillende groottes en modellen (van stationwagen tot hatchback).

Heb zelf een simpele Yaris. Ben er erg blij mee en ben ook fan van de besturing. Lekker direct :)

EDIT. Deze heeft zij


Afbeelding

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 00:14

Hier blij met de Volvo v50 1.6 maar dan wel de diesel variant. Ik rijd wel minimaal 40.000 km per jaar maar doordat hij zo licht is valt de wegenbelasting mee.
Ik rijd per dag 140 km over voornamelijk een 100 weg en rijd dan 1 op 19/ 1 op 20.
Ik vind het echt een hele fijne auto! Het is geen auto met mega trek vermogen. Al zou hij het wel moeten kunnen maar ik vind de motor daar niet voor gemaakt . Maar juist voor het werk verkeer wat ik rijd ideaal.

_merel_

Berichten: 1842
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Wat voor auto zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 00:55

Ik mis in je verhaal nog een budget....

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Wat voor auto zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 01:10


Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Wat voor auto zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-17 13:53

De volvo V50 ziet er wel uit als een leuk autotje! Kan ik me eens verder in gaan verdiepen

Het liefst wil ik een occasion. Een exact budget heb ik nief maar max een euro of 4000....

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:57

Jennanne schreef:
Is een RAV. Scheelt per bouwjaar hoe zwaar ze zijn, en dus hoeveel wegenbelasting je moet betalen. Maar is wel echt een hele fijne, en uiteraard betrouwbare auto!

En je kan ook natuurlijk kijken naar de Auris. Die heb je in verschillende groottes en modellen (van stationwagen tot hatchback).

Heb zelf een simpele Yaris. Ben er erg blij mee en ben ook fan van de besturing. Lekker direct :)

EDIT. Deze heeft zij


[img]m/ZDSuMH.jpg[img]


Een zuinige RAV? Wat verbruikt deze dan? Ik dacht dat de RAV een best verbruik had, net zoals de meeste auto's van dit type.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Tanald
Berichten: 115
Geregistreerd: 03-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:05

Wanneer je op autotrader zoekt kun je allerlei filters invullen. Dus al je eisen kun je opgeven en dan komt er een mooi overzicht van de auto's die aan je eisen voldoen. Zo ben ik ook aan de mijne gekomen.

Succes met zoeken.

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:11

De nieuwere zijn een stuk zuiniger maar voor jou budget vind je niet gauw iets wat ruimte en trekkracht heeft en zuinig is.
Heb zelf een Volvo V50, 2.4 liter, heeft zat vermogen en ruimte maar is niet zuinig, 8,6 tot 9,1 liter per 100 km gecombineerd. Alleen snelweg scheelt wel als je niet te hard rijdt, kan je tussen de 7 en 8 liter op 100 km uitkomen.

Maar je zou eens kunnen kijken als je iets meer uitgeeft wat je dat oplevert op langere termijn, de auto's zijn wel steeds zuiniger geworden.

En ik weet niet waar je woont maar het kan ook nog wel eens de moeite waard zijn om over de grens te kijken en er een in te voeren, BPM is laag bij een oudere auto en de prijzen liggen in Duitsland over het algemeen een stuk lager.

Op gaspedaal.nl zoek je overigens op meerdere sites tegelijk.

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Re: Wat voor auto zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:15

Is het geen optie om naar je garage te gaan en daar een zoekvraag neer te leggen? Wij doen dit regelmatig voor klanten als wij zelf geen occasions hebben staan die bij de klant passen.

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:54

eilleen333 schreef:
Jennanne schreef:
Is een RAV. Scheelt per bouwjaar hoe zwaar ze zijn, en dus hoeveel wegenbelasting je moet betalen. Maar is wel echt een hele fijne, en uiteraard betrouwbare auto!

En je kan ook natuurlijk kijken naar de Auris. Die heb je in verschillende groottes en modellen (van stationwagen tot hatchback).

Heb zelf een simpele Yaris. Ben er erg blij mee en ben ook fan van de besturing. Lekker direct :)

EDIT. Deze heeft zij


[img]m/ZDSuMH.jpg[img]


Een zuinige RAV? Wat verbruikt deze dan? Ik dacht dat de RAV een best verbruik had, net zoals de meeste auto's van dit type.


whoops had daar helemaal niet naar gekeken.

Nu even opgezocht. Verschilt beetje per model en bouwjaar ook weer. Zuinigste wat ik nu kan zien is 7.61 l/100 km. Maar dat is een van de nieuwere en ik denk niet dat TS daar het budget voor heeft met 4000..

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:00

Ford Focus station aan gedacht? Wij hebben nu onze 2de (eerst diesel maar minder gaan rijden, dus over op benzine). Fijne relatief luxe auto, de benzine kan 1200kg trekken.

www.connemara.nl

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:02

Het omslagpunt voor wel of geen diesel verschilt ook per auto..

Ik heb jaren een Renault Megane station uit 2005 gehad omdat ik elke 6 weken op en neer moest van Italië naar Nederland (1100 km enkele reis). Een 2.0 diesel. Ik hoefde zelden te tanken onderweg, en dat terwijl ik rustig >200 kmh reed in Duitsland. Gemiddeld op de snelweg ligt het verbruik van deze auto rond de 1:20 bij een gemiddelde snelheid van 110-120 kmh. :j

Je hebt heerlijk veel ruimte om te zitten en ik vind het een super comfortabele auto op de snelweg met een fijne wegligging, ook bij hoge snelheden.

Misschien dat een auto met zo een verbruik zorgt dat je het er toch uit kunt halen met de hoge wegenbelasting? :)

Ik heb de Megane inmiddels aan mijn moeder teruggegeven en heb nu zelf een Audi A2 omdat ik bijna alleen maar in de stad rij en op de fiets naar mijn werk ga.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:03

Taffje schreef:
De nieuwere zijn een stuk zuiniger maar voor jou budget vind je niet gauw iets wat ruimte en trekkracht heeft en zuinig is.
Heb zelf een Volvo V50, 2.4 liter, heeft zat vermogen en ruimte maar is niet zuinig, 8,6 tot 9,1 liter per 100 km gecombineerd. Alleen snelweg scheelt wel als je niet te hard rijdt, kan je tussen de 7 en 8 liter op 100 km uitkomen.

Maar je zou eens kunnen kijken als je iets meer uitgeeft wat je dat oplevert op langere termijn, de auto's zijn wel steeds zuiniger geworden.

En ik weet niet waar je woont maar het kan ook nog wel eens de moeite waard zijn om over de grens te kijken en er een in te voeren, BPM is laag bij een oudere auto en de prijzen liggen in Duitsland over het algemeen een stuk lager.

Op gaspedaal.nl zoek je overigens op meerdere sites tegelijk.

Wat een verschil dan nog per motor die er in deze auto s zitten : o

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 19:07

lenaa_tje schreef:
Taffje schreef:
De nieuwere zijn een stuk zuiniger maar voor jou budget vind je niet gauw iets wat ruimte en trekkracht heeft en zuinig is.
Heb zelf een Volvo V50, 2.4 liter, heeft zat vermogen en ruimte maar is niet zuinig, 8,6 tot 9,1 liter per 100 km gecombineerd. Alleen snelweg scheelt wel als je niet te hard rijdt, kan je tussen de 7 en 8 liter op 100 km uitkomen.


Wat een verschil dan nog per motor die er in deze auto s zitten : o


Maar ik heb wel een benzinemotor, maar best veel vermogen en trekkracht :j

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Wat voor auto zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 19:22

Ahja dat kan ik gewoon niet verwachten van de variant die ik heb. Ik kan prima een kar met lading trekken en met optrekken ben ik een stuk sneller dan de kleine auto s. Toch zal ik er niet wekelijks een trailer en paard mee willen trekken.

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat voor auto zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 19:37

Wij hebben een Toyota verso uit 2007. Is een diesel en rijd echt heel zuinig. Ik reed tot juli dit jaar 20000 km per jaar ermee en dat verdiende zich echt wel terug ivm de wegenbelasting. Voor deze betaal ik 421 per kwartaal. Mag genoeg trekken en lekker ruim. Tanken is echt veel fijner, voor 50 euro tank ik hem vol en dat is dan ruim 40 liter. Dan kan ik zeker wel 1200 km op de snelweg rijden.
Wij doen hem juist nu weg, omdat ik het er nu niet meer uit rij en we dus een kleinere auto willen. Valt wel binnen jou budget trouwens ;)


eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 19:50

PippaLuca schreef:

De 1.3 Jimny mag 1300 kg trekken, maar weegt zelf maar 1000kg. Kom je dan met een trailer met een 1.3 motor ooit van je plek?
Bij mij valt eigenlijk alles onder de 2.0 met 1500 kg trekkracht af voor een trailer ivm zo weinig vermogen/marge met een paard er achter.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Goldwynn, IASCrawler, iphyn, Ruai, XxLMMxX en 68 bezoekers