[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:25

Ik had een 300 grams winterdeken voor mijn pony gkocht,maar die past dus niet helemaal lekker.
Die gaat dus wer de verkoop in!

Nu zag ik een deken met highneck model.
Iemand daar ervaring mee? -
Kwam wel wat berichten tegen ove inregenen,maar is dat echt zo?
Ik heb de harrys horse high neck thor gezien die me wel wat leek


Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:29

_Elke schreef:
Mocht iemand nog een rambo deken zoeken.. check mijn onderschrift


Jammer, net 1 maatje te groot! :(

affy2000
Berichten: 129
Geregistreerd: 09-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:37

ellepel schreef:
Ik had een 300 grams winterdeken voor mijn pony gkocht,maar die past dus niet helemaal lekker.
Die gaat dus wer de verkoop in!

Nu zag ik een deken met highneck model.
Iemand daar ervaring mee? -
Kwam wel wat berichten tegen ove inregenen,maar is dat echt zo?
Ik heb de harrys horse high neck thor gezien die me wel wat leek


Die heeft mijn pony, ben er erg tevreden over.
Bij die van mij geen schuurplekken en is bij mij niet ingeregend. Die staat wel snachts op stal maar als het heel de dag echt stort regent staat ze overdag ook binnen. Maar anders staat ze er gewoon mee buiten ook in de regen

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:55

Mijn merrie had een Horseware wug, vergelijkbaar met de highneck. Ik heb nooit gemerkt dat het inregende. Ik vond het altijd net een erg fijn deken. Wij gebruikten er HH highliners onder. Ik zou de wug nog steeds gebruiken als het mogelijk zou zijn om de Horseware liners ergens vast te maken aan het buitendeken. Helemaal lost durf ik niet echt aan, hoewel mijn huidige Horseware + liner prima lijkt te liggen en niet beweegt. Het enige nadeel aan die hoge halzen, is dat de manen nu prut groeien waar de wug kwam :+

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:06


DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:22

Nou, hoe krijgen jullie het toch dat jullie paarden steeds nat regenen? Ik had die van mij ( per ongeluk) onder een staldeken buiten vandaag, en zelfs die Staldeken is niet doorgelekt. :')


Ander nieuws:
Ik heb de Amigo deken gepast vandaag! Zó blij!! Hij zit perfect! Als gegoten!!
Voor de mensen die het zich afvroegen: die disc is behoorlijk stevig, zeker geen zacht plastic ofzo, en er zat zelfs een reserve disc bij, mocht deze stuk gaan!

Afbeelding

Afbeelding

De hals zat ook goed, heb daar alleen geen foto's van gemaakt.


Ik vond de 250 grams wel een beetje te warm voor mijn teddybeer, dus die ga ik pas gebruiken als ze geschoren is.
Tot die tijd ga ik ook de regendeken met de disc van Amigo bestellen!

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:35

Ziet er netjes uit inderdaad!

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022


Pumpkins

Berichten: 3144
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:49

Ziet er inderdaad mooi passend uit! Sluiting is ook interessant, ben benieuwd hoe die het gaat houden. Maar de deken is dus wel verstelbaar van voor?

DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:59

Weidebloem schreef:
Ziet er inderdaad mooi passend uit! Sluiting is ook interessant, ben benieuwd hoe die het gaat houden. Maar de deken is dus wel verstelbaar van voor?


Nee, vrijwel niet.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Koper

Berichten: 30093
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:06

Horseware en verstelbare voorkanten... geen gekke dingen gaan zeggen hoor := :+

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

xRayax
Berichten: 3
Geregistreerd: 10-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:18

Oke ik ben nieuw hier maar ik geloof dat dit zo werkt. Ik heb een vraag over mijn pony en dekens. Ik heb een merrie van 16 die dit jaar voor het eerst geschoren werd in jachtpatroon. Ze heeft dus nog wel haar hele dikke vacht op haar rug, benen en onder haar manen maar niet meer op haar buik en onderaan haar hals. Mijn vraag is: wat voor deken zal ik haar opdoen? Hoeveel gram, met of zonder hals en welk soort? Ze staat nu 24/7 met een o grams. Ze staat van 07:30 tot 16:00 op een wei en daarna in een open stal (dus met lage deur waar ze makkelijk overheen kan kijken). Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen :)

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:21

Koper schreef:
Horseware en verstelbare voorkanten... geen gekke dingen gaan zeggen hoor := :+


:))


Fijn dat hij zo mooi zit DG! Netjes ook dat je alvast een 2de sluiting bijgeleverd kreeg. Erg benieuwd hoe die sluiting zich op termijn zal houden. Ik vind het in ieder geval een aparte constructie.

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:45

xRayax schreef:
Oke ik ben nieuw hier maar ik geloof dat dit zo werkt. Ik heb een vraag over mijn pony en dekens. Ik heb een merrie van 16 die dit jaar voor het eerst geschoren werd in jachtpatroon. Ze heeft dus nog wel haar hele dikke vacht op haar rug, benen en onder haar manen maar niet meer op haar buik en onderaan haar hals. Mijn vraag is: wat voor deken zal ik haar opdoen? Hoeveel gram, met of zonder hals en welk soort? Ze staat nu 24/7 met een o grams. Ze staat van 07:30 tot 16:00 op een wei en daarna in een open stal (dus met lage deur waar ze makkelijk overheen kan kijken). Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen :)


+:)+ +:)+
Het beste kijk je naar 100 of 150 gram. Je hoeft geen hals te doen (alles kan). D'r haren op de hals zijn nog in tact dus ze heeft daar geen warmte verlies. Ik weet niet precies wat je bedoeld met soort, maar ik gok dat je bedoeld moet het een regendeken zijn? Gevoerde regendekens zijn fijn, maar je kan ook een staldeken of liner er onder doen. Of je een gevoerde regendeken wil doen hangt voor de meeste mensen af van het wassen. Dikkere dekens gaan slechter in je eigen wasmachine.
Staldeken of liner hangt van je merk deken af. De meeste merken hebben geen liners, daar doe je dan gewoon een staldeken onder.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:58

xRayax schreef:
Oke ik ben nieuw hier maar ik geloof dat dit zo werkt. Ik heb een vraag over mijn pony en dekens. Ik heb een merrie van 16 die dit jaar voor het eerst geschoren werd in jachtpatroon. Ze heeft dus nog wel haar hele dikke vacht op haar rug, benen en onder haar manen maar niet meer op haar buik en onderaan haar hals. Mijn vraag is: wat voor deken zal ik haar opdoen? Hoeveel gram, met of zonder hals en welk soort? Ze staat nu 24/7 met een o grams. Ze staat van 07:30 tot 16:00 op een wei en daarna in een open stal (dus met lage deur waar ze makkelijk overheen kan kijken). Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen :)

Wat voor dekens heb je al? Ik denk ook dat 100 tot 200 grams wel zou moeten voldoen. Maar het zou ook kunnen dat dat zelfs te warm is. Het ene paard heeft het natuurlijk makkelijker kou dan de andere. Dat moet je gewoon goed in de gaten houden.

xRayax
Berichten: 3
Geregistreerd: 10-11-17

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 23:28

Voor zover ik aan haar kan merken heeft ze het niet snel koud, met een 0 grams lijkt ze het tot nu toe goed te doen. Hebben jullie nog tips voor waar ik op moeten letten? Zoals watervast of met of zonder bontje en watniet. Ik heb heel weining ervaring met dekens:S

Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 07:53

Hoi allemaal,

Wat zouden jullie doen, ik heb mijn paard nu onder een bucas turnout light, dit bevalt eigenlijk heel goed, hij is geschoren en zelfs nu is hij nog lekker eronder.

Nu heb ik voor als het kouder wordt een amigo 400 gram en nog liners van 100 gram en 200 gram. Zou ik deze verkopen en een bucas power turnout extra kopen voor als het kouder wordt?

Is er denken jullie vraag naar een amigo deken met liners? En hoeveel zou ik er voor kunnen vragen? Zijn in goede staat alleen ongewassen.

Strooigoed

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 07:56

Wat is de precieze reden dat je die amigo wil verkopen? :)
Als 'ie prima ligt zou ik hem niet verkopen. Als je gewoon graag een nieuwe deken wil aanschaffen kan je die power Turnout kopen. :P

Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 08:04

Ik heb die liggt versie niet zo lang geleden gekocht, altijd getwijfeld maar vond ze zo duur. Nu bevalt het dus heel goed. Had nooit verwacht dat hij lekker warm zou blijven.

Ik ben heel blij met die amigo alleen niet hoeven wisselen (of maar keuze uit 2 dekens ipv 4) vind ik wel weer prettig.

Luxe probleem dus. Ik mag alleen van mezelf geen dubbele dekens meer :D dus als ik de een koop moet de ander weg.

Strooigoed

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 08:22

:))

Stiekem vind ik het altijd wel fijn om en reserve te hebben, zul je net zien dat er iets gesloopt wordt.

Prijzen zijn echt afhankelijk van de staat en hoe het eruit ziet.

Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 08:28

Ja dat is ook wel weer zo.... zucht ik ga weer verder twijfelen hihi

Staat van dekens is goed alleen ongewassen. Geen gaatje niks.

Strooigoed

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:01

Gezien we slopers in de wei hebben heb ik mijn droom van een Rambo 0gram opgegeven, simpel weg zonde van je geld (mijn 100grams is na een jaar al onbruikbaar).

Nu las ik positieve ervaringen van de weatherbeetas. Welk model raden de weatherbeeta gebruikers aan voor een paard met behoorlijke schouders en lage halsaanzet? En waar hebben jullie hem vandaan? Vind maar weinig shops die ze hebben, wil bij voorkeur iets met een vestiging ivm garantie.

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:14

Ik heb de mijne gekocht bij Horze, voornamelijk vanwege de korting toen, wat fijn was omdat ik geen idee had of de deken goed zou blijven bevallen. Hier geen slopers in de groep, dus dat scheelt. Geen brede schouders maar wel een lage halsaanzet en dit is de beste deken die ik tot nu toe gehad hebt :D

Dominck is ook een interessante voor brede schouders, maar wel een tikje duurder.

"Een draver, is gaver" :D

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:13

Ik besloten om het bucas deken toch te houden, het ligt toch zo slecht niet, hier krijgt hij ook geen schuur plekken van _/-\o_

Maar nu het volgende, de hals past dus echt niet, ik had hem bij het passen niet aan het deken bevestigd, gewoon snel snel, vandaag wou ik hem aandoen, en het is veel te strak rond zijn nek, maar een maat groter zal te lang zijn denk ik? Oh god, die pony. |o
Nu heeft hij wel genoeg vacht op zijn hals terug voor de gure dagen, maar als ik hem terug in het werk zet wil ik hem nog eens scheren en dan ben ik toch een beetje huiverachtig voor dagen waar het continue regent. zou een medium hals te lang zijn denken jullie? Geinteresseerden in een smartex S hals mogen zich steeds melden.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 12:04

DG wauw die is super zeg!!
Fijn dat je voor jouw topper nu eindelijk iets hebt!

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

Koper

Berichten: 30093
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 13:09

Nouvel, naar aanleiding van jouw opmerking en mijn eigen eerdere waarneming heb ik vanochtend eens naar mijn in Smartex gehulde paard staan kijken. En ik dénk dat ik eruit ben waarom dat ding zo schuift. De ringetjes voor het konttouwtje zitten veel te hoog. Als die een cm of 15 lager zouden zitten, zoals bij Horseware dekens, zou het denk ik veel stabieler zijn.
Mijn ruin moet nu maar tot morgenavond/maandagochtend met een scheve deken rondlopen. Gaat me toch vooral om z'n nieren, het loopt alleen wat lastiger voor 'm zo. En dan zal ik volgende week de ringetjes eens lager zetten. Zou toch wel fijn zijn als die deken recht blijft liggen.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers