Gouden sprankel in the picture

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Gouden sprankel in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-17 21:18

Sinds een aantal maandjes ben ik in het bezit van een 5-jarige valk merrie. Voordat ik haar kocht heb ik een ander paard gehad, deze heb ik helaas moeten verkopen omdat ik geen klik had met rijden. Zij was veel te "moeilijk" voor mij op dat moment.

Goed.. er was enkel met haar buiten gereden. En dat merkte je goed, vooral met galop. Ze sprong enkel en alleen in de linker galop aan, rechtsom alleen verkeerd, ze begreep het gewoonweg niet. Dus terug naar de basis, recht en op eigen benen laten lopen. Vooral recht lopen was een moeilijke voor ons, ze was heel wiebelig en ik vond het nog best moeilijk om dat te corrigeren en te ondersteunen.
Toen we een stukje verder in onze "trainingen" waren en we haar wat meer gingen oppakken en aan het echte werk lieten ruiken, merkte ik dat ze het bit niet graag aannam. Tandarts laten komen en jawel, haken hier, haken daar... De tandarts heeft het gebit helemaal netjes gemaakt en sinds toen ging er een wereld voor ons open. Wauw! Wat een gevoel! Wat ging ze lopen! Zo fijn had ik haar nog nooit gevoeld, en vanaf dat moment gingen we eigenlijk erg hard.
Ik vind dat er nog steeds heel veel werkpunten zijn, vooral aan mijn houding, daar kan nog veel aan gesleuteld worden al is het al heeeel veel beter dan het was. Gaiya vind het zelf heel moeilijk om los te laten als ze wat gespannender is, dat was ze op de foto's ook. Ze word dan wat krabbelig en houd erg vast. Als ik voel dat ze zo is beginnen we na wat instappen en indraven al met galopperen, ik merk dat ze daar fijner van word. Daarnaast vind ik het zelf nog moeilijk om spanning te laten afvloeien, soms neem ik het zelf onbewust over en dit zie je dan weer terug in mijn houding (naar voren vallen, benen optrekken).

Tips zijn welkom, graag wel onderbouwend en blijf lief. Ik heb 2 keer per week les. :) Uiteraard hebben we goed ingestapt en gedraafd maar hier zijn geen foto's van.

1. Even checken of ik op het goede been zit :+
Afbeelding

2. Hier vind ik dat mijn handen wat netter naast elkaar mogen. Gaiya loopt fijn met het neusje eruit, dit is waar we naartoe werken omdat ze graag heel diep loopt
Afbeelding

3. Hier zie je dat ik mijn benen heel erg optrek, ik ben hier bewust mee bezig tijdens de les
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Bij deze foto hoor ik mijn instructrice zeggen: Lucht! In galop bouw ik spanning op wat resulteert in een terugwerkende hand. Als ik haar wat meer lucht gaf van voren zag deze foto er waarschijnlijk een stuk fijner uit
Afbeelding

6. Fijn lengte in de hals en niet te diep, zo zou ik haar vaker willen hebben al vinden wij dat erg moeilijk :)
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Nog een leuke foto van ons samen die niet mag ontbreken :D
Afbeelding

Wij vinden het leuk als je iets achterlaat! :evaw:


Athosje
Berichten: 99
Geregistreerd: 26-09-17

Re: Gouden sprankel in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 21:29

Mooi diertje! Tijdens spanning ook bewust op je ademhaling letten helpt ook!

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-17 21:35

Athosje schreef:
Mooi diertje! Tijdens spanning ook bewust op je ademhaling letten helpt ook!


Bedankt voor je compliment! :) Als ik spanning heb vergeet ik inderdaad ook wel eens te ademen, ik loop dan helemaal rood aan. :') Thanks voor de tip, liedjes zingen in m'n hoofd doe ik ook wel eens.


josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Gouden sprankel in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:20

Ziet er al erg leuk uit voor een beginnende combinaties. Natuurlijk zijn er nog werkpuntjes maar daar ga je zeker uit komen zo te horen ;) Vind het een hele knappe pony, veel plezier en succes!

Baie Rose (Gribaldi x Kennedy) l Lichte Tour Niveau l 14 jaar oud
Insta https://www.instagram.com/lisetdressagelife/
Voor dressuurinstructie op maat

BigOne
Berichten: 38069
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gouden sprankel in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:22

Mooi dier, misschien zou een zadel met kortere/anders geplaatste wrongen voor jou fijner zijn voor je beenligging.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Gouden sprankel in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:26

Gaat al zo netjes, echt petje af! :D

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-17 13:06

josje4 schreef:
Ziet er al erg leuk uit voor een beginnende combinaties. Natuurlijk zijn er nog werkpuntjes maar daar ga je zeker uit komen zo te horen ;) Vind het een hele knappe pony, veel plezier en succes!

Dankjewel voor het compliment! We werken inderdaad hard om onszelf weer te kunnen verbeteren. :D Ze is trouwens 1,60, dus een paard hihi. :=


bigone schreef:
Mooi dier, misschien zou een zadel met kortere/anders geplaatste wrongen voor jou fijner zijn voor je beenligging.

Bedankt! Klopt inderdaad, dat zei mijn zadelmaker ook. Daarnaast moet ik ook uitkijken dat het niet een te gedwongen zadel/zit is, want dan ga ik weer verkrampt zitten. Wij hebben binnenkort weer een afspraak met de zadelmaker, dus hopelijk met resultaat. :)


AlwaysH schreef:
Gaat al zo netjes, echt petje af! :D

Dankjewel Chan! Ik ben enorm trots op haar! :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 5 bezoekers