Hedelse Paardenmarkt 6 november

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Phoeboe

Berichten: 390
Geregistreerd: 04-07-16
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:12

Citaat:
Ik kan ook wel een keer mijn camera meenemen en dan fotografeer ik de paarden waar een goed pak stro onder lig, de mensen die met een emmertje water bij hun dieren staan, de paarden netjes geknot en op hoefijzers etc... Kom op, je kunt ook een tunnelvisie creeëren... Geloof alleen niet dat dit topic daar over gaat, dus als je tegen de markten bent kun je beter ontvolgen misschien :D
[/quote]

Mee eens, helaas blijven mensen te vaak oordelen en is iets niet vaak goed. Stond in Hedel te kijken op een paar pony’s die lekker een pak hooi kregen, maar daarvoor tijdens t uitdelen wel ff druk werden. Ook hier werd gelijk geroepen ‘zielig zielig’ terwijl eten geven mij nou niet bepaald zielig lijkt. Als die mensen ff iets verder hadden gekeken dan hun neus lang is hadden ze echt gezien wat er gebeurde

Instagram: demigisolf


Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:15

Ik neem aan dat de mensen die het sielugh vinden naast vegetarisch zijn, ook niet rijden en andere huisdieren hebben op een appartementje.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:41

Er stond ook een shetlandertje vast aan een waterbak met een berg hooi en een emmer water :') Daar hadden ze foto's van moeten maken. Dat diertje stond er heel best.
Ik vind vooral die handelaren zo ontzettend lomp. Snap dat dit hun brood is maar jezus wees eens wat voorzichtiger met je spul. En geef ze voor het gezicht gewoon een berg hooi en biedt af en toe wat water aan. Ik ben het met Knolselder eens, de echte ellende vindt achter gesloten deuren plaats. Denk dat veel dieren op de markt het beter gehad hebben dan de dressuurpaarden die 24/7 in een hok staan. Voor de markt is het poedersuiker dat er mensen zijn met 15 merries en 1 hengst, maar de veulens zullen zich prima vermaken.

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:42

Mijn dame doet het goed nog erg kriebel maar kan haar al wat aaien en rustig aan halster wat rond stappen zonder touw want dat is weer teveel. Maar wat is ze een fijn paard

Aaien met platte hand is oké kriebel met vingers/nagels is een no go

Elisa2

Berichten: 37048
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:48

Sappos schreef:
Er stond ook een shetlandertje vast aan een waterbak met een berg hooi en een emmer water :') Daar hadden ze foto's van moeten maken. Dat diertje stond er heel best.
Ik vind vooral die handelaren zo ontzettend lomp. Snap dat dit hun brood is maar jezus wees eens wat voorzichtiger met je spul. En geef ze voor het gezicht gewoon een berg hooi en biedt af en toe wat water aan. Ik ben het met Knolselder eens, de echte ellende vindt achter gesloten deuren plaats. Denk dat veel dieren op de markt het beter gehad hebben dan de dressuurpaarden die 24/7 in een hok staan. Voor de markt is het poedersuiker dat er mensen zijn met 15 merries en 1 hengst, maar de veulens zullen zich prima vermaken.


Nou als je nu kijkt op de Voorpagina nieuws met de boetes voor een beroemde fokker die zijn paarden verwaarloosd..het komt dus overal voor helaas.
En inderdaad, de echte ellende vind plaats achter gesloten deuren op verschillende stallen/ segmenten etc.

Ik vind niks mis met de markt, het geleur met afgekeurde paarden voor de slacht vind ik dat niet fijn. Maar dat neem ik vooral de eigenaren kwalijk die hun paard verkopen ipv slachten en die dus hun verantwoordelijkheid daar niet in nemen voor een paar rotcenten.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:43

Mijn baby is volledig geaccepteerd door mijn merrie.
Ze laat de nieuwe gewoon mee drinken.
Dus nu heeft ze er 2..
Eerst haat ze die van zichzelf en nu zorgt ze vol overgave voor 2 baby's.
Gelukkig in goede conditie weer en zolang ze niet slechter word dan is het niet erg.
Baby is pas 3 maanden en erg mager dus kan voor hem sowieso geen kwaad.

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:10

Wat leuk dat ze de kleine laat drinken! Super goed voor hem. Hou idd wel je merrie goed in de gaten :) en je andere veulen natuurlijk.

Mijn project is mij stilaan aan het veroveren. Niet makkelijk afstand te bewaren bij deze. Hij heeft op 3 dagen al heel veel geleerd en vindt het leuk je te plezieren.

Afbeelding

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:30

Zeker weten doe ik dat.
Pension eigenaren is altijd wel iemand van thuis en ze krijgen vaak visite dus constant in de gaten gehouden
Hugo haar eigen veulen is nu 4.5 maand bijna dus die kan wel wat minder hebben een drinkt niet zo heel veel meer.
Hij is enkel jaloers :') .
Maar ze zijn wel heel veel samen.
Boss drinkt nu af en toe mee en mini vind het allemaal best.
Heb net weer 2 zakken voer gescoord voor de heren en dame.
Plus een extra bak :')
Eigenlijk is het best komisch om te zien :=
Ze is zo lief, maar ik verwachtte het al.
Eigenaresse daar zei al: laat hem maar mooi hier :') ( ik wou ze dit weekend met zijn 2 verplaatsen :') )
Vooruit; zolang het goed gaat mogen ze erbij blijven.

Jou project is je ook al zo dankbaar! Wat is hij knap zeg <3
Geeft een hoop voldoening hé

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:36

Jaaa, hij is heel erg leuk! Op de markt sleurde hij mij nog zo mee, nu kent hij al commando's ho, stap, draf en ook een goed begin daarvan aan de longe (we houden het nog wel kort natuurlijk. Niet gelijk overvragen :) )

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024

Mareeq

Berichten: 701
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 01:32

Gaan er a.s. maandag nog meer bokkers naar Lottum? Begint iets later las ik, om 6:00 als ik het goed begrepen heb? :)

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 08:48

Is er een topic van Lottum?

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:43

Eilinora schreef:
Heeft iemand deze 2.5 jarige hengst gezien in hedel? Heel ruig beestje met 4 witte benen.

[ [url=m/tG3X6Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij was van een vriendin van mij die hem vorige week door omstandigheden verkocht had aan iemand die hem naar de hengstenkeuring zou doen.
Echter bleek dit gelogen en stond hij binnen 2 dagen op marktplaats te koop en hij zou nu in hedel verkocht zijn.

Als iemand weet waar hij nu is zouden we dat graag willen weten.


Ik heb deze inderdaad zien staan, maar of hij verkocht is er waarnaar toe dat durf ik je niet te zeggen. Toen ik was 6-9 hebben ze op meerdere plaatsen met hem gestaan

Er is een plaats in de hemel die Regenboog brug heet.

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 19:45

Heb nog een tijd bij een shetland merrieveulen vosbont gekeken 350 euro vond ik wel nogal geld voor een shetlander op de markt.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:42

Paarden worden eenmaal duurder dus ook op de markt. En ja als het een mooi klein merrie veulentje is durven ze het te vragen. Ik heb ook bij een Welsh a valk hengst veulen staan kijken voor 450 en een palomino Welsh merrie veulen welke schraal was voor 700 en een vos merrie veulen welke niet de mooiste was voor 375. Dus helaas geen veulens meegenomen.

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:04

en er zijn veulens shetjes verkocht voor 350 heb het zelf zien gebeuren, moest daarna mee de auto in hadden niks bij :o

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:18

Pfoe, die bedragen heb ik gelukkig niet betaald :)

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:20

StalNollie schreef:
en er zijn veulens shetjes verkocht voor 350 heb het zelf zien gebeuren, moest daarna mee de auto in hadden niks bij :o

Ja die heb ik gezien toen wij vertrokken. Kwam een bestelbus aangereden. Ben benieuwd of die goed thuis is gekomen.

[RIJ-ITP] Lynn met haar C pony Nikita op de Brabantse Kampioenschappen
Continuing doing what you always did while expecting another result is a definition of insanity
viewtopic.php?f=147&t=1575998

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:32

jawel hoor, dat gaat makkelijk vroeger zag je dat wel veel meer.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:55

Knolselder schreef:
Pfoe, die bedragen heb ik gelukkig niet betaald :)


Die van jou zijn ook zwart en hengst geloof ik. Dat scheelt een hele hoop haha.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:01

Maakt mij dan ook geen ene reet uit :P Ik vind het juist mooi zo een diepzwarte :o
Maar ik heb die bedragen zelf ook niet gehoord bij het informeren naar veulens met andere kleuren.

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 23:44

Ik wel. Vooral als ze iets afweken van de standaard kleur. Echt niet normaal.
Stippen verkoopt ook.
Wou dat ik daar een handeltje in hadden :')
Zwart of vos en dan helemaal als hengst zijnde zien ze het minst lief en verkoopt het slechtste.
Behalve als je mij bent en je ziet die met dat speciale vlekje :')
Dan verdien je eraan _O-
Hij doet het echt heel goed, wel veel rustiger dan de andere zot maar zijn buik is mooi rond en het is haast hilarisch hoe ze rondlopen met moeders.
Het lijkt echt een tweeling.
Moeders ziet vooral dat ik nu neer voer.
Al vind ze veulen brokken lekkerder dan haar brokken en sloeber :roll:

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Merlen

Berichten: 1588
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 23:49

Aan mij vroeg een verkoper 325 voor een zwart shet hengstenveulen.En dan was hij verbaasd dat ik geen tegenbod wilde doen.Uiteindelijk toch een bedrag genoemd en natuurlijk als reactie daarop dat ik daarvoor niets zou vinden.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 00:01

Wij hadden een zwart hengst veulentje bij.
Althans de boer, 50 euro voor gehad en dat is nog veel.
Handelaren denken ook vaak van:heey die kunnen we vast uitmelken :Y)

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 00:55

Het meeste wat ik voor een hengstje hoorde was 250€ voor een wildkleur. En dat was niet die dat uiteindelijk maanblind bleek.

Maar Leon had voor mij veruit het mooiste snoetje van de markt, haha! En gelukkig ben ik wél fan van zwart, zeker als ze nog eens veel behang krijgen. Dus breng die goedkope zwarten maar naar hier :')

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024


Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 09:18

Ik heb nog geen 50 betaald voor een bruin bont hengstje. Later particulier verkocht voor een mooi prijsje.
Heb bij dat palomino hengstje gestaan met die sjaal om en daar vroeg ie 600 voor int begin. Toen ik naar huis ging was het nog maar 200 fzo dacht ik

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mijn Baby krijgt een baby


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers