Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:46

Bij de meeste mensen is een kijkafspraak echt niet hetzelfde als het reserveren van een paard.
Als je bij mij een paard (voor langere tijd) wilt reserveren betaal je handgeld, ik ga anders geen dier speciaal voor iemand vasthouden die het dier nog helemaal niet gezien heeft.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 13:07

Ik heb een set van 4 fleece bandages lime van BR te koop staan, vp €10 maar er mag geboden worden.
Paar dagen terug vroeg iemand naar de verzendkosten, deze doorgegeven. Krijg ik nu een bod van €4 inclusief verzenden naar een huisadres.
Mooi niet _O- Want dan moet ik verdorie nog betalen om van die dingen af te raken. Even kijken of we verder nog wat kunnen onderhandelen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 13:15

Die lasagne _O-

Mijn bandages hebben er ook heeeeel lang op gestaan, wat een drama was dat... Doe ik nooit weer. Uiteindelijk heb ik ze voor een k*tprijs weggedaan zodat ik er iig vanaf was. :=

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 13:26

Het enige wat echt weg moet omdat ik er niks meer mee kan, is een dressuurzadeltje van première. Heerlijk ding, maar omdat niemand dat merk lijkt te kennen is er weinig vraag naar. Al zal het ook meespelen dat het amper wrong heeft en een gewone, vrije zit. Tegenwoordig wil iedereen liefst compleet opgesloten zitten.

De rest ligt in de kast eigenlijk te niksen. Het mag weg maar moet niet. Alles wat het oplevert gaat in de spaarpot voor mijn nieuwe springzadel.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:23

Was geen langere tijd hoor, vrijdag afgesproken dat we er vandaag om zouden rijden.
En klopt, kijken is geen koopgarantie maar dat is de risico van verkoop lijkt me.

Zijn net toch gereden om de spiegels, beide meegenomen. Erg nette en aardige man en dan heb ik ook al zoiets van nou ja jammer dan van dat ene maar daar maak ik dan geen drama meer om ter plaatse.
Meneer kon ze bijbestellen en wou dat nog wel doen voor ons.
Erg gezellig en aardig en nog nooit zo een uniek pand gezien.

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:49

Spiegels?! :')
Ik dacht dat het om paarden ging en volgens mij meerderen met mij

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:56

roxiie schreef:
Spiegels?! :')
Ik dacht dat het om paarden ging en volgens mij meerderen met mij


ik ook ja :')

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:57

In mijn eerste post sprak ik over item/product. Maar snap de verwarring met handelaar wel :')

Oeps foutje van mezelf

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:12

_mexx_lady_ schreef:
In mijn eerste post sprak ik over item/product. Maar snap de verwarring met handelaar wel :')

Oeps foutje van mezelf

Ah, wanneer je afgesproken had om langs te gaan om 3 spiegels te kopen en tussendoor heeft hij er eentje verkocht zou ik ook niet tof vinden.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:54

Hij kan en wil 'm wel bijbestellen, da's aan de andere kant ook wel fijn. Was ook even de draad kwijt dat het niet over paarden ging :))

Van de ene koper van mijn bandages hoor ik niks meer nadat ik de verzendkosten heb gemaild (2 opties). Heb een herinneringsmailtje gestuurd of er nog interesse is, heb een vermoeden dat de mail misschien niet goed was aangekomen.

Een andere koper voor een ander paar bandages, waar ik €10 voor vroeg stelt nu €10 incl. verzendkosten van €4,50 voor. Eens kijken wat ze van m'n tegenvoorstel vind. Is precies tussen mijn oorspronkelijke vp en haar bod in.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:50

Inderdaad! Daarom, op het moment dat je het leest denk je echt 'bah balen!' maar toen we daar waren, Zo een aardige, vriendelijke man dan heb ik ook gewoon zoiets van jaa ok maakt niet uit joh!

Van die bandages, soms denk ik echt dat mensen niet door hebben dat hun bod gewoon totaal niet klopt... Heb er soms geen andere verklaring voor...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:54

Het is nog steeds een spotprijs maar ach. Is wat ruimte in de kast en weer paar eurootjes extra voor de zadelpot.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 23:04

Ik heb een cap te koop en al meerdere keren een bod gehad van verschillende mensen waar ik akkoord mee ben gegaan.
Heel apart maar elke keer krijg ik gewoon weg geen reactie meer terug en word het bod verwijderd, wat is dit nou weer voor raar gedoe?
Zijn verschillende mensen maar raak hier toch wel zat van op deze manier.

Tiahastrona

Berichten: 1532
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 08:07

Ik heb ook al meerdere keren dat ik akkoord ga en dan niets meer hoor. Idd heel irritant. Snap dat ook niet. Bied dan niet

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 09:21

Ik heb een outdoor deken te koop staan, die staat erop voor 50 euro, maar mag ook wel weg voor 45.

Krijg ik een bod van 37,50. Ik stuur terug dat ik er toch minimaal 45 euro voor wil.
Krijg ik een mail dat het bod is ingetrokken, en 5 minuten later krijg ik weer hetzelfde bod van 37,50 :') 8)7

Sommige mensen...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 09:24

Ze hebben het misschien niet door dat het hetzelfde deken is :')

Ik heb een pesthekel aan tweedehands.be, Pfoe. Geïnteresseerden kunnen een chat beginnen over je product. Je krijgt dan elke keer apart een mail " X heeft je een chat gestuurd" waarbij je via de mail moet doorlinken.
Waarom kan het niet gewoon met een mailtje rechtstreeks in je inbox zodat je direct alles kan lezen en communiceren? Bijzonder omslachtig dit.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 09:36

zo werkt marktplaats toch ook varekaj? bij marktplaats kan je wel zelf aangeven of je voor het chatbericht ook een mail in je inbox wil ontvangen. Ik heb dat zelf wel aan staan, omdat de chat niet altijd goed werk(te) en ik dus berichtjes veel te laat las.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 09:45

Ik heb vorige week voor het eerst iets op marktplaats geplaatst, en snap nu volledig hoe jullie je voelen. :') Meerdere reacties op mijn advertenties gehad, de ene wilde hem de volgende dag in huis hebben. Nou dan mag hij hem gelijk komen halen maar dat kon niet moest per post tja dan gaat het over ga niet verzenden voor er geld op de rekening staat.
Daarna van iemand een aantal vragen over het product gekregen, daarop geantwoord kreeg ik dan de reactie dat dat erg fijn was en voor de rest niks, tja wat moet ik daar nou mee.
En als het goed is komt morgen iemand het ophalen dus ik ben erg benieuwd!

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 09:54

Hier tegenwoordig ook vaak dat ik akkoord ga met een bod en dan vlak voor de betaling wordt er afgehaakt of inderdaad nooit meer gereageerd na akkoord gaan....

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:40

@ Rena100: ja klopt, maar als belg gebruik ik MP niet :P
Vroeger had je tweedehands.be en kapaza, waarvan ik die laatste véél handiger en gebruiksvriendelijker vond. Heb geen idee of ik die chat kan uitzetten eigenlijk, zou ik eens moeten opzoeken.

Merk nu sinds 2 dagen dat ik niet meer kan inloggen van een ander toestel dan via de laptop. Site geeft telkens aan "foute combinatie e-mail/paswoord". Terwijl dat via de laptop dus wel perfect gaat. Met die chat kan ik dus nooit reageren eer ik thuis ben. Met reacties via mail gaat dat wel.

Heb een akkoord voor de lime bandages. Nu afwachten tot het geld er op staat en dan kunnen die alvast de deur uit. Is weer €7,50 voor de zadelpot :)

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:46

Zwijg mij over 2dehands. Laad heel traag, geeft soms dingen aan die ik niet zoek, of ik zoek iets en daar zijn dan zogezegd geen zoekertjes van, terwijl die er wel zijn. Mis kapaza nog steeds :(

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:04

Och en dan die zoekfunctie met de postcode en de kilometers. Geef ik in "20km" en krijg ik als eerste advertenties zaken die aan de andere kant van het land liggen. Met dan de prachtmelding bovenaan je scherm "om je slaagkans te vergroten hebben we je zoekrange wat uitgebreid".

Dat vraag ik toch helemaal niet!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:24

Ik heb ondertussen alle hoofdstellen verkocht die ik weg wou, die gingen vlot zeg!
Nu wil ik mijn BR viper cap verkopen omdat ik die toch niet 100% lekker vind zitten, zou er daar een markt voor zijn?
Dan over die bandages, zo heb ik ook nog 2 stuks die echt niet verkocht geraken, zelfs niet voor 5€ zeg!
Alsook dekjes die voor geen meter gaan :n
Heb er ook juist harry's horse grand prix beenbeschermers op gezet, hopelijk gaan die snel weg want die liggen echt wel in mijn weg.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:30

Zijn dat zulke HiFive:

Afbeelding

Voor hoeveel doe je ze weg en welke kleur?

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:39

Ik kan je afbeelding niet zien Rena100 :-/ Ik zal je anders via pb een linkje sturen?